Down The Rabbit Hole 2021 - Nieuws en Geruchten

zworp3

Support act
17 mei 2018
816
528
Maar dit soort dingen, je niet aan de basisregels houden, je toch onder de mensen begeven terwijl je symptomen hebt of zelfs positief bent, dat is de afgelopen anderhalf jaar continu gebeurd. Door jongeren en door volwassenen. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat de afgelopen twee weken ineens meer gebeurd is dan anders.

De huidige stijging komt toch echt doordat twee weken geleden ineens allerlei versoepelingen tegelijk zijn doorgevoerd. Daarbovenop kwam dan dat de private uitvoerders van Testen voor Toegang de ICT niet op orde hadden, waardoor heel veel uitslagen niet kwamen op de eerste dag. En vervolgens werd er ook op veel testlocaties wanbeleid gevoerd door geen maximum aantal mensen te laten komen per tijdslot, wat enorme wachtrijen opleverde, en door tests af te raffelen of niet echt uit te voeren. En als je ziet dat die private uitvoerders gewoon een zak geld kregen, zonder fatsoenlijke kwaliteitsnormen of sancties bij overtreden af te spreken, dan begrijp ik ook wel dat diverse horeca-ondernemers en bezoekers vervolgens virtueel hun middelvinger opstaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
En ga jij, na positief getest te hebben, doodleuk ook even het openbaar vervoer nemen doorheen het land? Want daar gaat het artikel namelijk over: dat die jongeren ondanks een positieve test gewoon teruggevlogen zijn naar Zaventem. Tegen alle regels in, terwijl een oplossing aangeboden werd door de organisatie (geïsoleerde busreis).

Dat feesten gebeurde inderdaad binnen het kader van de beleidsmakers (alhoewel, naar het schijnt was het echt niet koosjer in die nachtclubs). Maar anderen potentieel in gevaar brengen omdat je geen zin hebt in een dagje op de bus zitten, dat is wel degelijk een egoïsme dat we momenteel kunnen missen.

Edit: in het grotere plaatje ben ik het wel gewoon eens met wat jullie hierboven zeggen hoor. De overheden hebben in de eerste plaats zelf het legaal kader geschept waarbinnen de huidige stijging plaats vindt, en de verkeerde instanties worden hiervoor gestraft.
Nee, weet zelf goed genoeg hoe het allemaal ineen zit en hou me braafjes aan de regels. Hebben die jongeren dat snel-snel gedaan of de ouders? Uiteraard ben ik het eens dat dat gigantisch gevaarlijk, vliegen tout court gedurende deze pandemie. Maar dit hele voorval is toch zo gigantisch gemediatiseerd alsof de media een zondebok moésten zoeken ofzo. Het is nu niet dat er in jeugdbeweging-kampen geen uitbraken waren hè, wat is dan het verschil? De verplaatsing?

Vond het echt schrijnend afgelopen week dat de reisorganisatie zich bijna moest gaan verantwoorden tegenover het ziek worden van die jongeren, terwijl ja.. iedereen kan ziek worden, bedoel. Moet daar zo met de vinger mee naar gewezen worden? Reizen, feesten etc. is perfect legaal, moeten we daarom mensen met de vinger gaan wijzen die iets doen wat 'oké' is, en er toch miserie mee hebben? Ik vind van niet.

Maar dit is off-topic. Om on-topic te blijven, hoop ik dat DTRH alsnog kan doorgaan en dat LL/DTRH toch nog blijven doorgaan met de opbouw van het terrein. Ik kan ze daar bij Mojo goed geloven dat ze "laaiend" waren op dit nieuws. Het is altijd wel éérst de cultuursector die men moet treffen hè. Zucht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ook te doen met Dekmantel hoor trouwens. Zo'n fantastische line-up weten neer poten en alles weer in het water zien vallen, ongelooflijk gewoonweg.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Waar ik bij DTRH dit jaar moeite mee heb, is de uitbreiding naar nog meer publiek. DTRH was de eerste jaren zo'n heerlijk festival qua drukte en bezetting.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar dit is dus over en uit hè, toch? Gaat MOJO het er echt op wagen en er van uit gaan dat het door gaat? Kan ik me maar weinig voor stellen. Kan me niet voorstellen hoe die boodschap van Rutte vandaag in de war rooms van de organisaties is binnen gekomen. Donderslag bij heldere hemel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Maar dit is dus over en uit hè, toch? Gaat MOJO het er echt op wagen en er van uit gaan dat het door gaat? Kan ik me maar weinig voor stellen. Kan me niet voorstellen hoe die boodschap van Rutte vandaag in de war rooms van de organisaties is binnen gekomen. Donderslag bij heldere hemel.
Nou... Bewolkte hemel. Het komt echt niet compleet uit de lucht vallen voor de organisatoren.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Nou... Bewolkte hemel. Het komt echt niet compleet uit de lucht vallen voor de organisatoren.
18 juni mocht nog alles en nu weer niks. Redelijk heldere hemel dus op de laatste dagen na misschien.

Niet dat je er iets mee opschiet, maar dat ze nu nog achter de versoepelingen van 3 weken terug blijven staan is toch helemaal van de pot gerukt. Als ze net als de rest van Europa de nachtdiscotheken dicht hadden gehouden, zaten we nu weer te discussiëren over Doe Maar als headliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nou... Bewolkte hemel. Het komt echt niet compleet uit de lucht vallen voor de organisatoren.
Heb je het EK een beetje gevolgd hoeveel mensen daarvoor mochten samen komen in Nederland? Hoeveel mensen er richting Hongarije bv. zijn getrokken? Dit is onnozel en spelen met gigantisch veel geld.

Also Doe Maar.. Still don't like it. ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lowlands blijft ondanks de onzekerheid namen aankondigen. Denken jullie dat DTRH dat ook gaat doen? En zo ja, wanneer kunnen we dan het (laatste?) pakketje verwachten?
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Heb je het EK een beetje gevolgd hoeveel mensen daarvoor mochten samen komen in Nederland? Hoeveel mensen er richting Hongarije bv. zijn getrokken? Dit is onnozel en spelen met gigantisch veel geld.

Also Doe Maar.. Still don't like it. ?
Speciaal voor jou! Blijf wakker ;-)
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Lowlands blijft ondanks de onzekerheid namen aankondigen. Denken jullie dat DTRH dat ook gaat doen? En zo ja, wanneer kunnen we dan het (laatste?) pakketje verwachten?
Ik denk inderdaad dat ze LL volgen in deze omdat ze veel organisatorisch delen dit keer. Als LL kan, kan DTRH ook.
Muzieknamen verwacht ik niet zo snel, eerder als er weer 100% groen licht is!
 

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Ik denk inderdaad dat ze LL volgen in deze omdat ze veel organisatorisch delen dit keer. Als LL kan, kan DTRH ook.
Muzieknamen verwacht ik niet zo snel, eerder als er weer 100% groen licht is!
Ben benieuwd hoe lang ze dit gaan volhouden. Kan bands, leveranciers en gasten toch niet zo lang aan het lijntje houden. De 13e augustus beslissen is echt te laat lijkt me.... ??
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ben benieuwd hoe lang ze dit gaan volhouden. Kan bands, leveranciers en gasten toch niet zo lang aan het lijntje houden. De 13e augustus beslissen is echt te laat lijkt me.... ??
Daarom wil Mojo ook voor 25 juli en besluit van de overheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goanna

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hoe dit niét in overleg is gebeurd let de sector is echt een cynisme dat ik nog maar weinig heb gezien. Gewoon baf. Deuren toe en los het allemaal maar zelf op.

Verwacht ook deze week / volgende week een nieuwe batch namen let hopelijk een verbreding van het affiche aan de bovenkant.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: StevieU2

Goanna

Randprogramma
4 jan 2017
110
3
Hoe dit niét in overleg is gebeurd let de sector is echt een cynisme dat ik nog maar weinig heb gezien. Gewoon baf. Deuren toe en los het allemaal maar zelf op.

Verwacht ook deze week / volgende week een nieuwe batch namen let hopelijk een verbreding van het affiche aan de bovenkant.
Hoop t ook. Lowlands dropte ook gewoon nieuwe namen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zolang er vanuit de politiek geen duidelijkheid is over het wel of niet doorgaan van DTRH gaan we ervan uit dat we elkaar straks gewoon in Biddinghuizen zien. Daarom hierbij de aankondiging van alle feestjes van Porto Parties x Desperados! Tijdens de Porto Parties powered by Desperados is het driemaal daags prime partytime, van begin tot eind bedacht voor en door jullie.


Zo tututu je op de beste tututumuziek in een tutu tijdens Club Tutu en party je als een Gott in Griekenland – Hellas gemütlich! – tijdens Der Letzte Sirtaki. Daarnaast brengt het boegbeeldbeest der haat-liefdeverhoudingen nu eindelijk weer vrede, vrijheid en dronkenschap tijdens Fuiven met Duiven en sta je glibberig te grinden en tongend te twerken op het GladdeGlijersGala. Bakkers klaar? Hakken maar! Tijdens Heel Holland Hakt dender je met boter en suiker door de wondere wereld van de hardcore. En zing jij als een nijver nachtegaaltje of juist een blaffende Bokito? Kom lalalekker meeblèren bij Lala Fête. En dan zijn we er nog niet! Bij PAMELA vliegen bodyboards, opblaasbootjes, reddingsvesten en zwembandjes je om de oren, terwijl je tijdens Waaghalzen op Wereldtour na 1,5 jaar reisverbod in 2 uur de aardbol rondgaat. Wat, geen disco? Tuurlijk wel: Yes Sir, I Can Boogie! neemt je mee terug naar de tijd van wijde pijpen, plateauzolen en Donna Summer. Hot Stuff!

Vrijdag 27 augustus
11:30 - 13:30: Yes Sir I Can Boogie
16:00 - 18:00: PAMELA
20:30 - 23:00: Fuiven met Duiven

Zaterdag 28 augustus
11:30 - 13:30: Waaghalzen op Wereldtour
16:00 - 18:00: Der Letzte Sirtaki
20:30 - 23:00: Lala Fête

Zondag 29 augustus
11:30 - 13:30: Heel Holland Hakt
16:00 - 18:00: GladdeGlijersGala
20:30 - 23:00: Club TUTU

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Veel fluffy opvulling de laatste tijd...

Maar goed: klaag klaag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Veel fluffy opvulling de laatste tijd...

Maar goed: klaag klaag.
Achter de schermen zal er wel meer aan de hand zijn natuurlijk met mogelijke cancels. Ze moeten wel echt ooit eens een keertje de knoop doorhakken hoor. Je kunt zo blijven onderhandelen, zoeken en overleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Gebruikers die dit onderwerp bekijken