Festileaks Top 17

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Beetje (te) druk gehad afgelopen tijd, maar hoop dat de openingstrack van Skinty Fia er in komt ? heerlijke opener fan een heel fijn album
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Iedereen heeft nog tot 12:00 vandaag en dan begin ik met posten. Ik heb 6 lijstjes binnen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
4 nieuwkomers, 2 zittenblijvers, 2 stijgers en 2 dalers. Eruit zijn Angel Olsen (al na 1 week), Placebo (na 2 weken), Stromae (na 4 weken) en Wet Leg (na 5 weken). Maar gelukkig hebben we ook nieuwe binnenkomers!

10. The Smile - Pana-Vision (Nieuw)(Week 1)
het nieuwe halve Radiohead project blijft nieuwe pareltjes droppen. Door de week vertraging zou deze bijna ondersneeuwen want er is alweer een nieuwere uit.


9. Wet Leg - Ur Mum (Nieuw)(Week 1)
Oude notering eruit, nieuwe er meteen in. We kunnen geen genoeg van deze band krijgen. Vooral met het debuutalbum onder de arm.


8. Katy J. Pearson - Talk Over Town (+2 plekken)(Week 2)
Samen met de andere stijger 2 plekken vooruit, dus hardste stijger deze week. En dat is best een prestatie te noemen tussen alle grote namen om dan alsnog te stijgen.


7. Red Hot Chili Peppers - The Heavy Wing (-2 plekken)(Week 2)
Waar de ene binnenkomer van vorige week 2 plekken stijgt, daalt de andere precies hetzelfde aantal. Het kan niet allemaal hosanna zijn, zelfs niet met John terug in de gelederen.


6. Sigrid - It Gets Dark (Week 5)(-4 plekken)
En meteen de andere daler. Die doet het een stukje harder. Vorige keer leek een aanval op de nummer 1 positie er misschien nog in te zitten, maar helaas wordt nu het podium afgestaan.

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
5. Phoebe Bridgers - Sidelines (Nieuw)(Week 1)
Van sommige nummers heb je het vermoeden dat ze op dit forum zo breed gedragen worden, dat er geen shortlist nodig is. En tada, daar is de nieuwe Phoebe Bridgers in de F10.


4. Froukje ft. S10 - Zonder Gezicht (+2 plekken)(Week 4)
Een nummer wat langzaam maar gestaag blijft stijgen. Het krijgt zelfs de top 3 in zicht.


3. Fontaines D.C. - Skinty Fia (=)(Week 4)
Hoeveel lof kunnen internet fora, pers en critici een band toewuiven na een nieuw album? En maakt dat wel uit als het gewoon heel goed is? De vraag stellen is hem beantwoorden.


2. Interpol - Toni (Nieuw)(Week 1)
Dit is dus precies de muziek die ik mis in andere lijsten en wij gelukkig er gewoon op 2 laten inkomen. Daarom bestaat deze lijst beste mensen, dus laten we dit volhouden!


1. Arcade Fire - The Lightning I,II (=)(Week 5)
Tja, wat kan ik hier over zeggen. Dat het weer niet spannend was, afgetekend en volkomen terecht. Grootste concurrent is misschien wel de nieuwe nog te verschijnen nieuwe single van hunzelf.

 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
We komen op 5 tips deze week. Mooi een post.

Interpol - Something Changed 2x getipt


The Smile - Free in the Knowledge 2x getipt


Florence + the Machine - Free
2x getipt


Lili Refrain - Mama Wata


Fontaines D.C. - In ár gCroíthe go deo

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Dat resulteert in de volgende shortlist:

Arcade FireThe Lightning I, II
InterpolToni
Fontaines D.C.Skinty Fia
Froukje ft. S10Zonder Gezicht
Phoebe BridgersSidelines
SigridIt Gets Dark
Red Hot Chili PeppersThe Heavy Wing
Katy J. PearsonTalk Over Town
Wet LegUr Mum
The SmilePana-Vision
InterpolSomething Changed
The SmileFree In The Knowledge
Florence + The MachineFree
Lili RefrainMama Wata
Fontaines D.C.In ár gCroíthe go deo
FoalsLooking High
Pink Floyd ft. Andriy KhlyvnyukHey Hey Rise Up
The Haunted YouthShadows
Personel TrainerMilk
Vance JoyClarity
Yung Lean ft. FKA TwigsBliss
OUMountain
BANKSDeadend
Ibeyi ft. Jorja SmithLavender & Red Roses
Harry StylesAs it Was
Confidence ManWoman
Toro y MoiDéjà Vu

En de playlist:

Stemmers bedankt!
@Black Lies @WesleyNoH @wenteldave @RubenFrusciante @Martijn @ThijsDB @HollandiaFCB en ikzelf :)

Volgende week ga ik de oud stemmers ook weer oudererts lastig vallen met tags ;)

Tot volgende week!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik geef ongeveer het hele weekend om te stemmen. Ik zit vanaf morgen op een camping en het is even afwachten hoe goed de wifi is, dus ik hoop zondagavond of maandagochtend te posten.

Mijn tip deze week
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Mijn tip deze week: DOMi & JD Beck
Twee jonge virtuozen die al enkele jaren op mijn radar staan en ondertussen protegés zijn van Anderson .Paak en Thundercat (en blijkbaar ook een bejaarde Mac DeMarco in deze videoclip). Nu eindelijk de eerste single van dit ongelooflijk getalenteerd duo, je gaat hun de komende jaren nog overal zien opduiken in songwriting credits, zeg dat ik het gezegd heb.

 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Poeh katertje, zo de Friese derby. Ik lever vanavond wat in en daar zal zeker Rammstein in staan maar de toon verder zal straks bepaald worden ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nieuwe week, nieuwe kansen! De wifi is redelijk, maar niet goed genoeg voor een uitgebreide post met youtube. Daarnaast ben ik op vakantie en is me dat ook gewoon teveel moeite :ROFLMAO: . Jullie krijgen echter wel de top 10, de tips, de shortlist en de playlist. Maar eerst kijken naar de slachtoffers deze week. Vorige week kwamen The Smile en Interpol er als uitersten in, de een als hoogste en de ander als laagste. Nu beide gebroederlijk eruit, maar fans wees niet getreurd! Ook is het einde oefening na 2 weken voor de Peppers en na alweer 5 weken ook voor Sigrid. Dat betekent dus 3 nieuwe en verder 2 zakkers, 1 zittenblijver en 3 stijgers. Genoeg geluld/getypt, op naar de lijst.

10. The Smile - Free in the Knowledge (Nieuw)(Week 1)
Op precies dezelfde plek als vorige week maar met een ander nummer. Gaat deze het langer volhouden?

9. Katy J. Pearson - Talk Over Town (-1 plek)(Week 3)
Blijft in de onderste regionen hangen. Vorige week een kleine sprong vooruit, nu weer een kleine achteruit.

8. Fontaines D.C. - Skinty Fia (-5 plekken)(Week 5)
Onze favoriete Ieren springen ineens een stuk achteruit. Redelijk onverwacht, maar gelukkig nog wel in de lijst.

7. Rammstein - Angst (Nieuw)(Week 1)
Nieuw album, nieuwe clip en weer genoeg gesprekstof. Wat je ook van de Duitsers vindt, saai is het nooit. En nu ook met een nieuw nummer in onze lijst terug te vinden.

6. Florence + the Machine - Free (Nieuw)(Week 1)
]Bezig met een nieuw album en er zijn al redelijk wat tracks vanuit. Dit allemaal om vooruit te lopen naar haar Encore show natuurlijk.

5. Wet Leg - Ur Mum (+4 plekken)(Week 2)
De sterkste stijgers zijn deze vriendinnen en onze nieuwe indie darlingen uit Isle of Wright.

4. Phoebe Bridgers - Sidelines (+1 plek)(Week 2)
Over indie darlingen gesproken trouwens, ook Phoebe Bridgers blijft het goed doen en stijgt een plekje in de lijst.

3. Interpol - Something Changed (Nieuw)(Week 1)
Hoogste binnenkomer voor Interpol, precies hetzelfde als vorige week. Hopelijk blijft deze er langer in staan.

2. Froukje ft. S10 - Zonder Gezicht (+2 plekken)(Week 5)
De gestage opmars gaat verder. Inmiddels hebben deze 2 dames mooi de tweede plek gepakt.

1. Arcade Fire - The Lightning I,II (=)(Week 6)
Is het nog een verassing? Nee. Is het nummer daarom saai? Zeker niet. De vraag is gewoon wie met wat voor een meestertrack moet komen om deze hier ooit weg te krijgen. En tot die tijd genieten we er gewoon van.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tips!

MogwaiBoltfor 2x getipt
Angel OlsenBig Time 2x getipt
Arcade FireUnconditional I (Lookout Kid) 2x getipt
Pusha T ft. Kanye WestDreaming of the Past
Domi & JD BeckSmile
ReefBest of Me
PinkPantheress ft. WILLOWWhere You Are
Electric Callboy Ft. @FinchSpaceman
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De hele shortlist:

Arcade FireThe Lightning I, II
Froukje ft. S10Zonder Gezicht
InterpolSomething Changed
Phoebe BridgersSidelines
Wet LegUr Mum
Florence + The MachineFree
RammsteinAngst
Fontaines D.C.Skinty Fia
Katy J. PearsonTalk Over Town
The SmileFree In The Knowledge
MogwaiBoltfor
Angel OlsenBig Time
Arcade FireUnconditional I (Lookout Kid)
Pusha T ft. Kanye WestDreaming of the Past
Domi & JD BeckSmile
ReefBest of Me
PinkPantheress ft. WILLOWWhere You Are
Electric Callboy Ft. @FinchSpaceman
Lili RefrainMama Wata
BANKSDeadend
Ibeyi ft. Jorja SmithLavender & Red Roses
Fontaines D.C.In ár gCroíthe go deo
Personel TrainerMilk
Yung Lean ft. FKA TwigsBliss
Pink Floyd ft. Andriy KhlyvnyukHey Hey Rise Up
Vance JoyClarity
OUMountain

De playlist:

Stemmers bedankt!
@WesleyNoH @wenteldave @Martijn @mattman @HollandiaFCB @werchter12 @ThijsDB @ikzelf

Tot volgende week en groetjes vanaf de camping in de zon :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
De inschrijvingen zijn weer open. Zondagavond komt er weer een nieuwe lijst. Dit keer weer met alles erop en eraan :) (want de vakantie is dan voorbij :( )
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Tip van mijn kant deze week komt van een schitterend album van gisteren:


Stemmen jullie nog wel vandaag of morgen ;)?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken