Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
The National op 15+16 juni naar Dublin, dus die kun je uitsluiten.

Ik had ze eigenlijk ook niet op Pinkpop verwacht
 

sander1617899555

Campingartiest
20 feb 2016
53
0
The National op 15+16 juni naar Dublin, dus die kun je uitsluiten.

Denk ook dat ook een gedroomde headliner is voor BKS. Samen met War on Drugs.

Verwacht beide bands wel op Rock Werchter.

Maar on-topic. De eerder veel genoemde namen als The Script, Foo Fighters verwacht ik toch terug te zien in Landgraaf. En waarom een 30STM niet? Omdat ze in maart al een keer optreden. Kunnen ze ook makelijk afzakken naar Europa in de zomer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.112
lijstje mogelijke Pinkpop-headliners.
update
edit: moet er bij zeggen dat het van top to bottom mijn persoonlijke verwachting is, dus er zit een soort volgorde van likelihood in.

– Queens of the Stone Age – tour met nieuw album en week voor Pinkpop headliner op Northside en week na Pinkpop headliner op INmusic.
– Pearl Jam – aangekondigd voor Lollapalooza’s en mogelijk vervolg europese tour oa gerucht over San Siro in 2018
– Metallica – mogelijk tour verlenging na de stadion tour, Zegut noemt Download FR
– Iron Maiden – Mogelijk een ”Legacy Of The Beast” Tour in 2018, gerucht in Pinkpop weekend NovaRock en Zegut noemt Hellfest
– Foo Fighters – tour met het nieuwe album, nog geen NL-datum en nog Pinkpop in te halen, na de miscalculatie in 2017 is een nieuw bod gedaan voor Pinkpop 2018.
– Bon Jovi – europese tour in mei en juni 2018, gerucht over San Siro in 2018
– The Killers – met nieuw album eerst stadions in europa en daarna festivals, in maart naar Lollapalooza’s
– Arctic Monkeys – album komt en tour zal er komen, begin juni is nog te vroeg.
– Guns N Roses – tourverlenging, mogelijk komt Europa er nog bij, Zegut noemt Download
– Pink – Nieuw album en na headliner op Sziget en V-festival mogelijk tour verlengen bij andere festivals, tour in Amerika 2018 sluit aan 2 weken voor Pinkpop.
– Jay-Z – Nieuw album en na headliner op V-festival mogelijk meer in europa. Met de deal met LiveNation, kan Mojo hem op veel plekken kwijt.
– Bruce Spingsteen – solo album en mogelijk europese tour, gerucht over San Siro in 2018
- Gorillaz - mogelijk ook europese festivals met nieuw album, na Estereo Picnic
- Daft Punk - geruchten over festivals in 2018, waaronder Primavera
- The Rolling Stones - mogelijk nieuwe festivals, waaronder een nieuw festival in Knebworth
– U2 – nog geen Europese festivals in de laatste tours, er zijn blijkbaar gesprekken met Leon Ramakers
– Tool – ‘album’? en komen er na de Amerikaanse festivals nog EU festivals bij?
– Beyonce – Coachella inhalen, mogelijk meer tourdata?
- Taylor Swift
- Eminem
- Kendrick Lamar
- Bjork
- Nick Cave
- The Script
- Arcade Fire
- Maroon 5
- Mumford and Sons
- Snow Patrol

Verder verwacht ik zelf kansen voor : Bullet for My Valentine, Thirty Seconds to Mars, The Chainsmokers, War on Drugs, Volbeat, David Byrne, Royal Blood, Zara Larsson, Tash Sultana, of Lana Del Rey ? ?
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Ik verwacht ook een van deze bands als opvulling
Hollywood Undead (Nieuw album oktober / tour in januari eu)
Paramore
Against The Current (Nieuw album 2018, opkomende band / covers)
Fall Out Boy?!
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Verder verwacht ik zelf kansen voor : Bullet for My Valentine, Thirty Seconds to Mars, The Chainsmokers, War on Drugs, Volbeat, David Byrne, Royal Blood, Zara Larsson, Tash Sultana, of Lana Del Rey ? ?

Volbeat zou naar de Europese tour met een album bezig zeiden ze in Eindhoven, dus die gaan vast niet weer touren.

En ik denk dat Hollywood Vampires en Jack White ook nog wel mogelijkheden zijn.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Avenged sevenfold? Niet als headliner, maar misschien sub? Als ze europese festivals gaan doen dan is pinkpop een mooie plek voor ze toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.112
Volbeat zou naar de Europese tour met een album bezig zeiden ze in Eindhoven, dus die gaan vast niet weer touren.
Zal dat album in maart niet klaar zijn, anders is het gek dat ze dan de Lollapalooza festivals aandoen hé? ;)
Ik denk dat ze volgend jaar wel weer on the road zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.112
Avenged sevenfold? Niet als headliner, maar misschien sub? Als ze europese festivals gaan doen dan is pinkpop een mooie plek voor ze toch?
yep, helemaal vergeten, dom!
Die verwacht ik wel op tour ja, jaartje later dan gedacht meen ik. Om een of andere reden had ik ze afgelopen seizoen verwacht...
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Teake Rooks wrote:
Volbeat zou naar de Europese tour met een album bezig zeiden ze in Eindhoven, dus die gaan vast niet weer touren.


Zal dat album in maart niet klaar zijn, anders is het gek dat ze dan de Lollapalooza festivals aandoen hé? ?
Ik denk dat ze volgend jaar wel weer on the road zijn…
Ik zou er niet te veel op hopen. Ze hebben nu in 2 jaar tijd 3 keer Nederland aangedaan, lijkt me sterk dat ze daar dan 4 keer in 3 jaar van gaan maken. Daarnaast zie ik volbeat nog geen Pinkpop headlinen en met een lagere spot zullen ze denk ik geen genoegen nemen aangezien ze overal in Europa headliner zijn waar ze staan.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.441
666
Volbeat zou nog best als sub kunnen, of 3fm afsluiter, daar zouden ze ook nog wel staan. Want ze weten dat ze echt geen wereldact zijn, aangezien ze in Amerika toch best wel laag op de bill komen. Dan moeten ze niet gaan eisen voor een headline spot.
Maar om eerlijk te zijn. Ik zie t niet echt gebeuren dat ze op Pinkpop komen (helaas).
Want Superginger heeft best wel een punt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.112
Pink in juli / augustus naar Australië.
Heel juni ligt open, maar of ze daarin nog naar Europa komt?
Zou een paar weken langs festivals niet heel gek vinden...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Van maart tot 1 juni 39 optredens in de US (geen festivals) en in juli & augustus Down Under (geen festivals), dan zie ik Pink in juni niet naar Europa komen. Waarschijnlijker dat ze een paar weekjes vrij neemt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Van maart tot 1 juni 39 optredens in de US (geen festivals) en in juli & augustus Down Under (geen festivals), dan zie ik Pink in juni niet naar Europa komen. Waarschijnlijker dat ze een paar weekjes vrij neemt.

Daar mag misschien wel een licht streepje door...
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Daar mag misschien wel een licht streepje door…

[/quote]

Plus dat Pink ook eind vorig jaar opnieuw mama geworden is en dus al zo ongeveer het hele jaar weg is.

Hallo trouwens, ik doe ook weer mee ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Plus dat Pink ook eind vorig jaar opnieuw mama geworden is en dus al zo ongeveer het hele jaar weg is.

Man en kids zijn ook mee op tour. Wat je vooral in Australie en Nieuw-Zeeland ziet is dat er behoorlijk veel dagen tussen concerten zit en volgens de promotor komen daar ook geen nieuwe concerten bij.

Ze neemt dus echt de tijd tussendoor. Maar goed misschien speelt ze wel een paar festivals in Juni en zo niet dan worden het zaalshows in Europa in het najaar denk ik.

Het is echt afwachten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Nou, wie wordt dan de pop-headliner? :p
Justin Timberlake, Maroon 5, Taylor Swift..? Ik kan niet zo direct op iemand komen.

In het verleden waren er al Robbie Williams, Pharell, Justin Bieber, Paul McCartney..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.112
Nou, wie wordt dan de pop-headliner? :p
Justin Timberlake, Maroon 5, Taylor Swift..? Ik kan niet zo direct op iemand komen.

In het verleden waren er al Robbie Williams, Pharell, Justin Bieber, Paul McCartney..
The Script?
of anders, géén Pop-headliner, kan dat ook?

Ik weet niet in hoeverre je anders, The Killers, Arctic Monkeys, Bon Jovi of misschien wel Pearl Jam ook als "Pop-headliner" kan zien...
Die richting lijkt me meer van toepassing voor 2018, ik denk dat we eerste aankondigingen van andere festivals moeten afwachten.
Rondom data van Pinkpop komen binnenkort wel eerste namen van Download, RaR/RiP en NovaRock.
Dan hoop ik dat er ook nog andere festivals volgen, naast deze Rock-festivals zodat er ook wat meer ander genre in het speculeren mee kan..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.905
De tour van Bon Jovi zou in mei starten dus die zullen snel met nieuws komen. Persoonlijk denk ik niet iets voor PP maar je weet het natuurlijk nooit... Opvallend vond ik wel dat Bon Jovi enkel de maand mei noemde voor een Europese tour. Het kwam op mij over alsof ze enkel deze maand in Europa zijn.
Daarbij geeft hij ook meteen aan dat ze in juli weer in de VS staan dus heel lang zal die tour in Europa niet zijn......
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
The Script?
of anders, géén Pop-headliner, kan dat ook?

Ik vlak Pink nog niet uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken