Pinkpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Tsja das Pinkpop. Is er sinds 2014 beweging in gekomen dan in AF? Of trap ik hier liefhebbers op hun wormvormig aanhangsel?

Hebben pas daarna hun grootste ‘mainstream hit’ gescoord tot nu toe natuurlijk. Door het nummer Everything Now kent mijn moeder ze nu ook.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Hebben pas daarna hun grootste ‘mainstream hit’ gescoord tot nu toe natuurlijk. Door het nummer Everything Now kent mijn moeder ze nu ook.
Ik heb em geluisterd maar komt me niet bekend voor. Echt niet. Ook niet mijn soort muziek dus dat is ook niet iets waar ik naar zou gaan luisteren.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Ik heb een gek soort zwak voor AF. Al vanaf Funeral fan van hun sound en met iedere plaat meegegroeid. Ook Reflektor (ben toen zelfs naar de exclusieve show in Brussel geweest met kostuum aan, wat ik normaliter weiger te dragen) en Everything Now waardeer ik enorm. We heeft even tijd gekost, maar heb ik inmiddels omarmd. Tuurlijk blijft Neon Bible een absolute klassieker. Ik hoop nog altijd 'My Body Is A Cage' live mee te maken. Zie ze volgend jaar DTRH headlinen of wellicht Lowlands. Hopelijk kan ik ze dan op PKP meepikken.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Gister bij ed sheeran geweest, wat een gelikt optreden was dat!
Een aantal liedjes met band maar het gros van de tijd alleen met loopstation, wat een geweldige muziekant. Een fijne interactie met het publiek het kwam allemaal niet zo ingestudeerd over.
Wel was ik angstig voor het geluid nav de persberichten van de 1e avond. Maar die hebben ze opgelost voor de 2e avond en stoorde mij niet zo aan het geluid.
(Ja ik weet het is geen ziggodome)

mojo boeken die man voor pp23! Gegarandeerd feest met hit na hit afgewisseld met leuke anakdotes
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Over Arcade Fire; ik zie ze zelf ook liever op een festival als BKS of DTRH, maar denk dat ze ook op Pinkpop niet minder dan headliner zijn (en ook niet met minder genoegen moeten nemen). Zoals @mattman al zegt, zijn ze na 2014 juist bekender geworden bij het mainstream publiek.

Ik was gisteren ook bij Ed Sheeran trouwens, en de week ervoor bij Coldplay in Berlijn. Zouden allebei fantastische headliners zijn (zelf meer fan van Coldplay). Ik vraag me wel af of dergelijke acts die zo eenvoudig meerdere keren een stadion vullen nog naar festivals komen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Over Arcade Fire; ik zie ze zelf ook liever op een festival als BKS of DTRH, maar denk dat ze ook op Pinkpop niet minder dan headliner zijn (en ook niet met minder genoegen moeten nemen). Zoals @mattman al zegt, zijn ze na 2014 juist bekender geworden bij het mainstream publiek.

Ik was gisteren ook bij Ed Sheeran trouwens, en de week ervoor bij Coldplay in Berlijn. Zouden allebei fantastische headliners zijn (zelf meer fan van Coldplay). Ik vraag me wel af of dergelijke acts die zo eenvoudig meerdere keren een stadion vullen nog naar festivals komen.

Ed Sheeran ook voor de gemiddelde Pinkpopganger? Recensie van de Volkskrant kraakt het helemaal af
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Ed Sheeran ook voor de gemiddelde Pinkpopganger? Recensie van de Volkskrant kraakt het helemaal af
Gisteren ook bij Ed Sheeran geweest, is niet echt mijn genre maar was een erg goede show. was erheen met mijn vriendin die groot fan is maar heb me goed vermaakt. Was een stuk beter dan ik had verwacht. Geluidskwaliteit was ook gewoon prima in orde, niks gemerkt van het beruchte slechte geluid in de Arena (was ook mijn eerste stadion concert).
Denk dat hij inderdaad niet zou misstaan als headliner op een major, en hij zal zijn dag wel uitverkopen. de Arena was zo goed als uitverkocht, en dat twee dagen achter elkaar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Gisteren ook bij Ed Sheeran geweest, is niet echt mijn genre maar was een erg goede show. was erheen met mijn vriendin die groot fan is maar heb me goed vermaakt. Was een stuk beter dan ik had verwacht. Geluidskwaliteit was ook gewoon prima in orde, niks gemerkt van het beruchte slechte geluid in de Arena (was ook mijn eerste stadion concert).
Denk dat hij inderdaad niet zou misstaan als headliner op een major, en hij zal zijn dag wel uitverkopen. de Arena was zo goed als uitverkocht, en dat twee dagen achter elkaar.

Heb zelf ook nog nooit last gehad van slecht geluid in de ArenA. Of in ieder geval er nooit wat van gemerkt. Zullen wel voornamelijk de recensenten zijn dan
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Heb zelf ook nog nooit last gehad van slecht geluid in de ArenA. Of in ieder geval er nooit wat van gemerkt. Zullen wel voornamelijk de recensenten zijn dan
Kan er ook mee te maken hadden dat het optreden de dag ervoor ook al was geweest, had bij recensies gelezen dat het geluid op donderdagavond in het begin van het optreden erg slecht was maar dat het was opgelost en daarna beter werd. had trouwens ook voor het eerst een podium in het midden van de zaal, ideaal. Het zorgt er gewoon voor dat je altijd goed zicht hebt op het podium waar je ook staat. verder was hij constant rondjes aan het rennen op zijn ronddraaiende platform wat de concertbeleving ook wel ten goede kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ed Sheeran ook voor de gemiddelde Pinkpopganger? Recensie van de Volkskrant kraakt het helemaal af
Die was wel heel zuur ja..

Ik heb niet het beste concert ooit gezien, maar vond het wel gewoon een leuke avond met, terwijl ik geen groot fan ben, twee uur aan bekende hits. En iemand die praktisch in zijn eentje twee keer de arena vult.

Wat de gemiddelde Pinkpopganger betreft, denk ik dat het ook geen probleem zou zijn. Ik weet niet zo goed wat de gemiddelde Pinkpopganger is, maar vaak zijn dat fans van de headliner per dag aangevuld met vaak toch wat mainstream georienteerd publiek?

Ik denk dat gitaren misschien nog wel de norm zijn, maar denk dat Ed Sheeran ook voor de gemiddelde bezoeker in orde is
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heartfelt thank you to all our incredible European fans who came out to the shows on this tour, we had the best time! We'll be back sooner than you might expect! Take care in the meantime, cheers!
Aldus Slash op Twitter. Wellicht een kanshebber voor Pinkpop 23?
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Bassie78

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.023
Ik vind 1 ster anders nog positief. Je moet wel een hele avond in die galbak van de neuzen vertoeven en moet dan ook nog eens luisteren naar een zak patat die Justin fucking Bieber covert. Ik geef het de aanwezigen te doen hoor.

Ik heb dit juist bij een x aantal artiesten die populair zijn geworden na Ed Sheeran. Ik denk regelmatig dat ik Ed Sheeran hoor en dan blijkt het een andere artiest te zijn.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik vind 1 ster anders nog positief. Je moet wel een hele avond in die galbak van de neuzen vertoeven en moet dan ook nog eens luisteren naar een zak patat die Justin fucking Bieber covert. Ik geef het de aanwezigen te doen hoor.
Tja smaken verschillen natuurlijk.
Maar ik denk in de huidige tijd trekt deze zak patat meer mensen naar landgraaf dan een muse of RATM.
Ed Sheeran hoort gewoon bij de nieuwe generatie headliners. En of je fan bent of niet je moet hem de credits geven dat hij zoveel mensen op de been krijgt om naar de arena te komen.
Niet slecht voor iemand met een gitaar en loopstation

en het pinkpop publiek is de afgelopen jaren wel behoorlijk aan het veranderen het is niet meer zo dat er enkel rockers op af komen het publiek wordt steeds diverser en dat is alleen maar goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik gooi hem er gewoon even in. De start van de show van Roger Waters. Blijf vooral even kijken wanneer hij overschakelt naar het 2e nummer in de set. Productie is echt niet geschikt voor festivals maar wat is dit goed zeg!! Voor een losse show net als Bruce rond PP zou fantastisch zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Tja smaken verschillen natuurlijk.
Maar ik denk in de huidige tijd trekt deze zak patat meer mensen naar landgraaf dan een muse of RATM.
Ed Sheeran hoort gewoon bij de nieuwe generatie headliners. En of je fan bent of niet je moet hem de credits geven dat hij zoveel mensen op de been krijgt om naar de arena te komen.
Niet slecht voor iemand met een gitaar en loopstation

en het pinkpop publiek is de afgelopen jaren wel behoorlijk aan het veranderen het is niet meer zo dat er enkel rockers op af komen het publiek wordt steeds diverser en dat is alleen maar goed!
Edje is het stadium van pinkpopheadliner al gepasseerd. Kans is klein dat ie op festivals gaat staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Ed sheeran is waarschijnlijk wel de artiest die het meeste tickets heeft verkocht in Nederland in 2022 toch? Zie niemand het hem nadoen dit jaar. Rammstein komt in de buurt met 2x Goffertpark en Coldplay misschien, maar die slaan Nederland over. Denk ook dat deze 3 artiesten allemaal te groot zijn geworden voor Pinkpop.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Te groot voor Festivals, daar geloof ik niet zo in. Als iemand graag Festivals doet, kan het best. Het is niet alsof ze op pinkpop voor een paar VVV bonnen moeten komen spelen. Bruce heeft er 2x gestaan, de Stones 1x. Die konden in de Arena ook meer verdienen maar stonden er omdat ze graag wilden.

Kan best zijn dat Ed er niet veel mee heeft en ze daarom niet doet, maar hij is er echt niet te groot voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Rikkie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken