Festileaks Festival Draft V: The Duo Penotti Edition

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
We zijn verheugd om weer 2 bands te mogen aankondigen. Als alternatief voor Tyler en Kendrick zal in de tenten het hardere werk worden geplaatst. Met plezier delen wij mee dat een band uit Zweden afzakt om u in vervoering te brengen. Ik heb zelf geen idee in welk genre ze in te delen, dus ik ga tegen het advies in van zowat elke leerkracht, Wikipedia schaamteloos kopiëren:
Progressieve deathmetal, Progressieve metal en Progressieve rock. Progressieve steengoede muziek dus met Opeth!


De tweede band die we aankondigen, wil ik persoonlijk al lang zien, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Gelukkig komen ze dus naar onze wei om hun topoptreden van op onder andere RW te overtreffen. This is why: Idles!


@RubenFrusciante en @Yannick mogen opnieuw een parel wegplukken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En of ze een absolute parel is. In 2018 kwam ze opeens uit het niets met 'Lost & Found', een fantastische neo-soul plaat die meteen met veel lof werd onthaald. Het was nadien vrij lang wachten op een vervolg op de plaat en die kregen we met haar 'Be right back' eptje van eerder dit jaar. En uiterààrd gaat die Frank Ocean cover van 'Lost' in haar setlist opduiken, dat staat vast; Jorja Smith.

II1w9e0.png


@HollandiaFCB / @Martijn
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Van sommige bands zullen wij nooit begrijpen waarom zij geen voet aan de grond hebben gekregen in Nederland. In Amerika was deze band headliner op Coachella, ze zijn goed bevriend met Bill Murray en hebben in 2017 een eigen saké gelanceerd. Hopelijk kan Phoenix op ons festival de twijfelaars definitief over de streep trekken!

@Brian @wenteldave
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Onze line-up tot dusver hehe.:

The Strokes - Frank Ocean - Björk - Nine Inch Nails
Beach House - David Byrne - FKA Twigs - Fontaines D.C. - Jorja Smith
Noel Gallagher's High Flying Birds - Phoebe Bridgers - Robyn
St. Vincent - Vampire Weekend

Eefje De Visser - Yves Tumor & it's Band​
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Oh, iets te snel. Meteen weer verwijderd. Hopelijk hebben ze niks meegekregen.

Edit: lijkt alsof ze beiden niet op het forum online zijn op dit moment, dus zou goed moeten komen ?, my bad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Oh, iets te snel. Meteen weer verwijderd. Hopelijk hebben ze niks meegekregen.

Edit: lijkt alsof ze beiden niet op het forum online zijn op dit moment, dus zou goed moeten komen ?, my bad.
Idd geen idee. Ik ben nu net thuis en vanochtend vroeg van huis vertrokken. Ik denk dat onze volgende baan morgenochtend komt, want alles wat we hadden voorbereid heeft Dave al aangekondigd
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Net eens even door de draft gebladerd en moet zeggen dat ik eigenlijk wel blij ben dat ik deze keer niet meedoe, want wat een fantastische festivals zijn jullie stuk voor stuk aan het creëren zeg! De frustratie zou hier echt ongekend geweest zijn. Echt zeer benieuwd naar de finale line-ups, dus keep up the good work guys! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Met trots kunnen we weer een afsluiter van de tent bekend maken. Nadat eerder die eer er is voor Sigur Rós, dEUS en Steven Wilson, voegt zich daar nu een Fransman bij die de laatste dag afsluit. Niet iedereen kent misschien de naam, maar iedereen kent de muziek. Zeker als je de film Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain hebt gezien. Komt genieten van:

Supersonic-Wings-Yann.png



De vrijdag begint al mooi vorm te krijgen.
Bekend tot nu toe: Do (Jack White - Sigur Rós) Vr (Stromae - Lorde - dEUS - Girl in Red - Amenra - Haim) Za (Gorillaz - The National - Steven Wilson) Zo (TOOL - Faith No More - Yann Tiersen - Black Country, New Road).

@Oasiss & @koekdoos nu mogen jullie echt ;)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Twee fouten van het management op één dag, het is niet te geloven! En dan te bedenken dat we op tijd een derde fout nog hebben weten te voorkomen door net voor de aankondiging van een andere act door te hebben gehad dat ook deze act niet meer actief was. Pfoe, wat een spannende dagen zijn het de afgelopen tijd geweest.

Na de eerdere te vroege aankondiging van deze volgende act gaan we er nu niet langer meer omheen draaien. Met trots vanuit Amerika:

Halestorm

Deze jonge, grammy-winnende band zal ons festival komen versterken met een nieuwe single en tegen die tijd hopelijk ook het bijbehorende nieuwe album.

Nu wel aangekomen op het moment dat we vier acts per dag bekend gemaakt hebben:

Vrijdag: Froukje - Rob Zombie - Run The Jewels - Radiohead
Zaterdag: Halestorm - Portishead - Slash - LCD Soundsystem
Zondag: Tenacious D - Ayreon - Avantasia - Tame Impala
Maandag: Lizzo - Devin Townsend - John Mayer - Metallica


@Timmetje en @Rikkie
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
We hebben een hele mooie naam voor jullie vandaag. Niet alleen ik ben groot fan maar ook mensen die meer verstand van muziek hebben. Zowel RHCP gitarist John Frusciante en de gitarist die hem tijdelijk verving, Josh Klinghoffer hebben aan de eerste EP van deze band meegewerkt. Met de albums die hierna kwamen hebben de dames bewezen ook zelf geweldige artiesten te zijn. Op BKS hebben ze als sub bewezen dat ze een mooie set kunnen neerzetten en als afsluiter op ons tweede podium zullen ze dit nog eens dunnetjes overdoen. Warpaint speelt op vrijdag.


De volgende band zal ook op de vrijdag spelen. De band gaat al bijna net zo lang mee als ik maar is veel leuker om naar te luisteren. Deze groep straalt gewoon plezier uit en speelt gewoon erg goed live. Maak je klaar voor een uurtje feel-good-music met Belle & Sebastian

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Onze volgende naam mogen we met recht een troubadour noemen. Waar op ons festival nogal eens wordt uitgepakt met grootse producties, laat deze man de kunst zien om heel minimalistisch grote groepen mensen weg te blazen. Zijn nummers gaan vaak gepaard met een oorverdovende stilte in het publiek. Onze gelederen worden op zaterdag versterkt door niemand minder dan:

DAMIEN RICE


@Brian en @wenteldave
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Arbeidsethos, excentriek, experimenteel en compleet gestoord. Stop al deze termen in een zevenkoppige band met twee drummers, synths, gitaar en blokfluit en je krijgt een feest van jewelste. Dat feest gaat zich plaats vinden op de donderdag. Als subheadliner breken ze het af. Kom mee feesten, If not Now, then When? op:

Supersonic-Wings-KG.png



Bekend tot nu toe: Do (Jack White - Sigur Rós - King Gizzard & The Lizard Wizard) Vr (Stromae - Lorde - dEUS - Amenra - HAIM - Girl in Red) Za (Gorillaz - The National - Steven Wilson) Zo (TOOL - Faith No More - Yann Tiersen - Black Country, New Road).

@Martijn & @HollandiaFCB
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken