Graspop Metal Meeting 2023

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ah ja had niet gezien dat die clashte met In Extremo, dat is dan wel weer minder. Begrijpelijk dat je voor In Extremo bent gegaan, heb daar op Graspop ook het hele optreden van gekeken en was erg vermakelijk. Ook mooi dat je je vermaakt hebt bij GNR.

Ben erg benieuwd wat je van Hellfest vond, en dan bedoel ik niet zo zeer de bands maar meer het festival zelf, sfeer organisatie etc.
Ik ben zelf in 2013, 2014 en 2015 naar Hellfest gegaan. Mocht het niet zijn van de afstand, ik ga zo terug (ipv Graspop). Bekijk het als het huwelijk tussen Graspop en Tomorrowland wat beleving betreft. In de jaren dat ik geweest ben, investeerde men een pak van de winst in de verbetering van het festival in zijn geheel. In 2015 hebben ze zelfs het aantal bezoekers per dag teruggeschroefd met 5000 (van 50000 naar 45000). Op die manier werd het voor iedereen een pak aangenamer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Beter dan Graspop, haha. Als je denkt dat Graspop gemoedelijk is, moet je eens naar Hellfest gaan. Ook nergens ((extreem) lang) hoeven wachten trouwens voor eten of drinken. Zeker aan te raden om volgend jaar te gaan (i.p.v. Graspop).
Hellfest staat zeker op mijn bucket list om een keer naar toe te gaan ja. Probleem is dat ik altijd met een hele groep vrienden naar Graspop ga, en dat ik hun niet zo makkelijk overtuig om even naar Zuid Frankrijk te gaan. maar ik ga zeker een keer naar Hellfest toe ja. Moet maar langzaam beginnen om mijn vrienden over te halen om over een aantal jaar eens die kant op te gaan. Ik kan natuurlijk ook alleen gaan, maar de groep waarmee ik ga maakt ook wel een beetje het festival voor mij.

Vond trouwens wel dat de organisatie van Graspop flink verbeterd is vergeleken met 2019. Ik stond ongeveer een half uurtje in de rij voor de camping bij aankomst, en verder bijna geen rijen meer meegemaakt het hele festival. En dat terwijl ik donderdag om 11 uur aan kwam wat me een erg druk moment lijkt. Dat je op meerdere punten je bandje kon halen was een goede verbetering (en daar ook gelijk mijn 80 munten gekregen dus was voor het hele weekend voorzien) en bij de drink stands heb ik ook nooit een rij gezien. Om water te halen bij de water punten ook bijna geen rij (wat met dit weer wel een biggie was) Enkel een paar van de meest populaire food stands hadden soms wel een flinke rij. (dit zeg ik trouwens niet om met je in discussie te gaan hoor, ik geloof graag dat Hellfest beter georganiseerd is, maar wilde gewoon even delen hoe ik het dit jaar heb ervaren t.o.v. andere jaren)

Enige wat ik tegen vond vallen was dat ze nergens extra schaduw hadden gecreëerd, dat had echt wel beter gekund. en dat je op veel punten alleen halve liters kon halen zorgde ervoor dat ik nog minder zin kreeg om af en toe een biertje te drinken ipv water.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hellfest staat zeker op mijn bucket list om een keer naar toe te gaan ja. Probleem is dat ik altijd met een hele groep vrienden naar Graspop ga, en dat ik hun niet zo makkelijk overtuig om even naar Zuid Frankrijk te gaan. maar ik ga zeker een keer naar Hellfest toe ja. Moet maar langzaam beginnen om mijn vrienden over te halen om over een aantal jaar eens die kant op te gaan. Ik kan natuurlijk ook alleen gaan, maar de groep waarmee ik ga maakt ook wel een beetje het festival voor mij.

Vond trouwens wel dat de organisatie van Graspop flink verbeterd is vergeleken met 2019. Ik stond ongeveer een half uurtje in de rij voor de camping bij aankomst, en verder bijna geen rijen meer meegemaakt het hele festival. En dat terwijl ik donderdag om 11 uur aan kwam wat me een erg druk moment lijkt. Dat je op meerdere punten je bandje kon halen was een goede verbetering (en daar ook gelijk mijn 80 munten gekregen dus was voor het hele weekend voorzien) en bij de drink stands heb ik ook nooit een rij gezien. Om water te halen bij de water punten ook bijna geen rij (wat met dit weer wel een biggie was) Enkel een paar van de meest populaire food stands hadden soms wel een flinke rij. (dit zeg ik trouwens niet om met je in discussie te gaan hoor, ik geloof graag dat Hellfest beter georganiseerd is, maar wilde gewoon even delen hoe ik het dit jaar heb ervaren t.o.v. andere jaren)

Enige wat ik tegen vond vallen was dat ze nergens extra schaduw hadden gecreëerd, dat had echt wel beter gekund. en dat je op veel punten alleen halve liters kon halen zorgde ervoor dat ik nog minder zin kreeg om af en toe een biertje te drinken ipv water.
+1 Eens met al je puntjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
167
234
Het cashless systeem mag Graspop imo ook wel overnemen van Hellfest.Geld op je bandje,geen munten meer nodig.Maar geloof niet dat ze er aan beginnen,denk dat ze met muntjes meer verdienen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Meer iets waar vooral ik last van zal hebben met een relatief specifieke voorkeur van bands binnen de metal, maar voor mij was de lineup op Hellfest verder wel enorm wisselend. Sommige dagen kon ik best goed vullen, maar er waren ook dagen bij dat er nauwelijks iets stond dat op voorhand al interessant was. In ieder geval met de clashfinder die ik had ingevuld.

En hoe moet je het vol houden om de eerste band om 10:30 al te zien en dan door te gaan tot 02:00 in de nacht?

Beide zaterdagen en de donderdag waren wel goed gevuld qua namen op de mainstage voor mijn muzieksmaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.611
3.153
Het cashless systeem mag Graspop imo ook wel overnemen van Hellfest.Geld op je bandje,geen munten meer nodig.Maar geloof niet dat ze er aan beginnen,denk dat ze met muntjes meer verdienen.
Ik hou net zo van het muntjes systeem ipv digitaal. Je kan gemakkelijk voor heel de bende drank gaan halen, anders is dat zo'n gedoe of 'ieder voor zich'. En je houdt je budget naar mijn gevoel makkelijker in de gaten door dat visuele.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Hellfest staat zeker op mijn bucket list om een keer naar toe te gaan ja. Probleem is dat ik altijd met een hele groep vrienden naar Graspop ga, en dat ik hun niet zo makkelijk overtuig om even naar Zuid Frankrijk te gaan. maar ik ga zeker een keer naar Hellfest toe ja. Moet maar langzaam beginnen om mijn vrienden over te halen om over een aantal jaar eens die kant op te gaan. Ik kan natuurlijk ook alleen gaan, maar de groep waarmee ik ga maakt ook wel een beetje het festival voor mij.
Kleine nuance, Clisson ligt in het Westelijke gedeelte van Frankrijk. Maar goed, het blijft toch een goeie 700Km rijden.

Opo Hellfest is er wel een klein bosje waar je kan schuilen voor de zon. maar het spreekt voor zich dat het snel vol is. Hellfest zit hel vooral in de details. Zo is er op de drukste plaatsen ofwel een grintpad, ofwel kunstgras. En hoe men daar het festival aankleed, dat alleen is de moeite waard om eens te gaan. En het centrum van het stadje is ook eens de moeite waard om te bezoeken. En als je logeert op de camping, is een bezoek aan Leclerq (sponsor Hellfest) ook een belevenis. Het is ook leuk om te zien hoe gans dat stadje meeleeft met zijn festival.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Kleine nuance, Clisson ligt in het Westelijke gedeelte van Frankrijk. Maar goed, het blijft toch een goeie 700Km rijden.
Oeps, foutje. Maar blijft een eind rijden inderdaad, vanuit groningen of noord holland (daar wonen de meeste mensen van het groepje waar ik mee ga) is het een goede 1000km, vergeleken met 200km naar Graspop. al blijft hellfest in ieder geval wel op mijn bucket list staan
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
167
234
Ik hou net zo van het muntjes systeem ipv digitaal. Je kan gemakkelijk voor heel de bende drank gaan halen, anders is dat zo'n gedoe of 'ieder voor zich'. En je houdt je budget naar mijn gevoel makkelijker in de gaten door dat visuele.
Bij Hellfest werken ze met hardcups met statiegeld principe.Voor een hele groep kan je daar gewoon pitchers halen en overschenken in bekers.Bij iedere bar scannen ze je bandje en ze laten altijd zien wat er nog op staat,dus dan is je budget ook goed in de gaten te houden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Geen idee waarom ik nooit op het idee ben gekomen om Avatar eens te luisteren, na dat ik die band 100x voorbij heb zien komen hier op het forum de laatste jaren.
Ik klikte op youtube even op de video van hun Hellfest optreden, man wat een band. Geweldig dit. Ik weet wel wat ik ga luisteren de komende tijd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.213
Geen idee waarom ik nooit op het idee ben gekomen om Avatar eens te luisteren, na dat ik die band 100x voorbij heb zien komen hier op het forum de laatste jaren.
Ik klikte op youtube even op de video van hun Hellfest optreden, man wat een band. Geweldig dit. Ik weet wel wat ik ga luisteren de komende tijd.
En waar je een ticket voor gaat kopen in de AB...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Geen idee waarom ik nooit op het idee ben gekomen om Avatar eens te luisteren, na dat ik die band 100x voorbij heb zien komen hier op het forum de laatste jaren.
Ik klikte op youtube even op de video van hun Hellfest optreden, man wat een band. Geweldig dit. Ik weet wel wat ik ga luisteren de komende tijd.
Je bent nooit te laat om Avatar te ontdekken! Ik ben echt wel fan van die mannen. Vette muziek, goede liveshows.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Loek123

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik ben ook wel fan van Avatar. Maar ze moeten wel nog eens hun wel heel speciale act nog eens meebrengen. Zoek maar eens op youtube naar Hellzapoppin. In St-Niklaas voor de eerste keer gezien. Ook op Alcatraz waren ze eens mee.

 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Metallica heeft nu afgezegd voor een festival in Zwitserland. In hun statement zeggen ze dat ze geen oplossing kunnen vinden voor een nieuwe show voor dit jaar of volgend jaar.

Maar voor volgend jaar zijn er nog geen tourdata bekend. Bovenstaande statement doet me toch denken dat 'Tallica volgend jaar terugkomt naar de EU.

Ik blijf geloven in het waterkansje!

Maar als ze ook afzeggen voor Werchter, dan zie ik ze wel eerder naar Werchter 2023 gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
metallica op graspop gaat precies weer een stuk verder van bed zijn nu ze mogelijks niet op werchter staan
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
211
395
MetallicA op graspop moet ooit gebeuren, maar als ze werchter dit jaar skippen denk ik dat de kans voor volgend jaar 0% is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken