Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Misschien eens naar een ander festival gaan dan Dennis. De Kalm Aan Laan biedt eten aan dat bij andere festivals gewoon standaard is. Pinkpop was qua eten dit jaar wel het matigste festival, daar mag best wat meer aandacht naar uitgaan.
weer overdreven reactie dit zeg, bah
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
ik weet niet wat dat aan de discussie toevoegd hoor!

daarnaast, ik neem aan dat een festival goed bekijkt met welk food-aanbod ze kunnen komen en hoeveel ze kunnen aanbieden aan de hand van wat ze verwachten zal worden afgenomen?
ik denk ook dat het aanbod dat er was op de festivals afgestemd is op de wensen van de bezoekers, daarnaast denk ik dat het aantal verschillende kraampjes zodanig was op Pinkpop 2022 dat ik niet kan zeggen dat er nog veel meer gevarieerd kan worden. Dan zouden ze een paar frietkramen weg moeten halen, maar dat heeft tot gevolg dat er minder frietkramen zijn waar juist weer gemiddeld meer vraag naar is.

kortom ik verwacht niet dat met alle shitload aan aanbod er nog echt veel meer gevarieerd aangeboden kan worden, vind het zo makkelijk anti-Pinkpop reacties...

zoals RickHuissen zegt, het is een discussie om het discusieren

jullie boodschap is duidelijk, er moet meer variatie (vega etc) komen want dat was niet te vinden.
ik zeg vervolgens, dat dat er best naar behoren aantal aanbod was.
het is volgens mij aan Pinkpop om te onderzoeken of er in 2023 nog meer aandacht gaat naar alternatieven en of dat uberhaupt als nodig geacht word in vraag en aanbod.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik sluit me wel aan bij @eloelo. Ik ben dit jaar op DTRH en Pinkpop geweest en in het verleden ook de andere grote festivals in NL bezocht, Pinkpop biedt voor een vegetariër toch het minste soelaas. Dat de kraampjes wel aanwezig zijn in een kalm aan laan, waar je vervolgens een uur moet wachten op eten, maakt dat niet veel beter. Bij de black angus burger kramen op het terrein een vegetarische optie of een vegan shoarma bij de shoarmakraam zou anno 2022 niet misstaan m.i.

En no worries @DennisvdBr , dit is geen aanval op je festival, maar gewoon een persoonlijke vaststelling na als vegetariër alle grote festivals in NL te hebben bezocht.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Draag Pinkpop nog altijd een warm hart toe, want het blijft mijn achtertuin (Geleen) festival, hoezeer ze nog steeds achterblijvers zijn.
Benieuwd wat Niek er verder van gaat maken, want zoals ik hem ken is hij op het gebied van voeding zo conservatief als de neten. Zo'n bezoek aan Sziget ter inspiratie levert ook geen drol op. Al zal hij ongetwijfeld/hopelijk een team hebben wat zich hierover buigt, zodat hij zich kan richten op zaken waar hij wel verstand van heeft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
maar is het conservatief en zijn ze achterblijvers.

of liggen vraag en aanbod anders?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens mijn eerste Pinkpop positief verrast was door het eten. Toegegeven, mijn focus heeft niet gelegen op de vega-opties, dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar de variatie, aankleding en kwaliteit had ik toch veel slechter verwacht.
Dan Rock Werchter, toch mijn favoriete festival waar ik weinig negatiefs over te melden heb doorgaans, daarentegen... Dan heeft Pinkpop het toch echt 10x beter geregeld. Dat eten op RW is gewoonweg goor, eenvoudig, en dan zal ik de aankleding van de foodstands nog niet eens bespreken..
Maar snap de frustratie hier wel, Primavera en zeker Lowlands waren deze zomer echt een verademing. Op die festivals wil ik niet eens friet of pizza want het andere eten is allemaal zóveel lekkerder waar dat verschil op Rock Werchter nauwelijks merkbaar is...
De wachtrijen op Pinkpop waren dan wel weer abominabel.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Het is een schitterend onderwerp om over te discussiëren. We pakken momenteel alleen het onderwerp (Vegan) eten aan, maar het is op meer vlakken een discussie. In hoeverre is de vraag om iets legitiem, en hoe ver ga je mee met inclusiviteit? Ik neem aan dat er over een tijdje genderneutrale toiletten op Pinkpop zijn (of zijn ze er al en heb ik ze gemist?) De maatschappij is namelijk dermate doorontwikkeld dat daar genoeg gebruikers voor zijn onder het publiek. Ik neem niet aan dat we snel een rookverbod op de buitenweide hebben. Je sluit daarmee nog een te grote groep buiten. Maar stoot je daarmee anti-rokers of mensen met luchtwegproblemen tegen de borst?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Het is een schitterend onderwerp om over te discussiëren. We pakken momenteel alleen het onderwerp (Vegan) eten aan, maar het is op meer vlakken een discussie. In hoeverre is de vraag om iets legitiem, en hoe ver ga je mee met inclusiviteit? Ik neem aan dat er over een tijdje genderneutrale toiletten op Pinkpop zijn (of zijn ze er al en heb ik ze gemist?) De maatschappij is namelijk dermate doorontwikkeld dat daar genoeg gebruikers voor zijn onder het publiek. Ik neem niet aan dat we snel een rookverbod op de buitenweide hebben. Je sluit daarmee nog een te grote groep buiten. Maar stoot je daarmee anti-rokers of mensen met luchtwegproblemen tegen de borst?
Op festivals die ik bezoek zijn de toiletten altijd genderneutraal?

Ik bedoel, mannen en vrouwen gaan toch in dezelfde rij staan?
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Het is een schitterend onderwerp om over te discussiëren. We pakken momenteel alleen het onderwerp (Vegan) eten aan, maar het is op meer vlakken een discussie. In hoeverre is de vraag om iets legitiem, en hoe ver ga je mee met inclusiviteit? Ik neem aan dat er over een tijdje genderneutrale toiletten op Pinkpop zijn (of zijn ze er al en heb ik ze gemist?) De maatschappij is namelijk dermate doorontwikkeld dat daar genoeg gebruikers voor zijn onder het publiek. Ik neem niet aan dat we snel een rookverbod op de buitenweide hebben. Je sluit daarmee nog een te grote groep buiten. Maar stoot je daarmee anti-rokers of mensen met luchtwegproblemen tegen de borst?
Op veel festivals zijn toch uberhaupt geen gender-specifieke toiletten? Toegegeven, er staan vaak meer mannen bij de urinoirs en vrouwen bij de dixies, maar er is vaak geen onderscheid
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Dat klopt. Maar die man gaat dan toch gewoon aanschuiven tussen de vrouwen?
Misschien moet je het zo zien. Als er een combinatie is van mannen en vrouwen in een rij, dan is het de mannenrij waarin vrouwen zijn gaan staan omdat de rij van de vrouwen tien keer langer is en dat een bevestiging is dat mannen gewoon heel wat sneller klaar zijn dan vrouwen.
 
  • Winning
Waarderingen: Joe

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Ik sluit me wel aan bij @eloelo. Ik ben dit jaar op DTRH en Pinkpop geweest en in het verleden ook de andere grote festivals in NL bezocht, Pinkpop biedt voor een vegetariër toch het minste soelaas. Dat de kraampjes wel aanwezig zijn in een kalm aan laan, waar je vervolgens een uur moet wachten op eten, maakt dat niet veel beter. Bij de black angus burger kramen op het terrein een vegetarische optie of een vegan shoarma bij de shoarmakraam zou anno 2022 niet misstaan m.i.

En no worries @DennisvdBr , dit is geen aanval op je festival, maar gewoon een persoonlijke vaststelling na als vegetariër alle grote festivals in NL te hebben bezocht.
Zou anno 2022 toch geen probleem moeten zijn.Eens kijken of buro PP hier verandering in gaat brengen. Heb geen idee of ze werken met langlopende contracten inzake de catering.De Kalm aan laan was dit jaar op vrijdag/zaterdag in mijn ogen veel te druk.Maar ja met een kleine 70000 bezoekers kan dat ook niet anders.Meer kan megaland echt niet hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken