Lowlands 2023

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Mijn wens is ook dat LL weer meer terug moet naar een paar jaar geleden.wat neerkomt op meer kleinere doorbrekende bands en minder hip hop en techno daar heb je weer andere festivals voor is mijn meening. Door meer diversiteit in de bands kan dat alleen maar voor meer leuke verrasingen zorgen. In de nacht programmering mag van mij dan de div hip hop en techno wel. Dit zorgt misschien ook voor wat meer gerichter publiek voor overdag en snachts. Waardoor het naar mijn idee alleen maar leuker door wordt.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Minder hiphop? Vroeger was er juist meer en werd alleen maar juichend ontvangen.
Hip-hop is net zo breed als bijv rock en EDM.

Metallica lijkt in niks op Arctic Monkeys, en Fatima Yamaha in niks op Skrillex. Er zijn genoeg opties jongens.

Die Antwoord, trouwens. Stond ook op een van de COVID affiches, vind ik ook een waardige Lowlands naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Pompompidom

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Nieuwe Muse album klinkt ook top. Zou wat mij betreft een waardige headliner zijn maar hoor mensen zeggen dat ze het niet snel zien gebeuren, waarom als ik vragen mag?
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nieuwe Muse album klinkt ook top. Zou wat mij betreft een waardige headliner zijn maar hoor mensen zeggen dat ze het niet snel zien gebeuren, waarom als ik vragen mag?
Stonden er in 2016 toch? Dus dan kan het wel gewoon. Is ook niet dat deze band er groter op geworden is met de jaren...
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, eva84 en djessnl

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Nieuwe Muse album klinkt ook top. Zou wat mij betreft een waardige headliner zijn maar hoor mensen zeggen dat ze het niet snel zien gebeuren, waarom als ik vragen mag?
Als ik voor mezelf spreek: omdat deze band al ruim jaar 10 steeds slechtere albums maakt en de eigen reputatie (die ooit heel goed was) te grabbel gooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob en mattman

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Maar naast mijn persoonlijke mening, denk ik dat een act als Muse steeds minder goed past op Lowlands. Zie ook de headlinerdiscussie: gitaaracts lijken hun beste tijd op de hoogste posities op Lowlands gehad te hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Maar naast mijn persoonlijke mening, denk ik dat een act als Muse steeds minder goed past op Lowlands. Zie ook de headlinerdiscussie: gitaaracts lijken hun beste tijd op de hoogste posities op Lowlands gehad te hebben.
Mwah niet eens. AM is toch ook gewoon een gitaar act? Ik denk dat er nog altijd minimaal wel 1 tussen zal zitten. Maar wel eens dat Muse hun best tijd wel achter de rug heeft.

En valt dit onder gitaar bandjes? Yes please: https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/bizarre/19604601/britpop-blur-reunion-wembley/
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Mwah niet eens. AM is toch ook gewoon een gitaar act? Ik denk dat er nog altijd minimaal wel 1 tussen zal zitten. Maar wel eens dat Muse hun best tijd wel achter de rug heeft.

En valt dit onder gitaar bandjes? Yes please: https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/bizarre/19604601/britpop-blur-reunion-wembley/
Ik hoop ook dat er altijd minimaal eentje tussen blijft zitten.

Maar ook AM had het dit jaar moeilijk met hun positie als headliner. Zie die toekomst niet heel rooskleurig in.

Blur reünie zou ik ook heel tof vinden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Maar ook AM had het dit jaar moeilijk met hun positie als headliner. Zie die toekomst niet heel rooskleurig in.
Hoorde eigenlijk wat het erg druk was bij AM, maar dat was dus niet zo? De editie daarvoor had je ook gewoon Tame Impala en De Staat, was daar weinig volk op afgekomen dan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Hoorde eigenlijk wat het erg druk was bij AM, maar dat was dus niet zo? De editie daarvoor had je ook gewoon Tame Impala en De Staat, was daar weinig volk op afgekomen dan?
Was zelf niet gegaan, maar mijn groepje zei dat het heel rustig was rondom AM. Ze kwamen op laatste moment aan en konden zo doorlopen.

Bij Liam Gallagher kon ik op het laatste moment zo het voorvak inlopen, echt opvallend leeg.

De Staat was toen wel druk. Maar die hadden het momentum toen goed mee.

Voor alle duidelijkheid: ik zou het toejuichen als er telkens een gitaar- of indierockband onder de headliners zit. Maar ik vraag me af of het nog trekt onder de meerderheid van de bezoekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en redle

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Was zelf niet gegaan, maar mijn groepje zei dat het heel rustig was rondom AM. Ze kwamen op laatste moment aan en konden zo doorlopen.

Bij Liam Gallagher kon ik op het laatste moment zo het voorvak inlopen, echt opvallend leeg.

De Staat was toen wel druk. Maar die hadden het momentum toen goed mee.

Voor alle duidelijkheid: ik zou het toejuichen als er telkens een gitaar- of indierockband onder de headliners zit. Maar ik vraag me af of het nog trekt onder de meerderheid van de bezoekers.
Sowieso worden nieuwe rockheadlines wat schaarser en dat zegt wel wat over de populariteit van het genre.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Was zelf niet gegaan, maar mijn groepje zei dat het heel rustig was rondom AM. Ze kwamen op laatste moment aan en konden zo doorlopen.

Bij Liam Gallagher kon ik op het laatste moment zo het voorvak inlopen, echt opvallend leeg.

De Staat was toen wel druk. Maar die hadden het momentum toen goed mee.

Voor alle duidelijkheid: ik zou het toejuichen als er telkens een gitaar- of indierockband onder de headliners zit. Maar ik vraag me af of het nog trekt onder de meerderheid van de bezoekers.
Ik denk wel dat ze een beetje kijken naar de combinatie van de 3 headliners. En uiteraard zijn ze afhankelijk van wat er te boeken valt.

Ik denk dat er altijd wel 1 gitaar act tussen zal zitten. 1 uit het hip hop of pop genre, en anders wel een dance act.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Sowieso worden nieuwe rockheadlines wat schaarser en dat zegt wel wat over de populariteit van het genre.
Ja precies. Pinkpop draait vooral op de oude headliners en dat werkt vooralsnog. Bij Lowlands is het publiek minder rockgericht en als je dan de Alpha wilt vullen, moeten er toch al snel 25000 - 30000 mensen die kant op. Lastig programmeren dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
En AM heeft er marketing technisch ook bijzonder weinig aan gedaan trouwens dit jaar om zonder nieuw werk je concerten reeks in te gaan. Ik denk dat wel helpt. Het kan ook zomaar eens hard gaan met bepaalde bands, denk maar aan een The Black Keys van 2012 die opeens erg groot waren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken