Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals ik al zei.
Ik heb ook nooit gezegd dat de zondag de enige dag voor het (relatief) oudere publiek zou zijn, wel de enige consistente dag. En daar zat ook toen al precies de misconnect in de discussie. ;)

Ah, duidelijk. Als ik mijzelf als graadmeter neem, vind ik dit jaar de vrijdag geschikter voor ouderen Dan de zondag. Gebaseerd op dat ik er de vrijdag ben en de zondag minder vind en dus ook niet aanwezig :p
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Ah, duidelijk. Als ik mijzelf als graadmeter neem, vind ik dit jaar de vrijdag geschikter voor ouderen Dan de zondag. Gebaseerd op dat ik er de vrijdag ben en de zondag minder vind en dus ook niet aanwezig :p
Haha, daar kan ik inkomen. 😁

Ik vind het lastig om een specifieke dag voor 'ouderen' aan te wijzen dit jaar, de donderdag, vrijdag en zondag zijn wat dat betreft best aan elkaar gewaagd.
Ook oudjes hebben natuurlijk uiteenlopende smaken, dus bands als Tool, Avantasia, Machine Head kunnen daarnaast ook doorslaggevend zijn voor iemand die maar één dag kan/wil gaan.
Maar als je hypothetisch blind die keuze zou moeten maken met een voorkeur voor oudere, klassiekere hard/heavy bands, dan is de zondag wel de meest veilige keuze, lijkt me.
Idem voor de zaterdag voor liefhebbers van metalcore.

Maar gelukkig hoeven we (nog) niet blind te kiezen uiteraard! 😉
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Haha, daar kan ik inkomen. 😁

Ik vind het lastig om een specifieke dag voor 'ouderen' aan te wijzen dit jaar, de donderdag, vrijdag en zondag zijn wat dat betreft best aan elkaar gewaagd.
Ook oudjes hebben natuurlijk uiteenlopende smaken, dus bands als Tool, Avantasia, Machine Head kunnen daarnaast ook doorslaggevend zijn voor iemand die maar één dag kan/wil gaan.
Maar als je hypothetisch blind die keuze zou moeten maken met een voorkeur voor oudere, klassiekere hard/heavy bands, dan is de zondag wel de meest veilige keuze, lijkt me.
Idem voor de zaterdag voor liefhebbers van metalcore.

Maar gelukkig hoeven we (nog) niet blind te kiezen uiteraard! 😉

Zondag zou blind gezien waarschijnlijk wel het veiligst zijn voor mij, al is de donderdag (ook in het algemeen) ook een goede optie, omdat daar vaak de unieke headliner staat
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Denk dat het probleem ook niet zozeer de uitersten van de metalcore zijn die net wél of nét niet bij het genre horen. Het zijn die generieke, inwisselbare groepen uit het centrum, de bands zonder eigen smoel. ERRA, Fit for a King, Bury Tomorrow, Of Mice and Men, waarbij braaf alle vakjes volgens de formule worden afgevinkt.

BOOOOO!! Hoe durf je! Blasphemy! Ik kijk juist erg uit naar Bury Tomorrow en Fit For A King en beide vind ik niet op elkaar lijken.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
BOOOOO!! Hoe durf je! Blasphemy! Ik kijk juist erg uit naar Bury Tomorrow en Fit For A King en beide vind ik niet op elkaar lijken.
Bury Tomorrow is erg uniek en een van de beste bands in het genre, Fit for a King vind ik dan helaas ook wel vrij generiek, maar misschien nog te weinig geluisterd.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Voor mij zijn de rollatorbands dit jaar:
Alice Cooper, Megadeth, Heart, Judas Priest, Uriah Heep, Glenn Hughes, Scorpions, Deep Purple, Body Count. Met op de gedeelde eerste plek Megadeth en Scorpions. Maar ik heb het gevoel dat het veel minder is dan andere jaren. Zo'n combinatie van Def Leppard / Motley Crue is er dit jaar niet.

Op de donderdag en zondag (de dagen van de 'meeste rollatorbands' volgens mijn overzicht) zijn er meer dan voldoende alternatieven. Tool, Ne Obliviscaris, Night Verses, Alien Weaponry, Babymetal zijn zomaar een greep uit de donderdag en Emperor, Ihsahn, Igorrr, Slaughter To Prevail, Karnivool, Ereb Altor en John Coffey uit de zondag.

Objectief zal het ook vorig jaar wel voldoende afwisselend zijn geweest (vooral ook op de andere podia) maar ik ervaar het dit jaar als veel minder storend dan vorig jaar in elk geval. En een deel ervan (Judas Priest, Scorpions, Deep Purple) heb ik alweer een tijdje niet meer gezien (de vorige passages stonden er steeds sterke Marquee-acts tegenover die ik voorrang gaf) dus die zal ik wel mee willen pakken als het spoorboekje het toelaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmy

Gebruikers die dit onderwerp bekijken