Corona Virus en concerten/festivals

Festileaks Festival Forum Forums Offtopic Corona Virus en concerten/festivals

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,909)
  • Auteur
    Indiaantje89
    Bijdrager

Dit is denk ik de eerste annulering in NL vanwege het Corona virus?:

To our dear fans in Europe and the UK,

Wolf Parade is sad to announce we have decided to cancel our upcoming tour overseas. Due to the sudden rise of COVID-19 throughout different regions we were scheduled to play, and the current volatility of the situation, we feel strongly that it would be both globally irresponsible and potentially risky for the band to carry out the tour at this time. The amount of major airports, international driving, and crowds of people we would be interacting with – they all combine to form what is ultimately a bad idea; a recipe for a potential worst-case-scenario in which we could end up being unknown carriers of the virus across multiple borders, or end up ill and/or quarantined ourselves overseas. We did not arrive at this decision easily, but in the end, the band and our team all agree it is the right and responsible decision. We hope you understand.

A rescheduling of the dates is already in the works, and all current ticket holders will be refunded for the cancelled dates. For now, we will wait in hopes that this virus passes quickly and that all those already affected pull through. All the best – WP

Denk dat er nog velen gaan volgen. Ze zouden o.a. in TiVre spelen.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door Indiaantje89.
    0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Gezellig!

Ben een beetje Corona moe eerlijk gezegd.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Gezellig!

Wie niet ;). Maar het zal toch echt iets zijn waar we mee moeten dealen. De teller staat hier in NL weer op 18, en dat binnen een paar dagen tijd.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Gezellig!

Wie niet ;). Maar het zal toch echt iets zijn waar we mee moeten dealen. De teller staat hier in NL weer op 18, en dat binnen een paar dagen tijd.

Ja, en dat gaan er snel honderden worden. Of misschien wel duizenden. Net zoals bij de griep. Uiteraard is dat niet fijn om te krijgen, maar mensen tillen daar heel zwaar aan.

0
    Rock Torhout
    Bijdrager

Ik krijg op dit moment ook via mijn werk voortdurend te maken met het Corona virus en het begint echt wat overdreven te worden. Grote events (ook van onze klanten) die gecanceld worden of die veel slechtere boekingen genereren omwille van mensen die niet meer durven reizen. Mensen die ik ken zijn standenbouwers, leuk hoor voor hen, één voor één haken klanten af of worden beurzen geannuleerd.

In elk geval: het begint dus ook echt voelbaar te worden in de muziekindustrie, bands die hun tours beginnen afblazen en zo voort. Ik vermoed dat de festivals dat nu toch ook al moeten voelen dat de verkoop vanuit het buitenland wat aan het terugvallen is. In het geval van een groot internationaal gekend festival als Rock Werchter zou ik die impact toch niet onderschatten. Langs de andere kant: zolang het festival niet wordt afgelast (wat ik ook wel niet zie gebeuren), kan dat alleen maar voor wat meer ruimte op de weide zorgen.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

0
    Dr. Hannibal
    Bijdrager

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5036896/corona-voornaam-naamsverandering-virus-covid-19

Misschien moeten we haar tickets voor The Coronas aanbieden?

Niet De Speld…

Ja, schaamteloos gejat van die facebook pagina haha

AKA Toolboy, de Pretentieuze Poepdoos
    Concert archive

0
    Dr. Hannibal
    Bijdrager

Hellfest geeft duidelijk aan dat het feestje wat hen betreft gewoon doorgaat; ze moeten de kansen wel positief inzien denk ik dan, om er zo’n bericht uit te gooien?

AKA Toolboy, de Pretentieuze Poepdoos
    Concert archive

0
    Timmetje
    Bijdrager

Niet helemaal relevant naar festivals maar in dit topic toch interessant om even te plaatsen:

De nieuwe James Bond is net uitgesteld van april naar november vanwege het Corona virus.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Zucht…

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door wenteldave.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Een van swereld grootste EDM evenement Ultra Music Festival in Miami gaat dit jaar niet door vanwege het Corona virus.

In Europa beginnen steeds meer bands hun tour te cancellen:

0
    Rock Torhout
    Bijdrager

Ouch, die gaat pijn doen voor Prognosis. Zie heel vaak de gesponsorde affiche op FB passeren, is zomaar even een headliner die afzegt. Niet meer leuk zo.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

4+
    wenteldave
    Bijdrager

Ouch, die gaat pijn doen voor Prognosis. Zie heel vaak de gesponsorde affiche op FB passeren, is zomaar even een headliner die afzegt. Niet meer leuk zo.

Oh, kut. Krijg nou wat. Was vergeten dat ze daar ook kwamen. Nja, hopelijk weten ze een goede vervanger te strikken.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Winter Editie van Tomorrowland ook al. Gaat hard nu.

0
    wenteldave
    Bijdrager

Winter Editie van Tomorrowland ook al. Gaat hard nu.

Nou is dat sowieso al beter voor iedereen.
    De Franse regering neemt wel aardige beslissingen op dat gebied, aangezien het in Frankrijk redelijk rap gaat.

Concertgeschiedenis

0
    Timmetje
    Bijdrager

De jaarlijkse televisiebeurs MipTV in Cannes gaat niet door. Het evenement, een van de grootste televisiebeurzen van de wereld, dat van 30 maart tot en met 2 april zou plaatsvinden in de Frans badplaats is afgeblazen vanwege het coronavirus. Dat heeft de organisatie woensdag bekendgemaakt.

De beslissing is genomen nadat in Frankrijk is besloten alle evenementen waar meer dan vijfduizend mensen op af komen te annuleren. Het is op zulke korte termijn niet meer mogelijk de grote televisiebeurs te verplaatsen naar een andere datum dit jaar, daarom is MipTV 2020 helemaal afgelast. De eerstvolgende editie wordt volgend jaar in april gehouden.

Het filmfestival in Cannes, dat van 12 tot en met 23 mei plaatsvindt, gaat vooralsnog gewoon door. Een woordvoerder zei vorige week dat wordt geluisterd naar wat door de overheid wordt geadviseerd, maar dat het nu nog te vroeg is “aannames te doen over een evenement dat pas over 2,5 maand plaatsvindt.”

0
    imac
    Bijdrager

Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik vrees dat er nog zaken gaan volgen. Ik vraag me ook af in geval bv. Graspop niet zou kunnen/mogen doorgaan, hoe het zit met de tickets en bonnen? Want voor iedere organisatie is dit scenario een nachtmerrie.

Dat is gelukkig nog “ver weg”. Denk dat de bevrijdingsfestival/koningsdagen en Paaspop de eerste zijn die eventueel slachtoffer kunnen worden.

Paaspop is bijvoorbeeld nu al aan het opbouwen. Dus naast personeelskosten die je een heel jaar maakt, zijn ze dus nu echt al met extern uitgave doen. Als er een week voor Paaspop dus de beslissing wordt gemaakt om het niet door te laten gaan dan ben ik benieuwd wat de kosten zijn.

0
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

Ja en nee hé
    Festivalorganisatoren hebben hiervoor een zeer goede verzekering hoor 🙂
    (Soms komt een annulatie hun zelfs “beter” uit, voor de rest zeg ik niets 😉 )

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ja en nee hé
    Festivalorganisatoren hebben hiervoor een zeer goede verzekering hoor ?
    (Soms komt een annulatie hun zelfs “beter” uit, voor de rest zeg ik niets ? )

Voor de grote jongens misschien wel, maar voor kleinere evenementen kan het denk toch wel een financiële optater zijn.

En ook al is het “overmacht”, ook al het altijd impact hebben op de achterban.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Heb wel een beetje te doen met de mensen die hier hard naar uitkeken. Voor velen is zo’n festival een (het) hoogtepunt van het jaar. Maart wordt een heel saaie maand zo.

0
    Moniek
    Bijdrager

Met 17 besmettingen in Brabant begin ik me toch wel wat zorgen te maken over Paaspop. Ik kijk echt ontzettend uit naar de festivalopener en hoop dat het virus dit niet gaat verpesten. Dit topic leek me in eerste instantie overdreven maar het begint nu toch wel serieus te worden moet ik zeggen.

0
    Pim
    Bijdrager

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/ruim-51-000-coronapatienten-weer-genezen~a7222e89/?utm_source=facebook
    Mensen maken er te veel gedoe om. Dat is mijn mening.

PP '11,14,15,16,17,18,19
    GMM '15,16,17,18,19
    Paaspop '16,17,18,19
    Nirwana '16,17,18,19
    FR '16
    ITG '17
    JOA '17,18,19
    RW '19
    Metaldays '19

0
    imac
    Bijdrager

Het is een dubbeltje op zijn kant. Je kan er niet omheen dat er bij veel mensen onrust is (lees = paniek). In veel gevallen is dat ten onrechte. Maar er is wel een groep mensen die, net als bij griep, zich wel zorgen mag maken. het verschil is, dat er voor de meeste griep varianten een oplossing is. Voor het corona virus is er nog geen oplossing. Niets doen is geen optie, maar het is een moeilijke evenwichtsoefening. Hoe moet je je immers beschermen? Je mag nog honderden maatregelen nemen, je kan niet iets 10°0% uitsluiten.

Je merkt nu al dat de economie sputtert. En dat mag niet lang aanhouden, want dat is wat we allemaal gaan voelen.

Ik twijfel er niet aan, als dat nog een paar maanden durft aan te houden, er (Amerikaanse) bands hun toer gaan annuleren.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Het is een dubbeltje op zijn kant. Je kan er niet omheen dat er bij veel mensen onrust is (lees = paniek). In veel gevallen is dat ten onrechte. Maar er is wel een groep mensen die, net als bij griep, zich wel zorgen mag maken. het verschil is, dat er voor de meeste griep varianten een oplossing is. Voor het corona virus is er nog geen oplossing. Niets doen is geen optie, maar het is een moeilijke evenwichtsoefening. Hoe moet je je immers beschermen? Je mag nog honderden maatregelen nemen, je kan niet iets 10°0% uitsluiten.

Je merkt nu al dat de economie sputtert. En dat mag niet lang aanhouden, want dat is wat we allemaal gaan voelen.

Ik twijfel er niet aan, als dat nog een paar maanden durft aan te houden, er (Amerikaanse) bands hun toer gaan annuleren.

Klopt, mijn dochter is nier patient en behoort daarbij ook tot de “risico groep”. Je let gewoon extra op in dit geval. Daarnaast heeft ook andere negatieve effecten op de maatschappij.

0
    T. Roses
    Bijdrager

Queen moet van de Franse overheid hun show in mei uitstellen:

Statement: Paris Show Postponed

Notice to fans that have purchased tickets for Queen + Adam Lambert show Paris AccorHotels Arena on 26th May.

Unfortunately, our show in Paris has had to be postponed following a government decree in France to cancel all indoor events over 5000 capacity in France until 31st May in an effort to contain the spread of Coronavirus.

We are currently working with the promoter to try to reschedule the date. We will make a further announcement at the earliest opportunity.

Please keep hold of your tickets, which would be valid for the new date. Ticket holders will be advised on reimbursement procedure, if required, in due course.

The promoter will be providing updates via their website http://www.gdp.fr or you may contact promoter via email at info@gdp.fr

No other Queen + Adam Lambert shows have been affected at this time.

http://www.queenonline.com/news/statement-paris-show-postponed?fbclid=IwAR312TuU3sVMS9k2r4dkcaPqBGIkW7kpYR3EUiRBPzEL4RVXx_16sMYmr7w

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 1,909)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.