Onderschatte acts/bands

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Oké tijd voor een wat positiever topic. Welke act krijgt niet genoeg waardering voor wat ze doen? Of you go!

Voor mij heel duidelijk: Frank Turner! In Duitsland en Engeland snappen ze wat voor spot ze die man moeten geven en hier mag hij de Main Stage van Pinkpop net openen. Gelukkig heeft hij het wel ge-ownd, want hij is in de eindlijst van 3voor12 gekomen, maar toch. Deze man krijgt niet genoeg waardering. Give it up for Frank Turner!!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Modest Mouse, verkoopt in Amerika zalen uit voor 50 euro per kaartje en kan hier niet eens tivoli vullen nadat ze hier 5 jaar niet zijn geweest.
Death Cab For Cutie idem, had ook maar een midagplekje op Best Kept en krijgt tivoli ook niet uitverkocht.
Beach House (op dit forum dan vooral: zoveel mensen die weglopen met die irritante synths van Chvrches maar écht mooie synthpop geen kans geven)
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Ahhh een beter topic dan de vorige.
Rival sons is echt een onderschatte band. Één van de beste zangers in de wereld, vette riffs, heerlijke drums en goede bass. Als band heb je niks meer nodig.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The Roughneck Riot, Opeth, La Dispute, Modern Life Is War, The God Machine, Motorpsycho, Leftover Crack, Steven Wilson, King Crimson, Wilco, dEUS, Defeater, Touché Amoré, Refused, Amenra, The Black Heart Rebellion, Celeste en The Devil's Blood. Verder is er nog een shitload aan ondergewaardeerde punk/ska/oi! bands, maar daar zal ik jullie niet lastig mee vallen.

Daarnaast hebben Superheaven, Blacklisted, Blackbird Raum en Frank Carter & the Rattlesnakes dit jaar stuk voor stuk geweldige platen uitgebracht, maar niemand lijkt ze te kennen...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
\Rival sons is echt een onderschatte band. Één van de beste zangers in de wereld, vette riffs, heerlijke drums en goede bass. Als band heb je niks meer nodig.

Niet mee eens, ik vind de zang echt niet zo geweldig. Daarnaast is het wel enigszins mijn muziek en vind ik dat er nogal wat acts beter zijn, maar goed dat is smaak maar de beste zanger van de wereld is gewoon niet waar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Zeker en vast Wire. Neem maar eens een kijkje naar de artiesten die aangegeven hebben dat hun sound mee door Wire beinvloed werd: o.a. REM, My Bloody Valentine, Sonic Youth, Black Flag, ... Met andere woorden: zonder hen had de alternatieve muziekgeschiedenis er misschien heel anders uitgezien. Bovendien is het niveau van hun huidige platen niet veel lager dan deze uit hun gloriedagen. Desondanks spelen ze hier op een gratis festivalletje, en binnenkort in een niet-uitverkochte Botanique (600 plaatsen) voor tickets aan 17 euro. Zelfs op alternatieve festivals moeten ze het eerder met plaatsjes in de marge doen.

Verder: LCD Soundsystem, Wilco, Beach House, St. Vincent, The Horrors, ... Kortom: bands die album na album een (vrij) hoog niveau aanhouden maar amper media-aandacht krijgen, terwijl andere gelijkaardig klinkende bands dat wel doen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Maar geen media-aandacht krijgen en onderschat worden is wel een verschil. Helaas snappen radiostations in Nederland er echt helemaal niks van en draaien ze allemaal bijna geen fatsoenlijke muziek maar om dan meteen alle bands die niet op de radio komen onderschat te noemen is niet waar. Ze worden wellicht wel onderschat door radiostations in Nederland maar dat is weer een heel ander verhaal.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Maar geen media-aandacht krijgen en onderschat worden is wel een verschil. Helaas snappen radiostations in Nederland er echt helemaal niks van en draaien ze allemaal bijna geen fatsoenlijke muziek maar om dan meteen alle bands die niet op de radio komen onderschat te noemen is niet waar. Ze worden wellicht wel onderschat door radiostations in Nederland maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar daarmee ook door veel mensen, want die baseren mening veelal op wat gedraaid wordt.

ik: 'wat voor muziek luister je veel?'
hij/zij: 'vooral top 40 eigenlijk.'

pfffff
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Voor sommige mensen is het blijkbaar erg moeilijk om een eigen mening te hebben wat muziek betreft. Ik ken maar weinig mensen die zich echt verdiepen in de muziek van redelijk onbekende artiesten. De meesten luisteren inderdaad gewoon naar wat de radio hen te bieden heeft. En dat is jammer genoeg nou eenmaal bijna altijd baggere muziek.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hahaha Matthijs jouw Chvrches-haat kent geen grenzen he :p. Verder wel eens met die drie bands die je noemt.

Ik heb ze zowaar niet genoemd in het vorige topic, een gemiste kans.

Opeth, Steven Wilson, King Crimson, Wilco
Hoe is dit underrated? Nee oke, het zijn geen headliners op grote festivals, maar allemaal wel cult of constant laaiend onthaald in media. Daarnaast zijn sommige dingen niet bedoeld voor een groot publiek. Wilco in ziggodome? Nee bedankt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://uk.businessinsider.com/taylor-swift-is-on-pace-to-make-365-million-this-year-more-than-jay-z-diddy-and-drake-combined-2015-10?r=US&IR=T

Ik vind Taylor Swift underrated.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
JB. wrote:
Hahaha Matthijs jouw Chvrches-haat kent geen grenzen he :p. Verder wel eens met die drie bands die je noemt.

Ik heb ze zowaar niet genoemd in het vorige topic, een gemiste kans.

Gloeilamp wrote:
Opeth, Steven Wilson, King Crimson, Wilco

Hoe is dit underrated? Nee oke, het zijn geen headliners op grote festivals, maar allemaal wel cult of constant laaiend onthaald in media. Daarnaast zijn sommige dingen niet bedoeld voor een groot publiek. Wilco in ziggodome? Nee bedankt.

Ik zeg toch ook nergens dat ik vind dat ze headliners moeten zijn op grote festivals? En met underrated bedoel ik ook echt niet dat ik Opeth als headliner op Pinkpop wil zien, alsjeblieft niet zelfs. Veel (zeker niet allemaal, zoals jij zegt) albums van bovenstaande artiesten zijn inderdaad positief ontvangen, maar ik ben van mening dat ze nog altijd meer waardering verdienen. Zo simpel is het eigenlijk.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Veel (zeker niet allemaal, zoals jij zegt) albums van bovenstaande artiesten zijn inderdaad positief ontvangen, maar ik ben van mening dat ze nog altijd meer waardering verdienen. Zo simpel is het eigenlijk.
Sorry maar dat begrijp ik niet. Want ze krijgen superveel waardering, alleen binnen een bepaalde cult. En ik denk dat dat voor deze acts helemaal perfect is. Sterker nog als King Crimson instant 3500 kaarten kan verkopen à 69 euro per stuk, noem ik dat niet underrated.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gloeilamp wrote:
Veel (zeker niet allemaal, zoals jij zegt) albums van bovenstaande artiesten zijn inderdaad positief ontvangen, maar ik ben van mening dat ze nog altijd meer waardering verdienen. Zo simpel is het eigenlijk.

Sorry maar dat begrijp ik niet. Want ze krijgen superveel waardering, alleen binnen een bepaalde cult. En ik denk dat dat voor deze acts helemaal perfect is.

Je komt zelf nota bene met namen als DCFC, Beach House en Modest Mouse op de proppen. Ook geen muziek die voor iedereen is weggelegd, waarom zouden die wel underrated zijn en een band als Wilco niet? Albums van de artiesten die jij noemde werden ook stuk voor stuk goed ontvangen en een Wilco trekt hier ook geen volle zalen.

King Crimson stond al sinds 2003 niet meer in Nederland, dus dan is het al wat begrijpelijker dat Tivoli uitverkocht was.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bij allen een toelichting gegeven. Zoals ik zei bij Beach House met name op dit forum, voorderest zouden ze inderdaad niet meer moeten willen dan paradiso uitverkopen, dus dat is prima. Wilco was headliner op Pitchfork music festival chicago en zou vergelijkbare spots krijgen op dergelijke festivals (daarmee bedoel ik PS/LGW?/Pitchfork festival) in Europa i.t.t. DCFC en MM.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
JB. wrote:
\Rival sons is echt een onderschatte band. Één van de beste zangers in de wereld, vette riffs, heerlijke drums en goede bass. Als band heb je niks meer nodig.


Niet mee eens, ik vind de zang echt niet zo geweldig. Daarnaast is het wel enigszins mijn muziek en vind ik dat er nogal wat acts beter zijn, maar goed dat is smaak maar de beste zanger van de wereld is gewoon niet waar.

Telkens als ik Jay Buchanan live zie vraag ik me echt af hoe hij dat avond achter avond vol houdt. Een keertje naar een clubshow gaan van hun kan ik zeker aanraden, misschien draai je dan nog bij ;D
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
The Smiths, ze zijn helemaal vergeten terwijl ze toch wel de grondleggers van Britpop etc. zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Mooi topic.

Ik wil R.E.M. graag vermelden. Ze 'bestaan' sinds 2011 niet meer en daardoor vrees ik dat deze band jaar na jaar een beetje minder aandacht krijgt (oké, ook wel logisch eigenlijk). Ze hebben nochtans een catalogus om U tegen te zeggen. Uiteraard zijn er héél veel fans, maar soms worden ze weleens onderschat vind ik. Murmur, Reckoning, Fables of the reconstruction, Lifes rich pageant, Document, Green, Automatic for the people en New adventures in hi-fi zijn stuk voor stuk essentiele albums.

Echt ondergewaardeerde bands: Archive, Mazzy Star, The Drones, Siouxie & the Banshees, Mercury Rev en Jamiroquai.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken