Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
"Goed nieuws om het weekend mee in te luiden: Sniester maakt de chaos compleet en met 100 namen op de line up is er voor ieder wat wils!

Met 37 nieuwe aankondigingen is het programma voor Sniester 2024 compleet. 24, 25 en 26 mei barst het explosief alternatieve muziekfestival los op diverse podia rond de Grote Markt en in PAARD. Naast al bevestigde namen als John Coffey, DEADLETTER (GB), Battlesnake (AUS) en Death Lens (VS) komen onder meer de young & restless pitbulls van STONE (GB), onaangepaste rap/discoknarren The Northern Boys (GB) en sloopkogelduo Snayx (GB) de vrolijke chaos die Sniester heet compleet maken. Met rond de 100 acts, is dit verjaardagsfeestje de grootste editie ooit."

Heel veel zin weer in Sniester. Afgelopen jaar voor het eerst geweest en een aanrader voor iedereen die van punk/rock/alternative houd.
Wel weer erg raak voor Sniester over de grote lijn. Ik denk dat ik de zaterdag ga. Heel erg benieuwd naar Chalk, Hallan, Whorses, Adult DVD, Naked Lungs, Loveth Besamo, snake eyes. Wordt nog druk.

Hoe zitten jullie in de wedstrijd?

Edit: iemand enig idee of er nog dagtickets komen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

JosOlvidados

Playlistbediener
11 jun 2023
20
27
Annea Lockwood's 'Piano Burning' op de openingsdag van Rewire wordt geannuleerd:


Timetable is ondertussen al even uit, mensen die al een schema hebben? Ik heb al een ruwe schets maar zal uiteindelijk toch vooral op intuïtie afgaan. Alleszins veel zin in mijn eerste keer Rewire!
Jammer van de annulering, maar gelukkig genoeg moois dat langskomt!

Ik heb min of meer een schema, maar ik vind die TMSQR app timetable zo onoverzichtelijk, als de PDF uitkomt ga ik wel ouderwets printen en omcirkelen.

Ik probeer in ieder geval te zien: Autechre (clash met Alabaster DePlume helaas), Aïsha Devi, Ben Frost, Jenny Hval, Jlin, Julia Holter, Loraine James, Olof Dreijer, OPN, Slauson Malone I.

Waar ga jij naartoe? Veel plezier in ieder geval!
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
55
Wel weer erg raak voor Sniester over de grote lijn. Ik denk dat ik de zaterdag ga. Heel erg benieuwd naar Chalk, Hallan, Whorses, Adult DVD, Naked Lungs, Loveth Besamo, snake eyes. Wordt nog druk.

Hoe zitten jullie in de wedstrijd?

Edit: iemand enig idee of er nog dagtickets komen?
Ik heb weekendtickets en ik heb ook die namen op mijn lijstje staan. Vooral Chalk springt er bij mij dan uit. Maar ook benieuwd nar Big Special, STONE, Bowl, Gut Health, Alien Chicks .
 
  • On fire
Waarderingen: Nelios

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
Into the Void heeft Black Tusk en Lord Dying toegevoegd en daarmee is de line-up compleet.
434459085_435687352180002_8530130359529297487_n.jpg


In Den Bosch vindt Moerstaal plaats.
Duik in de wereld van de Nederlandstalige popmuziek tijdens 𝗠𝗼𝗲𝗿𝘀𝘁𝗮𝗮𝗹. Dit gloednieuwe festival - in samenwerking met @theateraandeparade - laat je kennismaken met Nederlandstalige pop wat momenteel populairder is dan ooit tevoren.
Dompel jezelf onder in de betoverende klanken van 𝗟𝗼𝗲𝗻, laat je meeslepen door de dromerige melodieën van 𝗗𝗿𝗼𝗼𝗺 𝗗𝗶𝘁, voel de oprechte emotie van 𝗛𝗮𝗻𝗻𝗮𝗵 𝗠𝗮𝗲, geniet van de ambiance van 𝗧𝗵𝗶𝗷𝘀 𝗕𝗼𝗼𝗻𝘁𝗷𝗲𝘀 en sluit de avond af met 𝗗𝗝 𝗠𝗮𝗮𝗿𝘁𝗲𝗻.
Mis deze eerste editie niet en maak deel uit van de Nederlandstalige poprevolutie op 𝗠𝗼𝗲𝗿𝘀𝘁𝗮𝗮𝗹!

Bridge Guitar Festival heeft het Jeugd Gitaarspektakel toegevoegd in Muziekgebouw Eindhoven.
Zoals de titel van dit concert al doet vermoeden, het wordt niets minder dan spectaculair! 120 jonge gitaristen spelen samen met een groot orkest in het Muziekgebouw in Eindhoven. Dit spektakel staat onder leiding van gitarist en dirigent Peter Constant die zich samen met de muzikanten door het hoofdthema ‘Time & Motion’ laat inspireren. Tijd en beweging zijn namelijk inspiratiebronnen voor muziek door de eeuwen heen. Denk aan ritme, dynamiek, maar ook de stilte tussen de noten.

Baroeg Open Air heeft Ill Niño en Plan Nine toegevoegd aan de line-up.
434410049_988950052802307_2988819671036627040_n.jpg
434415513_988950092802303_2845449486418879301_n.jpg


Neushoorn met een klein Koningsdagfestivalletje: Hard op Koningsdag.
419303754_451227883898803_589176871818717575_n.jpg


Cellarpigs heeft de Dynamo Metalfest Band Battle gewonnen en opent daarom Dynamo Metalfest op 17 augustus.

Helldorado heeft een week geleden het eerste gedeelte van de line-up aangekondigd. Kan heel veel slechter!
433697695_933843125409993_48701857154983767_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
558
418
Wel weer erg raak voor Sniester over de grote lijn. Ik denk dat ik de zaterdag ga. Heel erg benieuwd naar Chalk, Hallan, Whorses, Adult DVD, Naked Lungs, Loveth Besamo, snake eyes. Wordt nog druk.

Hoe zitten jullie in de wedstrijd?

Edit: iemand enig idee of er nog dagtickets komen?
Screenshot_20240331_224611_Instagram.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
De line-up voor Pieces of Tomorrow in Tivoli is compleet.
Op 29 mei nemen o.a. het Nederlands Philharmonisch Orkest & Lorenzo Viotti, Donna Blue Orchestra, Laura Masotto, Clean Pete, Cello Octet Amsterdam, Rangel Silaev en Techno Opera onze zalen over.

Geniet van grootse én intieme klassieke meesterwerken, in popsferen, met een drankje, zonder dresscode, en natuurlijk host St Paul. Scoor nu je tickets via de link in bio.

Het gratis festival Coninck Pop in Elsloo heeft nog niks van de line-up bekendgemaakt, maar de eerste naam is bekend: Alex Henry Foster & the Long Shadows. Nou, blij om te zien dat er in ieder geval nog meer dan genoeg ruimte is voor een zaalshow, want Limburg is me toch net te ver.
434644715_977831500367664_6508923944089228137_n.jpg
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.826
De line-up voor Pieces of Tomorrow in Tivoli is compleet.


Het gratis festival Coninck Pop in Elsloo heeft nog niks van de line-up bekendgemaakt, maar de eerste naam is bekend: Alex Henry Foster & the Long Shadows. Nou, blij om te zien dat er in ieder geval nog meer dan genoeg ruimte is voor een zaalshow, want Limburg is me toch net te ver.
434644715_977831500367664_6508923944089228137_n.jpg
Conincx Pop heeft altijd wel een kwalitatief sterk programma, dus maak de reis naar het mooie Elsloo. Kamer boeken in het idyllische Kasteel Elsloo (betaalbaar) en genieten maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
Conincx Pop heeft altijd wel een kwalitatief sterk programma, dus maak de reis naar het mooie Elsloo. Kamer boeken in het idyllische Kasteel Elsloo (betaalbaar) en genieten maar.
Mwa... Misschien als ie daadwerkelijk niet in de buurt speelt, maar anders zit dat er niet in. Kwalitatief sterk ben ik het wel mee eens als ik de line-up van vorig jaar erbij pak, maar of het allemaal in mijn straatje past, is een ander verhaal.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
504
571
Geen idee waar ik het anders moet plaatsen dus doe het maar ff hier maar zijn er naast de reguliere bevrindingsfestivals op bevrijdingsdag ook nog wat andere leuke festivals om te bezoeken? Iemand een aanrader? (Anders wordt het the Black Keys)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
Geen idee waar ik het anders moet plaatsen dus doe het maar ff hier maar zijn er naast de reguliere bevrindingsfestivals op bevrijdingsdag ook nog wat andere leuke festivals om te bezoeken? Iemand een aanrader? (Anders wordt het the Black Keys)
Niet echt. Zijn natuurlijk niet alle opties voor die dag, maar toch.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tinus101

SanderFMC

Campingartiest
1 jul 2022
73
102
Mijn eigen stad (Deventer) heeft een heel leuk en kleinschalig Bevrijdingsfestival voor de rockloefhebber bij het Burgerweeshuis. Dit jaar o.a. Gurriers op het programma
 
  • Geweldig
Waarderingen: Tinus101

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
65
66
De line-up voor Pieces of Tomorrow in Tivoli is compleet.


Het gratis festival Coninck Pop in Elsloo heeft nog niks van de line-up bekendgemaakt, maar de eerste naam is bekend: Alex Henry Foster & the Long Shadows. Nou, blij om te zien dat er in ieder geval nog meer dan genoeg ruimte is voor een zaalshow, want Limburg is me toch net te ver.
434644715_977831500367664_6508923944089228137_n.jpg
Elsloo is voor mij om de hoek maar ik stel me mijn AHF ontgroening toch eigenlijk anders voor dan op een "dorpsfeest". Dan liever ergens met slechts 3 man en een paardenkop maar die wel dedicated zijn. Wellicht dus naar Köln tenzij er nog een betere optie komt.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.740
2.328
Elsloo is voor mij om de hoek maar ik stel me mijn AHF ontgroening toch eigenlijk anders voor dan op een "dorpsfeest". Dan liever ergens met slechts 3 man en een paardenkop maar die wel dedicated zijn. Wellicht dus naar Köln tenzij er nog een betere optie komt.
De lineups van vorige jaren zijn wel veelbelovend wat betreft de lnieup van dit jaar en het publiek dat daarmee aangetrokken wordt. Namen als ROME, Algiers, Brutus en Honningbarna zijn ook geen klassieke dorpsfeest namen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.571
11.112
De lineups van vorige jaren zijn wel veelbelovend wat betreft de lnieup van dit jaar en het publiek dat daarmee aangetrokken wordt. Namen als ROME, Algiers, Brutus en Honningbarna zijn ook geen klassieke dorpsfeest namen.
Ah, dat komt al meer in de buurt ook. Dan was afgelopen jaar gewoon een kleine misstap. Als ze dit jaar zulke namen weten te boeken, wordt het nog best interessant.
Elsloo is voor mij om de hoek maar ik stel me mijn AHF ontgroening toch eigenlijk anders voor dan op een "dorpsfeest". Dan liever ergens met slechts 3 man en een paardenkop maar die wel dedicated zijn. Wellicht dus naar Köln tenzij er nog een betere optie komt.
De bovenzaal van Paradiso is helemaal aan jou besteed zo te horen. Kolere, wat was die leeg toen. Denk wel dat een AHF-ontgroening daar alsnog een succes kan zijn. Enige nadeel is alleen dat het een festival en ze dus een uur of minder zullen spelen i.t.t. de drie uur in een zaal.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken