Actualiteit

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ja, F1 is altijd een grote sport geweest in Nederland ook toen Verstappen nog niet op meedeed. Tegenwoordig is er wel veel meer reclame en promotie omdat er een 'bekend gezicht' meedoet.
Nee na de Schumacher era is het een hele tijd niks geweest in NL. Niet dat het erg is, maar je kan niet ontkennen dat Maxmania een gigantisch invloed heeft op de aantallen in Zandvoort of uberhaupt dat het in NL is terug gekomen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Wil je beweren dat het niet zo is dan?
Niet beweren, maar bevestigen. De F1 fans zijn er altijd al geweest. En het waren er altijd al best veel. Het werd alleen niet zo breed uitgemeten.

Wel wil ik je toedichten dat doordat er een Nederlander heel succesvol is, de interesse snel gegroeid is, en wie weet of er in 2021 ook een race in Zandvoort was geweest als dit niet zo was geweest. Maar hij is er wel, en daar zijn heel veel mensen blij mee…
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Niet beweren, maar bevestigen. De F1 fans zijn er altijd al geweest. En het waren er altijd al best veel. Het werd alleen niet zo breed uitgemeten.

Wel wil ik je toedichten dat doordat er een Nederlander heel succesvol is, de interesse snel gegroeid is, en wie weet of er in 2021 ook een race in Zandvoort was geweest als dit niet zo was geweest. Maar hij is er wel, en daar zijn heel veel mensen blij mee…
Hou jezelf voor de gek, ze konden de tv rechten aan de straatstenen niet kwijt destijds. Nogmaals dat is niet erg, ik volg sporten die jaloers zijn op de slechte tijden van de F1 en nog slechter bezet worden. Maar ga niet ontkennen dat er plots veel succes supporters bij gekomen zijn.

dat is voor de sport alleen maar goed don’t get me wrong. Want nu de tv rechten van Ziggo gaan

persoonlijk vind ik het geen toffe sport omdat de auto soms belangrijker is dan de coureur.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Beste Indiaan, ik zeg in mijn tweede alinea letterlijk: “Wel wil ik je toedichten dat doordat er een Nederlander heel succesvol is, de interesse snel gegroeid is”

De suggestie om mezelf voor de gek te houden mag je voor je houden. Vind ik onnodig…
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Beste Indiaan, ik zeg in mijn tweede alinea letterlijk: “Wel wil ik je toedichten dat doordat er een Nederlander heel succesvol is, de interesse snel gegroeid is”

De suggestie om mezelf voor de gek te houden mag je voor je houden. Vind ik onnodig…
Dus de F1 supporters zijn er dus niet altijd geweest. En je mag het best onnodig vinden, i don’t care. Dat verandert het verhaal niet meer en volgens mij zeggen we globaal hetzefde.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Dus de F1 supporters zijn er dus niet altijd geweest. En je mag het best onnodig vinden, i don’t care. Dat verandert het verhaal niet meer en volgens mij zeggen we globaal hetzefde.
Volgens mij niet helemaal. Maar dat maakt me ook niet echt meer uit. De leuke toon is uit de discussie…
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Nee na de Schumacher era is het een hele tijd niks geweest in NL. Niet dat het erg is, maar je kan niet ontkennen dat Maxmania een gigantisch invloed heeft op de aantallen in Zandvoort of uberhaupt dat het in NL is terug gekomen.
Ik ontken ook niet dat Max een enorme invloed heeft. Stel dat het aantal kijkers door max verdubbeld is (of zelfs verdriedubbeld is) zou het betekenen dat er voorheen ongeveer 1 miljoen kijkers waren. Volgens mij is de markt in NL dan nog altijd enorm.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Tuurlijk is de f1 gegroeid door max, maar dat is ook de invloed van een sterke rijder. Een vloed van supporters net als in Oostenrijk en België voor 1 curreur is er voor max denk ik weinig geweest. Ik begon het ook pas in 2016 te volgen, net als vele anderen denk ik.

F1 was groot maar is erg gegroeid door max. Dat zal net zo zijn in Duitsland met Vettel of met Hamilton in het begin bijvoorbeeld.

Maar dat zal bij elke sport wel zo zijn, nu Messi naar PSG gaat zullen daar ook veel meer mensen naar gaan kijken. Door Matthieu van der Poel kijken er ook meer mensen naar de sport.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Lijkt me niet dat ik iemand persoonlijk moet kennen om diens handelen te veroordelen, maar goed. Afgaande op je overige berichten, gaan wij het niet vaak eens zijn, vrees ik.

Misschien bij Ajax houden dan maar, al staan we dan weer lijnrecht tegenover @RickHuissen (en dat is dan weer een VVD'er) aanstaande zondag. Wat een gedoe!
Bedankt voor je leuke reactie. Sowieso is veroordelen al best pittig. Waar baseer je dat dan op? Ook nog steeds na hoe hij het heeft opgepakt?

Verder wel interessant waar je aanname vandaan komt dat wij het niet vaak samen eens zijn? Benieuwd waarom je dat denkt.

Zal vast wel meer zijn dan Ajax waar we het over kunnen hebben. Bij tussenstand 4-0 zie je toch dat een Europese wedstrijd doordeweeks, wel degelijk invloed heeft. Denk dat Rick zich ook geen illusies had gemaakt hoor.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik heb afgelopen zondag genoten van de wedstrijd van Ajax. Maar ik zat dan ook als supporter van de thuisclub in het stadion ;)
Wat een draak van een wedstrijd was dat. Terecht punt voor FC, als is mijn mening over Twente niet mals. Verdienen het niet meer om betaald voetbal te spelen. Valsspelers onder het regime van Munsterman….
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Nee na de Schumacher era is het een hele tijd niks geweest in NL. Niet dat het erg is, maar je kan niet ontkennen dat Maxmania een gigantisch invloed heeft op de aantallen in Zandvoort of uberhaupt dat het in NL is terug gekomen.
Toch meer verstand ervan? De Magie van Max gelezen?

Natuurlijk komt het door Max en Bernhard dat dit mogelijk is geworden in NL, maar dat is toch ook prima?

Ik kijk graag naar sporten waar Nederlanders aan mee doen. Zo ook bij de OS bijvoorbeeld.

Maar mocht Max uitvallen, dan is er nog genoeg moois te zien. Zal echt wel teleurgesteld zijn, maar man, man, man, hoe bizar is het dat dit hele circus hier komt. Daarom ga ik zaterdag ook heen, kan ik Max ook nog zien rondrijden.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
De Belgische prins Bernard heeft in ieder geval weinig waar voor zijn geld gekregen ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken