Pinkpop 2023

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Shame en The Murder Capital lijken me niet aangezien ze dit jaar ook al in Europa waren rondom het Pinkpop weekend.
Dat zegt niet zoveel. Wel zie je dat veel bands eerst op Lowlands staan en het jaar erna op Pinkpop staan. Zie het wel gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dat zegt niet zoveel. Wel zie je dat veel bands eerst op Lowlands staan en het jaar erna op Pinkpop staan. Zie het wel gebeuren.
als ze daarnaast nog nooit op Pinkpop gestaan hebben en touren rond Pinkpop in EU, maakt de kans niet kleiner
 
12 nov 2016
650
389
Weet ook niet of K-pop sowieso iets is wat erg de doelgroep aanspreekt op Pinkpop, geen idee
Los van de 30% fanboys die ieder jaar komen, verschilt de Pinkpop doelgroep toch afhankelijk van de lineup?

Is trouwens een reteduur genre, kijk maar eens naar de prijzen van grote acts als Blackpink en Loona (om maar niet over BTS te beginnen).
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Ik snap nog steeds niet de Interpol boeking. Zo’n acht hoort op BKS
Daar hebben ze dan ook gestaan. Ik vind het juist goed als Pinkpop namen als Bruno Mars, One Republic, Doe Maar en Maneskin kan combineren met Fontaines DC, IDLES, Frank Carter, Interpol en wie weet in de toekomst zelfs een Beach House. Al lijkt me die laatste een brug te ver.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en mattman

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Daar hebben ze dan ook gestaan. Ik vind het juist goed als Pinkpop namen als Bruno Mars, One Republic, Doe Maar en Maneskin kan combineren met Fontaines DC, IDLES, Frank Carter, Interpol en wie weet in de toekomst zelfs een Beach House. Al lijkt me die laatste een brug te ver.

Het moet wel passen bij festival en publiek. Fontaines DC heeft nog niet op Pinkpop gestaan, maar gaan die stap echt wel een keer zetten, en ik zou ook niet weten waarom Frank Carter geen Pinkpop-naam zou zijn. En een Murder Capital gaat er ook wel komen.

Maar met Beach House op Pinkpop doe je niemand een plezier. De gemiddelde bezoeker van Pinkpop zit er niet op te wachten, de liefhebbers van Beach House willen niet naar Pinkpop en de band zelf krijgt dan ook niet het publiek waar het op zit te wachten. En dat was met Interpol midden op de dag eigenlijk ook zo. Vergelijk ook die opnames die 3voor12 heeft gemaakt van Interpol op Pinkpop en op BKS'19, waar ze semi-headliner waren met een volle tent; en dat is een wereld van verschil.

Het genre-overstijgend boeken kan overigens goed werken. Lowlands heeft bijna ieder jaar wel zo'n boeking. Amenra in de ochtend op BKS dit jaar werkte ook opvallend goed (Carly Rae Jepsen dan weer helemaal niet....). Maar het moet wel passen bij het festival en het publiek, en dat is bij Pinkpop echt veel minder het geval dan bij Lowlands of BKS.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Werkte Interpol op Pinkpop toch niet zo goed dan? Ik herinner me hier wel enkele lovende verhalen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Denk dat @Processierups een beetje overdrijft. Natuurlijk hebben acts als Beach House en Interpol op Best Kept Secret een beter publiek. Maar daar hebben ze dan ook al meerdere keren gestaan tijdens hun laatste passages door Nederland. Lijkt me dus prima om mainstream festivals als afwisseling te doen.
Het zijn festivalshows he, geen zaalshows waar je een kaartje voor één artiest koopt. Pearl Jam in de Ziggo Dome heeft ook een nóg beter publiek dan op Pinkpop/Rock Werchter. Er zullen zeker Beach House fans zijn die op Pinkpop genoeg te zien hebben, waaronder ik zelf.
Denk dat het juist goed is om deze lijn door te zetten. Dit jaar Fontaines D.C. en Wolf Alice op Pinkpop bijvoorbeeld. Of in de lijn van Interpol een keer iets als Suede op Pinkpop in plaats van weer DTRH of Lowlands.
 
  • Geweldig
Waarderingen: elo

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik zou misschien nog verder kunnen gaan: The National of War On Drugs die Noord afsluiten zie ik ook nog goed werken.
Ik kan het me bij TWOD nnog wel voorstellen, maar ik zie beide liever met een lange set aan een meer in Hilvarenbeek of Beuningen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik kan het me bij TWOD nnog wel voorstellen, maar ik zie beide liever met een lange set aan een meer in Hilvarenbeek of Beuningen.
Ja maar zoals Ruben al zei, dat hebben deze bands al gedaan dus voor de afwisseling zou zo’n plek op Pinkpop ook goed kan werken.

En als je ziet hoe legendarisch The National op een festival als Pukkelpop was in 2019, denk ik ook dat ze kunnen aanslaan op Pinkpop. Zet die in de Barn op RW (hun tweede podium) en dat wordt een show om in te kaderen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Denk dat @Processierups een beetje overdrijft. Natuurlijk hebben acts als Beach House en Interpol op Best Kept Secret een beter publiek. Maar daar hebben ze dan ook al meerdere keren gestaan tijdens hun laatste passages door Nederland. Lijkt me dus prima om mainstream festivals als afwisseling te doen.
Het zijn festivalshows he, geen zaalshows waar je een kaartje voor één artiest koopt. Pearl Jam in de Ziggo Dome heeft ook een nóg beter publiek dan op Pinkpop/Rock Werchter. Er zullen zeker Beach House fans zijn die op Pinkpop genoeg te zien hebben, waaronder ik zelf.
Denk dat het juist goed is om deze lijn door te zetten. Dit jaar Fontaines D.C. en Wolf Alice op Pinkpop bijvoorbeeld. Of in de lijn van Interpol een keer iets als Suede op Pinkpop in plaats van weer DTRH of Lowlands.
Dit dus.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zou misschien nog verder kunnen gaan: The National of War On Drugs die Noord afsluiten zie ik ook nog goed werken.
War on Drugs lijkt me nog wel iets wat Pinkpop Noord zou kunnen laten afsluiten. Uitgaande van de radio-populariteit op Radio 2 / 3FM. Is imo wel in lijn van acts als Nothing But Thieves, Royal Blood en Volbeat qua radio-populariteit.
The National twijfel ik sterk aan. Denk dat Pinkpop hen eerder op de Idles spot zet, dat was zelfs nog voor Nothing But Thieves en Greta van Fleet. Terwijl op BKS/DTRH ze zo veel meer passen hele hoge spots/headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
War on Drugs lijkt me nog wel iets wat Pinkpop Noord zou kunnen laten afsluiten. Uitgaande van de radio-populariteit op Radio 2 / 3FM. Is imo wel in lijn van acts als Nothing But Thieves, Royal Blood en Volbeat qua radio-populariteit.
The National twijfel ik sterk aan. Denk dat Pinkpop hen eerder op de Idles spot zet, dat was zelfs nog voor Nothing But Thieves en Greta van Fleet. Terwijl op BKS/DTRH ze zo veel meer passen hele hoge spots/headliner.
Van de twee voelt The National toch aan als de grotere band met de meeste bekende nummers, maar kan wel kloppen dat het misschien geen match is.

Zat gisteren eens naar hun Rock In RIO show te kijken en daar stonden ze als sin voor Muse en na Liam Gallagher, het publiek ging er wel heel lekker op.
 

yorbenstorm

Nieuw lid
10 sep 2022
1
0
Ik hoop op Limp Bizkit en denk eigenlijk ook dat zou kunnen, aangezien de band vorig jaar hun hele Europese tour hadden afgelast.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken