Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Deze vind ik zo jammer:
15:40-15:45 Maneskin (Main)
16:35-17:35 Phoebe Bridgers (Barn)


Als je Phoebe wil zien, dien je inderdaad Maneskin te skippen (of te beperken tot de eerste 5 minuten)... ?
Tgoh als ze zich houden aan die tijden is er tijd genoeg om de verplaatsing te maken. Veronderstel dat dit 16:40 moet zijn. Je kan goed een half uur zien schat ik van Maneskin. Normaal zal je met dat half uur wel genoeg hebben om in de Barn te lopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Als ik nog een artiest mag tippen, laat het dan Jehnny Beth zijn. Eigenlijk compleet verrast op Primavera, door haar extreem opwindende en harde industrialsound. Oké, op basis van de muziek (die ik niet eens zo geweldig vind) verwacht je wel het een en ander, maar live gaat het tot op het bot.

Ook Kacey Musgraves was erg fijn op Primavera. Veel sfeer toen ook. Maar ze moet wel op tijd komen. En voor de rest: Fontaines DC, Big Thief, Jamie XX, Lous & The Yakuza (goed op CORE!), Jorja Smith en IDLES. Toch meer dan 1 tip ha.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Tuurlijk niet, maar er moeten ook 'nieuwe' headliners komen, en in dat opzicht was 2020 iets straffer. Met The Strokes (nooit in Belgie), Liam, Kendrick/TOP en SOAD hoog op je affiche. Die toch 'unieker' zijn voor Werchter dan Metallica en de Peppers he.
Ge deze pagina maar is na, Werchter will be Werchter https://www.rockwerchter.be/nl/geschiedenis . 2018 recent geleden, daar kijk ik nog met een lach naar terug. Of 2016 met dat weer toen ? . 2014 de Maestro! 2013 Blur en Depeche Mode. Maar nu ga ik de nostalgische tour op.
Laatste keer Metallica was 2014, dus laten we nou ook niet overdrijven.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Wel vaak op festivals gesplitst zegmaar, dus ook veel alleen geweest op een festival, maar hele dag is een andere stap, maar denk voor een euro'tje of 70/80 ga ik dat zeker doen!
Er is ook een topic gestart voor mensen die alleen naar werchter gaan. Misschien kan je daar aansluiten bij iemand?
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

BIG TV

Playlistbediener
12 okt 2021
7
1
Dien je vooraf een parking ticket te kopen? Of is het wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik heb ook alleen dag 4 vrienden van mij op het terrein. De eerste twee dagen ga ik alleen en de derde dag voorlopig een dagje zwemmen ofzo om de voetjes wat rust te gunnen. Al kan ik me met NBT - Maneskin en TOP ook nog wel vermaken. Zal ervan afhangen of ik nog puf heb tegen die tijd voor deze dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Maar wel hun 8ste? keer. Waarbij het bij die anderen de eerste of 2de keer had kunnen zijn.
Het is daarom niet beter dat iemand de 2e keer kan komen dan iemand de 8e keer. Een Metallica dag verkoopt altijd snel uit trouwens. En na 8 jaar mag t wel van me
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Er is ook een topic gestart voor mensen die alleen naar werchter gaan. Misschien kan je daar aansluiten bij iemand?
Dankjewel voor de tip! en je maakt al snel een praatje op z'n festival natuurlijk, dus zal echt wel goed komen maar toch hahah
Eerst nog maar eerst stressen hoe mijn planning dan zou worden, want wat een dag!

Hoe lang is het meestal lopen van de Mainstage naar de Barn? Heb ik daar goede conditie en hardloopschoenen voor nodig wil ik er binnen 5 a 10 minuten zijn?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Het is daarom niet beter dat iemand de 2e keer kan komen dan iemand de 8e keer. Een Metallica dag verkoopt altijd snel uit trouwens. En na 8 jaar mag t wel van me.
Dat snap ik, maar over de hoeveelheid of hoe lang het geleden is was eigenlijk ook het punt niet. Want als je op de data kijkt zijn ze de meest frisse headliner dit jaar.
En de reden dat ze er staan snij je vlotjes aan, geld. Gemakkelijke, weinig spannende affiche die een breed publiek aansnijdt en goed verkocht. Mag wel is na die magere jaren.
Maar mag het een beetje 'meer' zijn in 2023? Iets wat me doet uitkijken zoals Tool dat deed, zoals die combo's in 2018 dat deden, zoals FF en Radiohead en AF en SOAD dat deden in 2017, zoals McCartney en Rammstein dat deden in 2016. Komt daar die fantastische Barn en zo nog bij die me ook dit jaar ook wat koud laat. Dat gevoel mis ik bij deze jaargang, TWOD komt het dichtst bij dat gevoel en Frusciante natuurlijk.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Ter plaatste betalen; dus wie er het eerst is, heeft de plek voor het uitzoeken
Nou, je mag staan op een plek die je wordt aangewezen.
In principe is er altijd wel voldoende plek. Alleen 1 jaar gehad met heel veel regen, dat er te weinig parkeerplaatsen waren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Dat snap ik, maar over de hoeveelheid of hoe lang het geleden is was eigenlijk ook het punt niet. Want als je op de data kijkt zijn ze de meest frisse headliner dit jaar.
En de reden dat ze er staan snij je vlotjes aan, geld. Gemakkelijke, weinig spannende affiche die een breed publiek aansnijdt en goed verkocht. Mag wel is na die magere jaren.
Maar mag het een beetje 'meer' zijn in 2023? Iets wat me doet uitkijken zoals Tool dat deed, zoals die combo's in 2018 dat deden, zoals FF en Radiohead en AF en SOAD dat deden in 2017, zoals McCartney en Rammstein dat deden in 2016. Komt daar die fantastische Barn en zo nog bij die me ook dit jaar ook wat koud laat. Dat gevoel mis ik bij deze jaargang, TWOD komt het dichtst bij dat gevoel en Frusciante natuurlijk.
Geld? Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Moet Werchter dan niet populaire namen gaan boeken, die voor een half veld staan. Metallica staat graag op Werchter en koopt altijd altijd uit, omdat veel mensen ze ook willen zien.
Metallica is niet zozeer het probleem (al wordt die steeds als voorbeeld aangehaald, zou dan eerder Pearl Jam noemen), maar de Barn programmatie blijft achter. Daar mis je een bepaalde categorie namen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Dankjewel voor de tip! en je maakt al snel een praatje op z'n festival natuurlijk, dus zal echt wel goed komen maar toch hahah
Eerst nog maar eerst stressen hoe mijn planning dan zou worden, want wat een dag!

Hoe lang is het meestal lopen van de Mainstage naar de Barn? Heb ik daar goede conditie en hardloopschoenen voor nodig wil ik er binnen 5 a 10 minuten zijn?
Als je aan de linkerkant van de main staat, loop je zo naar de Barn. Afstand stelt niet zoveel voor, maar hangt erg van de mensenmenigte af hoe snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Gebruikers die dit onderwerp bekijken