Pinkpop 2024

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
ik snap niet zo waar de kritiek op gegeven wordt (in dit geval), er wordt kritiek geleverd over iets waar nog weinig over duidelijk is behalve dat er extra voor betaald moet worden...

en boeeehoee hoeee wat zitten er weer jankerds klaar om het toestenbord in te klimmen in het pinkpop topic
Hohoho Dennis...dat is mijn taak..al die linkse sujetten hier.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Ik snap wat je hier zegt. En ben het met je eens dat niet alles geld moet gaan kosten. Maar je voert hier een aanval uit op Pinkpop terwijl dit acties zijn om het festival financieel gezond te houden.

Kijk even naar de VIP opties van Coachella.
Kijk naar alle extra VIP opties bij Tomorrowland.
Taylor Swift, Beyonce, etc allemaal artiesten die gedurende hun shows soms zes verschillende VIP zones hebben.

Ook een SZiget is sinds 2022 overstag gegaan om het festival financieel gezond te houden.

Een Rolling Loud waar ze nu ook werken met drie VIP categorieën.

Je kritiek is helemaal terecht maar dit is iets wat hij steeds meer festivals en evenementen aan het gebeuren is. Alleen Pinkpop hierop aanvallen zou daarom onterecht zijn.

En ….hoe meer wij eisen…hoe meer het gaat kosten…

Ze mogen wel eens uitleggen waarom dit allemaal nodig is om gezond te blijven, en waarom dit vroeger dan niet hoefde?
De ticketprijzen zijn veel harder dan inflatie gestegen, en de muntprijzen ongeveer met de inflatie mee gestegen.
Dus dat zou alle gestegen kosten ruimschoots moeten dekken.

Dus waarom in hemelsnaam al deze narigheid? Omdat de artiesten zonodig 4 miljoen moeten meepakken? Ik ben dan echt van mening dat ze die top artiesten dan maar lekker links moeten laten liggen.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ze mogen wel eens uitleggen waarom dit allemaal nodig is om gezond te blijven, en waarom dit vroeger dan niet hoefde?
De ticketprijzen zijn veel harder dan inflatie gestegen, en de muntprijzen ongeveer met de inflatie mee gestegen.
Dus dat zou alle gestegen kosten ruimschoots moeten dekken.

Dus waarom in hemelsnaam al deze narigheid? Omdat de artiesten zonodig 4 miljoen moeten meepakken? Ik ben dan echt van mening dat ze die top artiesten dan maar lekker links moeten laten liggen.
Ze hebben de topartiesten dit jaar toch ook links laten liggen? Op een Ed Sheeran na wellicht dan... Je kunt mij niet wijsmaken dat een Maneskin of Calvin Harris net zoveel kost als Metallica/Pearl Jam.
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Even oprechte vraag dan Dennis. Jij was altijd enorm fan van Jan. Zijn liefde voor het festival dat hij geschapen heeft. Zijn ideëen. Zijn gedachten over de lineup en veranderingen.

Vindt je het ergens niet jammer dat de dingen die hij absoluut niet wilde nu gewoon wel doorgetrokken worden?

De kritiek die hier heerst komt juist vanuit liefde en ergernis wat er met het festival gebeurt. Zonder goede reden ook. Ik had juist verwacht dat jij je er ook wel enigszins tegen zou willen verzetten.
wat mij betreft, weer terug naar de tijd van Jan, met 3 podia.
Tent gelijk met Noord en een mainstage.

maar de marktontwikkeling vraagt om ontwikkeling en de nieuwe garde pakt dat op deze mannier aan.
tot nu is er nog geen reden om aan te nemen dat dat geen goede ontwikkeling voor Pinkpop is.
dus, dan is dat een vorm van veranderingen accepteren en mee omgaan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
tot nu is er nog geen reden om aan te nemen dat dat geen goede ontwikkeling voor Pinkpop is.
dus, dan is dat een vorm van veranderingen accepteren en mee omgaan.

Ik MERK echter dat het me wel degelijk tegen staat. Zo erg, dat ik me als rechtse rakker (jazeker Mario) hier als een soort Marijnissen loop te gedragen (senior, want die Lilian is echt niet goed snik)...

Zelfs @Timmetje zegt dat ik goede argumenten post. Dat kan toch niet waar zijn? o_O
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik MERK echter dat het me wel degelijk tegen staat. Zo erg, dat ik me als rechtse rakker (jazeker Mario) hier als een soort Marijnissen loop te gedragen (senior, want die Lilian is echt niet goed snik)...

Zelfs @Timmetje zegt dat ik goede argumenten post. Dat kan toch niet waar zijn? o_O
Vormt zich hier nou een mogelijke paarse coalitie? :oops:
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Ze hebben de topartiesten dit jaar toch ook links laten liggen? Op een Ed Sheeran na wellicht dan... Je kunt mij niet wijsmaken dat een Maneskin of Calvin Harris net zoveel kost als Metallica/Pearl Jam.
Dan vraag ik me wel af waar de centen dan heen gaan? Of vraagt Maneskin nu wat Pearl Jam 2 jaar geleden vroeg, en vraagt Pearl Jam nu nog veel meer?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Ik MERK echter dat het me wel degelijk tegen staat. Zo erg, dat ik me als rechtse rakker (jazeker Mario) hier als een soort Marijnissen loop te gedragen (senior, want die Lilian is echt niet goed snik)...

Zelfs @Timmetje zegt dat ik goede argumenten post. Dat kan toch niet waar zijn? o_O
Ik was het vandaag ook al bijzonder veel met je eens. Wat een wereld, ik ga zo maar 's uitloggen ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen en Timmetje

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Dan vraag ik me wel af waar de centen dan heen gaan? Of vraagt Maneskin nu wat Pearl Jam 2 jaar geleden vroeg, en vraagt Pearl Jam nu nog veel meer?
In de zak van Mojo/Ticketmaster? Dit programma kan toch met geen mogelijkheid hetzelfde kosten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Die post van Rick hierboven geeft goede argumenten tegen deze ontwikkeling.
dat zijn argumenten vanuit bezoekers uitzicht met ervaring idd...

maar hoe de Tuinterras en de betaalde camping voorkeursplek uiteindelijk uitpakken, dat zijn toch ook dingen die pas achteraf blijken?
wat hij noemt vanuit zijn ervaring is logisch.

maar, blijkbaar voorziet Pinkpop nu juist wel de behoefte aan deze zaken en verwacht ook dat er mensen ook echt voor gaan betalen.
ik zou zeggen, ben je er tegen, betaal er dan niet voor, dan moeten ze het bij te weinig animo alsnog anders aanpakken...

dat met die schaduwplekken, tja, dat blijft toch een ding. hopelijk is de temperatuur en zonkracht komende editie anders en is die discussie er dan niet! het is toch een trend die voortkomt uit de extreme weersomstandigheden van voorgaande edities... (overigens ook iets waar Jan nooit aan toe gaf, schaduwplekken, iets wat de nieuwe garde meer toelaat)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Ze mogen wel eens uitleggen waarom dit allemaal nodig is om gezond te blijven, en waarom dit vroeger dan niet hoefde?
De ticketprijzen zijn veel harder dan inflatie gestegen, en de muntprijzen ongeveer met de inflatie mee gestegen.
Dus dat zou alle gestegen kosten ruimschoots moeten dekken.

Dus waarom in hemelsnaam al deze narigheid? Omdat de artiesten zonodig 4 miljoen moeten meepakken? Ik ben dan echt van mening dat ze die top artiesten dan maar lekker links moeten laten liggen.
In je laatste alinea staat precies wat het probleem is. En volkomen met je eens overigens.

Maar geloof me een Calvin Harris vraagt zeker 2 miljoen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.752
dat met die schaduwplekken, tja, dat blijft toch een ding. hopelijk is de temperatuur en zonkracht komende editie anders en is die discussie er dan niet! het is toch een trend die voortkomt uit de extreme weersomstandigheden van voorgaande edities... (overigens ook iets waar Jan nooit aan toe gaf, schaduwplekken, iets wat de nieuwe garde meer toelaat)
Nog eentje dan, en ik geef op voorhand toe, het is een gemene:

Als schaduw nu zoveel hoger in het vaandel staat, waarom dan partytenten op de camping verbieden, maar wel overkappingen verkopen op een afgezet veldje van 685 euro?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Weetje wat ik vooral erg vind van dit alles?
Dat de mensen met minder geld straks niet eens gewoon een ticket kunnen kopen voor een festival en dat het alleen voor de welgestelde mensen is.

Deze VIP secties vergroten het verschil tussen rijk en arm. Daar houd ik niet van.

Maar….
Pinkpop zal dit nodig hebben anders doen ze het niet. Andere oplossing is nog hogere ticketprijzen, minder namen of minder grote namen of de drankjes en het eten nog duurder maken.

Denk dat dat allemaal nog erger is dan wat er nu gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283, Maria en elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken