Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Ben benieuwd, de camping is niet zo veel groter dan de wei.
Daar vergis je je toch wel in, denk ik.
Hieronder een satellietplaatje van het GMM-terrein (incl. camping), en ter vergelijk als inzet op dezelfde schaal het terrein van Pinkpop:

1623933730554.png

Op plattegronden van GMM is de camping overigens allerminst op de juiste schaal weergegeven:

1623933736583.png
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik vraag me vooral af als we dan zullen te maken hebben met een dichte en een verre camping of privecampings zoals bijvoorbeeld op werchter het geval is. Als je zo de sattelietbeelden er bij ziet wordt dat toch een flinke upgrade . wat heeft pinkpop normaal? 70k per dag tegenover de 50k van graspop ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Daar vergis je je toch wel in, denk ik.
Hieronder een satellietplaatje van het GMM-terrein (incl. camping), en ter vergelijk als inzet op dezelfde schaal het terrein van Pinkpop:

Bekijk bijlage 351

Op plattegronden van GMM is de camping overigens allerminst op de juiste schaal weergegeven:

Bekijk bijlage 352
Metallimbo, held dat je er bent! Duidelijker dan dit kan het niet. Maar bijzonder veel groter is dat camping terrein nou ook niet, of ze moeten dat veldje links bij de weg erbij pakken. Misschien het huidige terrein ook erbij? Maar dan wordt het wel erg uitgerekt en vind het nu juist zo fijn dat alles zo beloopbaar is. Ben echt heel nieuwsgierig naar de nieuwe plattegrond.

Oh ja, en welkom terug @nikita !
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Metallimbo, held dat je er bent! Duidelijker dan dit kan het niet. Maar bijzonder veel groter is dat camping terrein nou ook niet, of ze moeten dat veldje links bij de weg erbij pakken. Misschien het huidige terrein ook erbij? Maar dan wordt het wel erg uitgerekt en vind het nu juist zo fijn dat alles zo beloopbaar is. Ben echt heel nieuwsgierig naar de nieuwe plattegrond.

Oh ja, en welkom terug @nikita !
Het kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn, maar de camping is toch wel een aanzienlijk stuk groter, hoor (vergelijk ook de bekende 'optische illusie' met het schaakbord, waarbij de oppervlakte van de 28 buitenste vakjes bijna net zo groot is als de 36 binnenste vakjes).
Als het perceel zo optimaal/maximaal mogelijk (incl. backstage areas e.d.) wordt benut, is het misschien wel minstens anderhalf keer zo groot.
De bezoekerscapaciteit zou dan inderdaad wel eens net zo groot als die van Pinkpop (zo'n 70.000) kunnen worden.
De huidige capaciteit is niet bekend (wordt nogal geheimzinnig over gedaan volgens mij), maar schat ik tussen de 40.000 en 50.000.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Het kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn, maar de camping is toch wel een aanzienlijk stuk groter, hoor (vergelijk ook de bekende 'optische illusie' met het schaakbord, waarbij de oppervlakte van de 28 buitenste vakjes bijna net zo groot is als de 36 binnenste vakjes).
Als het perceel zo optimaal/maximaal mogelijk (incl. backstage areas e.d.) wordt benut, is het misschien wel minstens anderhalf keer zo groot.
De bezoekerscapaciteit zou dan inderdaad wel eens net zo groot als die van Pinkpop (zo'n 70.000) kunnen worden.
De huidige capaciteit is niet bekend (wordt nogal geheimzinnig over gedaan volgens mij), maar schat ik tussen de 40.000 en 50.000.
Kiss riep vorig jaar een aantal keer 50000 man. Maar die riepen ook wel meer dan dat ze zongen, dus mss zochten ze een onderwerp toen.
Edit: 2019 natuurlijk
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Men heeft dus toestemming gekregen om de bomen en de kleine waterpoelen weg te doen op de huidige camping. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe indeling er straks zal uitzien. Ik denk dat het hoofdpodium kant Stenehei zal komen. Directe toegang via de Stenehei zelf, dat lijkt me haalbaar. Waar men echter de andere podia zal plaatsen zie ik niet direct. Tenzij de huidige festivalweide ook (gedeeltelijk) gebruikt zal worden. Het betekent dan ook dat er meerdere campings zullen bij moeten komen. Vraag is in dat geval, waar?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Men heeft dus toestemming gekregen om de bomen en de kleine waterpoelen weg te doen op de huidige camping. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe indeling er straks zal uitzien. Ik denk dat het hoofdpodium kant Stenehei zal komen. Directe toegang via de Stenehei zelf, dat lijkt me haalbaar. Waar men echter de andere podia zal plaatsen zie ik niet direct. Tenzij de huidige festivalweide ook (gedeeltelijk) gebruikt zal worden. Het betekent dan ook dat er meerdere campings zullen bij moeten komen. Vraag is in dat geval, waar?
gevalletje werchter ? 1 hoofdcamping met limiet en dan een aantal verre campings / prive campings ?
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Dat zullen dan toch veel campings worden. Als je ziet dat men de laatste jaren steevast extra campings moest openen, dan is de rekening snel gemaakt. Vraag is wat het zal kosten dan. Ik maak zelf geen gebruik van de camping. (Ik wil een bed, een ontbijt en vooral wat comfort).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Liggen meer dan genoeg akkers en polders daar rondom het terrein. Het moet daarom makkelijk mogelijk zijn om meer campings in te richten op acceptabele loopafstand.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Liggen meer dan genoeg akkers en polders daar rondom het terrein. Het moet daarom makkelijk mogelijk zijn om meer campings in te richten op acceptabele loopafstand.
In theorie is dat zo, de realiteit is dat veel landbouwers dat niet (meer) zien zitten. Vergeet niet dat er een enorme pak afval achterblijft. Veel daarvan wordt wel geruimd, maar er blijft altijd een deel achter.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.199
Jongens, heel even. Graspop valt bij deze affiches volledig in het niet. Wat voor geweldige acht line-ups. Echt bizar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik gok dat we avenged sevenfold, zeker sabaton, five finger death punch, nightwish en Alice Cooper al kunnen opschrijven. En dan is de line-up van Graspop ook niet slecht, al is deze lineup wel extreem goed, ik denk niet dat ik ooit een festival heb gezien met een betere bill
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik moet mijn staement herzien over dat Metallica voor Hellfest afgesnoept is door Copenhell.
Ook opvallend: Megadeth op beide weekends. Nog iemand die bands ziet die beide weekends spelen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken