Ik ben naar … geweest en het was …

Elisa Day

Playlistbediener
17 jul 2023
31
57
Vltimas 23 maart - Metropool Enschede

Alweer een Amerikaanse band die hun Europese tour in Enschede aanvangt. Begint een leuke traditie te worden.

Voorprogramma was Kjeld. Friese black metal. Bij vlagen best lekker, al had ik soms het idee dat de band en de nieuwe (oude) zanger nog een beetje zoekende waren.

Toen Vltimas. Vanwege inluisteren voor Graspop veel geluisterd de laatste tijd. Ondanks dat het geluid niet optimaal was een overtuigende set. Met grootheden als Dave Vincent, Rune Eriksen en Flo Mounier staat er wel een enorme bak klasse en Death metal ervaring op het podium. De Saxion zaal was niet uitverkocht, maar de band was enthousiast, had er duidelijk zin in en kreeg het publiek makkelijk mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Brian

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
IST IST in Doornroosje.

Zo dat was me er eentje. Eerste 5 sterren concert wat ik dit jaar heb gezien. Wat een goede band met goede songs. Het ging wel erg hard (misschien zelfs net iets te) maar wel erg lekker, af en toe wapperende broekspijpen. Viel me op dat het publiek relatief oud was, zal wel te maken met de Joy Division vibe denk ik. Wat mij betreft kan deze band zich nu wel tonen in grotere zalen en/of festivals. Want dat er muziek in zit is meer dan duidelijk.

Voorprogramma October Drift speelde ook niet onverdienstelijk, lekker veel energie en ze werkte er hard voor. Dat zien we graag.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
800
988
IST IST in Doornroosje.

Zo dat was me er eentje. Eerste 5 sterren concert wat ik dit jaar heb gezien. Wat een goede band met goede songs. Het ging wel erg hard (misschien zelfs net iets te) maar wel erg lekker, af en toe wapperende broekspijpen. Viel me op dat het publiek relatief oud was, zal wel te maken met de Joy Division vibe denk ik. Wat mij betreft kan deze band zich nu wel tonen in grotere zalen en/of festivals. Want dat er muziek in zit is meer dan duidelijk.

Voorprogramma October Drift speelde ook niet onverdienstelijk, lekker veel energie en ze werkte er hard voor. Dat zien we graag.
Ik was hier gister ook en sluit mij er volledig bij aan! 2 hele sympathieke bands bovenal. Ik had zelf verwacht dat ze in de kleine zaal zouden staan. 1,1k tickets verschuiven op de dinsdagavond is voor zo'n band razend knap?

Ist Ist kan trouwens zo langzamerhand ook onder de noemer Forum-favourite.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, DadRock en Bert

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.211
791
Hollow Coves in de Muziekgieterij Maastricht

Mumford & Sons meets Ben Howard meets Coldplay. Maar dan allemaal van AliExpress. Was niet best. Slecht gejat, matig uitgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Elisa Day

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik was hier gister ook en sluit mij er volledig bij aan! 2 hele sympathieke bands bovenal. Ik had zelf verwacht dat ze in de kleine zaal zouden staan. 1,1k tickets verschuiven op de dinsdagavond is voor zo'n band razend knap?

Ist Ist kan trouwens zo langzamerhand ook onder de noemer Forum-favourite.
Ik was er ook en ook ik was stomverbaasd dat ze in de grote zaal stonden. Twee jaar geleden zag ik ze in de kleine zaal.
Maar ik had helemaal gemist dat die zo populair zijn geworden.

Heel goed optreden ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Bob105

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Brihang in De Roma

Brihang deed wat ik nog geen enkele andere artiest heb zien doen: Het ellendige, praatgrage publiek in De Roma het zwijgen opleggen. Tijdens onder andere Telefoontje was het zo stil dat je een naald - of in ieder geval een herbruikbare beker - doorheen de hele zaal kon horen vallen. Brihang was gedurende de volledige show innemend, betoverend en oprecht zijn nummers aan het brengen. Met een kwinkslag hier en daar, niet-zo-spontaan stagediven en vooral een fantastische visuele productie die in al haar eenvoudig wist te overtuigen. Maar alle aspecten samen stonden altijd in dienst van de lyrics en muziek. Het bracht de nummers als het ware tot leven en versterkte hen. Klein minpuntje omdat niet de volledige versie van Oelala gespeeld werd en in het midden wat meer tempo mocht zijn. Maar zeker een dikke vier sterren, of nee, pakt vier-en-half waard. 😉

Trouwens ook een pluim voor voorprogramma Simon. Heerlijke fijngevoelige en oprechte Antwerpse rapper met fluwelen stem en peperkoeken hart. Die mag snel ook zijn doorbraak beleven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Jean

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
34
36
Stavroz in het Wintercircus in Gent donderdag: leuke band, originele muziek met live instrumenten en coole lomige beats. Waarom staan zij niet op RW of Pukkelpop ?!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Underworld in Vorst Nationaal. Fenomenale show, kwam bij mij nog intenser binnen dan de keren dat ik ze op Rock Werchter zag. Uitgebreide productie ook, zowel qua licht ais qua visuals. En een setlist om duimen en vingers van af te likken. Hoogtepunten te over: Rez/Cowgirl, Two Months off, Dirty Epic, Kittens, and the Color red, King of Snake (!) ... waren de mijne alleszins.

Vorst Nationaal was officieel niet uitverkocht, maar dat moet toch niet veel gescheeld hebben, ook de bovenste ring zat gewoon vol.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Gisteren een dagje Masters Of Hardcore gedaan. Fijn dat zoiets tegenwoordig overdag kan. Vroeg heb ik dit best veel geluisterd, maar ik ben echt al jaren niet meer in de scene. Maar wel genoten gisteren. Veel tussen de podia geswitched, dus lekker veel meegepakt.

Lang moeten wachten bij de ingang, en soms erg warm binnen, maar verder goed geregeld evenement. De main is kwa podium gewoon weer enorm tof. Ook viel het op dat binnen enorm veel gerookt werd binnen, en daar amper controle op gezien. Anyway, beste act van de dag was gewoon weer Angerfist. Die gast kan zo gruwelijk goed produceren. Iedere kick, iedere vocal, ieder drumroll, alles is zo on point. De Anthem show van Deadly Guns was ook tof, gewoon zo'n zaal vol met deticated publiek en dan zo'n show te zien. Tof hoor.

Verder veel in de classic zaal geweest en in de milenium zaal. Dj Promo was ook weer ontzettend tof, vroeger zoveel geluisterd. Tof om die classics weer te horen. Ook nog heel even gekeken bij de Terror stage en de Extreme stage, mij iets te. Maar wel gelachen opzich. De RAW hardstyle stage zijn we amper geweest.

Genoeg meters gemaakt, en leuk dagje gehad dus
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Zaterdag naar Out The Frame geweest in het Wintercircus in Gent. Vorig jaar was ik er ook al bij in de Vooruit waar ik toen een beetje onverwacht een van mijn favoriete concertavonden van het jaar had. Achteraf gezien echt een bizar sterke lineup voor amper €20. Prijs-kwaliteit was dit helemaal top, alleen maar goeie shows gezien die avond. Op basis van die ervaring dit jaar dan ook meteen een ticketje gekocht, al kreeg je deze keer wel minder voor hetzelfde geld. Ik denk dat ze na de beperkte opkomst vorig jaar wat hebben moeten downsizen qua lineup en het Wintercircus heeft daarnaast ook maar één podium i.p.v. de drie zalen in de Vooruit. Niettemin toch enthousiast over deze editie want de boekers hadden duidelijk weer hun huiswerk gemaakt. Enkele woorden die misschien ook van pas komen voor de mensen die naar Rewire gaan:

Dushime stond al een tijdje op mijn radar maar ik had niet zien aankomen hoe matuur haar show al was. Boeiende songwriting dat mij soms aan FKA Twigs deed denken maar dan wat voller, meer soul en een zeer karaktervol laag stemgeluid. Combineer dat met een theatrale podiumpresence en je krijgt een heel fijne opener van de avond.

Fahad Seriki was de volgende en daarvan ontdekte ik pas achteraf dat dat gewoon Dvtch Norris is. Ik herinner hem vooral van een aantal jaar geleden toen hij met Coely samenwerkte en verder catchy maar vrij straightforward hiphop uitbracht. Buiten enkele dj sets is hij de laatste jaren van de radar verdwenen maar blijkbaar heeft die stiekem een hele transformatie ondergaan. We kregen zaterdagavond een goeie mix van zang tot bijna hardcore hiphop en dat op zelfgeproduceerde beats die vooral leunden op breakbeats. Geen referentiemateriaal te vinden op het internet maar ik vond zijn producties heel gevarieerd en hard hitting, aanrader!

Iceboy Violet mocht daarna aantreden, wellicht het minste van de avond maar nog steeds zeker niet slecht. Het eerste kwartier viel wat slapjes uit vanwege de vrij abstracte instrumentals gecombineerd met onverstaanbaar geschreeuw. Vanaf er iets van structuur in de muziek kwam en de vocals wat ophelderden, werd het beter en kwam de gepassioneerde performance middenin het publiek beter tot z'n recht.

Space Afrika zorgde vervolgens voor een ander tempo met een mooie set vol ambient, dub, slome beats en samples. Het beperkte publiek dat aanwezig was, was duidelijk niet zo geïnteresseerd maar ik heb vooraan toch even mooi kunnen wegdromen. Ik kon hun no-nonsense aanpak wel smaken waarbij de heren regelmatig de muziek lieten spreken en dan maar wat begonnen rondwandelen op het podium. Op het einde kregen we wel nog twee nummers met trage trapbeats wat een beetje voor een vreemd einde zorgde.

Aunty Rayzor gooide het tempo daarna weer de hoogte in. Ik ken niet voldoende over de genres die allemaal voorbij kwamen om iets nuttig over de muziek te zeggen maar één ding was zeker: het deed iets met je lichaam. Er waren daar mensen in het publiek die dingen hebben gedaan die ze op voorhand waarschijnlijk niet hadden gedacht te doen die avond :LOL: Alle vormen van twerken die je kan bedenken, kwamen voorbij. Aunty Rayzor haar performance was erg aanstekelijk en haar rap was daarnaast ook heel sterk. Heerlijke flow. Zelfs de waardeloze MC met steeds dezelfde kermissample na elk nummer kon dit niet verpesten.

NAH was de 'headliner' van de avond en dat was toch wel... een evenement. Ik denk niet dat ik ooit al iemand zo hard op een drumkit heb zien kloppen als deze kerel, sloeg echt nergens op (pun intended). Noisy beats met toffe samples erin met daarover NAH die aan een verschroeiend tempo allerlei beukritmes eruit knalt. Dikke fun, mijn nek doet nog steeds pijn van het headbangen.

Samengevat: ook dit jaar weer een topavond gehad! Lineups als deze helpen enorm om de blik te verruimen en te zien wat hiphop kan zijn in de meest brede zin van het woord. Eigenlijk is het compleet ongebegrijpelijk dat hier misschien max 150 mensen op afkomen op een zaterdagavond. Ik hoop alleszins dat ze edities kunnen blijven organiseren want dan wordt dit vaste prik op mijn agenda.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Afgelopen weekend incl. bonusmaandag in Berlijn en Leipzig geweest voor SLIFT. De show in Lido was al genieten, maar de show in UT Connewitz in Leipzig was episch. Sowieso één van de tofste zalen waar ik ooit ben geweest. Soort van oude bunker met klassieke elementen. Geluid bizar goed.
Tussendoor nog DJ Rush in Berghain meegepakt. Top avond/nacht, al heb ik mooiere dagen daar meegemaakt. Vandaag goed kunnen bijslapen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Gisteren naar Dave Matthews Band geweest in de AFAS Live. Laat ik beginnen dat ik een beetje de hits ken van de band, maar ook niet super ingeluisterd was in eerste instantie. Maar ik wilde deze band eigenlijk altijd wel eens zien. Wel had ik gelezen dat je niet altijd de hits moet verwachten. En bij een gebrek aan tijd had ik me ook niet echt dieper ingeluisterd. Maar ook leuk om er eens blanco in te gaan.

Anyway ze zouden al beginnen om 19:30. Best aan de vroege kant, ik woon in het zuiden van het land dus moest haasten om dat te halen. Maar dat was me gelukt om er vervolgens achter te komen dat het toch een half uurtje later werd. Kan gebeuren, maar ja verdiend ook nooit een schoonheidsprijs zoiets. Ondertussen had ik al eens rustig om mij heen gekeken en zag dat het niet superdruk was, slechts goed gevuld. Opzich hoeft dat ook niet slecht te zijn voor de concertervaring. Een beetje bewegingsruimte is altijd wel fijn. Ook voelde ik met mijn 34ste behoorlijk jong tussen het toch wel wat oudere publiek.

Ze begonnen aardig sterk met het nummer Grey Street. Vocal was Dave best ok, en je ziet gelijk dat het instrumentaal best wel sterk is. Vooral het einde van het eerste nummer eindigde met een heerlijk dansbare saxofoon solo op het einde. Echter kwamen er daarna een aantal nummers die ik niet kende, en eerlijk gezegd was dit een beetje eentonig en saai. Het ging steeds niet ergens naar toe, en tussen de nummers soms ook opvallende lange stukken pauze. Heel af en toe vertelde hij wat, maar dat vond ik eerlijk gezegd, ook niet echt heel boeiend of grappig.

Ik begon langzaam te nijgen dat het toch niet voor mij ging zijn dit concert, maar toen starten ze met Proudest Monkey. Heerlijk mooi rustgevende intro, en de zaal was muisstil. Heel mooi neergezet nummer en ik zag voor mij een Amerikaan (denk een beetje stereotype trucker) die heerlijk op een country stond te dansen op dit nummer.

Daarna speelde ze Satelite, eveneens een mooi ingetogen nummer die ik al wel kende. En eigenlijk werd toen de toon van de show gezet. Er volgde een Will It Go Round in Circle cover van Billy Preston en daarna speelde ze wel hun grootste hit (denk ik toch) The Space Between. Hier heb ik nog een Tiësto Remix van in mijn platenkist zitten, maar dat terzijde. Leuk toch dat ze deze speelde.

Vervolgens deden ze een David Bowie cover van Let's Dance wat zeker werkt bij de oudjes, maar voor mij persoonlijk niet echt hoeft. Van een aantal mooiere nummers voelde dit wel beetje cheezy aan. Daarna weer een aantal ok nummers en uiteindelijk speelde ze nog Crash Into Me. Ook weer een nummer die ik wel herkende en ook erg tof vond.

De encore waren weer 2 covers waarvan een All Along The Watchtower was. Ook dit hoeft voor mij dan weer niet zo.

Samengevat: De show was hier en daar wel saai, maar er zaten ook echt wel wat mooie nummers in en dan was het al snel weer erg goed. Ook zaten er goede instrumentale stukken tussen wat het wel duidelijk maakt. De covers zijn wat mij betreft niet nodig. Leuk om een keer gezien te hebben, maar of ik snel weer een 2e keer zou gaan... I don't know. Maar het was zeker niet slecht.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.544
11.018
Gisteren naar Dave Matthews Band geweest in de AFAS Live. Laat ik beginnen dat ik een beetje de hits ken van de band, maar ook niet super ingeluisterd was in eerste instantie. Maar ik wilde deze band eigenlijk altijd wel eens zien. Wel had ik gelezen dat je niet altijd de hits moet verwachten. En bij een gebrek aan tijd had ik me ook niet echt dieper ingeluisterd. Maar ook leuk om er eens blanco in te gaan.

Anyway ze zouden al beginnen om 19:30. Best aan de vroege kant, ik woon in het zuiden van het land dus moest haasten om dat te halen. Maar dat was me gelukt om er vervolgens achter te komen dat het toch een half uurtje later werd. Kan gebeuren, maar ja verdiend ook nooit een schoonheidsprijs zoiets. Ondertussen had ik al eens rustig om mij heen gekeken en zag dat het niet superdruk was, slechts goed gevuld. Opzich hoeft dat ook niet slecht te zijn voor de concertervaring. Een beetje bewegingsruimte is altijd wel fijn. Ook voelde ik met mijn 34ste behoorlijk jong tussen het toch wel wat oudere publiek.

Ze begonnen aardig sterk met het nummer Grey Street. Vocal was Dave best ok, en je ziet gelijk dat het instrumentaal best wel sterk is. Vooral het einde van het eerste nummer eindigde met een heerlijk dansbare saxofoon solo op het einde. Echter kwamen er daarna een aantal nummers die ik niet kende, en eerlijk gezegd was dit een beetje eentonig en saai. Het ging steeds niet ergens naar toe, en tussen de nummers soms ook opvallende lange stukken pauze. Heel af en toe vertelde hij wat, maar dat vond ik eerlijk gezegd, ook niet echt heel boeiend of grappig.

Ik begon langzaam te nijgen dat het toch niet voor mij ging zijn dit concert, maar toen starten ze met Proudest Monkey. Heerlijk mooi rustgevende intro, en de zaal was muisstil. Heel mooi neergezet nummer en ik zag voor mij een Amerikaan (denk een beetje stereotype trucker) die heerlijk op een country stond te dansen op dit nummer.

Daarna speelde ze Satelite, eveneens een mooi ingetogen nummer die ik al wel kende. En eigenlijk werd toen de toon van de show gezet. Er volgde een Will It Go Round in Circle cover van Billy Preston en daarna speelde ze wel hun grootste hit (denk ik toch) The Space Between. Hier heb ik nog een Tiësto Remix van in mijn platenkist zitten, maar dat terzijde. Leuk toch dat ze deze speelde.

Vervolgens deden ze een David Bowie cover van Let's Dance wat zeker werkt bij de oudjes, maar voor mij persoonlijk niet echt hoeft. Van een aantal mooiere nummers voelde dit wel beetje cheezy aan. Daarna weer een aantal ok nummers en uiteindelijk speelde ze nog Crash Into Me. Ook weer een nummer die ik wel herkende en ook erg tof vond.

De encore waren weer 2 covers waarvan een All Along The Watchtower was. Ook dit hoeft voor mij dan weer niet zo.

Samengevat: De show was hier en daar wel saai, maar er zaten ook echt wel wat mooie nummers in en dan was het al snel weer erg goed. Ook zaten er goede instrumentale stukken tussen wat het wel duidelijk maakt. De covers zijn wat mij betreft niet nodig. Leuk om een keer gezien te hebben, maar of ik snel weer een 2e keer zou gaan... I don't know. Maar het was zeker niet slecht.
Alsnog enorm jaloers ondanks dat het blijkbaar ietsjes tegenviel! In 2019 niet geweest omdat dat niet uitkwam en nu was het ook niet optimaal. Dat i.c.m. de prijs heeft me doen besloten om niet te gaan, al wil ik ze wel al sinds zeker zeven jaar zien. Waren voor zover ik weet ook nog iets van 1500 tickets beschikbaar, dus het was inderdaad verre van uitverkocht.

Die covers horen ook een beetje bij de band, zeker All Along the Watchtower wordt altijd gespeeld. Die hebben ze zich half toegeëigend, net als Disturbed dat met The Sound of Silence heeft gedaan. Dat gezapige was ik van tevoren ook een beetje bang, zeker als je weet dat ze normaal gesproken (en nu weer) ten minste 2,5 tot 3 uur spelen. Jammer om te lezen dat dat dan ook daadwerkelijk is gebeurd.
 

Nutellica

Campingartiest
3 apr 2023
93
269
Thanks voor je recensie @Indiaantje89.

Ik was er ook en vond het een fantastisch concert. DMB is voor mij typisch zo'n band waar ik thuis nooit naar luister, maar waar ik reikhalsend naar uitkijk zodra deze weer optreden in ons land.

De band heeft inmiddels een flink repertoire om uit te putten en de setlist was dan ook een bloemlezing van nummers uit de afgelopen 30 jaar. Van het nieuwe album Walk Around the Moon (vorig jaar uitgekomen) kwamen drie nummers, waaronder de sfeervolle titeltrack, maar verder dus een verzameling ouder werk en in totaal 6 covers. Let's Dance voegde ook voor mij weinig toe, maar Brick House van de Commodores vond ik dan weer wel een fijne cover.

Ik denk dat de ware DMB-fans zeker aan hun trekken zijn gekomen. De band heeft volgens mij iets meer dan 2uur gespeeld en ze maakten er een fijn feest van. Dave sprak af en toe een paar woorden tussen de nummers door, maar nooit lang. Er werd vooral heel veel fijne muziek gemaakt.

Wat ik mooi vind aan DMB is dat Dave, ondanks dat de band zijn naam draagt, zichzelf in geen geval belangrijker waant dan de overige bandleden. In bijna alle liederen kwam er ruimte voor de bandleden om lange solo's te spelen of met elkaar te duelleren (soms het hammond orgel met de gitaar, soms de trompet met de sax). Vooral de trompettist heeft mij letterlijk en figuurlijk weggeblazen met fantastische solo's. Maar ook de saxofonist (tevens dwarsfluit) werd met gejuich ontvangen. DMB's vaste drummer Carter is altijd een genot om naar te luisteren en ook Tim Reynolds is een begenadigd gitarist. Dave gebruikt zijn stem op verschillende manieren, vaak klinkt het wat schel (achter in de keel), maar op andere momenten weer ronder of lager en rauwer. Vooral in de toegift liet Dave horen hoe veelzijdig zijn stem is. De hele band is dus sterk en Dave geeft iedereen verschillende momenten om te shinen.

Een ander pluspunt is de eclectische natuur van hun muziek. DMB heeft naast pop- en rock normaliter al veel jazz- en soulinvloeden, maar in 'Madman's Eyes' kwam het publiek in meer Arabische sferen, waarna een volgend nummer weer een Latin/Carraibische vibe had.

Afsluiter All Along the Watchtower was voor mij juist het hoogtepunt van de show. Inderdaad een vaak terugkomende cover, en ik was erg blij dat ze hem speelden gisteravond. Natuurlijk niks ten nadele van andere versies zoals het origineel van Dylan, de bekende Jimi Hendrix versie of de uitvoering van U2 in de Joshua Tree tour, maar DMB's versie mag er zijn! Krachtig, snerpend en vol emotie!

Ik laat de cd's waarschijnlijk weer trouw links liggen, maar hoop dat de mannen over een paar jaar weer met een optreden komen verblijden.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Spinvis in het Vrijhof theater.

Eerste keer dat ik Spinvis live zag. Wat een innemende man, met leuke verhalen. Heel ontwapenend. De theatershow was mooi qua verlichting, projecties en mystiek. De muziek ondersteunde het visueel. Soms lekker raar, hard en tegen de haren in en dan weer lieflijk. In de setting van vanavond kwamen de nummers oprechter en indrukwekkender over dan op plaat. Vooral een Lente'22, maar ook Kom Terug en Bagagedrager waren veel mooier, verfijnder en interessanter dan normaal. Na de theatershow hadden ze nog om wat nummers los te spelen. Met Picasso en vooral Kersen op de Appeltaart waren dat hele fijne uitsmijters.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Ik ben afgelopen zaterdag naar Diggy Dex in de Mezz Breda geweest.
Voor mij de eerste keer dat ik in de Mezz kwam, mooie compacte zaal waardoor je eigenlijk overal wel vooraan staat. Mijn voorkeur ging uit naar een plek aan de zijkant bij het podium en de bar zodat ik wel vooraan stond maar mensen geen last hebben van mijn lengte. Jammer van de Mezz was de chaos achteraf bij het ophalen van mijn jas bij de garderobe. Ik heb ruim een half uur gewacht en ik had 3 treinen speling om thuis te komen maar het werd uiteindelijk dus de allerlaatste trein.

Dan het optreden zelf. Er was geen voorprogramma dus het begon gelijk en het was goed, heel goed. Wel interactie met publiek maar niet teveel, oude liedjes werden gespeeld maar ook nieuwe liedjes die nog moeten verschijnen. De band was ook goed in vorm. Het enigste jammere blijft toch de Dutch Disease. Hij las ook regelmatig stukjes voor uit zijn net uitgekomen boek en vaak hoorde je dan veel geroezemoes. Hij las niet ontzettend vaak voor en het was telkens een mooi verhaal wat het volgende nummer inleidde. Gelukkig werden mensen vaak gecorrigeerd. Zodra er teveel geroezemoes was hoorde je op meerdere plekken in de zaal ssst. Wat gelukkig het gewenste effect had. Voor mij was het een mooie variërende set met dansbare, vrolijke nummers en een paar mooie ontroerende nummers. Voor mij was Morgen komt het goed een emotioneel moment en daarbij brak ik dan ook. Ik was in mijn eentje maar bij een concert ben je nooit alleen dus hier kreeg ik een knuffel en arm om me heen van een andere bezoeker. Livemuziek is mooi! Ik heb een topavond gehad!

Ik kan niet wachten op zijn nieuwe album en zijn nieuwe tour want ik ga zeker weer als het uitkomt.

Aangezien het de laatste show van de tour was durf ik hieronder wel zonder spoiler de setlist neer te zetten ;):
- Op een dag
- De zon op
- Losse krabbels
- Adem in
- Treur niet
- Intro grote mannen
- Grote mannen
- Het zou maar eenzaam zijn
- Allermeest
- Its like that
- Lange nachten
- 1234
- Karavaan
- Vaders zoon
- Wie is hier nou gek
- Waarom wachten
- Slaap lekker
- Morgen komt het goed
- Tempo Giusto
- Carrousel
- We leven nog

Toegift:
- La vie est belle
- Mijn stad
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.523
1.987
Het is alweer twee dagen geleden, maar voel toch de behoefte om mijn loftrompet van stal te halen voor de 043 events van de Muziekgieterij. Elke maand een avond waarop er (gratis) 3 acts te zien zijn. Lekker lowkey ontdekken in de kleine zaal van de Muziekgieterij, die hier de perfecte setting voor vormt.
Zo zag ik dinsdag Six Hands, driekoppige Vlaamse instrumentale band. Wat was het eigenlijk? Mathrock? Indierock? Funk? Drums, bas en gitaar en ook niet meer dan dat. In ieder geval erg leuk bandje, maar na een halfuur vond ik het wel prima geweest.
Daarna kwam Cucamaras uit Nottingham het podium op. Echt een typische rauwe Engelse gitaarband. En hoe moeilijk is het om je in dat genre te onderscheiden, als we al jarenlang verwend worden door bands als Arctic Monkeys en recenter Fontaines DC, Shame en Squid? Toch lukt het ze om dat juist wel te doen, gepaard met hele frisse energie en humor op het podium.
Als laatste was het de beurt aan de enige Nederlandse act van de dag The Grand east. Een band die oldschool garagerock met een toefje Deep Purple speelt. Leadzanger had zo weggelopen kunnen zijn uit Maaskantje en neemt vanaf de eerste seconde het publiek mee in zijn wereld die bestaat uit opengeknoopte hemden, door het publiek rennen en in palen klimmen. Het mooie is dat dit bij mij geen enkel moment geforceerd overkomt en op het lijkt zijn uitwerking ook wel te hebben op de energie van het publiek.
Al met al een topavond gehad en dat voor een ticket van 0 euro...
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
333
270
Gisteravond last minute naar Shelf Lives geweest in Luxor Live.

We hadden een avondje vrij en dachten dat het misschien leuk was om naar een concert te gaan. Nu bleek dit duo om de hoek te spelen, dus het leek me wel geinig om hier even te kijken. Ik dacht eerst nog even te kijken op ticketswap, maar er waren geen kaarten te koop, verkocht en gezocht dus dat beloofde wat. Het concert was in de bovenzaal, maar niet uitverkocht.

Toen we aankwamen was er een voorprogramma van Hugo Remmen. Dit was een soort van ongeordende vage rap waarbij hij ook nog 2 gastartiesten meenam. Hier kon ik echt niet zoveel mee en de rest van de zaal ook niet... Bij het voorprogramma waren er ongeveer 30 mensen.

Na een korte pauze kwamen er eigenlijk niet zoveel mensen bij. Ik denk dat hier uiteindelijk 50 mensen aanwezig waren. Desondanks was het best een leuk optreden. Energieke frontvrouw die het prima naar haar zin had. Na een paar nummers kwam de zaal ook los en stond eigenlijk iedereen wel lekker mee te gaan. Had het ze uiteindelijk wel gegund dat er wat meer opkomst wat, maar zo'n kleine zaal maakt het eigenlijk ook juist weer leuk!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken