Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Zoals ik het lees volgen er meerdere aankondigingen voor RW tussen nu en 1 december, waaronder een groot pakket. Daar zal wel een losse aankondiging van QOTSA bij komen zeker?

Hij geeft ook aan dat tegen midden december alle dagevents bekend zijn. Dus ik vermoed dat eind november meteen ook het laatste RW-nieuws volgt tot 2022, waarna in december nog wat aankondigingen volgen voor TW Classic II (en eventuele andere events).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Aangezien het hier even dood is en ik zin heb om wat discussies op te laaien.
Clashfinder gemaakt met wat me wel mogelijk lijkt.
Voor deze lineup teken ik ook. Mooie lineup in de tenten ook hoor! The National-Chic-Jorja Smith in de tenten maakt die zaterdag ook de moeite waard. En afsluiten met Massive Attack op zondag. Ja godverdomme.
 
  • Leuk
Waarderingen: CalvinWeirFields

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Aangezien het hier even dood is en ik zin heb om wat discussies op te laaien.
Clashfinder gemaakt met wat me wel mogelijk lijkt.
Zie best wat artiesten die op basis van hun populariteit toch hoger zouden mogen staan: Black Pumas, Girl In Red, The Chats, dirk., Inhaler, Jamie XX, ...

Daarnaast is Interpol al uitgesloten met die AB show midden juni.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Zie best wat artiesten die op basis van hun populariteit toch hoger zouden mogen staan: Black Pumas, Girl In Red, The Chats, dirk., Inhaler, Jamie XX, ...

Daarnaast is Interpol al uitgesloten met die AB show midden juni.
Eigenlijk heel vreemd dat Interpol niet op RW staat. Is namelijk al lang geleden en is een geliefde band die niet eens een gigantisch hoge spot eist.

Is er iets misgelopen tussen de band en RW? Doodzonde dat die er niet staan. Een zaalshow tijdens een festivalseizoen is sowieso wat jammer.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Geen mogelijkheid dat chemical brothers na pearl jam komen als dance act en dua lipa op de zaterdag erbij als faith no more misschien in de tent staat?!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik zie Interpol nog headlinen op Cactus festival eigenlijk.
Snijden ze in hun eigen vel vermits live nation ook een aanzienlijk belang heeft in cactus. Vorige keer heeft Rock Zottegem ze gekregen.
Touren die eigenlijk nog begin juli? Er is in elk geval niks foutgelopen. Een zaalshow in die periode wijst meestal op het feit dat er niks anders mogelijk was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Zou Sons Of Kemet geen mooie zijn voor de Slope? Of zijn die daar te groot voor. Staan op veel omringende festivals rondom RW (Mad Cool, Opener,..).

Denk dat deze band veel fans zou kunnen winnen op een festival als RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ en Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Zou Sons Of Kemet geen mooie zijn voor de Slope? Of zijn die daar te groot voor. Staan op veel omringende festivals rondom RW (Mad Cool, Opener,..).

Denk dat deze band veel fans zou kunnen winnen op een festival als RW.
Is 1 van de zovele bands waar RW wrs moet uit selecteren. Onvermijdelijk komen er een aantal terecht op Dour, cactus en Gent jazz. Wat altijd jammer is, maar alles kunnen ze niet hebben. Dan gaat het er puur van afhangen of een bepaalde boeker een zwak heeft voor die band, en zijn been stijf houdt. Want vaak krijgen die bands de ‘betere’ spots op die andere festivals die ik heb opgenoemd en heeft een management dan neiging om daarvoor te kiezen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Is 1 van de zovele bands waar RW wrs moet uit selecteren. Onvermijdelijk komen er een aantal terecht op Dour, cactus en Gent jazz. Wat altijd jammer is, maar alles kunnen ze niet hebben. Dan gaat het er puur van afhangen of een bepaalde boeker een zwak heeft voor die band, en zijn been stijf houdt. Want vaak krijgen die bands de ‘betere’ spots op die andere festivals die ik heb opgenoemd en heeft een management dan neiging om daarvoor te kiezen.
Eigenlijk hebben we veel te veel festivals. Jammer dat RW daardoor veel scherpere acts ziet verdwijnen en met de Tones and I’s, Sigarettes After Sexes en Inhalers achterblijft. Er mag toch een klein beetje diepte in het programma zitten. Als zelfs Mad Cool ze heeft...

Hoop dat de tenten een beetje tegengewicht gaan brengen hoor de main stage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Eigenlijk hebben we veel te veel festivals. Jammer dat RW daardoor veel scherpere acts ziet verdwijnen en met de Tones and I’s, Sigarettes After Sexes en Inhalers achterblijft. Er mag toch een klein beetje diepte in het programma zitten. Als zelfs Mad Cool ze heeft...

Hoop dat de tenten een beetje tegengewicht gaan brengen hoor de main stage.
Er zijn elk jaar wel een 10tal baalnamen. Die je vanuit persoonlijke smaak graag op rw wil zien en uiteindelijk is dat niet. Grote geluk is de slope, daardoor komen er weer wat scherpere namen extra bij.

Vanuit een neutraal oogpunt moeten ze gewoon acts als Inhaler boeken. Kan je niet rond.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Er zijn elk jaar wel een 10tal baalnamen. Die je vanuit persoonlijke smaak graag op rw wil zien en uiteindelijk is dat niet. Grote geluk is de slope, daardoor komen er weer wat scherpere namen extra bij.

Vanuit een neutraal oogpunt moeten ze gewoon acts als Inhaler boeken. Kan je niet rond.
Denk dat RW dat altijd ook wel prima doet. Er zijn altijd wel wat vergelijkbare namen die je allemaal zou willen hebben en er dan een paar van hebt. Van mij mogen Fontaines D.C., black midi, Black Country, New Road, Shame, Squid, IDLES er allemaal staan, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Maar dan heeft RW er denk ik minimaal 2, 3 van. En dan hopen dat dat net jouw favorieten zijn.
Of booming indie-acts met een frontvrouw die in Europa staan met een nieuw album. St Vincent, Phoebe Bridgers, Jorja Smith, HAIM, Lucy Dacus, Beach House. Je hebt ze nooit allemaal, maar altijd wel een paar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Denk dat RW dat altijd ook wel prima doet. Er zijn altijd wel wat vergelijkbare namen die je allemaal zou willen hebben en er dan een paar van hebt. Van mij mogen Fontaines D.C., black midi, Black Country, New Road, Shame, Squid, IDLES er allemaal staan, maar dat gaat denk ik niet gebeuren. Maar dan heeft RW er denk ik minimaal 2, 3 van. En dan hopen dat dat net jouw favorieten zijn.
Of booming indie-acts met een frontvrouw die in Europa staan met een nieuw album. St Vincent, Phoebe Bridgers, Jorja Smith, HAIM, Lucy Dacus, Beach House. Je hebt ze nooit allemaal, maar altijd wel een paar.
Beach House valt in ieder geval af, staan dan in de VS. Gezien haar show is St Vincent zowat een van de interessantere namen die je kan hebben op dat vlak. Eens zien of ze naast die Roma ook RW aandoet. Haar eerste keer ooit.

Over eerste keren ooit gesproken: ook Four Tet heeft er gek genoeg nooit gestaan. En ook die doet een ronde (oa Mad Cool, BBK Bilbao). Volgend jaar eindelijk op RW? Perfecte 2de laatste in de KlubC.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken