Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
368
119
Maar in ieder geval goed nieuws dat ze in de buurt zijn. Ze liggen voor het grijpen en hebben sowieso nog een show te goed op RW.
Volgens "efestivals Ken19" is de kans klein dat The Strokes terugkomen volgend jaar. Fontaines komen wel weer terug
 
  • Grrr
Waarderingen: Greyhound

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Even twee ballonnetjes opwerpen voor de zondagheadliner:

Arctic Monkeys: Zouden in 2020 enkele homecoming shows spelen in Sheffield, gevolgd door de opnames van een nieuw album. Hun manager heeft eind 2020 ook bevestigd dat de nieuwe plaat grotendeels geschreven is en men de studio in zou kruipen eenmaal de reisrestricties het opnieuw toelieten.

Arcade Fire: Hebben tijdens de pandemie in de studio gezeten en zelfs al een nieuw nummer gedebuteerd bij Stephen Colbert. Hadden blijkbaar festivals op de planning staan voor 2021, maar hebben deze verzet omwille van het overaanbod aan artiesten na de annulering van de festivalzomer van 2020. Zouden ze nog eens een jaar willen wachten met een nieuw album op komst?
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Even twee ballonnetjes opwerpen voor de zondagheadliner:

Arctic Monkeys: Zouden in 2020 enkele homecoming shows spelen in Sheffield, gevolgd door de opnames van een nieuw album. Hun manager heeft eind 2020 ook bevestigd dat de nieuwe plaat grotendeels geschreven is en men de studio in zou kruipen eenmaal de reisrestricties het opnieuw toelieten.

Arcade Fire: Hebben tijdens de pandemie in de studio gezeten en zelfs al een nieuw nummer gedebuteerd bij Stephen Colbert. Hadden blijkbaar festivals op de planning staan voor 2021, maar hebben deze verzet omwille van het overaanbod aan artiesten na de annulering van de festivalzomer van 2020. Zouden ze nog eens een jaar willen wachten met een nieuw album op komst?
Ja op de 2de!!!!
De monkeys konden me niet vasthouden in 2018 en qua performance is dat ook vaak net dat ietsje te statisch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
De Monkeys zijn zo één van de vele bands en artiesten die hun plaat bijna niet hebben kunnen voorstellen omwille van de pandemie. Denk om de één of andere reden dat het in een zaal altijd veel beter tot zijn recht zou zijn gekomen. Denk dat ze altijd wel welkom zijn op Werchter gezien hun geschiedenis met het festival alhoewel het gevoelsmatig wat snel zou zijn?

Imagine Dragons - Arcade Fire zou ik wel een nog aandoenlijk duotje vinden. AF - Stromae nog liever natuurlijk, maar denk dat we ons geen illusies meer moeten maken over ID. AF zou wel tof zijn opnieuw natuurlijk, maar dan denk ik ook meteen op welke andere festivals ze zouden staan en ik denk niet dat dat er bijzonder veel zouden zijn terwijl ik denk dat ze altijd wel een hele festivaltournee doen? Zou het wel toejuichen op zich.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
We hadden hier net een discussie over de drankprijzen. Na een check blijkt het nu dus €3 in voorverkoop te zijn.
Begint wel veel te worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Is dat dan verhoogd? Naar mijn aanvoelen was het al een tijdje via een bepaalde weg al €3, maar weet niet meer wat de opties allemaal waren qua betaling en kaartjes op voorhand.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
2017 - voorverkoop 2,50 / op de weide 2,75
2019 - voorverkoop 2,75 / op de weide 2,90 (bankbetaling) 3 euro (cashbetaling)
2022 - voorverkoop 3 euro / op de weide ?

Dus als je naar de prijzen van de voorverkoop kijkt, inderdaad verhoogd.
Gelukkig zijn de in de voorverkoop gekochte bonnen van 2020 nog geldig in 2022,
als zuinige Hollander scheelt dat op 80 bonnen toch weer 20 euro!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Als je al enkele jaren dezelfde combi-ticketprijs kunt aanhouden, moeten ze ergens anders maar hun geld gaan zoeken. Maf dat dat in 2017 echt nog 2,50 was wtf.

Die bank/cashbetaling refereerde ik idd hierboven naar ja, dacht al dat het al iets in die trant was.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
In het persbericht betreffende einde Parklife 2 opmerkelijke zaken:
- ondanks de grote vraag van een bepaald soort publiek is het niet meer de bedoeling dit te organiseren, zo voelde ik het ook aan, het was fijn zo maar begin je te vergelijken met de normale, dan pikt het
- nieuwe aankondigingen is pas voor na de zomer verlof
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
In het persbericht betreffende einde Parklife 2 opmerkelijke zaken:
- ondanks de grote vraag van een bepaald soort publiek is het niet meer de bedoeling dit te organiseren, zo voelde ik het ook aan, het was fijn zo maar begin je te vergelijken met de normale, dan pikt
Welk soort publiek dan? Ben er zelf nooit geweest, dus heb eigenlijk geen enkel idee wie hier nu op afgekomen is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Vind dat nochtans twee vrij vanzelfsprekende zaken? RW is een festivalorganisator, geen concertorganisator en namen gingen er sowieso deze maand niet meer komen - daar had vandaag de dag voor kunnen geweest zijn zoals vorig jaar, maar dus niet. Bovendien is het uiteindelijk maar een maandje meer tot september weer voor de deur staat.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Welk soort publiek dan? Ben er zelf nooit geweest, dus heb eigenlijk geen enkel idee wie hier nu op afgekomen is.
Ik ben vandaag geweest en het was fantastisch. Mooi op de eerste rij dus goed zicht. Ik snap zeker dat voor sommigen dit fijner is, maar persoonlijk natuurlijk liever een gewoon festival.
De namen mogen volgen!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Imagine Dragons - Arcade Fire zou ik wel een nog aandoenlijk duotje vinden. AF - Stromae nog liever natuurlijk, maar denk dat we ons geen illusies meer moeten maken over ID. AF zou wel tof zijn opnieuw natuurlijk, maar dan denk ik ook meteen op welke andere festivals ze zouden staan en ik denk niet dat dat er bijzonder veel zouden zijn terwijl ik denk dat ze altijd wel een hele festivaltournee doen? Zou het wel toejuichen op zich.

Zowel Mad Cool als NOS Alive hebben nog (minstens) een headliner tegoed, Open'er moet de meeste headliners nog bekend maken, Roskilde gaat sowieso niet alle headliners uit 2020/21 kunnen overnemen, ... Er is dus wel plaats voor. En vooral dat MC/NOS Alive verhaal (posters lossen waar nog headliners ontbreken) doet vermoeden dat er nog nieuwe headliners op het toneel gaan verschijnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zowel Mad Cool als NOS Alive hebben nog (minstens) een headliner tegoed, Open'er moet de meeste headliners nog bekend maken, Roskilde gaat sowieso niet alle headliners uit 2020/21 kunnen overnemen, ... Er is dus wel plaats voor. En vooral dat MC/NOS Alive verhaal (posters lossen waar nog headliners ontbreken) doet vermoeden dat er nog nieuwe headliners op het toneel gaan verschijnen.
Ik blijf mijn geld inzetten op Radiohead als grote naam. Het feit dat Thom Yorke zijn solotour heeft afgezegd ipv opgeschoven naar 2022 zal vast een goede reden hebben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zowel Mad Cool als NOS Alive hebben nog (minstens) een headliner tegoed, Open'er moet de meeste headliners nog bekend maken, Roskilde gaat sowieso niet alle headliners uit 2020/21 kunnen overnemen, ... Er is dus wel plaats voor. En vooral dat MC/NOS Alive verhaal (posters lossen waar nog headliners ontbreken) doet vermoeden dat er nog nieuwe headliners op het toneel gaan verschijnen.
Plaats natuurlijk wel, maar wat er nog over blijft is beperkt en kandidaten genoeg lijkt me. Het lijkt me ook zo dat RW, en dat kan toeval zijn, vooralsnog op safe speelt met hun headliners. Goed verkopende, typische headliners en geen idee of AF daar ook wel bij hoort. In 2017 voor een vol veld gespeeld wel natuurlijk, maar hun show in Sportpaleis was totaal niet uitverkocht.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Foo Fighters plannen volgende zomer ook nog een zomertour in Europa te doen naar aanleiding van hun jubileum. Die kunnen weliswaar op Pukkelpop headlinen, maar ik zou die ook niet afschrijven voor Werchter.

Dan heb je met Metallica, Pearl Jam en Foo Fighters weliswaar drie erg veilig spelende headliners...maar tickets verkopen zou het in elk geval wel doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Pukkelpop kan die niet betalen, was in 2017 dacht ik ergens het plan (toen het een dag werd opgeschoven?) en nadien niets meer van gekomen.

Denk dat we met RHCP, Metallica en PJ overigens onze dosis noughties rock/metal wel hebben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Als de organisatie de keuze heeft tussen de headliners die hier de voorbije weken voorbij gekomen zijn, dan zorgen Foo Fighters voor de hoogste ticketverkoop (buiten onrealistischere artiesten zoals The Rolling Stones of Bruce Springsteen). Die gaan ze niet laten liggen dan.

2005 en 2017 waren hun recentste passages op Werchter, dus zeker geen overkill.

Aangezien ik Coldplay eerder op een los evenement zie staan, is mijn grootste gok voor de zondagheadliner van Rock Werchter Foo Fighters.
@Yannick, RHCP zijn niet bevestigd he.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken