Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Ik gok nog op 1 aankondiging net voor de prijsverhoging. Tijdens "gewone" jaren hebben we op dit moment niet veel meer namen. Mss hanteren ze gewoon dezelfde strategie
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Weten ze eigenlijk zelf nog waar ze mee bezig zijn daar? Op de dag dat J Biebz het Sportpaleis twee keer uitverkoopt moet je gewoon durven een naam aankondigen voor je festival in juni volgend jaar. Covid be damned.

Wat is erger? De zure citroenen op HLN die zeuren over concertaankondigingen in deze periode of meer namen beloven voor de prijsstijging en dan muisstil blijven in de weken ervoor?
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12 en mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Weten ze eigenlijk zelf nog waar ze mee bezig zijn daar? Op de dag dat J Biebz het Sportpaleis twee keer uitverkoopt moet je gewoon durven een naam aankondigen voor je festival in juni volgend jaar. Covid be damned.

Wat is erger? De zure citroenen op HLN die zeuren over concertaankondigingen in deze periode of meer namen beloven voor de prijsstijging en dan muisstil blijven in de weken ervoor?
In principe is The Killers er natuurlijk bijgekomen. Maar waar staat dit? Is dit ooit gecommuniceerd door RW? Dat ze meer namen bekend zouden maken vóór de prijsverhoging, of verzin je dat zelf? Ik ben het met je eens hoor dat het achterlijk zou zijn om deze regeling te maken zonder extra namen bekend te maken. Maar volgens mij heeft RW dat nooit beloofd? Zie het op de socials of de site nergens staan namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Weten ze eigenlijk zelf nog waar ze mee bezig zijn daar? Op de dag dat J Biebz het Sportpaleis twee keer uitverkoopt moet je gewoon durven een naam aankondigen voor je festival in juni volgend jaar. Covid be damned.

Wat is erger? De zure citroenen op HLN die zeuren over concertaankondigingen in deze periode of meer namen beloven voor de prijsstijging en dan muisstil blijven in de weken ervoor?
Zover ik het begrepen heb is iedereen op live nation nu bezig om alle concerten de komende weken goed te kunnen laten doorgaan, nodige afspraken te maken met artiesten/entourage, wat er allemaal bij komt kijken. Ik vermoed dat dit roet in het eten heeft gegooid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Zover ik het begrepen heb is iedereen op live nation nu bezig om alle concerten de komende weken goed te kunnen laten doorgaan, nodige afspraken te maken met artiesten/entourage, wat er allemaal bij komt kijken. Ik vermoed dat dit roet in het eten heeft gegooid.
Maar wat verandert er dan voor concerten behalve dan dat je een masker moet dragen? De regels qua publiek blijven hetzelfde.

Die zie ik wel veranderen trouwens binnen een week of 2. Zit er aan te komen
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Maar wat verandert er dan voor concerten behalve dan dat je een masker moet dragen? De regels qua publiek blijven hetzelfde.

Die zie ik wel veranderen trouwens binnen een week of 2. Zit er aan te komen
Denk dat er achter de schermen wel meer speelt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Gouverneurs van West Vlaanderen en Antwerpen zouden regels nog extra willen verstrengen, wat zorgt dat er nu extra hard gelobby'd moet worden om evenementen zoals Arsenal in de Lotto of Niels Destadsbader in het Sportpaleis gewoon te laten doorgaan.

Welkom in Belgie waar de regering een beslissing neemt en ze op regionaal niveau andere beslissingen kunnen nemen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar wat verandert er dan voor concerten behalve dan dat je een masker moet dragen? De regels qua publiek blijven hetzelfde.

Die zie ik wel veranderen trouwens binnen een week of 2. Zit er aan te komen
Verschillende nachtclubs hebben uit voorzorg al events gecanceld. Mondmasker/zelftests is gewoon compleet onrealistische maatregel. Dat niemand dat daar bovenin niet beseft, gaat echt m'n pet te boven.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Verschillende nachtclubs hebben uit voorzorg al events gecanceld. Mondmasker/zelftests is gewoon compleet onrealistische maatregel. Dat niemand dat daar bovenin niet beseft, gaat echt m'n pet te boven.
Onrealistisch mss, maar wel noodzakelijk. Te veel mensen doen nog gewoon alsof er niets aan de hand is. Binnen 1 of 2 weken komen er strengere regels aan , watch it.
Verplicht de vaccinatie, enige weg uit. En heb als bevolking de mentaliteit zoals in Spanje of Portugal. Ga daar een evenement of theatervoorstelling binnen en iedereen draagt een masker. Gewoon een andere mentaliteit. Gevolg is wel dat daar veel meer kan en de cijfers erg laag blijven.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Gouverneurs van West Vlaanderen en Antwerpen zouden regels nog extra willen verstrengen, wat zorgt dat er nu extra hard gelobby'd moet worden om evenementen zoals Arsenal in de Lotto of Niels Destadsbader in het Sportpaleis gewoon te laten doorgaan.

Welkom in Belgie waar de regering een beslissing neemt en ze op regionaal niveau andere beslissingen kunnen nemen.
Idd beter wat strenger voor heel belgie zodat we binnen een maand weer gewoon de dingen kunnen doen. Als de enige belemmering dan een vaccin en een mondmasker is , is dat niet zo n ramp toch denk ik dan
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Verschillende nachtclubs hebben uit voorzorg al events gecanceld. Mondmasker/zelftests is gewoon compleet onrealistische maatregel. Dat niemand dat daar bovenin niet beseft, gaat echt m'n pet te boven.
Typisch Belgisch he. Zelf de beslissing niet willen nemen om een sector te sluiten, dus dan maar zo'n absurde maatregelen nemen dat men uit eigen initiatief gaat sluiten. Niet de eerste keer dat ze zoiets lappen deze pandemie.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Typisch Belgisch he. Zelf de beslissing niet willen nemen om een sector te sluiten, dus dan maar zo'n absurde maatregelen nemen dat men uit eigen initiatief gaat sluiten. Niet de eerste keer dat ze zoiets lappen deze pandemie.
Exact. Bedoel, een concertzaal kan zich nog schikken maar een nachtclub is wel een beetje anders.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Idd beter wat strenger voor heel belgie zodat we binnen een maand weer gewoon de dingen kunnen doen. Als de enige belemmering dan een vaccin en een mondmasker is , is dat niet zo n ramp toch denk ik dan
Zo'n kopvod vind ik anders een behoorlijke aderlating. Hoe kan ik bier drinken?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Nah. In 2020 zou FNM ook op de main staan met The Streets en Jorja Smith in de Barn, waarom zou dat plots anders zijn.

En als we zo gaan speculeren, kunnen we bezig blijven. :p
Tja, wat rest ons anders dan speculeren?

Wat er anders is, is dat we 2x doorgeschoven hebben. Betekent dat met bands afspraken vernieuwd moeten worden. Sommige namen vallen af, anderen komen erbij. Pas als een band bevestigd is, reken ik hem mee. Maar goed als band voor 2020 en 2021 was aangekondigd en in 2022 tourt, dan is de kans natuurlijk wel heel groot.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken