Denk dat we het voorlopig dan wel hebben gehad met de aankondigingen voor volgend jaar. Waarschijnlijk als er nu nog namen van 2020 zich toch nog bevestigen voor 2021, zullen ze dat wel mee gaan nemen als er weer wat ander nieuws ook te melden is, of de bevestigde artiest moet zelf de tour aankondigen en Bospop daarin meenemen.
We hebben dus onderstaande tussenstand voor komend jaar:
Vrijdag 9 juli:
Sting, Melissa Etheridge, Supertramp’s Roger Hodgson, White Lies, Jett Rebel, Gary Moore Tribute Band
Aantal nu aangekondigd: 6 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 9 acts
Aantal op editie 2019: 8 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: The Revolution / Allen Stone / The Struts / The Record Company
Zaterdag 10 juli:
Lionel Richie, Sinéad O’Connor, Heather Nova, De Dijk, Black Pumas, Dizzy Mizz Lizzy, Stahlzeit, Sloper, Tim Montana, Inge van Calkar, Gin Lady
Aantal nu aangekondigd: 11 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 11 acts
Aantal op editie 2019: 13 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: Joe Bonamassa / Natasha Bedingfield
Zondag 11 juli:
Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Walter Trout Band, Yola, Larkin Poe, Allman Betts Band, The Steel Woods, Robert Jon & the Wreck
Aantal nu aangekondigd: 10 acts
Aantal aangekondigd voor schrappen 2020 editie: 13 acts
Aantal op editie 2019: 13 acts
(Voorlopige) afvallers 2020 line-up: Juanes / Seasick Steve / Goodbye June
Als je naar bovenstaand overzicht kijkt, hebben we dus nog wel een aantal namen tegoed. Het aantal van 13 acts op de zaterdag en zondag zal ook in 2021 wel weer de bedoeling zijn. Dat komt in het tijdschema ook het beste uit. Grote vraag is de vrijdag. In 2019 hadden we daar maar 8 acts staan. Tot aan het schrappen van de 2020 editie, stonden er echter al 9 gepland. Echter weet ik niet of het vervallen van het concert van Iron Maiden op de donderdag voor Bospop nog invloed zal hebben op de lengte die ze voor de vrijdag willen plannen.
Grootste gemis blijft het wegvallen van Joe Bonamassa. Er is met Sinéad O’Connor wel iemand binnen gehaald met een wereldhit op haar naam op die dag, maar die schaar ik zelf toch meer in de categorie Juanes die is afgevallen dan in de categorie Bonamassa. Of mijn persoonlijke smaak moet mij hier weer eens in de weg zitten...