Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.423
6.088
Precies de reactie die ik even nodig had! Dit is precies wat ik bedoel.

En ik volg al een tijdje dit forum en wellicht ben ik ook van de “jongere” generatie maar ik stoor me dat sommige mensen moderne relevante artiesten als niet “relevant” zien. Ik luister jaarlijks de Top 2000 en houd ook van de iets oudere artiesten. Maar ik ga ook niet alles wat oud is bestempelen als niet relevant.
Ik had het zonet iig specifiek over Tones and I. Ik zie Tones and I absoluut niet als relevante artiest. Ook onder de moderne artiesten zijn one hit wonders. Daar schaar ik (vooralsnog) Tones and I onder. :)
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
507
291
Hopelijk dat er van deze affiche nog een paar namen bij komen! Van mij de Smashing Pumpkins maar die doen het denk ik niet voor sub?
 

Bijlagen

  • 10BD88FB-802A-47D4-9AF8-88B9DE3DE6CC.jpeg
    10BD88FB-802A-47D4-9AF8-88B9DE3DE6CC.jpeg
    252,5 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Ik had het zonet iig specifiek over Tones and I. Ik zie Tones and I absoluut niet als relevante artiest. Ook onder de moderne artiesten zijn one hit wonders. Daar schaar ik (vooralsnog) Tones and I onder. :)
Tones and I is in nederland momenteel nog een one hit wonder inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat het niet relevant kan zijn voor een festival. Denk dat ze het momenteel juist van de festivals moet hebben om een (ander) publiek aan te trekken. Wellicht verrast ze je met haar bijzondere stem ?
 
  • On fire
Waarderingen: Nikfestilover

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.948
1.728
Geen heel groot gemis wat mij betreft. Tool, TWOD en CHVRCHES zijn wel mooie namen, maar die verwachtte ik toch al niet in Landgraaf...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Het is vooral voor VS een leuke lineup idd, wel een opvallend setje "kleinere" headliners tov voorgaande jaargangen, met alle resprect voor J Cole, TOOL en Nicks.

Robert Plant, Disclosure, War on Drugs, Tove Lo, Arlo Parks, Flume, Chvrches, All Time Low, Slowthai, Machine Gun Kelly, Nathaniel Rateliff, Puscifer, Tash Sulatana,, naast Tool en Nicks zijn voor mij best wat namen die opvallen die dus in VS zitten en imo best goed op Pinkpop zouden kunnen. Toch imo best wat "afvallers".
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
noem jij Tool nu echt een "kleinere"headliner?
ja, wellicht ietswat verkeerd gekozen.

Zouden er 2020 ook als headliner staan bedenk ik me nu.
Ik heb overigens geen idee wat ze tegenwoordig in Europa als headline spots zouden pakken (ik zou voor stemmen overigens hoor)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.696
1.856
Naast Pearl Jam en Metallica zou Tool de kleinere headliner zijn. Naast Justin Bieber en Robbie Williams zou Tool de grootste headliner zijn. It's all relative...
Tool zou echt niet misstaan als headliner op Pinkpop. Daar ben ik van overtuigd... Maar een Pearl Jam en Metallica hebben nu eenmaal meer naamsbekendheid en meerdere bekendere nummers voor het gangbare publiek dus die zullen altijd eerder headlinen dan een Tool.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.192
4.410
Tool zou echt niet misstaan als headliner op Pinkpop. Daar ben ik van overtuigd... Maar een Pearl Jam en Metallica hebben nu eenmaal meer naamsbekendheid en meerdere bekendere nummers voor het gangbare publiek dus die zullen altijd eerder headlinen dan een Tool.
Denk dat hetzelfde helaas geldt voor Justin Bieber.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
577
297
Ik denk dat Tool toch niet Mainstream genoeg om headliner te zijn op Pinkpop, al hebben ze natuurlijk wel een grote groep fans.
Zolang PP vasthoud aan 1 headliner zonder alternatief, wil je toch een headliner waar het overgrote deel van het publiek wel iets mee kan, en dat lijkt me met Tool niet echt zo te zijn.

Het zou wel kunnen als je bv 2 headliners hebt: Tool + 21 Pilots ofzoiets.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik denk dat Tool toch niet Mainstream genoeg om headliner te zijn op Pinkpop, al hebben ze natuurlijk wel een grote groep fans.
Zolang PP vasthoud aan 1 headliner zonder alternatief, wil je toch een headliner waar het overgrote deel van het publiek wel iets mee kan, en dat lijkt me met Tool niet echt zo te zijn.

Het zou wel kunnen als je bv 2 headliners hebt: Tool + 21 Pilots ofzoiets.
Dat denk ik eigenlijk ook. Veel respect voor Tool, geweldige band met veel fans. Maar als Pinkpop moet kiezen tussen Robbie Williams en Tool als afsluiter, dan denk ik dat de keuze snel gemaakt is. Want Robbie is veel meer mainstream en voor mensen die naar een mainstream festival willen daardoor ook aantrekkelijker. Ook Justin Bieber zou ik een logischer keuze vinden, al heeft die met zijn optreden op Pinkpop wellicht de boel voor zichzelf enigszins verbruid. Maar het is wel een grote mainstream naam.

In combinatie met een andere act die enigszins aansluit en breder publiek trekt zou het wel goed kunnen denk ik, zoals Neus zegt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Via 1Limburg 1limburg.nl/voorbereiding-pinkpop-gaat-door-ondanks-onzekere-situatie

Voorbereiding Pinkpop gaat door ondanks onzekere situatie

De voorbereidingen voor Pinkpop gaan gewoon door, ondanks de onduidelijkheid rondom het coronavirus.

Dat laat een woordvoerder van het Landgraafse festival weten aan persbureau ANP.

'We moeten wel'
Het festival op het Megalandterrein staat van 17 tot en met 19 juni gepland. De voorbereidingen gaan door zo lang niet zeker is dat het wordt afgelast. "We zijn gewoon volle bak aan de gang, met de hoop en het idee om door te kunnen gaan. We moeten wel, want anders zijn we te laat", vertelt de woordvoerder.

Een festival is niet in een paar weken te organiseren, zegt ook de woordvoerder van festivals Down The Rabbit Hole en Lowlands.

Organiseren
De organisatoren hebben hoop dat de festivals kunnen doorgaan. "We laten ons niet gijzelen door het coronavirus, maar doen waar we goed in zijn: mooie muziekevenementen organiseren", aldus een woordvoerder van Paaspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.152
4.263
Ik denk dat Tool toch niet Mainstream genoeg om headliner te zijn op Pinkpop, al hebben ze natuurlijk wel een grote groep fans.
Zolang PP vasthoud aan 1 headliner zonder alternatief, wil je toch een headliner waar het overgrote deel van het publiek wel iets mee kan, en dat lijkt me met Tool niet echt zo te zijn.

Het zou wel kunnen als je bv 2 headliners hebt: Tool + 21 Pilots ofzoiets.
Tool is al headliner geweest op Pinkpop jaren terug en was coheadliner op Werchter. Denk dat tool anno nu afsluiter 2e podium zal zijn of evt in een coheadlinerconstructie. Maar voor dat laatste leent de opzet van Pinkpop zich niet echt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Via 1Limburg 1limburg.nl/voorbereiding-pinkpop-gaat-door-ondanks-onzekere-situatie

Voorbereiding Pinkpop gaat door ondanks onzekere situatie

De voorbereidingen voor Pinkpop gaan gewoon door, ondanks de onduidelijkheid rondom het coronavirus.

Dat laat een woordvoerder van het Landgraafse festival weten aan persbureau ANP.

'We moeten wel'
Het festival op het Megalandterrein staat van 17 tot en met 19 juni gepland. De voorbereidingen gaan door zo lang niet zeker is dat het wordt afgelast. "We zijn gewoon volle bak aan de gang, met de hoop en het idee om door te kunnen gaan. We moeten wel, want anders zijn we te laat", vertelt de woordvoerder.

Een festival is niet in een paar weken te organiseren, zegt ook de woordvoerder van festivals Down The Rabbit Hole en Lowlands.

Organiseren
De organisatoren hebben hoop dat de festivals kunnen doorgaan. "We laten ons niet gijzelen door het coronavirus, maar doen waar we goed in zijn: mooie muziekevenementen organiseren", aldus een woordvoerder van Paaspop.
Positief blijven :

Helft van Europeanen is volgens WHO eind februari besmet geweest.

Omikron 69% minder kans op ziekenhuisopname.

Meer immuniteit dus minder Corona.

Beter weeer komt eraan.

Ik kan alleen maar zeggen dat als je dit jaar niet festivals laat doorgaan in de zomer het wss nooit meer kan. Want waar houdt het dan op?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken