Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Mad Cool gisteren 2019 vergeten, vandaag wel 2020 gebracht. Lijkt naar dinsdag te gaan voor een aankondiging.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Stromae - Florence + The Machine
Oscar & The Wolf
Barn: The Smile

Foo Fighters
Greta Van Fleet
Barn: Angèle

Muse
Editors
Barn: Fred Again

AM - QOTSA
dEUS
Barn: Rosalía​
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ik denk dat je dEUS, Editors en Oscar & The Wolf wel kunt opschrijven als sub. Wie wordt de laatste tho. Ik heb er nu vlug vlug GvF opgeplakt maar.. Wie denken jullie? Of andere opties?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Ik denk dat je dEUS, Editors en Oscar & The Wolf wel kunt opschrijven als sub. Wie wordt de laatste tho. Ik heb er nu vlug vlug GvF opgeplakt maar.. Wie denken jullie? Of andere opties?
Van GvF nog geen teken dat ze in Europa touren toch? Lijkt me weinig kans want ze deden dit jaar een rondje hier.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
En Florence voor Stromae lijkt me nu ook niet meer te gebeuren. Lijkt me iets dat we al lang hadden moeten weten dan, mocht ze er gestaan hebben.

Groot vraagteken wie we op die moeilijke donderdag gaan zien eigenlijk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
En Florence voor Stromae lijkt me nu ook niet meer te gebeuren. Lijkt me iets dat we al lang hadden moeten weten dan, mocht ze er gestaan hebben.

Groot vraagteken wie we op die moeilijke donderdag gaan zien eigenlijk.
Oscar en Blur lijkt me voor een sterke donderdag te kunnen zorgen. Florence zal misschien naar PKP kunnen trekken, vermits ze dan ook op tour is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.659
11.478
Van GvF nog geen teken dat ze in Europa touren toch? Lijkt me weinig kans want ze deden dit jaar een rondje hier.
Voor wat het waard is: ze hadden bij hun annulering van vorig jaar wel over 'We will do our best to make it back to your remarkable country soon.'
Oscar & the Wolf als sub? Snap dat ze populair zijn, maar god, maar trekt dat echt volk over de streep?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Voor de hoge plekken zie ik Foo Fighters, Editors, Oscar & the Wolf en Angèle zeker verschijnen. Machine Gun Kelly ergens in de vooravond ook.

Waar ik op hoop voor de hoge plekken (maar ik reken er helaas niet zo heel erg op): Blur, The Chemical Brothers

Arcade Fire het grote vraagteken.

Zo kom ik voor de laatsten op mainstage op:

Goldband - Sam Fender - Arcade Fire - Stromae
Machine Gun Kelly - Oscar & the Wolf - Foo Fighters
Angèle - Editors - Muse
Royal Blood - Queens of the Stone Age - Arctic Monkeys

Vervang Royal Blood nog door Placebo of dEUS en ik kan er mee leven. Tijdens MGK ben ik wel niet in de buurt van die main te vinden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Voor wat het waard is: ze hadden bij hun annulering van vorig jaar wel over 'We will do our best to make it back to your remarkable country soon.'
Oscar & the Wolf als sub? Snap dat ze populair zijn, maar god, maar trekt dat echt volk over de streep?
GvF wordt hier wel weer gemakkelijk tot sub geknald, in 2022 (Qotsa-Metallica) zouden ze ook weer een trapje lager staan dan in 2019 (Muse).
Sub is te hoog voor Greta en Oscar staat eigenlijk verder dan Greta.
Ik zou eerder, jammer genoeg persoonlijk, Oscar als sub zien dan dat Greta 'nog' is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
En Florence voor Stromae lijkt me nu ook niet meer te gebeuren. Lijkt me iets dat we al lang hadden moeten weten dan, mocht ze er gestaan hebben.

Groot vraagteken wie we op die moeilijke donderdag gaan zien eigenlijk.
Kendrick plan A, Florence plan B. Denk dat die dag sowieso jeugdig gaat ingevuld geraken. Jongeren kunnen nogal wat makkelijker een donderdag vrijmaken dan mensen die werken natuurlijk hè qua dagkaarten. ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
GvF wordt hier wel weer gemakkelijk tot sub geknald, in 2022 (Qotsa-Metallica) zouden ze ook weer een trapje lager staan dan in 2019 (Muse).
Sub is te hoog voor Greta en Oscar staat eigenlijk verder dan Greta.
Ik zou eerder, jammer genoeg persoonlijk, Oscar als sub zien dan dat Greta 'nog' is.
Zoals ik al zei, ik noemde maar wat omdat het de eerste de beste naam was die in me opkwam die wel een beetje aan sluit bij de Foo's, I guess. BMTH kan ook. Misschien zelfs reëler. In 2019 nog maar pas op RW, maar stilaan wel uitgegroeid tot een grote band denk ik. En als je die show vanop R&L hebt gezien.. Ferm.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Misschien heb ik iets helemaal gemist, maar waar komen de Foo Fighters ineens vandaan? Die hebben sinds Taylor Hawkins is overleden toch alleen 2 tribute concerten gegeven en daarna niks meer van zich laten horen?
Hoezo verwachten we dat zij ineens weer gaan touren zonder Taylor?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Over Bring me the Horizon:

- hun show in de Lotto Arena voor februari is vrijwel helemaal uitverkocht
- ze stonden in 2016 en 2019 op Rock Werchter, die laatste keer was al als derdelaatste! (voor The Cure en Tool)
- ze stonden in 2008, 2011 en 2014 op Graspop (die laatste keer al derdelaatste op mainstage)
- ze stonden in 2009, 2011 (op de affiche toch), 2014, 2016 en 2022 op Pukkelpop (die laatste keer als derdelaatste op mainstage)

Pukkelpop is te recent (alhoewel ze voor augustus al een optreden in Boedapest voorzien hebben), dus ze zullen op Graspop en/of Rock Werchter verschijnen. Graspop is langer geleden, maar de band is wat minder een 'echte Graspop-koers gaan varen' (klopt wel denk ik?). Toch wel een (zeer) grote kans dat ze inderdaad op Rock Werchter zullen verschijnen. Zou wel passen voor Muse of Foo Fighters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken