Ik ben naar … geweest en het was …

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Gisteren John Mayer met z'n solo tour gezien in de Ziggo Dome.
Wilde hem al heel lang zien en had ooit al naast kaartjes gegrepen. Werkelijk ongelofelijk wat hij in z'n eentje 2 uur lang laat zien. Heel bijzondere show met veel deep cuts en machtige versies van 'Neon', 'Slow Dancing In a Burning Room' en 'Gravity'. Het te kloppen concert dit jaar, blaast The Smile en zelfs Depeche Mode omver.
Ik kan er zelf weinig mee, maar tof om te lezen dat het zo goed was. Was het publiek ook een beetje in orde? Lijkt me echt een artiest waar alle yuppen even hun weekend komen bespreken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik kan er zelf weinig mee, maar tof om te lezen dat het zo goed was. Was het publiek ook een beetje in orde? Lijkt me echt een artiest waar alle yuppen even hun weekend komen bespreken.
Was ik ook heel erg bang voor, maar zelfs op de tribunes heel aandachtig publiek en minder gepraat (om mij heen) dan bij Depeche Mode.

En wat betreft huismoeder muziek, klopt dat op plaat af en toe wel. Maar 2 uur live in je eentje met gitaar 2 avonden op rij 16.000 man weten te boeien is ronduit knap. Dat ik zelf gitaar speel maakt het natuurlijk wel interessanter, want wat een virtuoos is het met gitaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero, Bob105 en Timmetje

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Ist Ist in een uitverkochte Vera. Twee keer eerder mogen zien, maar dat was hooguit 45 minuten en met maximaal 20 anderen. Nu bijna anderhalf uur en dus volle bak. Dat ze nog niet op een main festival staan vebaast me. Na de show een rij bij de merchandise. Oja uiteraard een strakke gig.

Als support act October Drift. Kende ze niet, maar deze band deed me echt verbazen. En mij niet alleen. In het begin stond de zaal kwart vol en de rest hing nog bij de bar. Langzamerhand stroomde de zaal vol en geen gepraat om me heen. Erg genoten van hun. Helaas duurde de set maar 30 minuten. Had er geen probleem mee gehad als ze nog een tijdje door waren gegaan. IK heb gelijk maar beide vinylplaten van ze aangeschaft. Morgen maar weer beluisteren.
Oef! Helemaal gemist dat October Drift het voorprogramma zou zijn. Hele leuke band inderdaad 👌
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
De drummer, technicus en nog wat andere mensen uit het team ook. Er is een bezem doorheen gaan, het was "step up your game" of eruit.
De drummer is er nog gewoon trouwens? Was we iig in Doornroosje gewoon bij.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Whispering Sons @ Muziekgieterij, Maastricht 21/03

Goed weer hoor, maar het was net te vaak eerder degelijk dan spetterend. Het nieuwe album vind ik nice, naar die kwamen op het podium niet allemaal even sterk over, mede door het vele gelul in het publiek. Het leek soms wel een veredelde kroeg.

F6581216-8901-437F-902A-431BC3227DB1.jpeg

Zimmerman @ Nieuwe Nor, Heerlen 22/03

Weer heel wat anders dan de avond ervoor, maar ik was hier toch wel iets meer van onder de indruk hoor. Soms schurende tegen het ongemakkelijke en kitscherige, maar met vlagen ook echt prachtig. Laatste drie kwartier speelde de band "Wish You Were Here" en dat was ronduit schitterend, publiek ook muisstil tijdens dat nummer/album. Misschien 50/60 man aanwezig, waardoor je elk geluidje in de zaal al snel kon horen. Fijne, soms schitterende, muziek.

F65D396A-A3A7-4187-8580-4ECA1AB7E79C.jpeg
 

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
23
37
Sid Sriram @ Bitterzoet.
Veel energie + goede gitarist, zang en drum. Ik zie het wel terugkomen op BKS '25
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
761
688
Whispering Sons @ Muziekgieterij, Maastricht 21/03

Goed weer hoor, maar het was net te vaak eerder degelijk dan spetterend. Het nieuwe album vind ik nice, naar die kwamen op het podium niet allemaal even sterk over, mede door het vele gelul in het publiek. Het leek soms wel een veredelde kroeg.

Bekijk bijlage 8432

Zimmerman @ Nieuwe Nor, Heerlen 22/03

Weer heel wat anders dan de avond ervoor, maar ik was hier toch wel iets meer van onder de indruk hoor. Soms schurende tegen het ongemakkelijke en kitscherige, maar met vlagen ook echt prachtig. Laatste drie kwartier speelde de band "Wish You Were Here" en dat was ronduit schitterend, publiek ook muisstil tijdens dat nummer/album. Misschien 50/60 man aanwezig, waardoor je elk geluidje in de zaal al snel kon horen. Fijne, soms schitterende, muziek.

Bekijk bijlage 8433
Een schande dat Zimmerman (ook in Belgie) niet populair is. Van de drie side-projecten van Balthazar is dit veruit het interessantste. En zoals je zei die laatste 40 minuten, weergaloos. Deze week in Kortrijk gezien (ik stond naast de leden van Balthazar) en iedereen stond daar met een krop in de keel. De artiesten die u dat 40 minuten lang zo een gevoel kunnen geven kan je denk ik op één hand tellen. En hij is er één van, pure hulde aan Simon Casier.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
De drummer is er nog gewoon trouwens? Was we iig in Doornroosje gewoon bij.
Die is er gewoon nog inderdaad. Volgensmij had 3voor12 een mini docu gemaakt over de voorbereiding voor Carré. Daarin wordt ook het wisselen van toetsenist besproken.
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.523
1.987
Een schande dat Zimmerman (ook in Belgie) niet populair is. Van de drie side-projecten van Balthazar is dit veruit het interessantste. En zoals je zei die laatste 40 minuten, weergaloos. Deze week in Kortrijk gezien (ik stond naast de leden van Balthazar) en iedereen stond daar met een krop in de keel. De artiesten die u dat 40 minuten lang zo een gevoel kunnen geven kan je denk ik op één hand tellen. En hij is er één van, pure hulde aan Simon Casier.
Gek dat hier toch vaak zo'n strijd dingetje van gemaakt wordt.
Hoe dan ook, kan ik me even geen andere band dan Balthazar verzinnen, waarbij ik alle solo projecten zo boeiend vind als deze.
 

dblauw

Campingartiest
28 nov 2023
79
93
Die is er gewoon nog inderdaad. Volgensmij had 3voor12 een mini docu gemaakt over de voorbereiding voor Carré. Daarin wordt ook het wisselen van toetsenist besproken.
Ah je hebt gelijk! Dan was het in ieder geval de toetsenist en een technicus. Er is in ieder geval hard management gevoerd.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
800
988
Meis 23-3 in Merleyn

Voor 50-60 man op de zaterdagavond (Jammer...) een uitstekend concert gezien n.a.v. haar debuutplaat zwart/wit. Ze is (blijkbaar) 1 van de achtergrondzangeressen van Eefje de Visser. Neem daarbij dat ze Nederlandstalige teksten op elektronische muziek brengt, zingt op de zachte manier a la Eefje en de de vergelijking tot haar collega is snel getrokken. Op de plaat miste jammer genoeg dan ook wat eigens, vond ik, maar live was het gewoon erg goed. De combinatie van goede zang, choreografie en paaldansen (!) maakte het erg dynamisch en ze solliciteert absoluut naar grotere zalen. Aanrader om eens te bezoeken als je van het genre houdt!
 
Laatst bewerkt:

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Liam Gallagher & John Squire 23 maart - O2 Academy Leeds

Wat was dit een fantastische ervaring. Erg jammer dat de show in Paradiso er nooit is gekomen. Liam was goed bij stem, in ieder geval een stuk beter dan de laatste keer Ziggo Dome. Leuk zaaltje, de vloer was bomvol. Gelukkig was het op het balkon een stukje rustiger en ruimer. De zaal ging vanaf de eerste tonen van Just Another Rainbow helemaal mee in de sfeer. Zoals gezegd Liam goed bij stem. Alle nummers van de plaat waren live het aanhoren waard. Het gitaarspel van John Squire was ook zeer strak en sterk. Een aantal nummers werd door hem uitgerekt, maar dit maakte de nummers alleen maar beter. Het toegift van Jumping Jack Flash is toch een beetje een gekke gewaarwording, een Stones nummer met Liams stem. Hier hadden ze ook een andere keuze kunnen maken. Kort maar krachtig concert.

Het was een weekendje Leeds zeker waard, al is daar toch weinig te beleven.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Joss