Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
ik heb even geteld.
128 muzikale acts, 23x hacienda, 25 x comedie, 12x theater/dans, 12x literatuur,
10x talk talk 6x middagprogramma adonis, 3x yoga,
dat is 219
er volgen slechts nog de (12)films, food line up, en de afsluitende (6)programmas in de heineken en lima.
dan zitten we op 237,
in 2019 zaten we op 240, (toen hadden we 2x een sexyland nachtprogramma,

door de verruimde openingstijden zou er wellicht mogelijkheid zijn om nog een aantal namen te programmeren.
Maar daar is nog niets over bekend.


dus we zijn compleet.

dan mag dat blokkenschema ook wel komen
Goed dat je even hebt geteld. Voor mijn gevoel zaten we op veel minder namen dan gebruikelijk. Maar dat blijkt onjuist.

Dan zal het inderdaad nagenoeg compleet zijn; misschien nog een handjevol opvullers.

Maar dan is de conclusie wel: genoeg leuks, het feit dat je altijd verschillende keuzes hebt is een onmiskenbare USP van Lowlands, maar toch het gevoel dat er iets mist in de programmering. Dat gezegd hebbende: ik heb er keihard zin in en het gaat ongetwijfeld weer helemaal tof worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Na het luisteren van deze podcast kreeg ik het gevoel dat Erik eigenlijk niet echt zit te wachten op het maken van bijvoorbeeld de Lowlands podcast en ook niet staat te springen om vernieuwingen. Hadden jullie dit ook? https://www.bnr.nl/podcast/eyeopene...lands-dit-jaar-nog-steeds-met-muntjes-betaalt
Ik vind hem niet eens zo verkeerd overkomen. Ik bedoel wie is Dennis Doeland nu om van Eerdenburg/Mojo te vertellen hoe hij zijn festival in de markt moet zetten. Dat is een beetje hetzelfde als ik Christiano Ronaldo even ga vertellen hoe hij doelpunten moet maken.

En EvE is echt wel voor vernieuwing, maar hij ziet dat niet in een bankpas door een pinapparaat te halen. Daar kan ik best wel iets bij voorstellen. Op Lowlands gaat het niets langzamer met een muntje dan bij een festival met een pinpas, dat is mijn ervaring niet althans. En ook in de tech markt zie je op dit moment niet heel innovatie meer, het is vooral beter, meer, mooier, groter, maar het echte innoverende is wel even uit hoor. Is bijvoorbeeld ook een kritiek wat bijv. een Apple veel te horen krijgt.

Volgens mij is Lowlands aardig op de hoogte wat er speelt met vernieuwingen en dergelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2
12 nov 2016
655
392
En Helders heeft gezegd dat het nieuwe album voortborduurt op het vorige en dat ze niet zo snel terug zullen gaan naar nummers als R U Mine. Zie ze ook nog wel gewoon een volle set spelen met nummers van een nog niet uitgebracht album.
Deden Arctic Monkeys ook al op Lowlands in 2009. Wordt dus weer zo'n show waar het overgrote merendeel niks mee heeft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.338
5.034
Ik miste op de laatste albums gewoon toch wel die uptempo platen die ze vroeger wel regelmatig maakte. This House Is A Circus :)
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik miste op de laatste albums gewoon toch wel die uptempo platen die ze vroeger wel regelmatig maakte. This House Is A Circus :)
Dat is inderdaad een heerlijk nummer! 505 is live ook heel vet!
'Probleem' met de Arctic Monkeys is dat ze rete-strak spelen. Het is net of je naar een album luistert. Live voegen ze mijn inziens helemaal niets toe.
Wat niet wegneemt dat ik ze sowieso zou bezoeken op een festival.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ik moet nog (zonder de Hacienda-namen) 48 namen in-/beluisteren (Ja ik heb alle namen in een excel-bestand staan :censored:). Dus hier mijn lijst tot dusver:

Must-sees:
The opposites
Stromae
Bring me the horizon
Glass Animals
Jack Harlow
Jungle
Kevin
Liam Gallagher
Oscar and the wolf
Sam Fender
Slowthai
Eefje de Visser
Fever 333
Froukje
Goldband
Headie One
Palaye royale
Zwangere Guy

Twijfel:
Arctic monkeys
Balthazar
Burna Boy
Frenna
James Blake
The Kooks
Lewis Capaldi
Pendulum
Cavetown
Channel tres
Cleopatrick
Dadi Freyr
Declan McKenna
Dubioza Kolektiv
ENNY
Fred Again
Gayle
Hang Youth
Parquet-courts
Pink-Pantheress
Shame
Yard act
Yves Tumor
Geese
Henry X
Joe & The Shitboys
Lauren Sanderson
Parris Smith
Permanent Destruction: Pain against fear
Tkay Maidza
Mahalia
JXDN
Wet leg
The Lathums
Mdou Moctar
Nova Twins
Sidi Wacho

Skip:
Michael Kiwanuka
Noord Nederlands Orkest
Rufus du sol
Tash Sultana
Amelie Lens
Aurora
Caribou
Eris Drew & Octo Octa
Fatima Yamaha
FKJ
Floating Points
Koffee
Overmono
Remi Wolf
Togo all stars
Bab L'Bluz
Go_A
Kamma & Masalo
Kamo Mphela
Loshh
Minyo Crusaders
Nana Adjoa
Nu Genea
Yussef Dayes
Hoezo skip:? Ik ben er benieuwd 😄
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Na het luisteren van deze podcast kreeg ik het gevoel dat Erik eigenlijk niet echt zit te wachten op het maken van bijvoorbeeld de Lowlands podcast en ook niet staat te springen om vernieuwingen. Hadden jullie dit ook? https://www.bnr.nl/podcast/eyeopene...lands-dit-jaar-nog-steeds-met-muntjes-betaalt
Nee, had ik niet. Ik kreeg juist de indruk dat hij best openstaat voor vernieuwing zo lang het het festival én de bezoekers ten goede komt. Ja, het is technisch relatief eenvoudig om bij te houden wie er langer dan een half uur in de tent naar Froukje heeft staan kijken, en precies die mensen een paar maanden later een mail over haar clubtour te sturen. Ja, daar zouden ze misschien nog best wat aan kunnen verdienen ook. Maar hij heeft de indruk dat de nekharen van de gemiddelde Lowlandsbezoeker daar overeind van gaan staan, en ik denk dat hij daarin volledig gelijk heeft.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ok, na een geweldig DTRH ben ik aan de voorpret van LL toe.
Voel wel een andere "zin". DTRH was een bom van een line up en weer het 1e festival na drie jaar. En toch LL na drie jaar is thuiskomen, het is eerder een geruststellend gevoel van "het komt sowieso goed op LL "

Mijn must en nice to see lijstjes zijn als volgt...blokkenschema zal daarin wel keuzes voor mij maken ;-)

Must

Stromae
Eefje de Visser
Aurora
Cleopatrick
Sam Fender
Kelly Lee Owens
Rufus du Sol
Goldband
Caribou
Yves Tumor
Fred Again
Ela Minus
Weval
Prins S. en De Geit

Nice

James Blake
Cavetown
Arlo Parks
Froukje
Micheal Kiwanuka
Tash Sultana
Oscar and the Wolf
FKJ
Koffee
 
  • Leuk
Waarderingen: piep

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Nee, had ik niet. Ik kreeg juist de indruk dat hij best openstaat voor vernieuwing zo lang het het festival én de bezoekers ten goede komt. Ja, het is technisch relatief eenvoudig om bij te houden wie er langer dan een half uur in de tent naar Froukje heeft staan kijken, en precies die mensen een paar maanden later een mail over haar clubtour te sturen. Ja, daar zouden ze misschien nog best wat aan kunnen verdienen ook. Maar hij heeft de indruk dat de nekharen van de gemiddelde Lowlandsbezoeker daar overeind van gaan staan, en ik denk dat hij daarin volledig gelijk heeft.
Volledig eens, ik denk dat helemaal niemand daarop zit te wachten.
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Volledig eens, ik denk dat helemaal niemand daarop zit te wachten.
Nee ja, opzich mee eens. Zo ervaar ik dat ook. Aan de andere kant denk ik: Dit gebeurt natuurlijk al aan alle kanten zonder dat we het wellicht doorhebben, dus het is al wel een realiteit, en alles gaat alleen maar meer datagedreven worden. Dusja, kunnen we het echt tegenhouden? En als het al gebeurt, dan liever op een positieve manier toch?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.445
Nee, had ik niet. Ik kreeg juist de indruk dat hij best openstaat voor vernieuwing zo lang het het festival én de bezoekers ten goede komt. Ja, het is technisch relatief eenvoudig om bij te houden wie er langer dan een half uur in de tent naar Froukje heeft staan kijken, en precies die mensen een paar maanden later een mail over haar clubtour te sturen. Ja, daar zouden ze misschien nog best wat aan kunnen verdienen ook. Maar hij heeft de indruk dat de nekharen van de gemiddelde Lowlandsbezoeker daar overeind van gaan staan, en ik denk dat hij daarin volledig gelijk heeft.
Ik weet nog niet echt wat ik daarvan ga vinden. Prima dat ik af en toe een mail krijg nu van bands waarvoor ik al eerder een ticket gekocht heb, ervaar ik ook wel als service. Maar mijn bewegingen op een festival nagaan? Dit vind ik een beetje eng, juist omdat een festival voor mij juist staat voor vrijheid, je kunt even helemaal zelf bepalen wat je gaat doen en zien. Een continue monitoring van mijn bewegingen is het tegenovergestelde van een vrijheidsgevoel..

En daarnaast is het wel een interessante vraag of een mail sturen naar de mensen die bij het optreden staan de juiste tactiek is. Het gebeurt een enkele keer dat ik het zo tof vond dat ik snel weer wil. Waar ik juist wél heenga zijn de bands die óf überhaupt niet geboekt zijn óf door een stomme clash zijn afgevallen.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Bij mij staat momenteel Zien voor:

Stromae
Arctic Monkeys
Opposites
Michael Kiwanuka
Jack Harlow
Jungle
Pendulum
Rufus Du Sol
Sam Fender
Slowthai
Amelie Lens
BadBadNotGood
Caribou
Dadi Freyr
Fred Again
Goldband
Koffee
Sad Night Dynamite
The Lathums
Geese
Wet Leg

En heel veel onder het kopje "zou leuk zijn als ik daar per ongeluk naar binnen loop"
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
227
Goh. Ik weet het niet. Ik neem mezelf nu wel een beetje voor om bij dat School of Life alswel het filmprogramma te gaan kijken, zitten best leuke dingen tussen, maar in de realiteit weet ik natuurlijk dat dat er nooit van komt. Daarom stel ik voor om volgend jaar een hele week Lowlands te doen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Oke dan ga ik ook even een lijstje maken.

Must see:
N/A

Nice to see:
Aurora
Charlotte Adigery
Fred Again...
Koffee
Overmono
Parquet Courts
Shame
Wet Leg
En heel veel namen die ik wel leuk vind maar al 1 of meerdere keren heb gezien en waarschijnlijk toch skip.

Zoals gezegd laat ik het even afhangen in de weken voor lowlands en blokkenschema. De buzz is gewoon minder, het komt financieel even iets minder uit en qua vrije dagen zit ik een beetje op mijn limiet gezien mij vakantie volgend jaar naar mid-amerika.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ik denk dat wanneer ik bij een film ga zitten, ik na 10 minuten in slaap val ;-)

Gisteren met mijn oudste zoon overigens naar Prins S en de Geit geweest, dat was verrassend vrolijk optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en djessnl

Gebruikers die dit onderwerp bekijken