Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.551
4.835
Gisteren maar alvast tickets gekocht voor Electric Callboy (1-3) en Devin Townsend (3-3) in 013, en dus ook maar gelijk 3 nachtjes Tilburg geboekt (avondje Little Devil ertussen). :)
Verder had ik al tickets voor Bloodywood (6-3 in Keulen) en Avatar (12-3 in 013), dus dat worden een paar drukke weken...
En dan mis ik nog een nieuwe datum voor Beast In Black in 013, die dit jaar ook in dezelfde periode gepland stonden.
Iemand daar al iets van vernomen?
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
43
107
Is er hier zicht op of er al wat randanimatie zal zijn woensdag? Vanuit Graspop zelf helemaal niets dacht ik? Maar de biertenten met bijhorende muziek in de straat naar het festival hopelijk wel al?
Er was ook een optredentje in een café in Dessel zag ik passeren, zou dat iets zijn? En hoever is dat?

En even wat sluikreclame tussendoor: door omstandigheden ga ik toch met de trein, ik had wel al een parkingkaart gekocht. Wie nog ene zoekt: je vindt hem aan 13 euro (ipv 15 euro in voorverkoop of 20 euro ter plekke) op Ticketswap.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Is er hier zicht op of er al wat randanimatie zal zijn woensdag? Vanuit Graspop zelf helemaal niets dacht ik? Maar de biertenten met bijhorende muziek in de straat naar het festival hopelijk wel al?
Er was ook een optredentje in een café in Dessel zag ik passeren, zou dat iets zijn? En hoever is dat?

En even wat sluikreclame tussendoor: door omstandigheden ga ik toch met de trein, ik had wel al een parkingkaart gekocht. Wie nog ene zoekt: je vindt hem aan 13 euro (ipv 15 euro in voorverkoop of 20 euro ter plekke) op Ticketswap.
Ik verwacht niet dat ze nog iets bekend gaan maken voor de woensdag, er staat ook op de website dat het gehele terrein gesloten blijft.
Ik heb ook een combi plus ticket maar heb onlangs toch besloten om pas op de donderdag te gaan, liever een nachtje in mijn eigen bed slapen dan bij mijn tent zitten als er niets te doen is.

Lijkt me dat die biertenten buiten wel open zijn? Is toch alleen maar extra geld voor ze zou je denken.

Wij liepen vaak naar die tenten buiten de ingang in de ochtend voor een goed en goedkoop ontbijt (bekertje vers fruit enz.) hopelijk zijn die er nog steeds met de nieuwe indeling
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Is er hier zicht op of er al wat randanimatie zal zijn woensdag? Vanuit Graspop zelf helemaal niets dacht ik? Maar de biertenten met bijhorende muziek in de straat naar het festival hopelijk wel al?
Er was ook een optredentje in een café in Dessel zag ik passeren, zou dat iets zijn? En hoever is dat?

En even wat sluikreclame tussendoor: door omstandigheden ga ik toch met de trein, ik had wel al een parkingkaart gekocht. Wie nog ene zoekt: je vindt hem aan 13 euro (ipv 15 euro in voorverkoop of 20 euro ter plekke) op Ticketswap.
Ik denk op straat alles dicht geloof dat die pas op donderdag open mogen gaan. En er ook geen optredens meer mogen zijn op straat enkel nog dj's.
Wat ik wel verwacht en niet hoeft aangekondigd te worden is op de camping enkele metaldj's op woensdag. 2 jaar geleden hebben ze eens een oproep gedaan voor djsets in te leveren en het zou mij sterk lijken zouden ze daar niks mee gaan doen op woensdagavond. In de eetzone op de camping ofzo.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Vandaag is de dag dat er officieel een nieuwe naam bekend wordt gemaakt. Wie zou het zijn? rara. Ik voel het. :D
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Gisteren maar alvast tickets gekocht voor Electric Callboy (1-3) en Devin Townsend (3-3) in 013, en dus ook maar gelijk 3 nachtjes Tilburg geboekt (avondje Little Devil ertussen). :)
Verder had ik al tickets voor Bloodywood (6-3 in Keulen) en Avatar (12-3 in 013), dus dat worden een paar drukke weken...
En dan mis ik nog een nieuwe datum voor Beast In Black in 013, die dit jaar ook in dezelfde periode gepland stonden.
Iemand daar al iets van vernomen?

Ook nog niks mee gekregen van een nieuwe datum voor Beast in Black
 
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik verwacht niet dat ze nog iets bekend gaan maken voor de woensdag, er staat ook op de website dat het gehele terrein gesloten blijft.
Ik heb ook een combi plus ticket maar heb onlangs toch besloten om pas op de donderdag te gaan, liever een nachtje in mijn eigen bed slapen dan bij mijn tent zitten als er niets te doen is.

Lijkt me dat die biertenten buiten wel open zijn? Is toch alleen maar extra geld voor ze zou je denken.

Wij liepen vaak naar die tenten buiten de ingang in de ochtend voor een goed en goedkoop ontbijt (bekertje vers fruit enz.) hopelijk zijn die er nog steeds met de nieuwe indeling
Ja, valt me toch wel tegen op zich dat er op woensdagavond niets te doen is. Had toch verwacht dat er op z'n minst wat Belgische bandjes in de Metaldome zouden spelen.

Voor mij maakt het verder niet uit, trouwens. Ik pak woensdagavond eerst nog even Epica mee in Dordrecht en daarna rijden we door naar Dessel.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Een vraag over vervoer. Wij overnachten in Corby ring Lommel. Iemand een idee wat er qua vervoer mogelijk is? Buiten met eigen vervoer gaan. Een mogelijkheid is om naar Metal Town te rijden met de auto en daar in een shutle bus te stappen. De vraag is of de poslbandjes ook worden gecontroleerd?
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Een vraag over vervoer. Wij overnachten in Corby ring Lommel. Iemand een idee wat er qua vervoer mogelijk is? Buiten met eigen vervoer gaan. Een mogelijkheid is om naar Metal Town te rijden met de auto en daar in een shutle bus te stappen. De vraag is of de poslbandjes ook worden gecontroleerd?
Met de trein kan je van station Lommel naar Mol (15 minuten) en dan een gratis Shuttlebus nemen naar het terrein. Enkel om snachts terug te geraken ga je ofwel voor 22uur moeten vertrekken, (laatste trein mol volgens de graspop site) of met de taxi terug.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik zou er net helemaal niet naar uitkijken dat Jinjer doorgeschoven wordt naar 21:00-22:00u... Dan clashen ze met Amenra ?
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Een vraag over vervoer. Wij overnachten in Corby ring Lommel. Iemand een idee wat er qua vervoer mogelijk is? Buiten met eigen vervoer gaan. Een mogelijkheid is om naar Metal Town te rijden met de auto en daar in een shutle bus te stappen. De vraag is of de poslbandjes ook worden gecontroleerd?
Ik rij elke dag vanuit Lommel met auto. Parkeer op het werk en fiets dan vrolijk verder.
Vanuit lommel kun je aan de kerk van het centrum de bus pakken richting mol en dan de shuttle van station tot graspop. Maar dan geraak je natuurlijk niet terug.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Dag beste graspoppers,
Voor iedereen die woensdag zegt dat er niets is, Hebben ze het mis. Er is regen. Ik zeg in heel België behalve in dessel.
Verder zijn de temperaturen gezakt 's nachts rond de 11 tot 13 graden ongeveer en overdag rond de 18 tot 20 graden ongeveer. Op zondag of maandag vergroot opnieuw de kans op regen. Maar dan iets minder denk ik. Enja, kan iemand eens aan die wijzer draaien dat de winrichting aangeeft? Westenwind begint in herhaling te vallen. Oh en op een andere site voorspellen ze enkele graden warmer. We zullen die site dan maar geloven.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
Even een paar vraagjes, heb ze al gesteld aan de gmm luitjes maar die komen met onduidelijke antwoorden.
Wij oude knarren gaan dit jaar met een camper naar metal-town. Op de site staat:

  • Bij aankomst wordt je mobilhome, caravan en/of wagen gecontroleerd, o.a. op gasaansluiting en elektro . Twijfelen we aan de veiligheid van je voertuig, dan wordt mogelijk toegang geweigerd.
  • Enkel ingeschreven mobilhomes of caravans met keuringsbewijs mogen een gas- en elektroaansluiting hebben
Onze kamper is een oudje, maar ze bedoelen hier toch gewoon de APK ? of heb je in belgie nog een aparte gas/electriciteitkeuring nodig voor je camper?
Tevens las ik dat er pendelbussen van metal-town naar het festival terrein gaan.
Zijn deze voor alle metal-town bewoners en hoe vaak rijden die ?
En kunnen we dus naast de camper dus ook 1 auto op de parking zetten (heb ticket) ? of zien ze de camper als auto ?


Dank voor de info alvast !
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
APK is mij niet bekend. Volgens mij bestaat dit niet in België. Maar als je wagen netjes goedgekeurd is in Nederland verwacht ik hier geen problemen. Vroeger waren er inderdaad pendelbussen tussen Dessel en de weide, die ook stopten aan Metal Town, maar ik dacht te verstaan dat er nu enkel nog pendelbussen rijden van Mol station naar de weide en dat deze niet via Dessel of Metal Town rijden. Wij nemen fietsen mee. Als je een ticket hebt voor de parking van Metal Town mag je inderdaad nog een auto parkeren. De bestuurder van de auto zal wel ook een polsbandje van Metal Town nodig hebben.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Apk zal goed zijn. Dat is vergelijkbaar met de jaarlijkse autokeuring in Belgie.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Rocklahoma 2022 poster

Dit festival is van de week aangekondigd, vond het wel grappig dat al hun headliners bij ons op de zaterdag staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken