Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
maar gewoon de muziekindustrie die stil staat.
Qua nieuwe releases en verse artiesten die een publiek vinden, valt dat toch goed mee?

Een Olivia Rodrigo is de meest beluisterde artiest op de streamingdiensten, verkoopt zalen uit in een vingerknip, en had voor de pandemie niet eens een carrière. Eigenlijk geldt dat ook voor een Doja Cat. Of Maneskin. Of Froukje. ;-) Iets als SAULT is ineens kunnen ontstaan. Of een samenwerking tussen Bruno Mars en Anderson Paak. Daarnaast zijn er veel kleinere artiesten die doorgebroken zijn. Turnstile, Kennyhoopla, Wet Leg, Pa Salieu, Dry Cleaning, Genesis Owusu, Pinkpantheress, Arooj Aftab, Squid, King Hannah, Gabriels, Arlo Parks, Yard Act... Dit zijn toch allemaal 'nieuwe' namen voor een festival als Lowlands, sinds 2019?

Heb niet het gevoel dat we veel minder nieuwe muziek kunnen leren kennen in 2021, dan in 2019.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.812
Qua nieuwe releases en verse artiesten die een publiek vinden, valt dat toch goed mee?

Een Olivia Rodrigo is de meest beluisterde artiest op de streamingdiensten, verkoopt zalen uit in een vingerknip, en had voor de pandemie niet eens een carrière. Eigenlijk geldt dat ook voor een Doja Cat. Of Maneskin. Of Froukje. ;-) Iets als SAULT is ineens kunnen ontstaan. Of een samenwerking tussen Bruno Mars en Anderson Paak. Daarnaast zijn er veel kleinere artiesten die doorgebroken zijn. Turnstile, Kennyhoopla, Wet Leg, Pa Salieu, Dry Cleaning, Genesis Owusu, Pinkpantheress, Arooj Aftab, Squid, King Hannah, Gabriels, Arlo Parks... Dit zijn toch allemaal 'nieuwe' namen voor een festival als Lowlands, sinds 2019?

Heb niet het gevoel dat we veel minder nieuwe muziek kunnen leren kennen in 2021, dan in 2019.
De meeste die je noemt zijn al van 2019 of daarvoor hoor ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
De meeste die je noemt zijn al van 2019 of daarvoor hoor ;).
Ja maar het punt is dat ze een (groot) publiek vonden in het laatste anderhalve jaar. Dat ze ergens een EP maakten op hun zolderkamer in 2019 is niet echt relevant toch? Wou gewoon zeggen dat muziek helemaal niet stilstaat.
 
  • On fire
Waarderingen: bardt

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.229
4.812
Ja maar het punt is dat ze een (groot) publiek vonden in het laatste anderhalve jaar. Dat ze ergens een EP maakten op hun zolderkamer in 2019 is niet echt relevant toch? Wou gewoon zeggen dat muziek helemaal niet stilstaat.
Nee natuurlijk staat het niet volledig stil. Maar de meeste acts die je noemt heeft het ontwikkeling proces (productie en marketing) plaats gevonden pre corona. Vergeet ook niet dat we in principe nu al het 3e jaar in een corona festival seizoen gaan he. Dus je smokkelt al een beetje en het is voor 3 jaar. Terwijl er normaal gesproken genoeg nieuwe acts zijn op BKS/DTRH/Lowlands zijn mee te vullen. Het is nu toch wel iets minder lijkt me?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Nieuwe muziek van Placebo is heel lekker! Lijkt me fantastisch
Placebo als sub en daar achteraan Arctic Monkeys als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Ja idd. Duurt lang!
Ik denk dat ze ook in overleg zijn met de overheid. Vrijdag weer een persco wat dat betreft. Dus wellicht na het weekend? Volgende week donderdag meer info?
Yes, bring it on. Al is het maar een presale, dan gaat het al wat meer leven voor mij. Ik hoop dat Turnstile komt. Heb nu wel kaarten voor Patronaat in februari, maar dat zie ik niet zo snel doorgaan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.661
2.224
Yes, bring it on. Al is het maar een presale, dan gaat het al wat meer leven voor mij. Ik hoop dat Turnstile komt. Heb nu wel kaarten voor Patronaat in februari, maar dat zie ik niet zo snel doorgaan.
Ik zie Turnstile helaas niet snel gebeuren, aangezien ze al bij Pinkpop en Jera op de poster staan.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Ik zie Turnstile helaas niet snel gebeuren, aangezien ze al bij Pinkpop en Jera op de poster staan.
Pinkpop gaat toch niet door ?
Stonden ze al niet eerder aangekondigd voor LL? Maar ik snap je punt. Dan maar naar Jera ?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.661
2.224
Pinkpop gaat toch niet door ?
Stonden ze al niet eerder aangekondigd voor LL? Maar ik snap je punt. Dan maar naar Jera ?
Niet dat ik weet. Ze stonden er wel op de laatste editie in 2019. Dat was genieten!

En uh, als Pinkpop niet doorgaat dan gaat BKS ook niet door. En als BKS niet doorgaat ga ik radicaliseren ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.388
1.068
Niet dat ik weet. Ze stonden er wel op de laatste editie in 2019. Dat was genieten!

En uh, als Pinkpop niet doorgaat dan gaat BKS ook niet door. En als BKS niet doorgaat ga ik radicaliseren ?
Oké, misschien daarmee in de war ?

Ik hoop dat alles doorgaat ???
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als de headliners die hier rondgaan kloppen ga ik ook kijken of een weekendkaart lukt. Zal voor dit jaar wel lastig gaan worden zonder presale code ben ik bang.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
902
750
Mijn gokje voor de headliners: The Opposites // Arctic monkeys of RATM // The Chemical Brothers
Als het niet the Opposites worden (weet niet of die deal van hun nog staat), zie ik Stormzy wel op die plek komen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik denk Stromae / Arctic Monkeys / Chemical brothers / Liam Gallagher.

Stormzy en Dua Lipa zouden ook goed kunnen.

Opposites verwacht ik wel, maar ik neem toch niet aan als headliner Alpha met alle huidige beschikbare namen.

RATM verwacht ik totaal niet op LL eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Geen mail, maar had ook kaart via een groepsticket. Hoofdaankoper heeft wel mail. Ik heb later alleen zo'n gereserveerde kampeerplek voor 10 pers. gekocht. Die zitten dan denk ik niet in de pre-sale.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken