Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ja, er stond een aantal jaar terug al een Queen coverband 's nachts in de Metal Dome. Ik vind het dus helemaal niet zo'n gek idee dat Graspop ooit eens Queen + Adam als headliner boekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Hier is mijn droom line-up voor GMM25 (alle bands heb ik nog niet gezien): :ROFLMAO:

Headliners:
Anthrax
Foo Fighters
Muse
Queen with Adam Lambert (I know I know... STILL) or Aerosmith
Red Hot Chili Peppers
System of a Down
The Cure

Logo bands:
Alice in Chains
Behemoth
Lindemann
Manowar
Mastodon
Nine Inch Nails
Pantera
Radiohead
Sabaton
Selputura
Slayer (probably more of a headliner?)
Sleep Token
Static-X
The Smashing Pumpkins

Undercard:
Accept
Amon Amarth
Bad Omens
Cannibal Corpse
Cattle Decapitation
Children of Bodom
Dimmu Borgir
GWAR
Jinjer
Kataklysm
Knorkator
Kreator
Massive Attack
Napalm Death
Powerman 5000
Refused
Silversun Pickups
Soulfly
The Warning
Wellicht naar festivals als Download of Rock Am Ring kijken, daar ga je eerder dit soort lineups tegenkomen. Op Graspop gaat dit nooit gebeuren door het bestaan van Rock Werchter. Dromen mag uiteraard, maar je had er beter geen gmm boven gezet, elders in europa zou zo'n line up nog best mogelijk kunnen zijn maar dan met de helft van de headliners uiteraard.

Nog een paar opmerkingen:
Je volgorde is een beetje apart
Anthrax bij de headliners? zijn kleiner dan bijna alle logo bands die je noemt
Amon Amarth en Bad Omens in undercard, zijn groter dan de meeste van je logo bands (vooral amon amarth)
Radiohead komt natuurlijk niet maar als ze komen is het een headliner
Sabaton komt ook echt niet voor minder dan headliner
Children of bodom bestaat niet meer
Overigens zou je festival wel een stuk of 6 dagen moeten duren met de hoeveelheid aan headliners die je hebt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy en RobsZombie

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Ja, er stond een aantal jaar terug al een Queen coverband 's nachts in de Metal Dome. Ik vind het dus helemaal niet zo'n gek idee dat Graspop ooit eens Queen + Adam als headliner boekt.
qua genre zou het zo gek nog niet zijn inderdaad, maar geloof niet dat de band veel festivals doet dus zal niet zo snel gebeuren
die coverband was echt geweldig overigens, is wel de laatste keer geweest dat ik naar een coverband ben gaan kijken want de volgende dag wel direct spijt van
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe en Jamel

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
17
35
Je moet Queen met AL zien als een tributeband. Natuurlijk kan niemand Freddy ooit bijhouden, en in zijn eentje is AL niet interessant. Maar als Queen-coverband met originele leden als gasten doen ze het prima. Veel tributebands zijn echt goed, bijvoorbeeld de Australian Pink Floyd Show, Eddie's Revenge (Maiden) or Remode (Depeche).
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.867
qua genre zou het zo gek nog niet zijn inderdaad, maar geloof niet dat de band veel festivals doet dus zal niet zo snel gebeuren
die coverband was echt geweldig overigens, is wel de laatste keer geweest dat ik naar een coverband ben gaan kijken want de volgende dag wel direct spijt van
Maar dat lag vast niet aan die coverband 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik heb even de behoefte om mijn recente ontdekking Thy Catafalque hier in het zonnetje te zetten. Eerder sprak oa Querelante Partij hier al met vol lof over. Maar na de boeking op 5 april in Baroeg ben ik ook de discografie in gedoken en wat is dit een steengoede band. Ik vind het zelf de Ayreon van de black metal. Enorm divers qua sound en zangers en elk nummer pakt je weer op een andere manier. Doe jezelf een plezier en leer deze band kennen. Begin april de eerste liveshows ooit in NL, wees erbij.

Dit nummer zette ik als eerste op en was direct verkocht.

En nog zo'n topper, ditmaal van de nieuwe plaat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Ik heb even de behoefte om mijn recente ontdekking Thy Catafalque hier in het zonnetje te zetten. Eerder sprak oa Querelante Partij hier al met vol lof over. Maar na de boeking op 5 april in Baroeg ben ik ook de discografie in gedoken en wat is dit een steengoede band. Ik vind het zelf de Ayreon van de black metal. Enorm divers qua sound en zangers en elk nummer pakt je weer op een andere manier. Doe jezelf een plezier en leer deze band kennen. Begin april de eerste liveshows ooit in NL, wees erbij.

Dit nummer zette ik als eerste op en was direct verkocht.

En nog zo'n topper, ditmaal van de nieuwe plaat.
Recente ontdekking? Serieus? Oh man, je hebt wat gemist. Maar beter laat dan nooit natuurlijk!
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.528
Thy Catafalque, en eigenlijk daarmee geestesvader Tamás Kátai, is echt geniaal en een van mijn favoriete bands aller tijden. Tamás heeft een van de sterkste metal discografieën ooit gecreëerd. Werkelijk elk album is uniek, en slechte albums zijn er niet. Hongaarse folk muziek en black metal zijn twee van de hoofdingrediënten, maar ook elektronische muziek, doom metal, jazz en een arsenaal aan onorthodoxe instrumenten behoren tot de mix. Hij laat het allemaal vervloeien als een natuurlijk geheel. Ook maakt hij gebruik van een legioen aan Hongaarse muzikanten om zijn muziek te spelen, zowel op de albums als live. Ontzettend bijzonder dat hij heeft besloten om zijn muziek naar het live podium te nemen, hij heeft jarenlang gezegd dat juist niet te willen doen. De eerste live shows zagen er al heel overtuigend uit. Kaartjes zijn niet duur en (verbazingwekkend genoeg) nog niet uitverkocht. Dus beste mensen, ga dat zien!

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Er komt een heel fijne tour aan van een zekere IJslandse post-(black)metalband, samen met een Finse psychedelische-blackmetalband, waarvan ik weet dat er hier veel fans van zijn, moi incluis.
Derde show... Lang geleden dat West-Nederland het ondergeschoven kindje was, maar het werd een keertje tijd.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ik heb even de behoefte om mijn recente ontdekking Thy Catafalque hier in het zonnetje te zetten. Eerder sprak oa Querelante Partij hier al met vol lof over. Maar na de boeking op 5 april in Baroeg ben ik ook de discografie in gedoken en wat is dit een steengoede band. Ik vind het zelf de Ayreon van de black metal. Enorm divers qua sound en zangers en elk nummer pakt je weer op een andere manier. Doe jezelf een plezier en leer deze band kennen. Begin april de eerste liveshows ooit in NL, wees erbij.

Dit nummer zette ik als eerste op en was direct verkocht.

En nog zo'n topper, ditmaal van de nieuwe plaat.
Thy Catafalque, en eigenlijk daarmee geestesvader Tamás Kátai, is echt geniaal en een van mijn favoriete bands aller tijden. Tamás heeft een van de sterkste metal discografieën ooit gecreëerd. Werkelijk elk album is uniek, en slechte albums zijn er niet. Hongaarse folk muziek en black metal zijn twee van de hoofdingrediënten, maar ook elektronische muziek, doom metal, jazz en een arsenaal aan onorthodoxe instrumenten behoren tot de mix. Hij laat het allemaal vervloeien als een natuurlijk geheel. Ook maakt hij gebruik van een legioen aan Hongaarse muzikanten om zijn muziek te spelen, zowel op de albums als live. Ontzettend bijzonder dat hij heeft besloten om zijn muziek naar het live podium te nemen, hij heeft jarenlang gezegd dat juist niet te willen doen. De eerste live shows zagen er al heel overtuigend uit. Kaartjes zijn niet duur en (verbazingwekkend genoeg) nog niet uitverkocht. Dus beste mensen, ga dat zien!

Werkelijk geweldig dit, thnx voor de tip! :cool:🤘👍
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Jullie hebben me aardig enthousiast en jaloers zitten maken.. ;)
Dus ben ik ook maar eens gaan kijken om ze live te kunnen zien, en wat blijkt? Maar liefst 4 opties:

1710620697041.png

Eindhoven lag qua afstand het meest voor de hand, gevolgd door Oberhausen, Rotterdam en Kortrijk.
Maar Eindhoven viel meteen af, aangezien we dan al naar Aephanemer in Keulen gaan.
Een combo met Oberhausen zou ook handig zijn, ware het niet dat daar een dag tussen zit..
DVG Club in Kortrijk is splinternieuw, maar ligt ook weer een stuk buiten het centrum, en is dus het verst.

Uiteindelijk dus toch maar voor Rotterdam gekozen. :)
Tickets gekocht en hotel geboekt!
Wordt onze eerste keer in Baroeg, en ook de stad zelf ken ik nog nauwelijks (buiten een werkbezoekje aan Erasmus MC afgelopen november en een bekerfinale in de Kuip lang geleden). We hadden die vrijdag toch al vrij genomen vanwege het bezoekje aan Keulen, dus dat komt eigenlijk nog best goed uit ook. Vanuit Keulen direct naar Rotterdam, en daar vrijdagmiddag (en eventueel zaterdag) de stad nog wat verkennen.

Traditioneel zoek ik in onbekende steden dan ook altijd naar een metal/rock bar/pub/café.
Enige wat ik kon vinden is Bar3, is dat een beetje de moeite waard?
Of kennen jullie wellicht betere plekjes?
Is er in Baroeg zelf misschien nog even wat te doen na afloop?

En is het een beetje makkelijk om met het OV van de binnenstad (hotel in Witte de Withstraat, vlakbij Museumpark/Eendrachtsplein) naar Baroeg in het Spinozapark te geraken (en uiteraard terug)?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Jullie hebben me aardig enthousiast en jaloers zitten maken.. ;)
Dus ben ik ook maar eens gaan kijken om ze live te kunnen zien, en wat blijkt? Maar liefst 4 opties:

Bekijk bijlage 8371

Eindhoven lag qua afstand het meest voor de hand, gevolgd door Oberhausen, Rotterdam en Kortrijk.
Maar Eindhoven viel meteen af, aangezien we dan al naar Aephanemer in Keulen gaan.
Een combo met Oberhausen zou ook handig zijn, ware het niet dat daar een dag tussen zit..
DVG Club in Kortrijk is splinternieuw, maar ligt ook weer een stuk buiten het centrum, en is dus het verst.

Uiteindelijk dus toch maar voor Rotterdam gekozen. :)
Tickets gekocht en hotel geboekt!
Wordt onze eerste keer in Baroeg, en ook de stad zelf ken ik nog nauwelijks (buiten een werkbezoekje aan Erasmus MC afgelopen november en een bekerfinale in de Kuip lang geleden). We hadden die vrijdag toch al vrij genomen vanwege het bezoekje aan Keulen, dus dat komt eigenlijk nog best goed uit ook. Vanuit Keulen direct naar Rotterdam, en daar vrijdagmiddag (en eventueel zaterdag) de stad nog wat verkennen.

Traditioneel zoek ik in onbekende steden dan ook altijd naar een metal/rock bar/pub/café.
Enige wat ik kon vinden is Bar3, is dat een beetje de moeite waard?
Of kennen jullie wellicht betere plekjes?
Is er in Baroeg zelf misschien nog even wat te doen na afloop?

En is het een beetje makkelijk om met het OV van de binnenstad (hotel in Witte de Withstraat, vlakbij Museumpark/Eendrachtsplein) naar Baroeg in het Spinozapark te geraken (en uiteraard terug)?
Geloof ten eerste dat er nogal wat mensen van 't forum aanwezig zijn in Rotterdam, dus dat valt achteraf natuurlijk sowieso als activiteit te zien (tenminste... ik ben wel de laatste die het daarover mag hebben). Laatste keer Baroeg is al even geleden voor me, maar staat me bij dat je daar nog aardig lang mag blijven hangen (en ik denk dat @Joslittel best een oogje dicht wil knijpen). Verder ben ik, gek genoeg, ook wel onbekend met Rotterdam ondanks dat ik er vaak genoeg kom dus het is niet alsof ik je enorm kan helpen.

Qua OV moet dat te doen, ongeveer een half uurtje beide kanten, ook na 't concert (al is dat voor een stuk van zo'n vijf a zes kilometer belachelijk lang).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken