Verzameltopic overige Belgische festivals 2022

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Op tien weken van de langverwachte Couleur Café comeback, valt de affiche met 16 nieuwe aanwinsten stilaan in de plooi. Binnenkort nog een hoop vers bloed voor de Black en Dub Stage.

Speaking of which, vrijdag 24/6 brengt Blackbird Soundsystem wat heerlijke rootsvibes naar onze Dub Stage, op zondag is het de beurt aan de getalenteerde samplemeester Manudigital en zijn MC Caporal Negus. Wie het graag wat tropischer aanpakt, kunnen we die dag ten stelligste Cimafunk aanraden, Afro-Cuban funk op z'n best. Hiphop krijgen we van Brits rap & grime talent AJ Tracey en de Zambiaans-Australische grande dame Sampa The Great.

Terug naar zaterdag voor een derde pareltje uit de rapscene: Bas is de naam, wereldwijd de faam. Lila Iké komt dan weer reggaefans verblijden met een staaltje Jamaicaans kunnen. Tenslotte zetten we met veel trots voor de vijfde keer de Belgische rapscene - gebackt door twee geweldige jazzbands - in de kijker met ons hoogsteigen project Niveau4. Welkom Rare Akuma, Dushime, Shaka Shams, NARKO T, Stace, Roswein, RonnyHuana, Commander Spoon en Echt!

Meh geen Tinariwen meer wellicht als ik het zo lees
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
?? ????? ??? ????????????, ?????????., ???????? ???? ?? ????????? ?? ?????????????? ????!

Whitney cancelled.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
De line-up is wel heel erg light.

Een midsize festival met Richard Hawley, Robert Plant, Tallest man on earth, Franz Ferdinand en Balthazar..

Het is uiteraard maar wat je light wil noemen he. Ze hebben daar in Brugge gewoon een fijne affiche die een ruim publiek aanspreekt weten samen te stellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een midsize festival met Richard Hawley, Robert Plant, Tallest man on earth, Franz Ferdinand en Balthazar..

Het is uiteraard maar wat je light wil noemen he. Ze hebben daar in Brugge gewoon een fijne affiche die een ruim publiek aanspreekt weten samen te stellen.
Ik bedoelde eigenlijk vooral de vrijdag. Blijkbaar is die nu volledig. Vijf namen is toch.. weinig? Zaterdag is op zich sterk ja met Harper en FF, zondag het meest on brand imo.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Kraftwerk al eeuwen aangekondigd die nog geen daginvulling kennen bv.
Los van de vreemde zinsbouw, wat bedoel je hiermee? Kraftwerk is gewoon headliner voor hun dag.
Momenteel hebben ze nog vrijdag, maandag en donderdag leeg staan, waarbij er op die weekdagen wel eens voor een Belgische headliner zou kunnen gekozen worden.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Ik bedoelde eigenlijk vooral de vrijdag. Blijkbaar is die nu volledig. Vijf namen is toch.. weinig? Zaterdag is op zich sterk ja met Harper en FF, zondag het meest on brand imo.

Vrijdag is inderdaad het zwakke broertje van de drie. Die zaterdag en zondag zou ik nog durven overwegen als de rest niet naar Zottegem trekt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Los van de vreemde zinsbouw, wat bedoel je hiermee? Kraftwerk is gewoon headliner voor hun dag.
Momenteel hebben ze nog vrijdag, maandag en donderdag leeg staan, waarbij er op die weekdagen wel eens voor een Belgische headliner zou kunnen gekozen worden.
Die zinsbouw is niet vreemd. Ik geef een voorbeeld. Kraftwerk is al tijden aangekondigd, maar heeft nog geen 'opvulsel' gekregen - en ik vind dat vreemd. De aankondigingsstrategie lijkt dit jaar, schijnbaar meer dan ooit, te draaien rond per dag wat te doen en minder in batchen aankondigingen te doen. Werkt misschien wel beter, hoewel ik de tijden waarbij de Lokerse quasi de helft van hun hele programmatie de deur uit smeet ook wel fijn vond. Nu is die gelaagder, werkt wss beter qua aandacht en dus ticketverkoop.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Precorona duurde het altijd wel lang vooraleer LF met een complete affiche afkwam.
Het vaatje waaruit ze tappen, is zeker nog niet leeg, dus dat komt wel goed.

En los of de namen in de smaak vallen, alle respect voor wat ze al allemaal op de Grote Kaai hebben gekregen de laatste jaren... Neil Young, Joe Cocker, David Byrne, Brian Wilson, Grace Jones, … dat is echt wel petje af!
 

Jerommeke

Playlistbediener
3 apr 2022
19
14
Een nieuw vrij plekje op Dunk! Geen feed me to the waves: jammer. Ben benieuwd wie de plek komt invullen.... Juneau? Cobra the Impaler? Pothamus? Mother? Briqueville? Ik verwacht wel iets uit België.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yepla. Weer een nieuw (LN-)festival, een indie festival in OLT: Whisper Festival.

Leuke naampjes wel op het programma: Cassandra Jenkins, The Weather Station, Alice Phoebe Lou, Christian Löffler, James Holden, Xenia Rubinos, Joep Beving, Anna B Savage.

Lijkt wel een @werchter12 line-up.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: werchter12 en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Cool! Xenia Rubinos! Zijn er al ticketprijzen bekend?

Edit:
Early Bird tickets zijn verkrijgbaar vanaf vrijdag 29 april om 10u, aan €33 incl. reservatiekosten.

Standard tickets zijn verkrijgbaar vanaf maandag 2 mei om 10u, aan €37 incl. reservatiekosten.

Late Bloomer tickets zijn verkrijgbaar aan €41 incl. reservatiekosten.

Top, maar even zondagtickets scoren. Thanks @Yannick!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Yepla. Weer een nieuw (LN-)festival, een indie festival in OLT: Whisper Festival.

Leuke naampjes wel op het programma: Cassandra Jenkins, The Weather Station, Alice Phoebe Lou, Christian Löffler, James Holden, Xenia Rubinos, Joep Beving, Anna B Savage.

Lijkt wel een @werchter12 line-up.
En een Warriorandweirdo line-up. ;) Hier ga ik denk ik wel een ticketje voor halen.

Alice zie ik wel nergens op de line-up staan?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Yepla. Weer een nieuw (LN-)festival, een indie festival in OLT: Whisper Festival.

Leuke naampjes wel op het programma: Cassandra Jenkins, The Weather Station, Alice Phoebe Lou, Christian Löffler, James Holden, Xenia Rubinos, Joep Beving, Anna B Savage.

Lijkt wel een @werchter12 line-up.
Op 27 en 28 augustus. Early bird tickets aan €33 vanaf morgen. Tussen de optredens door zijn er gesprekssessies over breekbaarheid, deze zijn vrij toegankelijk voor iedereen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En een Warriorandweirdo line-up. ;) Hier ga ik denk ik wel een ticketje voor halen.

Alice zie ik wel nergens op de line-up staan?
Zeer juist haha.

Huh, in de perstekst op Fb staat ze er wel?

edit: zie Fb van OLT, Joep Beving staat er daar niét op.

NYXUyUR.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken