Rock Werchter 2016 - Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Wees gerust, jullie mogen allemaal blijven leven... ;-)

Dat Radiohead voor Secret Solstice (IJsland) is geboekt, versterkt wel de geruchten dat ze alleen festivals doen waar een zaalshow niet interessant genoeg is.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Dat Radiohead nog andere festivals aankondigt is in ieder geval een goed teken. Waarom Rock Werchter ze nog niet heeft aangekondigd is mij een raadsel. Misschien dat Rock Werchter wacht tot een grote concurrent heeft aangekondigd om er dan met Radiohead overeen te gaan.

Misschien vandaag weer een naam? Dat woensdag en donderdag een opwarmertje komt voor de grote klapper vrijdag :) Zou leuk zijn.

Ow en nog maar een balletje opgooien: 4e podium? Een openlucht podium. Waar ze bijvoorbeeld Gutterdammerung op zetten :) Waren 2 jaar geleden al geruchten over een 4e podium en de vergunning ligt er.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ow en nog maar een balletje opgooien: 4e podium? Een openlucht podium. Waar ze bijvoorbeeld Gutterdammerung op zetten Waren 2 jaar geleden al geruchten over een 4e podium en de vergunning ligt er.

Het 4e podium is die 'House of the Bull' bij de North West Walls als ik me niet vergis.
 

Festivaljunk

Playlistbediener
19 dec 2014
9
0
En als we dan toch aan het dromen zijn, mijn wishlist is – naast Radiohead – als volgt (en hopelijk niet eens zo heel onrealistisch):

The National
Tame Impala
LCD Soundsystem
Beck
Foals
M83
Sigur Ros (ok, toch niet zo realistisch)
Kendrick Lamar
Balthazar
Typhoon (geniet hij überhaupt enige bekendheid in België?)
The Arcs
Grimes
Kurt Vile (tourt hij eigenlijk?)
Met (een deel van) dit rijtje erbij is de line up in mijn ogen al meer dan prima! Vind zelf Gutterdammerung ook een vette toevoeging / experiment!!
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
Shaverion wrote:
Ow en nog maar een balletje opgooien: 4e podium? Een openlucht podium. Waar ze bijvoorbeeld Gutterdammerung op zetten Waren 2 jaar geleden al geruchten over een 4e podium en de vergunning ligt er.

Het 4e podium is die ‘House of the Bull’ bij de North West Walls als ik me niet vergis.

elk jaar is er al een concept van house of the bull... maar die stond dan vroeger naast klub c voordat northwestwalls er waren... :)
dus ik weet niet als ze dat echt wel bedoelen als "nieuw" vierde podium??
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
4e podium ?
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de tenten schermen krijgen, zodat je buiten de tenten
ook kan genieten van de optredens.

Chiel wrote:
Ik weet ook wel dat de kansen eigenlijk 0 procent zijn.

Jullie doen precies alsof Werchter een flutfestival is dat geen enkele kaskraker kan binnenhalen. Ga er nu nog geen kansen aan proberen vast te hangen, want het kan echt nog alle kanten uit.

Ik heb nooit beweerd dat het een flutfestival is.
Rammstein, RHCP, Editors, Florence and the Machine is al geweldig.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
4e podium ?
Laat ze eerst maar eens zorgen dat de tenten schermen krijgen, zodat je buiten de tenten
ook kan genieten van de optredens.
JAAA!! Dit! Hoe moeilijk kan het zijn om dit te realiseren... Er wordt toch nooit tegelijk iets geprogrammeerd in de tenten.
De Pyramid Marquee had dat 'vroeger' toch?

Het vierde podium is volgens mij nog niet gerealiseerd. Die House of Bull bestaat inderdaad al jaren, ook voor de vergunning. Twijfel wel of ze het eerste jaar van de NWW niet de DJ booth als een soort vierde podium in de publiciteit hebben gebracht.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
En als we dan toch aan het dromen zijn, mijn wishlist is – naast Radiohead – als volgt (en hopelijk niet eens zo heel onrealistisch):

The National
Tame Impala
LCD Soundsystem
Beck
Foals
M83
Sigur Ros (ok, toch niet zo realistisch)
Kendrick Lamar
Balthazar
Typhoon (geniet hij überhaupt enige bekendheid in België?)
The Arcs
Grimes
Kurt Vile (tourt hij eigenlijk?)

Kurt Vile staat al op Cactusfestival én Les Ardentes. 3 festivals in een klein land als België op zo'n korte tijd gaat niet gebeuren hoor.
Sigur Ros is exclusief op Dour dacht ik
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
visdave34 wrote:
En als we dan toch aan het dromen zijn, mijn wishlist is – naast Radiohead – als volgt (en hopelijk niet eens zo heel onrealistisch):

The National
Tame Impala
LCD Soundsystem
Beck
Foals
M83
Sigur Ros (ok, toch niet zo realistisch)
Kendrick Lamar
Balthazar
Typhoon (geniet hij überhaupt enige bekendheid in België?)
The Arcs
Grimes
Kurt Vile (tourt hij eigenlijk?)


Kurt Vile staat al op Cactusfestival én Les Ardentes. 3 festivals in een klein land als België op zo’n korte tijd gaat niet gebeuren hoor.
Sigur Ros is exclusief op Dour dacht ik
Dat eerste zal ik vast en zeker al ergens gelezen hebben, maar niet blijven hangen. Is ook eigenlijk niet echt een Werchter-naam. Dat van Sigur Ros wist ik ja, vandaar mijn eigen toevoeging dat het toch niet zo realistisch was... :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
LVH wrote:
Of wie weet komt Daft Punk voor een Alive 2017. In 2006 was de tour ook van start gegaan rond april, dus waarom niet 30 juni op Werchter. Stel je voor dat dit echt zou gebeuren… Wat voor een bom gaat dat worden!

Als dat gebeurt, dan overlijd ik ter plekke van excitement.

2 kerels die in een pyramide wat staan aan knopjes te draaien en een gans optreden geen woord zeggen. Kan eender wie geweest zijn in die pakjes. Eén van de meest overroepen acts die ik ooit heb gezien, dus hoeft voor mij in ieder geval niet. Geef mij maar een leuk live optreden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Radiohead gaat heus nog meer festivaloptredens doen.

Op de site van Open Air St. Gallen staat dit:

"will play a Swiss exclusive festival show"

Als Radiohead maar 3 of 4 festivals zou doen, dan zou het festival dit zeker vermelden (of tenminste sterker uitspelen) en zich niet beperken tot 'Zwitserland exclusief'.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zou leuk zijn dat ze na gister vandaag radiohead bekend maken en morgen bruce springsteen erachteraan!
Ben iig benieuwd of we vanmiddag weer wat kunnen verwachten?!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
We zullen gewoon tot morgen moeten wachten, dit is niet plots een signaal dat ze dagelijks iets gaan vrijgeven.

En morgen zal Radiohead er niet tussen zitten, dat vermoed ik. Zoals het nu loopt gaan ze hetzelfde doen als in 2012: enkel festivals aankondigen in Europese landen waar een zaalshow niet lucratief is (terwijl in Azie en Amerika wel volop festivals aangedaan worden), vervolgens in februari/maart een tour voor de herfst aankondigen in de landen waar er geen festivals op de lijst staan.

Het feit dat Jan Smeets Radiohead noemt voor Pinkpop 2017 en dat eFestivals hen maanden geleden al opschreef als een zekerheid voor Glastonbury 2017 doet me vermoeden dat ze dit jaar shows doen voor de echte fans, en dan volgend jaar de majors afgaan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dennis1808 wrote:
LVH wrote:
Of wie weet komt Daft Punk voor een Alive 2017. In 2006 was de tour ook van start gegaan rond april, dus waarom niet 30 juni op Werchter. Stel je voor dat dit echt zou gebeuren… Wat voor een bom gaat dat worden!


Als dat gebeurt, dan overlijd ik ter plekke van excitement.


2 kerels die in een pyramide wat staan aan knopjes te draaien en een gans optreden geen woord zeggen. Kan eender wie geweest zijn in die pakjes. Eén van de meest overroepen acts die ik ooit heb gezien, dus hoeft voor mij in ieder geval niet. Geef mij maar een leuk live optreden.

Ik heb ze nog nooit gezien maar ik snap die hype ook niet zo nee. Het lijkt me best leuk eens te 'zien' maar ik word er echt niet enorm geil van zoals sommige hier wel.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Zou leuk zijn dat ze na gister vandaag radiohead bekend maken en morgen bruce springsteen erachteraan!
Ben iig benieuwd of we vanmiddag weer wat kunnen verwachten?!

- Radiohead
- Rammstein
- Editors / RHCP
- FatM / Bruce Springsteen

Als bovenstaande gebeurt, ga ik vanmiddag alvast de kaartjes bestellen, dan is het zo uitverkocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Rock Torhout wrote:
Dennis1808 wrote:
LVH wrote:
Of wie weet komt Daft Punk voor een Alive 2017. In 2006 was de tour ook van start gegaan rond april, dus waarom niet 30 juni op Werchter. Stel je voor dat dit echt zou gebeuren… Wat voor een bom gaat dat worden!


Als dat gebeurt, dan overlijd ik ter plekke van excitement.


2 kerels die in een pyramide wat staan aan knopjes te draaien en een gans optreden geen woord zeggen. Kan eender wie geweest zijn in die pakjes. Eén van de meest overroepen acts die ik ooit heb gezien, dus hoeft voor mij in ieder geval niet. Geef mij maar een leuk live optreden.


Ik heb ze nog nooit gezien maar ik snap die hype ook niet zo nee. Het lijkt me best leuk eens te ‘zien’ maar ik word er echt niet enorm geil van zoals sommige hier wel.

Als ze Daft Punk als headliner neerzetten, zou ik ook teleurgesteld zijn. Is niet 'ultiems' aan toch? Het enige wat ze tot nu toe deden waren dj sets. Zou me verbazen dat die ooit een liveshow doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Niets ultiems? Daft Punk is het meest ultieme wat ik me kan bedenken om nog een keer live te zien als headliner.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
WeckoJ wrote:
Rock Torhout wrote:
Dennis1808 wrote:
LVH wrote:
Of wie weet komt Daft Punk voor een Alive 2017. In 2006 was de tour ook van start gegaan rond april, dus waarom niet 30 juni op Werchter. Stel je voor dat dit echt zou gebeuren… Wat voor een bom gaat dat worden!


Als dat gebeurt, dan overlijd ik ter plekke van excitement.


2 kerels die in een pyramide wat staan aan knopjes te draaien en een gans optreden geen woord zeggen. Kan eender wie geweest zijn in die pakjes. Eén van de meest overroepen acts die ik ooit heb gezien, dus hoeft voor mij in ieder geval niet. Geef mij maar een leuk live optreden.


Ik heb ze nog nooit gezien maar ik snap die hype ook niet zo nee. Het lijkt me best leuk eens te ‘zien’ maar ik word er echt niet enorm geil van zoals sommige hier wel.


Als ze Daft Punk als headliner neerzetten, zou ik ook teleurgesteld zijn. Is niet ‘ultiems’ aan toch? Het enige wat ze tot nu toe deden waren dj sets. Zou me verbazen dat die ooit een liveshow doen.

Is qua dancact toch wel tien keer beter dan pak 'm beet Majar Laser of Skrillex, en heeft hits zat om een veld uit z'n dak te laten gaan.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
Is dit serieus zo groot dat het een tent afsluit dan?


Misschien moet je eens opzoeken welke acts meegewerkt hebben!

The forthcoming loud and dark fairytale Gutterdämmerung is a new rock ‘n’ roll / film / gig concept from the mind of Belgian-Swedish visual artist Bjorn Tagemose. Gutterdämmerung is part rock show part immersive cinema experience featuring some of the biggest rock names on the planet including Grace Jones, Iggy Pop, Henry Rollins, Eagles Of Death Metal’s Jesse Hughes, Motörhead’s Lemmy, Tom Araya, Mark Lanegan, Volbeat, Queens of the Stone Age’s Joshua Homme, Justice, Nina Hagen and Slash.

Much in the tradition of classic movies of 1920’s Hollywood, the film is mostly silent but instead of a lone piano a live rock band express the emotions and action whilst special effects from the film explode to life all around the audience. Think of a deafening rock ‘n’ roll version of Secret Cinema taking place in hell and you might just begin to have an idea of what Gutterdämmerung is.

This spectacular film will tour with it’s live band and a live narrator early 2016.

Zeer zeker indrukwekkend wie eraan mee gewerkt hebben maar als het dan om het live optreden gaat zegt dit voor mij niet zo veel. Als deze artiesten nou ook allemaal mee zouden doen zouden ze inderdaad een hele mooie spot verdienen maar dat is helaas niet het geval. Wat er nu staat is ook tof, maar toch zeker geen tentafsluiter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken