Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ach, in 2012 stond The xx als sub... Dan is dit met James Blake net zo raar, hoewel ik het in combinatie met Radiohead wel een prima combi vind. Stiekem ben ik juist wel blij dat ze niet clashen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ach, in 2012 stond The xx als sub… Dan is dit met James Blake net zo raar, hoewel ik het in combinatie met Radiohead wel een prima combi vind. Stiekem ben ik juist wel blij dat ze niet clashen.

Vorig James Blake als sub gezien op Lolla Berlijn. Werkte totaal, totaal niet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Komaan mensen, je mag toch gerust je vragen stellen over deze gemakzuchtige keuzes…

Arcade Fire in het daglicht.

Geen deftige Barn headliner op zaterdag (vorig jaar nog Beirut – PJ Harvey – Tame Impala die dag)

G-Eazy die een Barn mag headlinen

James fucking Blake die de MAIN subheadlined.

Tourist LeMC die de Barn headlined.

Alle dagen die tot ten laatste 1uur gedaan zijn. Donderdag (!) nog vroeger.

Over het algemeen heel weinig ‘kwalitatieve’ namen (denk aan Mad Cool, DTRH) en veel one hit wondertjes die veel te hoog staan.

Lumineers vlak onder de sub op de main. Zelfs Pukkelpop zou dat niet doen.

Ik had hier een uitgebreide reactie op geschreven die vervolgens niet wilde posten, dus hier nog even in het kort:

- KOL is populairder en als zij definitief nee zeggen tegen de organisatie zit Werchter in de shit op donderdag, anderzijds hebben ze die dag een curfew tot 2u dusja...
- Er zijn niet veel acts die tegenover FF kunnen staan en de tent vol krijgen, liever bij goedkope en weinigzeggende acts dan een WIlco of Avalanches. Op zich al veelzeggend dat ze zelfs Soulwax niet durven laten clashen met FF. Zie ook vrijdag waar ze voor een Belgische Barnheadliner gaan en de KluB C ongetwijfeld door een relatief goedkope dance/hiphopact afgesloten wordt.
- James Blake vermoedelijk een eis van RH, en die wil je natuurlijk niet missen. Dat of tegemoet komen aan de Radioheadfans die daar uren op voorhand gaan kamperen. Hoe dan ook een must see die op voorhand al teleur zal stellen.

Verder groot gelijk. Veel kutte beslissingen en bovengemiddeld veel gemiste kansen.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
jesse453 wrote:
ik zou nog steeds voor de vrijdag mn geld inzetten op james blake als sub (teleurstellend maar dat doet werchter wel vaker), radiohead(liner
1f609.svg
), OATW (dance-afsluiter)


Dan zou je jouw geld toch kwijt zijn. Enerzijds gaat Radiohead echt niet een halve set bij daglicht spelen opdat een Belgische act die begeerde plek als afsluiter zou krijgen. En anderzijds heeft Werchter wel al eerder teleurgesteld, maar James Blake als sub zou toch een extreem dieptepunt zijn. Kreeg vorig jaar KluB C niet vol terwijl hij een halve set tegenover niemand stond en de andere helft Disclosure als ‘concurrent’ kreeg. En dan spreek ik nog niet over dat immense podium waarop zijn show zou verzuipen.

Waar kan ik mn geld innen?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Blij dat ik toch gelijk had dat Kings Of Leon na AF zou spelen. Jullie hadden me bijna allemaal anders doen geloven...

Toch wel wat clashes voor mij... blij dat ik niet ga.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Alrighty, volgens mij missen we dus nog een mainstage opener (vrij), Klub C head (wss een platte act aangezien het tijdens RH is) en een redelijk hoge Klub C naam aka nog 3 namen. Wat mij direct opvalt is dat het allemaal zo vroeg gedaan is en dat er tussen bands door op de main vaak een uur tussen zit, is toch normaal zo'n 40" ofso. Ik ga me niet uitwijden over de plaatsen die sommige acts krijgen want sommige zijn toch wel erg vreemd (Tout Va Bien, Benjamin Clementine, The Pretenders, James Blake etc..) Ik heb redelijk weinig clashes waar ik wel blij om ben, anderszijds toch een beetje teleurgesteld dat we toch maar 75 acts gaan krijgen?

Donderdag: Tout Va Bien - Declan McKenna - Cigarettes After Sex - Whitney - Warhola of Prophets Of Rage - Agnes Obel? - Lorde - Arcade Fire - Mura Masa - Kings Of Leon (deels)
Vrijdag: Tamino - Vuurwerk - Kaleo - Future Islands - White Lies - Royal Blood - James Blake - Radiohead
Zaterdag: Toothless - J Bernardt - Glass Animals - SOHN - Kodaline - Blink-182 - Crystal Fighters - Bonobo - Above & Beyond - Linkin Park (deels)
Zondag: Cage The Elephant of Nothing But Thieves - Fatima Yamaha - Rae Sremmurd - The Lumineers (deels) - Warpaint - Alt-J of Soulwax en hangt ervan af wat er in Klub C speelt daarna - G-Eazy - Foo Fighters

Ik ben langs de ene kant wel teleurgesteld in de line up door bv The Killers, Kasabian, Major Lazer, The XX, Pixies, Belle & Sebastian, Wilco, Van Morrison, The Weeknd en andere gemiste kansen die er niet staan. De andere kant is er niet, het programma is top-down geprogrammeerd en dat zie je meteen. Wat er in de tenten staat boeit eigenlijk niet veel zolang het publiek zich maar gescheiden houdt bv door een act als O&TW tov RH te zetten of Tourist lemc tov Foo's. Barn headliners zijn gewoonweg niet te vergelijken met wat er vorig jaar stond en dat is jammer zeker als je ziet wat er tourt, afin. Nu zien dat ik aan een ticket geraak :p




 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Een festival met 2,5 uur Radiohead, 2,5 uur Foo Fighters en een headline set van Arcade Fire krijgt het voor elkaar om de meest teleurstellende lineup sinds mijn eerste bezoek (2007) neer te zetten. Een prestatie van formaat.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Radiohead en FF spelen 2,5 uur, vorig jaar Radiohead op nos alive net wat langer dan 2 uur aan het werk gezien ... ik begin hier al te denken dat ze die tijd gewoon wat verlengen om niet te moeten toegeven dat het al om 00:30 gedaan is ... wat een magere middenmoot dit jaar, zeker als je ziet wat er allemaal op tour is ...
dat wordt opstaan voor de dag openers te ontdekken om dat voor een middagdutje weer te verdwijnen!
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Ik begin er ook redelijk van overtuigd te geraken dat ze op vrijdag bon iver als sub hadden staan oorspronkelijk ... en dat ze dan maar james blake van de klub c headline hebben doorgeschoven naar de main sub
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
eerste clash al ontdekt Nathaniel vs Future Islands. Gelukkig speelt de eerste in de Oosterpoort Groningen de avond voor RW
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
578
425
De matig barn/klub C headliners kan me eigenlijk niet zo veel schelen :p
Ik wil toch alle main (co)headliners zien ( ja ook Kings of Leon :p)
Tzal misschien wel wat drukker zijn bij de Main afsluiters met de 'zwakke' tent afsluiters, maar 5000 meer of minder maakt ook niet meer uit.

Ik blijf het wel mooi vinden dat mensen zo negatief zijn.
Ga even een dagje in landgraaf kijken zou ik zeggen, bij voorkeur de zaterdag of zondag van het pinksterweekend :p
En het kan natuurlijk dat je de line-up niet goed vind of in ieder geval minder dan voorgaande jaren. En dat is in de breedte ook zeker het geval
Maar ik vind het toch ver gaan om zo'n line up met deze headliners de slechtste van de laatste 10 te noemen.
En je hebt natuurlijk ook geen verplichting om te gaan, als je het niks vind he :wink:

Zolang Dave Grohl dit jaar z'n beide benen heel houdt, ga ik een top weekend hebben.
Nu eigenlijk al veel te veel zin in

 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik baal voornamelijk van beth ditto clash met imagine dragons. Maar dat komt voornamelijk omdat ik goede plek in voorste vak wil hebben bij Arcade Fire. Daarom wilde ik KOL ervoor ipv erna.
Een Werchter dat donderdag voor twaalf uur eindigt vind ik toch erg raar. Mijn eerste editie in 2008 ging chemical Brothers tot ongeveer 04.00 uur door. Daarna altijd rond 02.00 tot 02.30 uur afgelopen.

Verder vind ik het jammer dat bijna alle leuke acts op zondag staan. Dan wil ik er wel 9 zien haha. Alle main kan ik sowieso zien maar de 4e dag is altijd zwaar. Gelukkig heb ik zaterdag een rustdag. Lekker veel speciaal bier in Leuven drinken. In principe hoef ik alle acts die dag niet perse te zien maar denk dat ik dan alleen Crystal fighters en Linkin Park doe haha
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
Ik baal voornamelijk van beth ditto clash met imagine dragons. Maar dat komt voornamelijk omdat ik goede plek in voorste vak wil hebben bij Arcade Fire. Daarom wilde ik KOL ervoor ipv erna.
Een Werchter dat donderdag voor twaalf uur eindigt vind ik toch erg raar. Mijn eerste editie in 2008 ging chemical Brothers tot ongeveer 04.00 uur door. Daarna altijd rond 02.00 tot 02.30 uur afgelopen.

Verwacht dit jaar wel nog wat feestjes die op de hive doorgaan. Wordt elk jaar uitgebreider
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ik blijf het wel mooi vinden dat mensen zo negatief zijn.
Ga even een dagje in landgraaf kijken zou ik zeggen, bij voorkeur de zaterdag of zondag van het pinksterweekend :p
Sorry maar als je in oktober/november alle headliners kent voor Werchter, dan worden er verwachtingen gecreëerd wanneer je met zo'n namen afkomt. Ik herinner me dat ik op m'n clashfinder toentertijd 2 Barnheads had voor sommige dagen, omdat dat redelijk in lijn lag met vorig jaar (PJ Harvey & Tame Impala bv.) Dat is niet negatief zijn, dat is realistisch zijn. Wanneer festivals als Mad Cool, Nos Alive en zowieso Glastonbury een knal undercard kunnen neerzetten, waarom dan Werchter niet? Volgens mij is de kritiek terecht ondanks dat het jammer genoeg en volgens velen te snel uitverkocht, hopelijk word dit geen maatstaf naar volgende jaren. Pinkpop is al jaren meer niet meer te vergelijken met wat Rock Werchter programmeert dus dat argument is een beetje achterhaald vind ik. Anyways, ik ga me ook amuseren en zoals ik al vermeldde valt er genoeg te zien voor me, gewoon het feit dat al het geld zowat naar de headliners ging dit jaar vind ik niet kunnen (althans zo lijkt het..)

Een Werchter dat donderdag voor twaalf uur eindigt vind ik toch erg raar.
Stopt om 20 voor 1 niet twaalf :p (Maar vind het ook vreemd ja, ook wat betreft de tenten die zo vroeg stoppen, afin ja..)
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Denk dat Radiohead en Foo Fighters ook gewoon heel duur zijn en KOL vraagt ook een hoop maar ja Sir Paul vorig jaar ook al hadden ze toen misschien nog wat geld over van de afzegging van de Foo's een jaar ervoor.
Eigenlijk is her toch belachelijk dat een Lumineers, James Blake die spot kregen. En de tent headliners zijn ook matig.
Maar ja misschien zijn het nu nog kleine namen waar je over 5 jaar heel anders over denkt haha.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken