Best Kept Secret 2017

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Voor de BKS-veteranen: waar staat de lekkerste kapsalon van BKS? Heb desbetreffende foodtruck dit jaar nog niet gespot… wellicht mijn ogen niet goed de kost gegeven…
Ik ben ook op zoek, maar nog niet gevonden. Alles staat ook meer verspreid over het terrein.

BKS 2018 is trouwens op 8-9-10 juni volgens het achterkant van het boekje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.440
5.184
Voor mij
1. Millionaire
2. Real Estate
3. Run The Jewels

Metronomy, Amber Arcades, en The Japanese House waren ook tof. The Parrots begonnen ook tof alleen zwakte wat af. Toen gaan kijken bij Agnes Obel wat een stuk mooier was. Jenny Hval viel me een beetje tegen (stond ook tussen teveel praters helaas).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
@Black_Lies hahhaa sorry! Ik dacht dat je in het begin “Ben je al zat?” Vroeg ipv “jij bent toch thomas”. Kreeg ik achteraf te horen…

Hahahaha XD

Mijn top 3

1. Jenny Hval (holy shit!)

2. Run the Jewels
3. Real Estate
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
1. Run The Jewels
2. King Gizzard
3. Real Estate

Was een mooie eerste dag, wat een fijn festival!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
Arcade Fire was supertof! Zeer sterke liveband.

Verder,
Chris Cohen: saaiig
Cloud Nothings: tegenvallend
Wild Beasts: Weggelopen na 2 nrs
Floating Points: klonk ok van afstandje
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat ik gisteravond achter mij streampje gelukkiger en gelukkiger werd dat Arcade Fire op RW staat. Wat is dat strak en goed zeg, pfoe.

Ben vandaag wel beetje benieuwd naar Kaleo(want had ze wel op RW echt willen zien) en RH mochten ze daar toch iets van uitzenden
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat ik gisteravond achter mij streampje gelukkiger en gelukkiger werd dat Arcade Fire op RW staat. Wat is dat strak en goed zeg, pfoe.

Ben vandaag wel beetje benieuwd naar Kaleo(want had ze wel op RW echt willen zien) en RH mochten ze daar toch iets van uitzenden
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
1. Arcade Fire
2. Jenny Hval
3. Americ anfootball
4. Kikagaku Moyo
5. Strand of Oaks
6. Run the Jewels
7. Radiohead
8. Cloud Nothings
9. Real Estate
10. Floating Points

Top 10!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.604
607
Wat ik op de live stream heb gezien vond ik allemaal vrij saai. Alleen Millionaire vond ik wel tof.
Baal wel dat ik niet in de gelegenheid was om Arcade Fire te zien.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.235
827
Ik ging dus enkel de zaterdag voor Arcade Fire. Holy f*ck wat was dát een goed concert. Abnormaal wat die losmaakten op het veld. Wat een wereldband is het toch! Beter dan Pinkpop 2014 zelfs. Hopelijk staat de live-uitzending snel op Youtube. Ik wil dit herbeleven, herbeleven, herbeleven!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.685
1.219
Samenvatting (alleen de bands waar ik iets over kwijt wil ga ik vernoemen, heb nog wat halve shows gezien e.d. maar ga niet over alles iets zeggen):


Vrijdag:
Real Estate: mooi, rustig,... zoals we Real Estate kennen!
The Parrots: leuk feestje vooraan
Millionaire: niet helemaal overtuigd maar mogelijks kwam dit door mijn slecht plaatsje net buiten de tent
Metronomy: perfect net voor zonsondergang op het strand
King Gizzard & The Lizard Wizard: zeer strak live!

Zaterdag:
Whitney: aangename nummers, iets meer van verwacht wel (qua sfeer in het publiek dan)
Circa Waves: Britpop/indierock hoe het moet, lekker in het zonnetje!
Cloud Nothings: lekkere nummers! was sowieso al men favoriete band van het festival.
*** daarna gaan eten op de camping en we zijn met 2 wat ziek geworden van het eten, dus de rest v/d avond niet veel gedaan. Jammer genoeg zeer rustig moeten blijven bij Arcade Fire. Al klonk het wel geweldig achteraan werd er ook op verschillende plaatsen gedanst. Heerlijk!

Zondag:
*** s morgens nog steeds niet 100% gezond, dus rustig begonnen
Iguana Death Cult: klonk lekker stevig, goede nummers
Canshaker Pi: verassing van het weekend, stevig setje!
Kaleo: sowieso niet 100% men ding, en daar is het bij gebleven. Hoop dat deze band snel uitdooft na hun ene grote radiohit
Strand Of Oaks: goed gebracht maar het tempo mocht iets hoger.
American Footbal: mooi, maar ongepast op een festival waar je tussendoor (en soms zelfs tijdens) de andere bands hoort en waar mensen totaal ongeïnteresseerd staan praten.
***Daarna richting huis getrokken want nog altijd niet helemaal gezond + ik moest Radiohead toch niet zien (en setlist gewijs heb ik niet veel gemist voor mij persoonlijk, maar de meeste zullen het wel geweldig gevonden hebben).


Conclusie: Best Kept Secret is gewoon een super leuk, divers festival. Ik probeer er elk jaar bij te zijn!
Beste shows:
01 Cloud Nothings
02 Arcade Fire
03 The Parrots
04 Canshaker Pi
05 King Gizzard & The Lizard Wizard


Teleurstellingen:
01 ziek worden van slecht camping eten
02 het publiek/ de setting waarin American Football moest spelen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
910
320
Ik ging dus enkel de zaterdag voor Arcade Fire. Holy f*ck wat was dát een goed concert. Abnormaal wat die losmaakten op het veld. Wat een wereldband is het toch! Beter dan Pinkpop 2014 zelfs. Hopelijk staat de live-uitzending snel op Youtube. Ik wil dit herbeleven, herbeleven, herbeleven!

Stond zondagochtend in zijn geheel op YouTube, maar is daarna weer verwijderd.
 

MKSH

Playlistbediener
21 feb 2017
5
0
Zo, dat is weer voorbij!

Goede ontdekking, dit niet al te goed verborgen geheim. Vooral ook de enorme hoeveelheid relaxte hangplekken ( in de zon én in de schaduw ) is echt fijn.

Hoogtepunten wat mij betreft :
Radiohead
Arcade Fire
Soulwax
Weval
Her
Thurston Moore Group
RY X
Junjun en de Indiërs

Agnes Obel was ook mooi ( van een aftstandje ), Meteonomy was half-half, zoals altijd.

Fijn!
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.235
827
Bartjuh1981 wrote:
Ik ging dus enkel de zaterdag voor Arcade Fire. Holy f*ck wat was dát een goed concert. Abnormaal wat die losmaakten op het veld. Wat een wereldband is het toch! Beter dan Pinkpop 2014 zelfs. Hopelijk staat de live-uitzending snel op Youtube. Ik wil dit herbeleven, herbeleven, herbeleven!


Stond zondagochtend in zijn geheel op YouTube, maar is daarna weer verwijderd.

Toen lag ik nog in coma haha. Iemand het geript toevallig?
 

MKSH

Playlistbediener
21 feb 2017
5
0
En : de variatie en wachttijden bij eten en drinken is echt heel fijn. Zelfs op de drukste dagen.

Ik heb heel lekker gegeten. Het heeft helemaal geen zin kilo's slecht eten mee naar de kamping te zeulen, waar je in de supermarkt toch een kapitaal aan uitgeeft en waarvan de helft toch weer weggegooid wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken