Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 324 reacties, heeft 67 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 1 dag, 1 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 325)
  • Auteur

T. Roses

Op het FB account van PinkpopFans staat:
    Pinkpop 2019 zou plaats moeten vinden van vrijdag 7 juni tot en met maandag 10 juni.
    In 1981 stond U2 al op Pinkpop, toen nog als onbekend band met een gage van 6.000 gulden. Elk jaar verschijnt de bandnaam weer in het geruchtencircuit voor Pinkpop. Jan Smeets hoopt de Ierse band te strikken voor de 50e editie (2019). “Leon Ramakers doet in ieder geval zijn best. Het is hem al zo vaak gelukt.”
    Verder hoopt de festivaldirecteur op een reünie van The Police, De band stond in 1979 al op Pinkpop.
    Van Nederlandse bodem zouden er al toezeggingen zijn van Golden Earring (de redder van het eerste festival in 1970 – ook aanwezig in 1977 en 2005) en van de Limburgse band Rowwen Hèze (eerder al aanwezig in 1992, 1999, 2005 en 2009)

0

Dr. Hannibal

Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden, ok. Maar dat betekent nog niet dat er per se bands moeten komen die nog niet op Pinkpop stonden. Beetje vreemde sprong, en een beetje gek dat Smeets dan zegt voor Springsteen een uitzondering te maken. Ik neem toch aan dat ze een Muse of een Metallica niet laten lopen als ze beschikbaar zijn?

En apart nieuws van die hele tour die gecanceld is inderdaad. Ik gok op Fleetwood Mac, maar U2 en The Police zijn ook mogelijk. Ik ben benieuwd waar Pinkpop mee op de proppen gaat komen, en of ze zich enorm gaan onderscheiden of gewoon eindigen met de headliners die volgend jaar sowieso overal staan.

Ze maken er de laatste jaren met Bruno Mars en Bieber wel een dingetje van een grote popnaam te programmeren die je normaal eerder in de Ziggo Dome zou verwachten in plaats van op Pinkpop. Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna… Of Adele, dat zou voor het festival perfect zijn denk ik. Maar die tourt niet graag volgens mij.

0

Dr. Hannibal

En natuurlijk opvallend dat Springsteen met naam en toenaam genoemd wordt. Maar ja, hoeveel waarde moet je daaraan hechten bij Smeets? Die vent heeft al zo vaak de gekste dingen geroepen.

1+

Raskolnikov

Ze maken er de laatste jaren met Bruno Mars en Bieber wel een dingetje van een grote popnaam te programmeren die je normaal eerder in de Ziggo Dome zou verwachten in plaats van op Pinkpop. Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna… Of Adele, dat zou voor het festival perfect zijn denk ik. Maar die tourt niet graag volgens mij.

Adele is inderdaad ijdele hoop, denk ik.

Ik zou Beyonce de beste optie vinden.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18 / Rockin Park 05-10-12

2+

mattman
    Moderator

Het is algemeen geweten dat Smeets heel graag Beyonce wil. (En Rihanna niet, haha) En dat zou ik in ieder geval een heel sterke naam vinden voor een festival als Pinkpop. Veel frisser dan een Pink (blijf die ook echt geen headliner vinden). Een andere pop naam die me te binnen springt is The Weeknd. Gaat volgend jaar ongetwijfeld touren en die past niet echt op een ander festival dan op Pinkpop.

Zou het ook gek vinden als ze er een soort ‘ouwe lullen’ feest van zouden maken, en alleen dingen als Fleetwood Mac, U2, The Police, Golden Earring en Rowwen Hèze neerzetten.

1+

DennisvdBr
    Moderator

En natuurlijk opvallend dat Springsteen met naam en toenaam genoemd wordt. Maar ja, hoeveel waarde moet je daaraan hechten bij Smeets? Die vent heeft al zo vaak de gekste dingen geroepen.

niet zo veel waarde, ik geloof dat Bruce met E street pas 2020 / 2021 op de laatste tour gaat, dan is 2019 nog te vroeg.

Zou dat volgend jaar ook het geval zijn? En zo ja wie? Tijd voor een dame lijkt mij. Taylor Swift, Katy Perry, Rihanna…

Swift of Perry lijken mogelijk. Maar ik zie de kans van Beyonce of Pink als iets groter.
    Van Pink is in ieder geval al bekend dat ze 2019 in Europa komt touren.

Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden,

Ik kan het niet laten jongens….
    IRON MAIDEN heeft nog nooit op Pinkpop gestaan, zo ik heb het gezegd…
    ( imo moet het er van komen en deze tour is imo best geschikt ook )

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Raskolnikov

Het is algemeen geweten dat Smeets heel graag Beyonce wil. (En Rihanna niet, haha) En dat zou ik in ieder geval een heel sterke naam vinden voor een festival als Pinkpop. Veel frisser dan een Pink (blijf die ook echt geen headliner vinden). Een andere pop naam die me te binnen springt is The Weeknd. Gaat volgend jaar ongetwijfeld touren en die past niet echt op een ander festival dan op Pinkpop.

Zou het ook gek vinden als ze er een soort ‘ouwe lullen’ feest van zouden maken, en alleen dingen als Fleetwood Mac, U2, The Police, Golden Earring en Rowwen Hèze neerzetten.

Mee eens. Pink vind ik niet echt een headliner. Zelfs niet op Pinkpop 😉

Weeknd zou wel een goede mogelijkheid zijn.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18 / Rockin Park 05-10-12

0

Dr. Hannibal

Ah ja Beyonce, goeie optie inderdaad. Ben niet zo thuis in die wereld dus was haar vergeten te noemen. Ik vind het lastig opties te noemen, de meeste namen die Dennis aan het begin opsomde lijken om de een of andere reden onwaarschijnlijk. Ofwel omdat ik denk dat ze zaalshows gaan doen, ofwel omdat ze dit jaar al festivals doen en ik ze niet per se volgend jaar weer terug zie komen, ofwel omdat het een hele onwaarschijnlijke reünie is. En met wat dan overblijft krijg je een beetje een raar bij elkaar geraapt zootje. Ik zie zoals het er nu voor staat niet snel de mogelijkheid er 4 dagen met fatsoenlijke headliners van te maken.

0

Dr. Hannibal

Er hoeven niet per se bands te komen die al op Pinkpop stonden,

Deze tour is zeker geschikt, maar ik denk toch echt dat ze hen dan dit jaar hadden moeten boeken. Iron Maiden gaat volgend jaar echt niet nog een zomer met hetzelfde spektakel Europa door hoor, die gaan na de rest van de internationale data op hun gemakje aan een nieuw album beginnen of van hun oude dag genieten lijkt mij. Een nieuwe tour zullen we na deze wel weer even op moeten wachten.

0

DennisvdBr
    Moderator

Deze tour is zeker geschikt, maar ik denk toch echt dat ze hen dan dit jaar hadden moeten boeken. Iron Maiden gaat volgend jaar echt niet nog een zomer met hetzelfde spektakel Europa door hoor, die gaan na de rest van de internationale data op hun gemakje aan een nieuw album beginnen of van hun oude dag genieten lijkt mij. Een nieuwe tour zullen we na deze wel weer even op moeten wachten.

Nieuw album voorlopig nog niet.
    Daarbij, van deze tour zijn het enkel nog EU data. Zeker en vast dat er rond november de rest van tour bekend is voor oa Amerika.
    Ik sluit niet uit dat er nog een korte leg door Europa komt in 2019, met nog enkele data. Zoals bijvoorbeeld ze al een paar jaar niet meer naar Download UK zijn geweest, dat pakken ze dan vast mee met deze best’s-tour. Dan zitten ze al rond die datum van Pinkpop he… Kan uiteraard ook dat ze Nederland overslaan of in Ziggo staan, misschien een festival als FortaRock of Zwarte Cross de kans pakt. Maar ik sluit nog data in Europa in de zomer van 2019 zeker niet uit.

0

Oasiss

Ik had deze niet pas op pagina zeven verwacht ;).

0

Dr. Hannibal

Nieuw album voorlopig nog niet.
    Daarbij, van deze tour zijn het enkel nog EU data. Zeker en vast dat er rond november de rest van tour bekend is voor oa Amerika.
    Ik sluit niet uit dat er nog een korte leg door Europa komt in 2019, met nog enkele data. Zoals bijvoorbeeld ze al een paar jaar niet meer naar Download UK zijn geweest, dat pakken ze dan vast mee met deze best’s-tour. Dan zitten ze al rond die datum van Pinkpop he… Kan uiteraard ook dat ze Nederland overslaan of in Ziggo staan, misschien een festival als FortaRock of Zwarte Cross de kans pakt. Maar ik sluit nog data in Europa in de zomer van 2019 zeker niet uit.

Hmm, Download UK is wel een dingetje ja, maar aan de andere kant komt de UK aan het eind van deze Europese leg al uitgebreid aan bod met maar liefst 6 data. Ik vind het niet logisch om ze in 2019 weer in Europa te verwachten, maar misschien is helemaal uitsluiten inderdaad te vroeg. Zou wel een spectaculaire headliner zijn hoor…

0

PJ

Even bijgelezen. Springsteen word vaak genoemd. De verwachting is dat hij ergens volgend jaar met een nieuw solo album zal komen. Dit album is al af en zou eigenlijk eerder uitgekomen zijn. Hij zou dus op PP kunnen staan maar dan wel zonder E Street band. Na bijna iets meer dan 1 jaar in New York te hebben opgetreden met zijn solo accoustic show is een overstap naar Europa met een nieuw album op zak ook niet heel vreemd. Fleetwood Mac gaat voor zeker op tour en ook door Europa. Gezien de wisselingen in de band waarschijnlijk geen festivals meer en spelen ze safe op arena’s. Ook in hun Amerikaanse leg zit geen enkel festival.. Ik vermoed dat Metallica een hele zomer aan festivals had ingepland maar dat die zijn ingeruild voor arena’s.
    Zou Florence and the Machine ook geen optie zijn voor PP 2019?

0

brucie

Muse lijkt mij wel een redelijke kanshebber, gezien 3fm al een grote sponsor van PP is, en er redelijk vaak muse op 3fm wordt gedraaid gezien ze nog redelijk jong zijn. Als metallica festivals gaat doen kun je die wat mij betreft ook zekers halen. En misschien is een wat oudere nederlandse DJ ook wel iets voor PP, zoals tiësto.

0

DennisvdBr
    Moderator

Muse lijkt mij wel een redelijke kanshebber, gezien 3fm al een grote sponsor van PP is, en er redelijk vaak muse op 3fm wordt gedraaid gezien ze nog redelijk jong zijn. Als metallica festivals gaat doen kun je die wat mij betreft ook zekers halen. En misschien is een wat oudere nederlandse DJ ook wel iets voor PP, zoals tiësto.

3FM is geen officieel mediapartner meer sinds dit jaar.
    Los daarvan, Muse behoren denk ik wel tot één van de kanshebbers.

0

Wessel

Alleen mediaverslag op de NPO/3voor12 en publieke omroepen maar geen grote radiozenders meer? Jammer… dat 3fm tentje was altijd wel geinig toch. Hoop dat ze op Lowlands wel welkom zijn. Gezellig voor de microfoon.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

DennisvdBr
    Moderator

Alleen mediaverslag op de NPO/3voor12 en publieke omroepen maar geen grote radiozenders meer? Jammer… dat 3fm tentje was altijd wel geinig toch. Hoop dat ze op Lowlands wel welkom zijn. Gezellig voor de microfoon.

Zal er wel staan, staat alleen een vlaggetje NPO of 3voor12 bij denk ik. Zal toch wel…

0

Wessel

Zal er wel staan, staat alleen een vlaggetje NPO of 3voor12 bij denk ik. Zal toch wel…

Ik hoop het wel. Hoe meer content hoe beter.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Franzzz

Bijzonder:

Terwijl het feest nog een paar uurtjes doorgaat, kondigen wij vast aan dat de volgende editie van Best Kept Secret plaatsvindt op 7, 8 en 9 juni 2019. Ideaal, want de Pinkstermaandag ben je lekker vrij. Een beperkt aantal zeer voordelige early bird-tickets en groepstickets gaat dinsdag 12 juni om 12:00 uur in de verkoop.

Ik kan mij niet voorstellen dat BKS en Pinkpop in 2019 in hetzelfde weekend plaatsvinden

0

Timmetje

Mocht het wel zo zijn dan wordt het een interessante clash.

0

PwoperFish

Ik vind het juist wel goed en dapper dat ze dat doen. Ik denk dat beide festivals zoveel verschillen dat ze elkaar niet zo veel in het vaarwater zitten, dus dat lijkt mij prima te kunnen. En dan zitten ze ook weer direct het weekend na Primavera Sound.

3+

Pim

Beide festivals zitten toch met andere boekers. Je hebt MOJO voor Pinkpop en Friendly Fire voor BKS. Dit maakt het niet heel spannend. Dit word gewoon een “strijd” tussen de boekers om wie namen krijgt, zoals normaal ook gebeurt. Het is juist spannender wie Rock am Ring boekt. Want de organisatie daarvan werkt nog wel eens samen met MOJO voor grotere namen binnen de rock.
    Maar mocht Pinkpop tegelijk vallen met BKS zul je dat evt wel merken aan de kaartverkoop van beide. Mensen in de regio van BKS kopen sneller kaarten daarvoor dan voor Pinkpop en andersom. En als er een week tussen zou zitten, zouden beide festivals meer kaarten kunnen verkopen. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

0

Dr. Hannibal

Beide festivals zitten toch met andere boekers. Je hebt MOJO voor Pinkpop en Friendly Fire voor BKS. Dit maakt het niet heel spannend. Dit word gewoon een “strijd” tussen de boekers om wie namen krijgt, zoals normaal ook gebeurt. Het is juist spannender wie Rock am Ring boekt. Want de organisatie daarvan werkt nog wel eens samen met MOJO voor grotere namen binnen de rock.
    Maar mocht Pinkpop tegelijk vallen met BKS zul je dat evt wel merken aan de kaartverkoop van beide. Mensen in de regio van BKS kopen sneller kaarten daarvoor dan voor Pinkpop en andersom. En als er een week tussen zou zitten, zouden beide festivals meer kaarten kunnen verkopen. Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik denk dat er weinig overlap in publiek is. Ik kan mij niet voorstellen dat er dit jaar een significante groep mensen naar beide festivals gaat. Ten eerste omdat weinig mensen ervoor kiezen twee weken achter elkaar naar een festival te gaan, en ten tweede omdat de doelgroep zoals @pwoperfish al aangeeft heel verschillend is. Dus nee, ik denk niet dat je het heel erg in de kaartverkoop gaat merken.

Edit: en inderdaad zal het op het boeken van namen ook niet veel invloed hebben, aangezien er normaal ook al bijna geen namen gedeeld worden. Dus eigenlijk maakt het geen reet uit haha

0

Pim

Download UK is volgend jaar 14 tot 16 juni. Weekje na Pinksteren. Interessant voor hardere namen. Dit jaar was het niet heel interessant maar deelden andere jaren wel een paar namen!

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17. Graspop '15, '16, '17. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana '16, '17. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

0

Wessel

Ik vind het juist wel goed en dapper dat ze dat doen. Ik denk dat beide festivals zoveel verschillen dat ze elkaar niet zo veel in het vaarwater zitten, dus dat lijkt mij prima te kunnen. En dan zitten ze ook weer direct het weekend na Primavera Sound.

Wanneer Pinkpop daadwerkelijk naar 4 dagen gaat wil dit wel zeggen dat ze 4 North stage afsluiters nodig hebben. Afgelopen jaren zagen we daar toch wel een aantal mooie BKS voorbij komen…. dagopvulling op overige stages is het gemis verder vaak te tellen op één hand.

0
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 325)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.