Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8365 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 14 uur, 38 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 8366)
  • Auteur

James

Edit: beetje jammer dat je op dit forum je politieke mening uit terwijl je weet dat dit mensen kwetst, lijkt me niet helemaal de plek daarvoor.

Zwarte piet. Blackface is een Amerikaans fenomeen. Sinds wanneer is dit politiek? Figuren zoals jij maken het politiek.

Ik heb het wel gehad met al die gekwetste mensen. Het suikerfeest is kwetsend voor diabetici, Kerst voor atheisten, De Gaypride voor gelovigen.

Weet je wat al die mensen eens moeten doen? Beetje haar op de tanden krijgen en niet zo snel in de slachtofferrol schieten. Sneuneuzen.

Ik vind Sinterklaas en zwarte piet een leuk feest. Net zoals ik Queen, Rammstein, Mozart als muziek erg leuk vind.

Als je écht zo je kop in het zand hebt zitten zoals in deze reactie duidelijk wordt, nodig ik je van harte uit voor een lesje geschiedenis, kan je goed gebruiken.

Maar laten we dat maar niet hier doen.

DennisvdBr
    Moderator

Edit: beetje jammer dat je op dit forum je politieke mening uit terwijl je weet dat dit mensen kwetst, lijkt me niet helemaal de plek daarvoor.

Zwarte piet. Blackface is een Amerikaans fenomeen. Sinds wanneer is dit politiek? Figuren zoals jij maken het politiek.

Zolang we het vriendelijk houden met niet provocerende avatars is er niets mis.

Ik zie het probleem niet van een zwarte piet avatar.

Houden we het lief onder elkaar 😉

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Oasiss

Zolang we het vriendelijk houden met niet provocerende avatars is er niets mis.

Ik zie het probleem niet van een zwarte piet avatar.

Houden we het lief onder elkaar 😉

Kom op, die avatar is één en al provocatie.
    En wat het niet zien van het probleem betreft, misschien is er nog plek in James’ klasje ;).

bcmrmaybe

@james

Als je écht zo je kop in het zand hebt zitten zoals in deze reactie duidelijk wordt, nodig ik je van harte uit voor een lesje geschiedenis, kan je goed gebruiken.

Maar laten we dat maar niet hier doen.

Dit is het laatste wat ik er over te zeggen hebben en dan ga ik weer over tot de orde van de dag. Dit boek gaat over de origine van het Sinterklaasfeest en belicht ALLE facetten. Geen politieke kleur

Das een lesje geschiedenis van mijn kant. Ook relevant. Veel leesplezier https://nl.wikipedia.org/wiki/Wild_Geraas_(boek)

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Kereltje

Een avatar die overduidelijk bedoeld is als politiek statement, en waarvan hij weet dat die reacties gaat uitlokken op een forum waar hij relatief geisoleerd staat in zijn politieke overtuigingen. Dat is per definitie provocerend.

Maar oh wee als we 3 posts op een rij off topic over Werchter praten in het Pinkpoptopic. Dan zijn de mods er snel bij.

HollandiaFCB

Als je denkt rustig op een forumpje over muziek kunt gaan lezen kom je tegenwoordig al bedrogen uit. Wat een land begint dit te worden/is dit al zeg. Zeik-cultuur

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

visdave34
    Moderator

Een avatar die overduidelijk bedoeld is als politiek statement, en waarvan hij weet dat die reacties gaat uitlokken op een forum waar hij relatief geisoleerd staat in zijn politieke overtuigingen. Dat is per definitie provocerend.

Maar oh wee als we 3 posts op een rij off topic over Werchter praten in het Pinkpoptopic. Dan zijn de mods er snel bij.

Bij off topic Werchter/PP posts hoeven we nooit in te grijpen (dat doen de gebruikers doorgaans zelf) en bovendien is dat nogal een makkelijk issue voor een mod om bij te sturen. Het gaat hier om iets ingewikkelders en wij zijn dus achter de schermen ook in beraad wat we hiermee moeten. En komen er dus zeker nog op terug.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Indiaantje89

Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.

bcmrmaybe

Bij off topic Werchter/PP posts hoeven we nooit in te grijpen (dat doen de gebruikers doorgaans zelf) en bovendien is dat nogal een makkelijk issue voor een mod om bij te sturen. Het gaat hier om iets ingewikkelders en wij zijn dus achter de schermen ook in beraad wat we hiermee moeten. En komen er dus zeker nog op terug.

Ik ben erg benieuwd.

Das ist mein Land!

James

Huil huil, het valt even niet binnen je eigen politieke visie en dan moeten er gelijk dingen verwijderd en verbannen worden? Het wedstrijd meest linkse jongetje van de klas is weer begonnen zeker? Het is nog ZP, een karakter waar we allemaal aan mee hebben gedaan, en in veel delen van het land nog steeds doen. Daar mag je inderdaad een mening over hebben. Hij mag gewoon voorstander zijn, zoals jij tegenstander mag zijn. Hij roept nergens op tot geweld, hij scheld geen mensen uit, het is gewoon een fucking plaatje.

Op het moment dat je dat soort zaken gaat verbannen dan ga je dus vrijheid van meningsuiting inperken. Iets wat je niet moet willen, zo kun je enge omstandigheden creeëren.

Wie heeft het over verwijderen en verbannen dan?
    Niks over tegen gekomen..
    Alleen gezegd dat ik het nogal een smakeloze toevoeging vind aan dit forum.

Indiaantje89

Het geschreeuw dat mods hier aan moeten doen.

Ron

Gaat in mijn ogen nergens meer over….Zullen we het aub weer over muziek hebben?

Pinkpop 1981-2008-2014-2015-2016-2018
    Graspop 2017
    Park City Live 2017-2018

Indiaantje89

Gaat in mijn ogen nergens meer over….Zullen we het aub weer over muziek hebben?

Gaarne…

Het gezeik op Jan Smeets is veel leuker :D.

Joe

Nu vraag ik mij wel af wie hier gekwetst is bij het zien van een zwarte piet.
    Vanuit België kijk ik toch vol afschuw naar al die protesten.

Cootje

Zitten we nog in het Pinkpop-topic? 😉

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 19 / Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 19 / DTRH 18

James

Het geschreeuw dat mods hier aan moeten doen.

Ach, de taak van een moderator is dit forum in goede banen leiden, als daarbij dit soort discussies komen kijken dan kan dat, en dan is het aan hen om daarover een besluit te nemen.

Timmetje

Als ik had geweten dat er zo’n shitstorm zou komen dan had ik niet gereageerd. Mijn excuses naar James in elk geval. Ik zat er flink naast.

Ontopic: Geen Eminem dus vandaag?

Raskolnikov

Zitten we nog in het Pinkpop-topic? 😉

Overduidelijk 😉

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

bcmrmaybe

Echt helemaal niks nog van Eminem. Had het eigenlijk nu wel verwacht. Mijn Pools is in ieder geval niet zo goed dat ik exact kan lezen wat er staat. Iemand goed in vertalen cq Pools?

Das ist mein Land!

Indiaantje89

Het heeft wel wel wat raakvlaken hoor. Een evenement van een oude man, die zich beide vast blijven houden aan tradities. De ene zegt goed smeren en de andere zegt goed schminken. En uiteindelijk is beide voor kinderen bedoeld :wink:.

(hihi mijn laatste zin is ook wel lekker provocerend). :twisted:.

Pim

Nou. Heeft iemand een lijstje van de dingen die we met potlood, of zelfs stift, zouden kunnen opschrijven? Van de niet headliners dan.
    Ik weet dat Smashing Pumpkins vrijwel een zekerheidje is. Maar verder durf ik ’t nu even niet meer te zegge.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18, '19. Graspop '15, '16, '17, '18, '19. Paaspop '16, '17, '18, '19. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18, '19. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17. Jera on Air '17, '18,

bcmrmaybe

Maar verder durf ik ’t nu even niet meer te zegge.

Kyle Minogue
    Golden Earring
    Rowwen Heze
    Bastille
    Boef
    George Ezra
    Reunie van Krezip (ja echt serieus)
    Within Temptation (hangt er van af wat Forta doet)

Das ist mein Land!

huub28

Duurt lang!!

Ugh! Weer een maandag niet een headliner bekent gemaakt in het najaar! Kom op! Het mag wel een naam!

Misschien heeft buro Pinkpop intern ook een zwarte pietten-discussie. Misschien moest de marketingteam een bersbericht versturen en grapisch mooi vormgegeven social media post publiceren, Jan Smeets met Giel Beelen bellen, een vertegenwordig van Pinkpop bellend met Adele’s managment een update aan het geven met de vervulling van haar waslijst wensen, de organisatieteam zwetend gestrest geïriteerd overleggen en 200 telefoontjes plegen maar zijn alle medewerkers heftig ruziënd in discussie.
    Misschien moet der heel veel gebeuren maar zijn ze in intense geschreeuw over de precieze kleur sammenstelling, dikte en tint van de pieten die ze gaan inhuren voor het bedrijsfeest. En welke woorden wel of niet zijn toegestaan bij de gedichten bijhorend bij het lotjetrekken. En kunnen we tot januari wachten op de eerste naam of ergens na 5 december.

Timmetje

Ondertussen blijven Rock Am Ring, Graspop en Rock Werchter vrolijk kaarten verkopen.

James

Nou. Heeft iemand een lijstje van de dingen die we met potlood, of zelfs stift, zouden kunnen opschrijven? Van de niet headliners dan.
    Ik weet dat Smashing Pumpkins vrijwel een zekerheidje is. Maar verder durf ik ’t nu even niet meer te zegge.

– The 1975
    – Against The Current
    – Black Rebel Motorcycle Club
    – Tash Sultana
    – Dropkick Murphys
    – The Fever 333
    – Die Antwoord
    – Me First And The Gimme Gimmes
    – The Tallest Man On Earth

Zouden allemaal wel goed kunnen denk ik zo.

25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 8366)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.