Graspop Metal Meeting 2024

King810

Campingartiest
17 apr 2024
55
85
Ik post alleen nog maar de dagen dat ze goed weer voorspellen. haha

WO19-6

20° /12°
25%
Overwegend bewolkt
RealFeel®20°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index5 Matig
WindNO 13 km/u

DO20-6

21° /12°
20%
Bewolkt met opklaringen
RealFeel®23°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index8 Ongezond
WindNNO 15 km/u

VR21-6

20° /11°
25%
Toenemende bewolking
RealFeel®23°
RealFeel Shade™19°
Max. UV-index6 Ongezond (overgevoelig)
WindNW 7 km/u

Ik hoop het, alles beter dan 34°+ zonder wind. ( al smaken de eerste 6 wel lekkerder dan)
 
  • Leuk
Waarderingen: ReasonsRemeain

won666

Support act
17 mei 2019
1.230
1.296
Mijn clash Bruce Dickinson VS Vltimas is opgelost. Ik heb wat geschoven met mijn planning en ga Bruce zien in 013 in Tilburg


Ne Obliviscaris VS Megadeth blijft lastig. Megadeth al vaak gezien dus zou normaal NEO zijn maar elk Belgisch optreden met Dirk heb Ik al gezien en wil dat aanhouden


Pest Control VS Spoil Engine blijft ook lastig. Wanneer komt Pest Control nog eens naar Europa? Want dit jaar hun andere data liggen lastig voor mij
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
137
214
Vorig jaar kwam ik aan op de woensdag avond en had m'n bandje op donderdag ochtend.
Die ochtend stond er zo wat geen rij voor de bandjes, hoe druk is dat op de woensdag (avond)?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.388
7.875

Linkje naar het resultaat van alle spoorboekjes (naast de tag uit het bericht). Voor de specifieke discussie over representativiteit waarschijnlijk gewoon hier verder discussiëren. Voor afspreken bij specifieke bands kan in het andere topic uiteraard door gepland worden! Uiteindelijk werd het een iets uitgebreidere post, waardoor het misschien net zo goed gewoon in dit topic kon, maar goed, hij staat er! :)
Top, leuk om te lezen!
Grappig dat mijn eigen top 2 ook de 2 bands zijn met het hoogste aantal stemmen (Tool en BMTH)

Er zijn inderdaad een aantal forum favorieten die niet in verhouding zullen liggen met de rest van het publiek. Vooral een paar populaire metalcore en prog bands die hier veel erg populair zijn. Erra, Bleed From Within, Bury Tomorrow, Ne Oblivicaris, Borknagar

Het feit dat de vrijdag mainstage zo populair is komt denk ik vooral door wat ik eerder al zei, dat die vrijdag zulke unieke/originele logobands heeft. Het feit dat veel mensen hier op het forum regelmatig op Graspop komen en deze bands niet vaak op Graspop staan zorgt er al snel voor dat meer mensen ze willen zien.

Overigens vind ik het ook wel opvallend dat Megadeth, Deep Purple (en in minere mate Architects) er niet tussen staan, voor hoe groot en populair die bands zijn. Al is het van Architects meer te begrijpen omdat ze vorig jaar nog op Graspop stonden en ze ook nog Jera en Alcatraz headlinen dit jaar.
De 3 bovenstaande bands zijn volgens mij de enige van alle subs en headliners (dus de grootste 4 bands per dag, 16 in totaal) die er niet tussen staan.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Sowieso interessant om die resultaten eens naast de registraties van de clashfinders te houden (@theblackmadness en @Rockbeer en anderen met een clashfinder - dat is jullie call om eens te zien hoe veel registraties jullie hebben en hoe daar bepaalde verdelingen liggen ;))
Ik zal begin juni even kijken. Momenteel op vakantie en probeer zo min mogelijk de laptop aan te raken 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Wardibal

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
113
195
Mijn clash Bruce Dickinson VS Vltimas is opgelost. Ik heb wat geschoven met mijn planning en ga Bruce zien in 013 in Tilburg


Ne Obliviscaris VS Megadeth blijft lastig. Megadeth al vaak gezien dus zou normaal NEO zijn maar elk Belgisch optreden met Dirk heb Ik al gezien en wil dat aanhouden


Pest Control VS Spoil Engine blijft ook lastig. Wanneer komt Pest Control nog eens naar Europa? Want dit jaar hun andere data liggen lastig voor mij
Born and bred in Wuustwezel 🤘 vlakbij mijn heimat.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
113
195
Ah dat wist ik. Ik dacht dat Born And Bred een café ofzo was in Wuustwezel waarin Pest Control een exclusief optreden ging komen spelen ofzo 😂zoals Dying Wish een dag op voorhand in Gent. Maar dat Dirk van Wuustwezel was, wist ik maar ik legde de link even niet
Had ook gekund :LOL:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Vorig jaar kwam ik aan op de woensdag avond en had m'n bandje op donderdag ochtend.
Die ochtend stond er zo wat geen rij voor de bandjes, hoe druk is dat op de woensdag (avond)?
Ligt er echt aan hoe laat je van plan bent te gaan.
Ik stond rond 4u maar 5 min te wachten. Paar uur later stond je al snel een uur te wachten.
Vrienden van me stonden vlak voor de pre-party in de rij, en hebben daar toen zeker 2u gestaan, al sta je dan wel gezellig tijdens de pre-party op het stuk van de party. :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
389
879
Hopelijk nog niet te laat met mijn spoorboekje (Work has been a bitch) Bij deze:

Donderdag:
-
Erra (haalt het nipt van Silverstein)
- Bleed from Within
- Bury Tomorrow
- Laatste stukje babymetal meepikken
- Counterparts
- Hanabie
- Kvelertak
- Alice Cooper (vanop een afstandje)
- Tool

Vrijdag:
-
Until I wake (Als ik optijd wake toch)
- Hammerfall
- Fear Factory
- Bruce Dickinson (als we dan daar toch staan)
- Eerste stukje Fit For A King
- Electric Callboy
- Turnstile
- Pendulum
- Five Finger Death Punch (Kan een snel tripje naar de coverbands worden, maar toch effe bekijken)

Zaterdag:
-
Fleddy Melculy
- Ice Nine Kills
- Frog Leap
- Mr Bungle
- While She Sleeps
- Half uurtje Architecs
- Einde Brutus meepikken
- Limp Bizkit (wint het van Blind Guardian omdat ik een goed plekje wil voor A7X)
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon

Zondag:
-
Atreyu
- Make Them Suffer
- Malevolence
- Crown Shift
- Of Mice and men
- Einde Corey Taylor meepikken
- Slaughter to Prevail
- Stukje meekwelen bij Scorpions
- Machine head

En dan voor dood neervallen op het gras, jankend dat ik weer een jaar moet wachten
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.965
8.027
Hopelijk nog niet te laat met mijn spoorboekje (Work has been a bitch) Bij deze:

Donderdag:
-
Erra (haalt het nipt van Silverstein)
- Bleed from Within
- Bury Tomorrow
- Laatste stukje babymetal meepikken
- Counterparts
- Hanabie
- Kvelertak
- Alice Cooper (vanop een afstandje)
- Tool

Vrijdag:
-
Until I wake (Als ik optijd wake toch)
- Hammerfall
- Fear Factory
- Bruce Dickinson (als we dan daar toch staan)
- Eerste stukje Fit For A King
- Electric Callboy
- Turnstile
- Pendulum
- Five Finger Death Punch (Kan een snel tripje naar de coverbands worden, maar toch effe bekijken)

Zaterdag:
-
Fleddy Melculy
- Ice Nine Kills
- Frog Leap
- Mr Bungle
- While She Sleeps
- Half uurtje Architecs
- Einde Brutus meepikken
- Limp Bizkit (wint het van Blind Guardian omdat ik een goed plekje wil voor A7X)
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon

Zondag:
-
Atreyu
- Make Them Suffer
- Malevolence
- Crown Shift
- Of Mice and men
- Einde Corey Taylor meepikken
- Slaughter to Prevail
- Stukje meekwelen bij Scorpions
- Machine head

En dan voor dood neervallen op het gras, jankend dat ik weer een jaar moet wachten

Ik zal nog wel nieuwe lijsten erbij blijven verwerken, is ook gewoon leuk om te doen. Ook @JB. komt nog met een lijst, dus wie weet verschuift er nog het een en ander…

Andere kwestie: zijn er al mensen bezig met hun shirt keuze ( of algehele kleding) voor het weekend? Mensen die hun “vandaag is de dag”-shirt weer aan gaan trekken?

Bij mij valt de keuze momenteel op vandaag is de dag of mijn Avantasia shirt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.388
7.875
Hopelijk nog niet te laat met mijn spoorboekje (Work has been a bitch) Bij deze:

Donderdag:
-
Erra (haalt het nipt van Silverstein)
- Bleed from Within
- Bury Tomorrow
- Laatste stukje babymetal meepikken
- Counterparts
- Hanabie
- Kvelertak
- Alice Cooper (vanop een afstandje)
- Tool

Vrijdag:
-
Until I wake (Als ik optijd wake toch)
- Hammerfall
- Fear Factory
- Bruce Dickinson (als we dan daar toch staan)
- Eerste stukje Fit For A King
- Electric Callboy
- Turnstile
- Pendulum
- Five Finger Death Punch (Kan een snel tripje naar de coverbands worden, maar toch effe bekijken)

Zaterdag:
-
Fleddy Melculy
- Ice Nine Kills
- Frog Leap
- Mr Bungle
- While She Sleeps
- Half uurtje Architecs
- Einde Brutus meepikken
- Limp Bizkit (wint het van Blind Guardian omdat ik een goed plekje wil voor A7X)
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon

Zondag:
-
Atreyu
- Make Them Suffer
- Malevolence
- Crown Shift
- Of Mice and men
- Einde Corey Taylor meepikken
- Slaughter to Prevail
- Stukje meekwelen bij Scorpions
- Machine head

En dan voor dood neervallen op het gras, jankend dat ik weer een jaar moet wachten
Mooie route! Zoals vorig jaar weer bijna hetzelfde als die van mij :D
Waarom alleen eerste stukje FFAK? je kan toch wel 90% van die show zien zonder iets te missen van Electric Callboy
Dat rijtje Erra > Bleed From Within > Bury tomorrow wordt top
Zou toch met inluisteren nog even goed kijken naar die 3 bands die tussen Bleed from within en Bury Tomorrow spelen.
Amaranthe, Alien Weaponry en Shadow of intent zijn alle 3 echt hele fijne bands van 3 totaal verschillende genres
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
470
664
Andere kwestie: zijn er al mensen bezig met hun shirt keuze ( of algehele kleding) voor het weekend? Mensen die hun “vandaag is de dag”-shirt weer aan gaan trekken?

Bij mij valt de keuze momenteel op vandaag is de dag of mijn Avantasia shshirt.

Zeer zeker! Ik denk dat ik hem donderdag weer aan doe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
389
879
Mooie route! Zoals vorig jaar weer bijna hetzelfde als die van mij :D
Waarom alleen eerste stukje FFAK? je kan toch wel 90% van die show zien zonder iets te missen van Electric Callboy
Dat rijtje Erra > Bleed From Within > Bury tomorrow wordt top
Zou toch met inluisteren nog even goed kijken naar die 3 bands die tussen Bleed from within en Bury Tomorrow spelen.
Amaranthe, Alien Weaponry en Shadow of intent zijn alle 3 echt hele fijne bands van 3 totaal verschillende genres
Bij EC gaan we goed vanvoor staan en wil er toch goed optijd zijn (zal dan ook de bierhaler van dienst zijn waarschijnlijk)
Die andere 3 bands staan wel aangeduid maar daarvan eigenlijk enkel Shadow of Intent dat mij nog iets aanspreekt. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
209
328
Andere kwestie: zijn er al mensen bezig met hun shirt keuze ( of algehele kleding) voor het weekend? Mensen die hun “vandaag is de dag”-shirt weer aan gaan trekken?

Bij mij valt de keuze momenteel op vandaag is de dag of mijn Avantasia shirt.
Ik heb geen vandaag is de dag shirt, maar ik denk dat het 2x een Graspop shirt, electric Callboy en bring me the horizon gaat worden :) dat bmth shirt heb ik ook echt al 10 jaar ofzo, maar heb ze nog nooit live gezien dus dat shirt is wel een verplichting haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken