Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.131
8.814
dw55w5.png

Hmmm, ik wil toch nog even terugkomen op dit schema. Zou het niet kunnen dat de namen wel kloppen qua podium, maar niet qua volgorde op dat podium?

De namen staan, per categoriegrootte, op alfabetische volgorde qua positie. Net zoals op de website. Vandaar dat White Lies onder Nathanliel Rateliff staat in de Barn en Frank Carter boven Machine Gun Kelly op de main (en daarboven plots Blues Pills).

Dus de stage splits zullen wellicht wel juist zijn, alleen de volgorde klopt hier nog niet. En dat zal dus de 'oncorrectheden' wel verklaren.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
ik zou nog steeds voor de vrijdag mn geld inzetten op james blake als sub (teleurstellend maar dat doet werchter wel vaker), radiohead(liner :wink: ), OATW (dance-afsluiter)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.414
649
ik zou nog steeds voor de vrijdag mn geld inzetten op james blake als sub (teleurstellend maar dat doet werchter wel vaker), radiohead(liner ? ), OATW (dance-afsluiter)

Dan zou je jouw geld toch kwijt zijn. Enerzijds gaat Radiohead echt niet een halve set bij daglicht spelen opdat een Belgische act die begeerde plek als afsluiter zou krijgen. En anderzijds heeft Werchter wel al eerder teleurgesteld, maar James Blake als sub zou toch een extreem dieptepunt zijn. Kreeg vorig jaar KluB C niet vol terwijl hij een halve set tegenover niemand stond en de andere helft Disclosure als 'concurrent' kreeg. En dan spreek ik nog niet over dat immense podium waarop zijn show zou verzuipen.



Hmmm, ik wil toch nog even terugkomen op dit schema. Zou het niet kunnen dat de namen wel kloppen qua podium, maar niet qua volgorde op dat podium?

De namen staan, per categoriegrootte, op alfabetische volgorde qua positie. Net zoals op de website. Vandaar dat White Lies onder Nathanliel Rateliff staat in de Barn en Frank Carter boven Machine Gun Kelly op de main (en daarboven plots Blues Pills).

Dus de stage splits zullen wellicht wel juist zijn, alleen de volgorde klopt hier nog niet. En dat zal dus de ‘oncorrectheden’ wel verklaren.

Er zit wel wat in ja (want ze staan inderdaad op alfabetische volgorde), maar dat weerlegt bepaalde kritische opmerkingen niet. Zoals het ontbreken van maar liefst 4 Main Stage acts op vrijdag én de ogenschijnlijke afwezigheid van Barnheadliners op zowel zaterdag als zondag. Ik geloof zelf dat de organisatie nog wat achter de hand heeft, maar dit lijkt me ook wel erg optimistisch vlak voor de laatste aankondiging, nee? En een iemand uit het trio Blues Pills - Frank Carter - Machine Gun Kelly als 3e act op MS zou ook wel een enorme teleurstelling zijn, kijkend naar het kaliber acts dat hier de voorbije jaren steevast stond.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.512
793
The Avalanches op 27 juni ook nog eens in Paradiso en moeten 16 juli weer terug zijn in Amerika voor Pitchfork. Ik kan mij niet voorstellen waarom zij niet op Rock Werchter gaan staan.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
859
803
The festival schedule has been revealed! Check the timetable to find out about the set times of your favorite artists here: http://po.st/Ghq1gx. The programme of Thursday 29 June is complete, as well as the programme of Saturday 1 July. Still a few spots to be filled in for Friday 30 June and Sunday 2 July. We will keep you posted on this. For now: let the planning begin! The sun’s out. Summer is coming closer.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
981
303
haha, wie gaat er nu naar Tourist Lemc als je ook naar de Foo Fighters kan gaan :'D die gaat voor een lege tent staan. Ben wel teleurgesteld dat er niets meer komt op zaterdag of donderdag => geen biffy :(
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
411
99
Nieuwsbericht:
Het #RW17 uurschema is er! Rock Werchter 2017 komt zo weer een stapje dichterbij.

Het programma van donderdag 29 juni, evenals dat van zaterdag 1 juli, is volledig. Op vrijdag 30 juni en zondag 2 juli zijn nog enkele laatste spots in te vullen. Waarover later meer. Laat het plannen alvast beginnen. De zon schijnt. Het is bijna zomer.

Toch wel enkele teleurstellingen.
Donderdag:
- Arcade Fire speelt alleen laatste 20 min na zonsondergang.
- geen dance afsluiter

Algemeen: Telkens vroeg gedaan.
 

sectial

Playlistbediener
26 jan 2017
22
1
ahzo onoverzichtelijk! Hopelijk komt er snel ne aangepaste clashfinder :)

Wel blij dat soulwax ni tegelijk met de foo's is
 

Sander1617899554

Playlistbediener
6 nov 2015
13
0
Had vandaag toch echt gehoopt op nieuwe namen.. heb nog geen verzadigd gevoel.

Zag net op mijn telefoon snel wat clashes in mijn programma.. maar probeer nu even uitgebreid te kijken maar site lijkt er uit te liggen, meer mensen last van?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.131
8.814
AF voor KOL. Wtf. Echt waar, hoe durven ze. Hebben ze die eens als headliner, zetten ze hen in het daglicht. En dan lekker in slaap gewiegd worden met KOL.

James Blake is een sub.

G-Eazy een Barn headliner.

En gewoon niets deftigs in de Barn op zaterdag. Oké, Bonobo is leuk voor tussendoor, maar toch niet als headliner zeg.

Dit jaar is een grap imo...
 

Statler

Playlistbediener
10 nov 2016
7
0
nice james blake sub ipv oscar bij radiohead
1f600.svg


Spijtig dat AF voor KOL staat
1f641.svg

Ik blijf die reacties hieromtrent raar vinden.
De smaak van de meesten hier is misschien anders maar voor het brede publiek is KOL een veel grotere band dan Arcade fire, dus is het logisch dat ze als laatste spelen.
Het aantal hits van KOL tov die van Arcade fire is niet te vergelijken.

You can hate it maar het is de realiteit.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.276
10.809
Met. Prima tijdschema maar wel teleurgesteld dat er nog weinig goede plekken over zijn. Helaas.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Pijnlijk, Beth Ditto tegelijk met Imagine Dragons, wil ze beide graag zien! Zelfde geldt voor Lorde ookal kan ik daar nog wel t laatste deel van meepakken. Ook is de overlapping van Blink-182 met Passenger jammer voor mij... En als laatste clash Rag 'n' Bone man en The Lumineers. Al met al is dit minder erg dan vorig jaar maar gezien het feit dat ik jaar minder dingen echt graag wil zien is het toch jammer!
 

Sander1617899554

Playlistbediener
6 nov 2015
13
0
Volgens mij mis ik alleen nog:

- vrijdagafsluiter voor KluB C
- zondag sub in Klub C

of zijn er nog gaten die ik over het hoofd zie?
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Ik blijf die reacties hieromtrent raar vinden.
De smaak van de meesten hier is misschien anders maar voor het brede publiek is KOL een veel grotere band dan Arcade fire, dus is het logisch dat ze als laatste spelen.
Het aantal hits van KOL tov die van Arcade fire is niet te vergelijken.

You can hate it maar het is de realiteit.

Rock Werchter moet gewoon zijn ballen laten zien en AF de spot in het donker gunnen, het is toch een lachtertje dat KOL gaat afsluiten ipv AF. Enige goede nieuws is dat Radiohead 2 en een half uur speelt, én in het donker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.131
8.814
Daruda wrote:
nice james blake sub ipv oscar bij radiohead
1f600.svg


Spijtig dat AF voor KOL staat
1f641.svg



Ik blijf die reacties hieromtrent raar vinden.
De smaak van de meesten hier is misschien anders maar voor het brede publiek is KOL een veel grotere band dan Arcade fire, dus is het logisch dat ze als laatste spelen.
Het aantal hits van KOL tov die van Arcade fire is niet te vergelijken.

You can hate it maar het is de realiteit.

Ja, maar het is de eerste dag. Arcade Fire heeft altijd heel energieke shows terwijl Kings Of Leon eerder... statisch is. Leuke band hoor, maar bijna niemand gaat vinden dat dit een gepaste dagafsluiter zal zijn...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken