Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
mattman wrote:
Stoffer wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Over bier gesproken: hoeveel minderjarigen zullen proberen geld te geven aan de 18-plussers zodat zij drank kunnen halen voor hen?


In de feesttent veel, is altijd al zo geweest, voor mij geen probleem, lekker zuipen kindjes


WTF…


heb t over van die 16-17 jarigen die kansloos lam zijn, machtig mooi

Jij kan het wel mooi vinden, maar die regels zijn er niet voor niks. Doorverkopers van drank zouden ze net zo goed flink moeten pakken.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Stoffer wrote:
mattman wrote:
Stoffer wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Over bier gesproken: hoeveel minderjarigen zullen proberen geld te geven aan de 18-plussers zodat zij drank kunnen halen voor hen?


In de feesttent veel, is altijd al zo geweest, voor mij geen probleem, lekker zuipen kindjes


WTF…


heb t over van die 16-17 jarigen die kansloos lam zijn, machtig mooi


Jij kan het wel mooi vinden, maar die regels zijn er niet voor niks. Doorverkopers van drank zouden ze net zo goed flink moeten pakken.

Why so serious? zo kennen we je niet xD
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.385
562
Black Lies wrote:
Stoffer wrote:
mattman wrote:
Stoffer wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Over bier gesproken: hoeveel minderjarigen zullen proberen geld te geven aan de 18-plussers zodat zij drank kunnen halen voor hen?


In de feesttent veel, is altijd al zo geweest, voor mij geen probleem, lekker zuipen kindjes


WTF…


heb t over van die 16-17 jarigen die kansloos lam zijn, machtig mooi


Jij kan het wel mooi vinden, maar die regels zijn er niet voor niks. Doorverkopers van drank zouden ze net zo goed flink moeten pakken.


Why so serious? zo kennen we je niet xD

Haha, Pinkpop blijft een familiefestival he.
 
1 mei 2017
289
0
Stoffer wrote:
mattman wrote:
Stoffer wrote:
emmers met glijmiddel wrote:
Over bier gesproken: hoeveel minderjarigen zullen proberen geld te geven aan de 18-plussers zodat zij drank kunnen halen voor hen?


In de feesttent veel, is altijd al zo geweest, voor mij geen probleem, lekker zuipen kindjes


WTF…


heb t over van die 16-17 jarigen die kansloos lam zijn, machtig mooi


Jij kan het wel mooi vinden, maar die regels zijn er niet voor niks. Doorverkopers van drank zouden ze net zo goed flink moeten pakken.

Wat rock & roll zeg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Maar ik heb ontzettend veel zin in toch wel, voor mij het eerste festival van het jaar. Vind het toch altijd wel een mooi gezicht als je de trap afloopt en die mainstage in zicht hebt.

Het van mij alleen iets minder warm zijn, anders krijg je een hele dag "goed smeren" te horen :).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Maar ik heb ontzettend veel zin in toch wel, voor mij het eerste festival van het jaar. Vind het toch altijd wel een mooi gezicht als je de trap afloopt en die mainstage in zicht hebt.

Het van mij alleen iets minder warm zijn, anders krijg je een hele dag “goed smeren” te horen :).

Ja... dat moment... de trap af... heerlijk... nog 5 dagen...

In het weekeinde koelt het door een westelijke wind waarschijnlijk af en er kan een aantal buien vallen.
Qua weer ziet qua verwachting uit naar 19 a 23 graden, zon zit z'n circa 40 a 50 procent met bewolking.
Er is nu wel een 'uitschieter' van 4,4 mm regen op zaterdag, maar dat is dan wel met 23 graden. zal dus snel drogen.
Zal niet hele dag poncho-weer zijn, maar wel typisch Pinkpop weer waarschijnlijk.
Zondag 19 graden is misschien wat frisjes, maar zeker niet vervelend dagje gok ik.

Met circa 5 dagen te gaan, zal het weerbeeld niet veel veranderen... Maar niets zo veranderlijk als . . . . . . . . . . . .
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Prima weer dus. Niet te koud en niet te warm. Als de regen meevalt of op de juiste momenten valt, ideaal zelfs.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
ik was vorig jaar op pinkpop 18 geworden maar hiervoor kon ik makkelijk via andere die wel 18 waren van onze groep alcohol krijgen en op de camping kregen we dit gewoon mee. Dus die controle is niet zo super goed. Een 18 plus bandje en wat doorzichtige tape doet wonderen
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Pfff, er wordt hier gepoogd om stoer over alcohol en bier te praten.....terwijl ioedereen weet dat dit jaar de editie wordt waar het minste wordt gedronken. Wees een bink rook en drink !
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.226
822
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170529_00041124/justin-bieber-geeft-geen-playbackshow-op-pinkpop (volledige artikel beschikbaar voor abonnees)

Smeets lult weer mooi alle kanten op. Slaat weer he-le-maal nergens op.

Eerst: "Ik zeg niks meer over bands voor komende jaren, daar heb ik me dit jaar mee vergrabbeld."
Even later: "De headliners voor 2018 zijn bekend....... maar ze hebben nog niet getekend."
En ook: "Dire Straits in 2019 gaat niet lukken. Golden Earring en Rowwen Heze moeten wel komen. Tom Petty zou ook mooi zijn, maar veel te duur."
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170529_00041124/justin-bieber-geeft-geen-playbackshow-op-pinkpop (volledige artikel beschikbaar voor abonnees)

Smeets lult weer mooi alle kanten op. Slaat weer he-le-maal nergens op.

Eerst: “Ik zeg niks meer over bands voor komende jaren, daar heb ik me dit jaar mee vergrabbeld.”
Even later: “De headliners voor 2018 zijn bekend……. maar ze hebben nog niet getekend.”
En ook: “Dire Straits in 2019 gaat niet lukken. Golden Earring en Rowwen Heze moeten wel komen. Tom Petty zou ook mooi zijn, maar veel te duur.”
Had het gezien Bartjuh1981 had het al in Pinkpop 2018 topic gezet omdat het daar meer paste.

Maar, dat het nergens op slaat vind ik niet. Ik lees hier toch best veel in in dit bericht.
( Verder vergeet je nog even te zeggen dat Jan wel werkt aan The Police en U2 voor Pinkpop 2019 ;) )
Spiegel het ook aan dit bericht van 1Limburg.

Hier wat puntjes die op 2017 van toepassing zijn...
Pinkpopbaas Jan Smeets heeft er begrip voor als mensen het festival een jaartje overslaan vanwege de programmering.

"Pinkpop is en blijft van de rock. Dat is dit jaar de missing link in het programma. Ik begrijp het als iemand een jaartje overslaat", zo zegt de inmiddels 72-jarige festivaldirecteur aan de vooravond van het 48ste Pinkpopfestival in een interview met De Limburger.

Dure artiesten
Het programmabudget steeg van 3,5 miljoen euro in 2013 naar 7,5 miljoen euro dit jaar. Dat is opvallend als je bedenkt dat twee van de drie headliners komend weekend, ook vier jaar geleden al bovenaan de affiche stonden. Green Day en Kings of Leon sloten in 2013 allebei een festivaldag, en doen dat dit jaar opnieuw.

Niet uitverkocht
Ondanks het forse bedrag dat Smeets dit jaar uittrekt voor de artiesten, blijft de kaartverkoop achter bij de verwachtingen. "Het rendement valt tegen", zegt Smeets in het interview. Ondanks de hooggespannen verwachtingen door het boeken van Justin Bieber als headliner is het festival dit jaar niet uitverkocht.

 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Over bier halen en Champions Leaque festivals gesproken......

Dit weekend naar Guns and Roses geweest in Slane Ierland. Wat een ervaring om daar een keer te zijn. Ten eerste wordt de omgeving Slane hermetisch afgesloten en kan je alleen per bus er redelijk komen. Honderden dubbeldekkers brengen de extreem veel zuipende Ieren je er naar toe. Het betreft slechts een weg richting het legendarische kasteel. Een rit die normaal gesproken drie kwartier duurt maar nu 3 uur. Waarom? er moet regelmatig gestopt worden om de blaas te legen anders is de bus een groot urineaeer. Ook vrouwen hebben geen probleem om het hele zooitje te laten zakken en naast de bus hun behoefte te doen. Heb mij kostelijk vermaakt in de bus heen. Daar aangekomen is het ongeveer twee kilometer lopen door de prachtige omgeving. Nu is het weer over het algemeen niet echt geweldig in Ierland en had al een vermoeden hoe het gras daar uit moet zien. De weersvoorspelling gaf aan dat de kans op regen 100% was. In Dublin voor de zekerheid maar eerst een paar laarzen gekocht en geen spijt van!! Eenmaal aangekomen (werd net droog gelukkig) valt je mond open. Wat een prachtlocatie en de 80.000 man die verwacht werden waren er ook. Het voorprogramma Royal Blood was verrassend en zeer goed. Volgend jaar maar boeken voor Pinkpop.

Nu het bier halen...... Er zijn daar drie bars van honderd meter lang verspreid over drie verschillende punten. Je gelooft het niet maar je moest drie kwartier wachten voordat je aan de beurt bent. Iedereen bestelt namelijk het maximale van 4 pints. Nu klagen wij wel eens over wachten op Pinkpop maar hier is dit toch echt uitstekend geregeld. Champions Leaque waardig zou ik bijna zeggen.

Willen we op dit niveau mee doen met bands dan moeten de Guns in de blind geboekt worden. Ik heb ze nog nooit zo goed horen en zien spelen. Goed, het was 1992 en 1993 dat ze in Nederland waren met Axel, Duff en Slash maar eergisteren was waanzinnig. Ze begonnen zelfs 10 minuten te vroeg en twee uur en vijftig minuten later was er een 10 minuten durende vuurwerkshow. Om 23 uur ging iedereen met de bussen naar huis en dat was nu wel verrassend goed geregeld. In een uur weer in Dublin. na twee kilometer terug lopen


Menig festival dus geweest en wij klagen erg snel. Nu blijkt Pinkpop toch echt wel goed de zaakjes voor elkaar te hebben en laten we hopen dat volgend jaar een of twee mega (gitaar) acts geboekt worden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Bartjuh1981 wrote:
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170529_00041124/justin-bieber-geeft-geen-playbackshow-op-pinkpop (volledige artikel beschikbaar voor abonnees)

Smeets lult weer mooi alle kanten op. Slaat weer he-le-maal nergens op.

Eerst: “Ik zeg niks meer over bands voor komende jaren, daar heb ik me dit jaar mee vergrabbeld.”
Even later: “De headliners voor 2018 zijn bekend……. maar ze hebben nog niet getekend.”
En ook: “Dire Straits in 2019 gaat niet lukken. Golden Earring en Rowwen Heze moeten wel komen. Tom Petty zou ook mooi zijn, maar veel te duur.”


Had het gezien Bartjuh1981 had het al in Pinkpop 2018 topic gezet omdat het daar meer paste.

Maar, dat het nergens op slaat vind ik niet. Ik lees hier toch best veel in in dit bericht.
( Verder vergeet je nog even te zeggen dat Jan wel werkt aan The Police en U2 voor Pinkpop 2019
1f609.svg
)
Spiegel het ook aan dit bericht van 1Limburg.

Hier wat puntjes die op 2017 van toepassing zijn…

Pinkpopbaas Jan Smeets heeft er begrip voor als mensen het festival een jaartje overslaan vanwege de programmering.

“Pinkpop is en blijft van de rock. Dat is dit jaar de missing link in het programma. Ik begrijp het als iemand een jaartje overslaat”, zo zegt de inmiddels 72-jarige festivaldirecteur aan de vooravond van het 48ste Pinkpopfestival in een interview met De Limburger.

Dure artiesten
Het programmabudget steeg van 3,5 miljoen euro in 2013 naar 7,5 miljoen euro dit jaar. Dat is opvallend als je bedenkt dat twee van de drie headliners komend weekend, ook vier jaar geleden al bovenaan de affiche stonden. Green Day en Kings of Leon sloten in 2013 allebei een festivaldag, en doen dat dit jaar opnieuw.

Niet uitverkocht
Ondanks het forse bedrag dat Smeets dit jaar uittrekt voor de artiesten, blijft de kaartverkoop achter bij de verwachtingen. “Het rendement valt tegen”, zegt Smeets in het interview. Ondanks de hooggespannen verwachtingen door het boeken van Justin Bieber als headliner is het festival dit jaar niet uitverkocht.

Ik denk niet dat er te weinig rocknamen zijn geboekt. Het probleem is volgens mij het ontbreken van echt aantrekkelijke namen, met name de headliners. Het ligt ook niet aan Bieber. Zijn dag is nog redelijk verkocht. Als daarnaast Radiohead en Foo Fighters geboekt waren, zat Pinkpop nu gewoon tegen uitverkocht aan.

Begrijp wel dat hij dat niet zal beamen (hij kan moeilijk publiekelijk toegeven dat de combinatie van headliners bagger is), dus komt hij met deze drogreden als je het mij vraagt.

Maar geloof me maar, intern wordt dit nu al als een volledig mislukte editie beschouwd, dat kan haast niet anders. Hij begint niet voor niets over het rendement en de druk op de prijzen.

Los van het feit dat degenen die wel gaan, ongetwijfeld een leuk weekend of leuke dag zullen gaan beleven hoor. Daar wil ik ook helemaal niet cynisch over doen.

Daarnaast zei hij in 2016 omstreeks deze tijd dat de headliners voor 2017 al vastlagen. Blijkbaar hadden ze destijds ook nog geen handtekeningen gezet ;-). Ik neem die verhalen dan ook graag met een korreltje zout. Laat staan de verwachtingen die hij nu alweer probeert te scheppen voor 2019. Wat dat betreft vind ik Jan Smeets totaal niet meer geloofwaardig. Maar dat heb ik hier al vaker gezegd, ik val ook een beetje in herhaling. Maar ik vind het gewoon ongelofelijk dat hij zo kickt op aandacht, dat hij de realiteit uit het oog verliest.

Vind de verdubbeling van het programmabudget in vier jaar tijd overigens shocking, zeker als je bedenkt dat twee van de drie headliners dezelfde zijn als in 2013....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Gezien wat tourt blijf ik JB geen onbegrijpelijke keuze vinden. Dit gaat Werchter ook nog wel overkomen als de rock scene zo bezig blijft.

Even wat anders, blijf het belachelijk vinden dat je met een dagkaartje voor de zaterdag maar liefst € 30,00 moet betalen voor parkeer kosten. Maak dan een weekend kaarten parkeer plaats of iets dergelijks.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
In het weekeinde koelt het door een westelijke wind waarschijnlijk af en er kan een aantal buien vallen.
Qua weer ziet qua verwachting uit naar 19 a 23 graden, zon zit z’n circa 40 a 50 procent met bewolking.
Er is nu wel een ‘uitschieter’ van 4,4 mm regen op zaterdag, maar dat is dan wel met 23 graden. zal dus snel drogen.
Zal niet hele dag poncho-weer zijn, maar wel typisch Pinkpop weer waarschijnlijk.
Zondag 19 graden is misschien wat frisjes, maar zeker niet vervelend dagje gok ik.

Met circa 5 dagen te gaan, zal het weerbeeld niet veel veranderen… Maar niets zo veranderlijk als . . . . . . . . . . . .

De zondag en maandag zien er uit als prima festival weer.
De zaterdag gaat nat worden met volgens weeronline 6,6 mm neerslag in middag en avond. Dat is pittig maar met een temperatuur van 25 graden.....Ach ja.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken