Lokerse Feesten 2024

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Kalkbrenner plan B? Ik wist eigenlijk al maanden dat die kwam. Maar ze moesten omwille van XO wat wachten om hem te kunnen aankondigen.
Is dat niet een beetje raar als plan? XO boekt hem voor mei en nauwelijks drie maand later opnieuw een belgisch festival? Wist niet dat hij zo een publiekstrekker was...
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
Verkocht de punkdag slecht dan? De voorlaatste punkdag met The offspring en Nofx was uitverkocht denk ik? Het was in ieder geval (te) druk. De laatste punkdag hadden ze pech dat Bad Relgion uiteindelijk niet meer kwam.
ik denk da het komt omdat 3 en 4 augustus brakrock is. Ik vind het ook wel jammer vond dat wel een fijne affiche.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Is dat niet een beetje raar als plan? XO boekt hem voor mei en nauwelijks drie maand later opnieuw een belgisch festival? Wist niet dat hij zo een publiekstrekker was...
Jawel hoor, Paul Kalkbrenner is een echte publiekstrekker, verkoopt veel tickets.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Verkocht de punkdag slecht dan? De voorlaatste punkdag met The offspring en Nofx was uitverkocht denk ik? Het was in ieder geval (te) druk. De laatste punkdag hadden ze pech dat Bad Relgion uiteindelijk niet meer kwam.
Brakrock steelt de laatste jaren die bands af, dan heb je nog alleen enkele kleppers als Rise Against en The Offspring die een festivaldag kunnen uitverkopen, maar die staan dit jaar op Pukkelpop.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
Brakrock steelt de laatste jaren die bands af, dan heb je nog alleen enkele kleppers als Rise Against en The Offspring die een festivaldag kunnen uitverkopen, maar die staan dit jaar op Pukkelpop.

Niet slecht bedoeld tegenover Brakrock, maar de namen daar zijn toch van een ander niveau dan wat de Lokerse Feesten vroeger presenteerde op hun punkdag? De headliners op Brakrock zijn de bands die op de Lokerse Feesten gewoonlijk onder de headliner staan (of zelfs 2 plaatsen onder de headliner).

De tweede reden die je aanhaalt lijkt me dan ook meerzeggend: de grote punkbands die touren in augustus staan op Pukkelpop. Naast Rise Against en The Offspring heb je daar ook nog Flogging Molly. Dan schiet er eigenlijk gewoon niets over wat in augustus tourt.

In het verleden hadden de Lokerse Feesten trouwens ook niet altijd een punkdag, soms zelfs 2 jaar op rij niet. Het feit dat we nu dus 2 jaar op rij geen punkdag hebben, hoeft dus misschien niets te betekenen voor de toekomst.
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
103
120
Niet slecht bedoeld tegenover Brakrock, maar de namen daar zijn toch van een ander niveau dan wat de Lokerse Feesten vroeger presenteerde op hun punkdag? De headliners op Brakrock zijn de bands die op de Lokerse Feesten gewoonlijk onder de headliner staan (of zelfs 2 plaatsen onder de headliner).

De tweede reden die je aanhaalt lijkt me dan ook meerzeggend: de grote punkbands die touren in augustus staan op Pukkelpop. Naast Rise Against en The Offspring heb je daar ook nog Flogging Molly. Dan schiet er eigenlijk gewoon niets over wat in augustus tourt.

In het verleden hadden de Lokerse Feesten trouwens ook niet altijd een punkdag, soms zelfs 2 jaar op rij niet. Het feit dat we nu dus 2 jaar op rij geen punkdag hebben, hoeft dus misschien niets te betekenen voor de toekomst.
Volledig mee eens, en wel heel mooi dat ze toch nog Korn strikken, al is de underline wel niet zo goed. Maar toch wel een topnaam.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Niet slecht bedoeld tegenover Brakrock, maar de namen daar zijn toch van een ander niveau dan wat de Lokerse Feesten vroeger presenteerde op hun punkdag? De headliners op Brakrock zijn de bands die op de Lokerse Feesten gewoonlijk onder de headliner staan (of zelfs 2 plaatsen onder de headliner).

De tweede reden die je aanhaalt lijkt me dan ook meerzeggend: de grote punkbands die touren in augustus staan op Pukkelpop. Naast Rise Against en The Offspring heb je daar ook nog Flogging Molly. Dan schiet er eigenlijk gewoon niets over wat in augustus tourt.

In het verleden hadden de Lokerse Feesten trouwens ook niet altijd een punkdag, soms zelfs 2 jaar op rij niet. Het feit dat we nu dus 2 jaar op rij geen punkdag hebben, hoeft dus misschien niets te betekenen voor de toekomst.
Combinatie van beide dan. Headliners die naar pukkelpop trekken en undercard naar Brakrock.
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
103
120
Stel dat je De Lokerse Feesten op een driedaags festival zet en dit dan combineerd met Fonnefeesten.

Vrijdag:

Paul Kalkenbrenner

The Prodigy - Phoenix - Vitalic

Kosheen - The Magician - Regi Live - Vive La Fete


Zaterdag:
Pixies

Korn - Sisters of Mercy - Channel Zero

Richard Ashcroft- Chris Isaak - Richard Hawley - Al Mackay


Zondag: Massive Attack

Oscar en the wolf - Nas - Clouseau

Pommelien Thys - De La Soul - Joost - Compact Disc Dummies


Heb nu snel iets gemaakt en nog heel veel groepen vergeten, moeten er ook nog veel komen. Maar denk dat veel festivals daarvan dromen :)
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Heb besloten om naar de donderdag te gaan samen met mijn vriendin, wordt dus de eerste keer Lokerse!

Wel een flinke reis voor de boeg voor 1 dag festival, dus misschien nog op zoek naar een overnachtingsplek. Echter zal alles ongetwijfeld bomvol zitten deze periode? Iemand wellicht nog tips hiervoor?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.556
2.034
Heb besloten om naar de donderdag te gaan samen met mijn vriendin, wordt dus de eerste keer Lokerse!

Wel een flinke reis voor de boeg voor 1 dag festival, dus misschien nog op zoek naar een overnachtingsplek. Echter zal alles ongetwijfeld bomvol zitten deze periode? Iemand wellicht nog tips hiervoor?
Hotel? Trivago.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
298
171
De Lokerse Feesten heeft ook een camping, op een tiental minuutjes wandelen als ik me niet vergis.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Heb besloten om naar de donderdag te gaan samen met mijn vriendin, wordt dus de eerste keer Lokerse!

Wel een flinke reis voor de boeg voor 1 dag festival, dus misschien nog op zoek naar een overnachtingsplek. Echter zal alles ongetwijfeld bomvol zitten deze periode? Iemand wellicht nog tips hiervoor?
Ben vorig jaar 1 nachtje op de camping geweest, een ingerichte tent gehuurd, was goed geregeld. Kleinschalige camping met alleen eenvoudige basisvoorzieningen zoals toiletten, douches, koffie, thee, bier en volgens mij kon je er ook wat eenvoudigs te eten krijgen.
Loopafstand idd zo'n 10 min.
Ligt achter het treinstation dus je hoort de treinen wel goed.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Thanks, dat is wel een goede optie voor dat ene nachtje! Ik zie op de site alleen dat parkeren er niet bij zit, dus dat is misschien wat onhandig met de spullen. Ik ga de opties nog even afwegen.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
Ik hoop ook op 25 nieuwe namen zodat het totaalprogramma duidelijk wordt voor de mainstage maar sommigen denken dat de aankondiging the best is yet to come gecombineerd met 25 refereert naar de huidige concerttournee van Novastar die teruggrijpt op zijn recentste 'greatest hits'album genaamd 'the best is yet to come' van begin dit jaar waarbij al zijn hits een nieuw jasje kregen.

 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
231
86
De 25 namen zijn onder andere: 2 Many Dj's, Andromedik, Anfisa letyago, Ao, Bastripper, Bill Ryder Jones, Bluai (wo7aug Main), Dave Davis, Dimitri Cooman, dj ghost, Elmer, Faisal, Franky Cloeck, ila (ma 5 aug), isa, wobble plays metal box, james marvel, Marco de la Rocca, Meg Beg, Murdock, Novastar (wo 7aug main), The bony king of nowhere (wo7aug), the KVB (zo 4aug), the Murder Capital (ma 5 aug), Youri Parker,
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken