Waar te beginnen met ...?

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Raar dat AMSP zo laag staat bij iedereen, ik vind t wel top 3 :/
Muse zal ik later checken als ik tijd vind, die 2 albums springen er duidelijk uit :p

Ik kan het gewoon nog niet als een classic zien en de albums die erboven staan hebben (op dit moment) meer favorieten :p. Dat 'ie vijfde staat betekent meer dat ik er vier heel erg goed vind.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Bij Muse mag je ook Hullabaloo niet vergeten! Daar staan nog een hoop goede b-kantjes op bij CD1 (Hyper Chondriac Music, Yes Please, Nature_1). De Dead Star-ep is ook beter dan heel Drones, alleen al vanwege Futurism.

Kan iemand mij wat albums adviseren van Sigur Rós?

 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Agaetis Byrjun is essentiële 2de wave postrock en een fantastisch album, zeker daar beginnen. Ook ( ) en Takk.. zijn zeer de moeite en hun laatste LP, Kveikur, vind ik ook goed. Maar begin bij Agaetis Byrjun.
 

Jeff1617899554

Playlistbediener
22 jan 2016
31
0
Agaetis Byrjun is essentiële 2de wave postrock en een fantastisch album, zeker daar beginnen. Ook ( ) en Takk.. zijn zeer de moeite en hun laatste LP, Kveikur, vind ik ook goed. Maar begin bij Agaetis Byrjun.
Haha ja sowieso vet belangrijk om er zulke /mu/ termen bij te halen, dan weet je sowieso dat het goed zit
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kan iemand mij wat albums adviseren van Sigur Rós?

( ) is het pareltje van Sigur Ros. Daarnaast wil ik Með suð í eyrum við spilum endalaust nog even toevoegen aan het lijstje van Jeroen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oftewel gewoon alles luisteren. Zelf denk ik dat je het beste kan beginnen met Takk (die vind ik het meest toegankelijk) en dan Agaetis Byrjun en Untitled (de twee beste albums naar mijn mening).
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
En wat zijn van Neil Young de albums die je echt móet kennen?

Los even van zijn meest bekende werk; Harvest en After The Gold Rush.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.590
593
En wat zijn van Neil Young de albums die je echt móet kennen?

Los even van zijn meest bekende werk; Harvest en After The Gold Rush.

Voeg daarbij Zuma, Everbody Knows This Is Nowhere en On The Beach... dan heb je echte klassiekers wel te pakken.

Dan iets mindere albums, maar wel met losse topnummers: American Stars 'n Bars (Like A Hurricane), Freedom (Keep On Rockin' In The Free World)

En voor een algemenere indruk een van de Best Of's
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.503
Uncle G wrote:
En wat zijn van Neil Young de albums die je echt móet kennen?

Los even van zijn meest bekende werk; Harvest en After The Gold Rush.


Voeg daarbij Zuma, Everbody Knows This Is Nowhere en On The Beach… dan heb je echte klassiekers wel te pakken.

Dan iets mindere albums, maar wel met losse topnummers: American Stars ’n Bars (Like A Hurricane), Freedom (Keep On Rockin’ In The Free World)

En voor een algemenere indruk een van de Best Of’s

Vergeet ook Crosby, Still, Nash & Young - Déjà Vu niet. Zeer goed album van een 4mansgroep waar Neil Young ook in zat (naam zegt het al een beetje ;) )

Daarnaast vind ik Harvest Moon (rustiger, heeft wel iets van Harvest) en Comes a Time erg goede albums.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Er is een greatest hits album uit 2002, wat wel een mooie doorsnede is van wat ik haar beste periode vind (dus 1993-2001). Daarna een beetje uit het oog verloren, maar Medulla is nog wel een bijzonder album dat de moeite waard is om te checken. Ook haar laatste, Vulnicura, is best een sterk album.

Maar Post (1995) en Homogenic (1997) zijn onmiskenbaar haar beste werk.
 

SlechteVraag

Playlistbediener
17 jan 2017
9
1
Björk

Haar oude materiaal van Debut en Post vind ik helaas een beetje gedateerd klinken instrumentaal. Vanaf Homogenic in 1997 begint ze meer een tijdloze sound te creëren. Zelf was ik verkocht van Björk toen ik Bachelorette hoorde van dat album. Dat nummer is nog altijd grandioos. Maar begin met de eerste vier nummers van Homogenic, dat is haar absolute topwerk (vind ik). Als Homogenic een beetje bevalt is het album Vespertine de logische volgend stap.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.911
6.142
Ty ty! Met sommige artiesten weet je soms niet waar te beginnen en kende nog niet veel van haar, daarom :')
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Gewoon lekker de tijd voor nemen hoor! Heeft een flinke ontwikkeling doorgemaakt, dus elk album is net weer anders. Debut is leuk om te horen waar ze vandaan komt. Doorbraaksingle Human Behaviour is een must. Op Post hoor je haar al wat meer de industriële kant op gaan (Hyperballad is briljant vind ik), wat tot bloei komt op Homogenic. Die eerste vier tracks zijn inderdaad fantastisch. Vespertine ligt daar een beetje in her verlengde van. Daarna wat meer experiment. Volta niet zo geslaagd, Medulla wel bijzonder. Biophilia ken ik niet zo goed, maar aan de recensies te lezen heb ik daar niet veel gemist. Vulnicura ook weer een nieuwe stap.

Maar die greatest hits vind ik nog steeds wel een mooi startpunt.

Goh, zou haar toch graag weer een keer live zien.... ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Leuk topic eigenlijk, dit...

Één van de artiesten uit mijn 'list of shame' is Wilco... Op Schmilco na heb ik daar nog bijna nooit naar geluisterd, terwijl ik wel denk dat het in mijn straatje ligt. Dus zeg het maar, mensen: wat zijn de essentiële en/of volgens jullie de beste albums? En moet ik daar ook mee beginnen?
 

SlechteVraag

Playlistbediener
17 jan 2017
9
1
Yankee Hotel Foxtrot inderdaad!

Ik zag dat de meesten op het forum Future Islands een leuke naam vinden voor Rock Werchter. Ik ken ze nog vrijwel niet, waar kan ik het best beginnen?
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Yankee Hotel Foxtrot inderdaad!

Ik zag dat de meesten op het forum Future Islands een leuke naam vinden voor Rock Werchter. Ik ken ze nog vrijwel niet, waar kan ik het best beginnen?
Ik vind het album 'Singles' altijd lekker, vooral het openingsnummer en Fall From Grace vind ik erg sterk!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.590
593
Leuk topic eigenlijk, dit…

Één van de artiesten uit mijn ‘list of shame’ is Wilco… Op Schmilco na heb ik daar nog bijna nooit naar geluisterd, terwijl ik wel denk dat het in mijn straatje ligt. Dus zeg het maar, mensen: wat zijn de essentiële en/of volgens jullie de beste albums? En moet ik daar ook mee beginnen?

Summerteeth en Being There zijn vrij toegankelijk om erin te komen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Waar te beginnen met jazz?
Ik luister naar bijna elk genre muziek, maar met jazz weet ik nooit wat ik moet luisteren. Iemand van jullie een goede suggestie om mee te beginnen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken