Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.387
7.871
ik denk ook dat ik het vandaag is de dag shirt aantrek op de donderdag.
rest van het weekend gewoon overige bandshirts/graspop shirts.
ik geloof niet dat ik een shirt heb van een band die op graspop staat dit jaar, normaal probeer ik wel een shirt aan te doen van een band die speelt die dag.
Misschien is het ook wel iets van de oudere generatie? Dat het vooral daar een ongeschreven regel is. Ik verwacht toch net als bij Alestorm afgelopen keer een berg jong volk met ECB shirts
Electric Callboy leek vorig jaar al één van de meest populaire keuzes qua bandshirts, zal dit jaar wel helemaal extreem zijn, vooral op vrijdag natuurlijk
Qua shirts moet ik nog eens kijken, heb er miss een 150 tal ofzo. Soms durf ik dat wel eens te doen een bandshirt aandoen van een band die speelt en niet gaan kijken omdat ze overlappen met een andere band die ik minder vaak heb gezien of als ik daar opt moment zin in heb.
150? :eek: ik zit denk ik aan een stuk of 10.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
belgische band Black mirrors mag Alice cooper gaan supporten deze zomer, zeer goeie band en denk dat we dit toch ook al met potlood kunnen gaan opschrijven als vervanger als er een band wegvalt
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en King810

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
470
664
Als Impericon weer op de metal market staat, dan daag ik iedereen uit om voor €7 zo'n surprise shirt te halen en die aan te trekken (oke misschien dit jaar €10 met de inflatie lol)
Nonde, dat heb ik gemist vorig jaar! Jammer dat ze hier niet veel reclame voor maken, of wel?
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
871
2.573
Als Impericon weer op de metal market staat, dan daag ik iedereen uit om voor €7 zo'n surprise shirt te halen en die aan te trekken (oke misschien dit jaar €10 met de inflatie lol)
Ook leuk om dat als opvolger van het vandaag is de dag shirt te introduceren. Al verwacht ik bij de groepsfoto weer het signaal te geven dat vandaag de dag is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
31
68
Tobias Sammet net in zijn radioprogramma. Had het over zijn zomertour over de upcoming shows in Duitsland, maar ook de festivals.
Aanwezig zijn: Ronnie Atkins, Bob Catley, Geoff Tate "en nog meer"
Kan je gebaseerd op die info een inschatting maken welke liedjes waarschijnlijk gespeeld worden? Ik kende Avantasia niet, dus ben aan het inluisteren (wat echt top is trouwens 😊), maar dan weet ik eventueel welke liedjes ik kan verwachten (indien mogelijk natuurlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.965
8.027
Nog een stukje extra informatie:
Er is iemand bij die er nog nooit eerder bij is geweest...
Dan denk ik aan een Floor Jansen, of misschien toch Hansi van Blind Guardian?
Heel veel meer anderen kan ik zo snel niet bedenken die er nog nooit bij zijn geweest live...
Morgen / in het weekend maar even op onderzoek uit!

Kan je gebaseerd op die info een inschatting maken welke liedjes waarschijnlijk gespeeld worden? Ik kende Avantasia niet, dus ben aan het inluisteren (wat echt top is trouwens 😊), maar dan weet ik eventueel welke liedjes ik kan verwachten (indien mogelijk natuurlijk).

Ik zou beginnen met deze setlist van een festival show in Argentinië:

Dying For An Angel wordt denk ik altijd live gespeeld, altijd met Eric Martin (geen idee hoe dat gaat zijn als hij er niet bij zou zijn), Scarecrow en de combinatie Sign of the Cross / The Seven Angels zijn er ook altijd wel bij, en van die laatste is volgens mij ook een Wacken video te vinden op youtube.

Mocht Floor Jansen erbij zijn, dan kan je de twee singles van het nieuwste album ook wel inluisteren: Kill the Pain Away en Misplaced Among the Angels.
Hansi Kürsch heeft alleen met het nummer The Raven Child een stuk gezongen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.965
8.027
Bevestigd:
Afgevallen:
  • Jørn Lande (ex-Ark, ex-Masterplan, Jørn)
  • Amanda Somerville (Aina, Kiske/Somerville, Trillium)
  • Alice Cooper
  • Klaus Meine (Scorpions)
  • Michael Kiske (Helloween, Place Vendome, Kiske/Somerville, Unisonic)
  • Mille Petrozza (Kreator)

Onbekend:
  • Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray)
  • Sharon den Adel (Within Temptation)
  • Timo Tolkki (ex-Stratovarius, ex-Revolution Renaissance, ex-Symfonia)
  • Roy Khan (Conception, ex-Kamelot)
  • Eric Singer (Kiss, ex-Black Sabbath, ex-Alice Cooper)
  • Russell Allen (Symphony X, Adrenaline Mob)
  • Tim "Ripper" Owens (ex-Judas Priest, ex-Yngwie Malmsteen, ex-Iced Earth)
  • Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva's Pain)
  • Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, ex-Deep Purple, ex-Yngwie Malmsteen)
  • Biff Byford (Saxon)
  • Eric Martin (Mr. Big)
  • Robert Mason (Warrant, Lynch Mob)
  • Dee Snider (Twisted Sister)
  • Herbie Langhans (Seventh Avenue)
  • Marko Hietala (Nightwish, Tarot, Northern Kings, Raskasta Joulua, Sapattivuosi, Sinergy)
  • Candice Night (Blackmore's Night)
  • Hansi Kürsch (Blind Guardian)
  • Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever)
  • Ralf Scheepers (Primal Fear, ex-Gamma Ray)

Gisteren werd deze ook gequote. Blijkbaar was het dus al bekend, máár nieuwe informatie dus wel dat een nog nooit eerder meegeweeste artiest mee is.

De ondersten uit het lijstje vind ik dan het meest realistisch. Marko Hietala is weer actief en later in het jaar een tour met Tarja, Hansi Kursch natuurlijk op tour met Blind Guardian en in de buurt, Floor Jansen heeft het ook relatief rustig, maar moet misschien een oppas regelen. Candice Night, misschien?
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny en MetalLimbo

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
86
196
Andere kwestie: zijn er al mensen bezig met hun shirt keuze ( of algehele kleding) voor het weekend? Mensen die hun “vandaag is de dag”-shirt weer aan gaan trekken?

Bij mij valt de keuze momenteel op vandaag is de dag of mijn Avantasia shirt.
Probably a new "team shirt" of our group. Then maybe our last year's team shirt. Perhaps Chief's shirt from the movie Slapshot. And then maybe the official Graspop shirt or some band shirt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken