Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Toch zijn die beide verkopen lastig te vergelijken met andere jaren. Het was al heel snel onduidelijk of het festival zou doorgaan door Corona, en ik denk dat veel jonge mensen geen zin hadden om 100+ euro uit te geven voor een festival dat waarschijnlijk geannuleerd wordt. Ik had ook nog geen tickets voor de Kendrick dag, terwijl ik wel van plan was te gaan.
Euhm… laten we het erop houden dat de data duidelijk waren. Verkoop was al even bezig voor er nog maar sprake was van Corona.

Normaal heeft een headliner een bepaalde impact op de verkoop. Kan je makkelijk afleiden uit cijfers op korte termijn. Dat was er nu niet. Zelfs een Prodigy in 2015 had dat wel.
En als je Kendrick op LA zag, kan je helaas enkel maar zelfde vaststellen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Voor de traditionele Werchterganger gaat dit wel even slikken zijn. Maar dat is goed, mocht ook wel is.
De magere verkoop bij Kendrick en Strokes ligt nog op mijn maag, dat de conservatieve bezoeker dat niet kon smaken.
Alle twee toch een pak interessanter dan Maneskin.

Ik ken er maar een of twee nummers van (voor zover ik weet toch).
Nog wat verder opzoeken en wie weet is het van aan den toog nog wel te doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Alle twee toch een pak interessanter dan Maneskin.

Ik ken er maar een of twee nummers van (voor zover ik weet toch).
Nog wat verder opzoeken en wie weet is het van aan den toog nog wel te doen?
Is toch zuiver persoonlijk?
Ik vind Maneskin totaal niet goed. Maar ik vind het zot hoeveel hits die al hebben.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.593
Ik begin nu toch wederom te hopen op een dagprogramma als dat van vorig jaar
Enkel Foo´s is het niet, benieuwd wat er nog bij komt
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Dit jaar had ik niet heel veel zin in RHCP en kwam er uiteindelijk voordien alsnog een zware clash tussen Editors en Liam Gallagher. En RHCP was daarna ook nog prima voor een tijdje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Alle twee toch een pak interessanter dan Maneskin.

Ik ken er maar een of twee nummers van (voor zover ik weet toch).
Nog wat verder opzoeken en wie weet is het van aan den toog nog wel te doen?
Heb ze bij de vorige doorkomst gezien en heb best genoten van de show. Prima bluesrock nummertjes en durven met pit en plezier te spelen. Vooral niet te serieus nemen of er te zuur naar kijken en je hebt een prima rockband.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Joe

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Waarom? Een rockband als IDLES staat toch even ver weg van Maneskin als van Dua Lipa?
Goh, ja en nee. Ik zet ze alledrie regelmatig op en draai IDLES momenteel grijs. Kan dus best allemaal in je kraam passen.

Maar qua fans denk ik toch dat er wat verschil in zit.
Ik stond dit jaar relatief vooraan bij Yungblud op Pukkelpop, en toen die om een mosh pit vroeg zag ik de blinde paniek in de ogen van een groot deel van de Billie Eilish fans daar…
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan het MÃ¥neskin publiek een IDLES mosh pitje beter verdragen dan dat van Dua Lipa.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Was niet als uitval bedoeld hoor ;). Wel frappant hoe ver onze discussies hier verwijderd staan van de reacties op sociale media. Waar het, tegen verwachting eerlijk gezegd, vrijwel positief aan het uitdraaien is.
Ik heb nochtans heel wat boze reacties zien passeren op Instagram, teleurgesteld hoe zij nú al een headliner zijn etc.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Maneskin vind ik een goeie booking met veel potentieel en zullen flink wat mensen aanspreken. Al zie ik ze niet direct een setlist van 1u30 a 2u bij elkaar krijgen. Daarvoor vind ik ze nog wat te groen.

Mogelijke oplossing. Qotsa is dagafsluiter... zo groeien die mannen door naar grootste band van de dag en heeft maneskin hun rol als headliner die ze tegenwoordig op elk festival krijgen.

Qotsa graspop of werchter of toch maar pukkelpop. Dat wordt de vraag van de komende weken...
 

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
16
36
Ik begrijp het wel, Maneskin als headliner. Verkopen ze meer kaarten mee dan pakweg een Kings of Leon.
Maar voor mij nu al de 3e naam die me niet veel doet. Toch maar even wachten op de andere lineups denk ik.
 

heylekoe

Playlistbediener
21 jan 2020
35
9
Hier past geen mildheid...Maneskin is fucking erger als Army of Lovers! Die mochten ook eens een jaartje komen..om 14u ofz...nu headlined zo'n band...de wereld is om zeep
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
535
594
Als je naar de afgelopen weet ik veel hoe veel edities kijkt zit er elk jaar wel een headliner waar ik wat minder in geïnteresseerd was. Maneskin stond ook niet bovenaan in mijn wensenlijstje maar met een goed dagprogramma gaat dit echt wel verkopen. Naast dat het gewoon simpelweg ook een betere boeking is dan bijvoorbeeld vorig jaar de peppers op herhaling
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Euhm… laten we het erop houden dat de data duidelijk waren. Verkoop was al even bezig voor er nog maar sprake was van Corona.

Normaal heeft een headliner een bepaalde impact op de verkoop. Kan je makkelijk afleiden uit cijfers op korte termijn. Dat was er nu niet. Zelfs een Prodigy in 2015 had dat wel.
En als je Kendrick op LA zag, kan je helaas enkel maar zelfde vaststellen.
Heb je hier voorbeelden van van toppers de laatste jaren?

Kzou denken dat een grote impact hebben gehad:
Paul mccartney 2016
Foo Fighters 2015/ 2017
System of a down 2017
Arctic Monkeys 2018
The cure 2019
Pearl Jam 2018/2022
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken