Hardrock & Metal Chat

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
In de Nieuwe Nor in Heerlen zijn ze nu een experiment gestart met 'stilte tickets', die toegang geven tot een specifiek gedeelte van de zaal waar niet gepraat mag worden tijdens het concert.
Eerste concert waar dat wordt toegepast is Lordi komende maandag, en daarvoor waren de stilte tickets direct uitverkocht (geen idee hoeveel).

Ben er maandag met een gewoon ticket, benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken.

Bekijk bijlage 8493
Wel een erg geslaagde 1 april idd. Maar heel serieus, ik begrijp dat een metalconcert voor velen een aanleiding is te bieren en bij te praten. Maar ik ben nog gewoon een muziekliefhebber, en vind het heerlijk te luisteren en op te gaan in de muziek. Ben enkele jaren geleden bij Ayreon geweest, machtig mooi, maar zo ontzettend veel gelul om mij heen.. Verknalt echt de halve ervaring. En ik heb er wel eens iemand op aangesproken, ook iemand die het HELE fucking concert blijkbaar met zijn telefoon moet filmen, maar over het algemeen is het antwoord "bemoei je er niet mee", "als het je niet bevalt ga je toch weg?"..
Als je zo nodig moet bijkletsen op een concert, doe dat lekker bij de bar in de foyer ofzo?
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Dat is snel. Die gingen een jaartje minder touren maar hebben alweer een nieuw album en shows in het najaar.
Hoop dat ze de tijd namen om een kwalitatief album af te leveren. Dat zou nogal bepalend kunnen zijn voor hun toekomstige spots.
In principe kunt ge van 31 december 2023 tot 1 januari 2024 ook zien als een jaar eh. Heel ruim genomen ;)
Ik bedoel maar als ik pizza bestel op 31 december om 23 h 50 en ik heb mijn pizza 2 uur later en ik zeg "nu pas? Ik heb dit vorig jaar al besteld!" Wie gaat er dan zeggen dat ik hem niet vorig jaar heb besteld? :D
In dit geval laatste concert november en eerst volgende pas september. Is 10 maanden. Dus het scheelt toch niet veel, die 12 maanden
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
In principe kunt ge van 31 december 2023 tot 1 januari 2024 ook zien als een jaar eh. Heel ruim genomen ;)
Ik bedoel maar als ik pizza bestel op 31 december om 23 h 50 en ik heb mijn pizza 2 uur later en ik zeg "nu pas? Ik heb dit vorig jaar al besteld!" Wie gaat er dan zeggen dat ik hem niet vorig jaar heb besteld? :D
In dit geval laatste concert november en eerst volgende pas september. Is 10 maanden. Dus het scheelt toch niet veel, die 12 maanden
Ja leuke redenering maar ik vind het niet toepasselijk in dit geval. Powerwolf kwam zelf met een statement uit dat ze voorlopig even rust gingen nemen en focussen op een nieuw album. Dit betekent normaal gesproken een jaar tot 2 jaar radiostilte en dan met nieuwe show en nieuwe energie er tegenaan.

In dit geval betekent het 10 maanden geen shows en in de 10 maanden wel een nieuwe cd. Kortom, geen pauze en geen radiostilte. Ben wel fan van de band maar begin ze inmiddels wel een beetje moe te raken. 2 Powerwolfloze jaren zouden me goed doen om echt weer eens zin te hebben in een show van ze.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Ja leuke redenering maar ik vind het niet toepasselijk in dit geval. Powerwolf kwam zelf met een statement uit dat ze voorlopig even rust gingen nemen en focussen op een nieuw album. Dit betekent normaal gesproken een jaar tot 2 jaar radiostilte en dan met nieuwe show en nieuwe energie er tegenaan.

In dit geval betekent het 10 maanden geen shows en in de 10 maanden wel een nieuwe cd. Kortom, geen pauze en geen radiostilte. Ben wel fan van de band maar begin ze inmiddels wel een beetje moe te raken. 2 Powerwolfloze jaren zouden me goed doen om echt weer eens zin te hebben in een show van ze.
De norm is twee jaar, maar als tien maanden in hun beleving lang genoeg is qua radiostilte, dan is dat toch ook prima? Zij zijn uitgerust, nou bon. En voor dat laatste kan je ook zelf zorgen toch? Simpelweg niet naar een optreden gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.398
6.660
De norm is twee jaar, maar als tien maanden in hun beleving lang genoeg is qua radiostilte, dan is dat toch ook prima? Zij zijn uitgerust, nou bon. En voor dat laatste kan je ook zelf zorgen toch? Simpelweg niet naar een optreden gaan.
Denk dat Jos vooral hoopte dat een wat langere pauze er ook bij de band wat automatische piloot af zou halen en ze daarna met vernieuwde energie harder terug zouden komen dan ooit. Ik volg hem daar ook wel in. Ondanks dat het niet mijn genre is, vond ik Powerwolf een jaar of 10 geleden één van de tofste livebands met potentie voor de hogere spots op Graspop. Maar inmiddels vind ik ze behoorlijk gestagneerd en heb ik het kunstje wat ze live doen ook echt wel gezien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.576
11.129
Denk dat Jos vooral hoopte dat een wat langere pauze er ook bij de band wat automatische piloot af zou halen en ze daarna met vernieuwde energie harder terug zouden komen dan ooit. Ik volg hem daar ook wel in. Ondanks dat het niet mijn genre is, vond ik Powerwolf een jaar of 10 geleden één van de tofste livebands met potentie voor de hogere spots op Graspop. Maar inmiddels vind ik ze behoorlijk gestagneerd en heb ik het kunstje wat ze live doen ook echt wel gezien.
Maar dat vond ik ook, alleen hernieuwde energie gaat dat trucje niet veranderen. Alles wat ze de laatste jaren hebben uitgebracht, komt telkens op hetzelfde neer en je kan er vergif op innemen dat het met het volgende album hetzelfde gaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
Maar dat vond ik ook, alleen hernieuwde energie gaat dat trucje niet veranderen. Alles wat ze de laatste jaren hebben uitgebracht, komt telkens op hetzelfde neer en je kan er vergif op innemen dat het met het volgende album hetzelfde gaat zijn.
Jamel slaat daarin de spijker op de kop. Powerwolf is een geoliede machine geworden, maar tevens ook een hele voorspelbare machine. Een lange break zorgt bijna voor alle bands voor nieuwe energie maar vooral ook nieuwe inspiratie. Een beetje herbronnen en vernieuwd terugkomen. Met een break van 10 maanden waarin ook nog eens een nieuw album gemaakt is en gepromoot moet worden is daar dus geen ruimte voor. En dat vind ik persoonlijk zonde. Natuurlijk kan ik ze de komende drie jaar gaan ontlopen en als ik ze dan na 3 jaar weer zie staat er nog steeds dezelfde geoliede voorspelbare machine. Dat vind ik jammer.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
404
695
Album nu 2x helemaal geluisterd en ga er wel lekker op.
Hoes ook top.
Kan wel eens op vinyl eindigen hier.😝
#ingested
#vandaag
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240405_122542_Chrome.jpg
    Screenshot_20240405_122542_Chrome.jpg
    125,6 KB · Weergaven: 11

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.395
Ja leuke redenering maar ik vind het niet toepasselijk in dit geval. Powerwolf kwam zelf met een statement uit dat ze voorlopig even rust gingen nemen en focussen op een nieuw album. Dit betekent normaal gesproken een jaar tot 2 jaar radiostilte en dan met nieuwe show en nieuwe energie er tegenaan.

In dit geval betekent het 10 maanden geen shows en in de 10 maanden wel een nieuwe cd. Kortom, geen pauze en geen radiostilte. Ben wel fan van de band maar begin ze inmiddels wel een beetje moe te raken. 2 Powerwolfloze jaren zouden me goed doen om echt weer eens zin te hebben in een show van ze.

Dat valt allemaal wel mee toch? Zat even terug te scrollen op hun facebook en daar hebben ze bijvoorbeeld in september "a longer period" genoemd, al kan ik me herinneren dat ze ergens ook wel een jaar hebben genoemd, maar dan is 10 maanden ten opzichte van 12 maanden niet zo'n dramatisch verschil. Dat het normaal gesproken een flinke radiostilte is, is denk ik ook meer wisselend per band, maar dat is meer een gevoelskwestie.

Qua muziek is het allemaal persoonlijke smaak en voorkeur verder, waar het voor jullie de eerdere albums zijn, zijn het voor mij bijvoorbeeld de laatste albums die helemaal geweldig zijn, met als hoogtepunt Sacrament of Sin.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en won666

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.454
4.614
nieuwe alpha wolf album gaat ook terug heel hard. jammer dat ze nergens in België staan deze zomer, hier zit volk op te wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Ik deel de mening ook hoor over Powerwolf. Ik ben megafan van de band en heb al tickets voor de shows in Antwerpen, Parijs en Zürich. Maar van mij hadden ze langer dan 10 maanden mogen herbronnen. De band is inderdaad zeer voorspelbaar en catchy. Ik zong bv eens bij het liedje My Will Be Done toen de song terug inviel perongeluk de lyrics van Sanctified With Dynamite omdat al die nummers zo hard op elkaar lijken.

Ik haat het als mensen zeggen dat ze 8 albums gemaakt hebben die exact hetzelfde klinken want eigenlijk zijn het er 9. Sorry die mop heb ik gepikt van Angus Young over Ac/Dc en hoeveel albums zij gemaakt hebben.


Maar serieus ja, een herbronning zou hen goed doen, om dan extra sterk terug te komen. Toch zal ik de muziek blijven volgen en blijven de shows bezoeken. Want hoewel ze repetitief zijn, vind ik ze ook geniaal om andere redenen.

Hun shows zijn ook altijd heel geregisseerd zeg maar en de moppen al jaren dezelfde. Maar toch blijf ik het geniaal vinden. De hoe ga hoe ha mop blijft grappig. En ik ben altijd de gene die zwijgt en dan op het einde roept hoe. Voor de niet snappers, zoek even op YouTube Werewolves Of America met gezever vooraf en u snapt me wel.

Ja herbronnen. En dan denk ik dat Powerwolf misschien ooit een mainstage kan headlinen op Graspop. Hoewel Graspop ze misschien in 2025 ook al een mooi plekje geeft. De band heeft zo nog dat laatste duwtje nodig om groter te worden. Hoe weet ik niet maar mogelijks zodus door te herbronnen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.380
2.878
200.gif
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paddy

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Dream Theater heeft een Europese tour 2024 - 2025 aangekondigd en Amsterdam is er bij. Opnieuw geen Belgische datum dus zullen wel op Graspop 2025 staan vermoed ik

Ook The Ghost Inside en Thundermother hebben Europese data aangekondigd. De exacte data zullen wel in het aankondigingstopic staan, daar heb ik sinds deze middag niet meer gelezen. Ga ik subiet doen
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
206
447
Ik ben een beetje later zie ik, maar ik ben helemaal voor een terugkeer van Linkin Park. Zeker met een vrouw zorgen ze er voor dat ze niet Chester gaan imiteren, maar gewoon muziek willen maken en spelen.
Voor mij hebben ze sowieso in al die jaren duidelijk gemaakt dat ze Chester altijd onthouden en eren, dus hun hart zit denk ik wel op de goede plek :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sdg

Gebruikers die dit onderwerp bekijken