Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ah zo ik dacht dat de vraag was wie de tweede mainstage gaat afsluiten, naast de headliner die al bekend is. Had nog niet nagedacht over de volgorde.
Is het zo dat de headliner op mainstage 2 altijd na de headliner van mainstage 1 speelt?

Ik verwacht in ieder geval dat Volbeat na Maiden zal spelen want Maiden speelt nooit zo laat geloof ik, en dat Aerosmith het festival inderdaad zal afsluiten aangezien de organisatie dat heeft aangegeven.
Ja het zal Volbeat wel worden. In 2020 had Mercyful Fate deze eer maar deze lijken een treetje lager gezet te zijn. Afsluiter Marque vermoed ik. Volbeat als afsluiter en Dropkick Murphys er vlak voor. Waarom ik twijfel is dat de MS 2 afsluiters in de nacht vaak niet de massa publiek bands zijn zoals Volbeat wel is. Daarom dacht ik misschien nog aan een Mastodon of mogelijk Powerwolf om wat nieuwere bands hoger te zetten. Maar vermoedelijk is dat meer mijn wens dan realistisch.

En zondag staat inderdaad in de tekst dat Aerosmith de afsluiter is. Maar zo wordt de headliner wel vaker beschreven maar dan is er stiekem toch nog een echte afsluiter. Deep Purple Ms2, Aerosmith MS1 erna en Deftones op MS2 om het sfeervol en intens af te sluiten. Ik zou het perfect vinden passen. Ook eerlijk gesteld: het publiek dat voor Aerosmith komt is niet het publiek (over het algemeen) dat nog graag om half 1 's nachts begint aan een optreden tot 2 uur. Ik kan me niet voorstellen dat Aerosmith die positie pakt.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ah zo ik dacht dat de vraag was wie de tweede mainstage gaat afsluiten, naast de headliner die al bekend is. Had nog niet nagedacht over de volgorde.
Is het zo dat de headliner op mainstage 2 altijd na de headliner van mainstage 1 speelt?

Ik verwacht in ieder geval dat Volbeat na Maiden zal spelen want Maiden speelt nooit zo laat geloof ik, en dat Aerosmith het festival inderdaad zal afsluiten aangezien de organisatie dat heeft aangegeven.
Volgens mij wisselt het per keer of de main stage 2 headliner na de main stage 1 headliner speelt, maar dat weet ik niet zeker
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ja het zal Volbeat wel worden. In 2020 had Mercyful Fate deze eer maar deze lijken een treetje lager gezet te zijn. Afsluiter Marque vermoed ik. Volbeat als afsluiter en Dropkick Murphys er vlak voor. Waarom ik twijfel is dat de MS 2 afsluiters in de nacht vaak niet de massa publiek bands zijn zoals Volbeat wel is. Daarom dacht ik misschien nog aan een Mastodon of mogelijk Powerwolf om wat nieuwere bands hoger te zetten. Maar vermoedelijk is dat meer mijn wens dan realistisch.

En zondag staat inderdaad in de tekst dat Aerosmith de afsluiter is. Maar zo wordt de headliner wel vaker beschreven maar dan is er stiekem toch nog een echte afsluiter. Deep Purple Ms2, Aerosmith MS1 erna en Deftones op MS2 om het sfeervol en intens af te sluiten. Ik zou het perfect vinden passen. Ook eerlijk gesteld: het publiek dat voor Aerosmith komt is niet het publiek (over het algemeen) dat nog graag om half 1 's nachts begint aan een optreden tot 2 uur. Ik kan me niet voorstellen dat Aerosmith die positie pakt.
Ach, dan vind ik dat de opaatjes maar een extra bakje koffie moeten drinken ?.

Voor mij maakt her niet zo heel veel uit wie de de zondag afsluit, alle 3 de acts vind ik leuk en wil ik graag zien op de zondag
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ja het zal Volbeat wel worden. In 2020 had Mercyful Fate deze eer maar deze lijken een treetje lager gezet te zijn. Afsluiter Marque vermoed ik. Volbeat als afsluiter en Dropkick Murphys er vlak voor. Waarom ik twijfel is dat de MS 2 afsluiters in de nacht vaak niet de massa publiek bands zijn zoals Volbeat wel is. Daarom dacht ik misschien nog aan een Mastodon of mogelijk Powerwolf om wat nieuwere bands hoger te zetten. Maar vermoedelijk is dat meer mijn wens dan realistisch.

En zondag staat inderdaad in de tekst dat Aerosmith de afsluiter is. Maar zo wordt de headliner wel vaker beschreven maar dan is er stiekem toch nog een echte afsluiter. Deep Purple Ms2, Aerosmith MS1 erna en Deftones op MS2 om het sfeervol en intens af te sluiten. Ik zou het perfect vinden passen. Ook eerlijk gesteld: het publiek dat voor Aerosmith komt is niet het publiek (over het algemeen) dat nog graag om half 1 's nachts begint aan een optreden tot 2 uur. Ik kan me niet voorstellen dat Aerosmith die positie pakt.
er zit wel wat van in, de bedoeling hier is vooral om de massa wat te verdelen en de grote leegloop wat te verspreiden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Waarom ik twijfel is dat de MS 2 afsluiters in de nacht vaak niet de massa publiek bands zijn zoals Volbeat wel is. Daarom dacht ik misschien nog aan een Mastodon of mogelijk Powerwolf om wat nieuwere bands hoger te zetten. Maar vermoedelijk is dat meer mijn wens dan realistisch.
Ja dat klinkt inderdaad wel logisch, maar ik verwacht niet dat ze volbeat als sub zetten met een show om 7 of 8 uur 's avonds. Zeker omdat ze eerst in 2021 de headliner van de dag zouden zijn, en de vervanger van Iron Maiden. En toen werd Iron Maiden ineens boven ze geplaatst. Aangezien IM meestal van 9-11 speelt lijkt het me te vroeg voor Volbeat om ze hier nog voor te zetten.
Kan me zo voorstellen dat de organisatie iets heeft beloofd van jullie zijn geen headliner van de dag meer maar jullie krijgen alsnog de kans om een headline set te spelen in het donker en de festivaldag af te sluiten

Wie verwachten jullie trouwens dat er vrijdag de dag zal afsluiten? a7x of FNM?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ja dat klinkt inderdaad wel logisch, maar ik verwacht niet dat ze volbeat als sub zetten met een show om 7 of 8 uur 's avonds. Zeker omdat ze eerst in 2021 de headliner van de dag zouden zijn, en de vervanger van Iron Maiden. En toen werd Iron Maiden ineens boven ze geplaatst. Aangezien IM meestal van 9-11 speelt lijkt het me te vroeg voor Volbeat om ze hier nog voor te zetten.
Kan me zo voorstellen dat de organisatie iets heeft beloofd van jullie zijn geen headliner van de dag meer maar jullie krijgen alsnog de kans om een headline set te spelen in het donker en de festivaldag af te sluiten

Wie verwachten jullie trouwens dat er vrijdag de dag zal afsluiten? a7x of FNM?
Dat zal het wel zijn denk ik. Volbeat om half 8 klinkt niet logisch. Voor de vrijdag verwacht ik FNM als nachtafsluiter. Minder grote naam als A7x en meer voor de fijnproever. A7x een mooie set in het donker tot 23 uur en dan Fnm. Een andere opzet zou me echt verbazen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Ik hoop wel dat Volbeat dan meer energie in hun show steekt dan tijdens de vorige passage op Graspop. Dat zijn ze ook wel aan hun stand verplicht als ze nog na Iron Maiden spelen.
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Het voordeel van een leak is dat je niet op de organisatie moet wachten en dat het spannend is of het klopt. Maar dit laatste brengt ook het nadeel, als het klopt is de verrassing er af ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
dat vind ik dan weer wel, Ze brengen toch altijd wel een show mee met redelijk wat productiewaarde. Je kan het natuurlijk niet vergelijken met een slipknot of een KISS, maar daarbuiten hebben we toch al veel headliner gehad die het met minder show deden dan volbeat.
Eens hoor. Ben er vaak ook wel over te spreken. Was zeer positief verrast over de show in 2018 (of 19?) Op Graspop met oa het eerbetoon aan Vinnie Paul. 1,5 uur met plezier staan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Eens hoor. Ben er vaak ook wel over te spreken. Was zeer positief verrast over de show in 2018 (of 19?) Op Graspop met oa het eerbetoon aan Vinnie Paul. 1,5 uur met plezier staan kijken.
Vond net hun vorige (headline)show op GMM niet zo vet qua showgehalte e.d.. Hun show later in het spotpaleis kon me veel meer bekoren. Maar goed, les gouts et les couleurs :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Eens hoor. Ben er vaak ook wel over te spreken. Was zeer positief verrast over de show in 2018 (of 19?) Op Graspop met oa het eerbetoon aan Vinnie Paul. 1,5 uur met plezier staan kijken.
Ik denk dat Rockbeer en Indiaantje het vooral over de show eromheen hebben (vuurwerk, props, e.d.)?
Muzikaal steken ze er juist altijd wel veel energie in, lijkt me.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
LEAK op de website gevonden (thank me later).

Naar aanleiding van de post van Joyous Wolf, ging ik even die naam opzoeken op de GMM-site. Ik zag dat de tekst al werd aangepast, afsluitend met #GMM21. Zoeken op die hashtag en je krijgt alle teksten (en dus ook groepen) ;)

Klik HIER voor de opsomming.
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
LEAK op de website gevonden (thank me later).

Naar aanleiding van de post van Joyous Wolf, ging ik even die naam opzoeken op de GMM-site. Ik zag dat de tekst al werd aangepast, afsluitend met #GMM21. Zoeken op die hashtag en je krijgt alle teksten (en dus ook groepen) ;)

Klik HIER voor de opsomming.
Volgens mij klopt dit niet. De nieuwe teksten sluiten af met gmm22. De teksten van gmm21 zijn van de afgelaste editie van dit jaar waar Joyous Wolf ook stond.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Jammer dat de oude 'truc' ook niet meer werkt, zoeken naar bandpagina's die plots verdwenen waren, dat was een leuk spelletje altijd..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Ow.. Je hebt volledig gelijk :( Daar gaat m'n enthousiasme :cautious:
ik vond hem mooi hoor


Episode 1 Applause GIF by Friends
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ja, nog even afwachten dus. doeterniettoe zei 'vanavond' maar ik neem aan dat dat gewoon 16:00 zal worden toch? Volgens mij hebben ze nog nooit later iets aangekondigd dan dat?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken