ABC draft: Line-up presentaties

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
@warriorandweirdo
DRAFT ABC Warrior.jpg
https://clashfinder.com/s/citw22

@Oasiss
oasiss lff abc.jpg

@Joslittel
joslittlel abc.png
https://clashfinder.com/s/jozzfesteurotrip/

@Yannick
yannick abc.png

@Rikkie
rikkie abc.png

@Timmetje
Timpop-2022.jpg

@theblackmadness
blackmadness abc.jpg

@randyrw
ABC Randy.png

@WesleyNoH
ABC Wesley.png

@ThijsDB
ABC thijs.jpg

@Paddy
ABC paddy.jpeg

@HollandiaFCB
ABCFEST haollandia.jpg
https://clashfinder.com/s/abcfest/

@koekdoos
ABC koekdoos.png

@Brian
Classic wings.png

@Martijn
ABCThis-must-be-the-place.png

@werchter12
ABC Werchter.png

@mattman
ABC duskdawn.png
 
Laatst bewerkt:

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.707
2.368
Wij zijn erg blij om de poster en timetable van Cabin In The Woods 2022 eindelijk te mogen bekendmaken.

Aangezien het festivalpark in Werchter al bezet was van 1 t.e.m. 3 juli, zijn we verheugd om te mogen aankondigen dat ons festival een nieuwe locatie heeft en wat voor één! Voor het eerst zal Cabin In The Woods plaatsvinden in Holsbeek, het thuisdorp van de organisator, en dat op (en rond) de site van het Kasteel van Horst.

We zijn er zeker van dat ons publiek zich zal weten te vermaken met een interessante en mooie mix van de grootste artiesten tot kleine, onontdekte parels. Daarnaast hebben we ook een resem aan interessante projecten en artiesten die hun livedebuut zullen maken op Cabin In The Woods 2022, zoals: Enya, The Clementines, Zooey Deschanel, Olivia Vedder en Routine.

Elke dag zal ook in het teken staan van een (film)componist. In onze cinemazaal ‘The Movies’, zal u dagelijks een aantal films kunnen zien, van onze componist(e) van de dag. Ook zijn er 2 exclusieve avant-premières te bewonderen. Op vrijdag zal dankzij Hildur Gudnadóttir het nieuwe project van David O. Russell te bewonderen zijn. Wie wat extra sterren aan het werk wil zien is hier aan het juiste adres want er zijn rollen weggelegd voor oa. Robert De Niro, Christian Bale, Margot Robbie, Taylor Swift, Rami Malek en onze eigenste Matthias Schoenaerts. Op zondag zal Max Richter dan weer Spaceman meebrengen, dit is het nieuwe project van regisseur Johan Renck en producer Channing Tatum, met in de hoofdrollen Adam Sandler en Carey Mulligan.

Voor het overige laten we de poster en timetable voor zich spreken.

Enjoy Cabin In The Woods 2022!

DRAFT ABC.jpg

timetable: https://clashfinder.com/s/citw22
official playlist: https://open.spotify.com/playlist/2LKV40jsKpJUr5ChskBvqq
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Ziet er wederom heel gaaf uit en ik ga zo op weg naar sport jouw playlist op de fiets luisteren. Eerste blik op je clashfinder: clashes King Crimson/Gabriels, Mount Eerie/Igor Stravinsky ben ik blij dat ik die nooit echt zou moeten maken. Nice, ziet er goed uit!

(gemiste kans om niet de film Mamma Mia te draaien als extraatje op de zondag ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
De komende dagen heel druk en vandaag de minst drukke dag, dus het Live Forever Festival pakt ook door.
Ook wij hebben weer een prachtig plaatje kunnen maken (al zeg ik het zelf en besef dat mijn creatieve skills niet heel bijzonder zijn).

Wij zitten ook in het bijzonder drukke weekend waarin ook Cabin in the Woods is gepland.

Op vrijdag 1 juli staat voor u klaar:

Daft Punk - Lana del Rey - Thom Yorke - Charlie XCX - Rosalía - Wolf Alice - Hayley Williams - Goldband - Imogen Heap - Griff - Vreemde Kostgangers - MEAU - Ibrahim Maalouf - Boy Pablo - The Upsetters

Op zaterdag 2 juli:

Aretha Franklin - Ella Fitzgerald - Pulp - Hayley Kiyoko - Etta James - Nícolas Jaar - Floor Jansen - Angus & Julia Stone - $uicideboy$ - Duffy - Opgezwolle - Oleta Adams - Yann Tiersen - Klein Orkest - WIES - Verás

En afsluitend op 3 juli:

Beyoncé - Janelle Monaé - Childish Gambino - Lizzo - Solange - Miley Cyrus - Kelly Rowland - Neneh Cherry - Fisher - S10 - Froukje - Tinariwen - Udo Lindenberg - !!! - Zoe Wees - Zikai

Dat leidt alles op een rijtje tot de volgende poster:

lff abc .jpg

Om de route voor de eerste weekend van juli alvast uit te stippelen:


Nog twee leuke statistieken:
60 % van de namen bestaat uit vrouwen, waarmee we een vrij uniek hoog gehalte vrouwen op onze podia hebben.
22 % van de namen is afkomstig uit Nederland (excuses aan de Belgen, ik benoem het percentage Belgen maar even niet).

Het was weer een genoegen een mooie line up samen te stellen! Ik kijk uit naar de andere posters!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.244
4.521
En Ibrahim Maalouf is op de poster omgedoopt tot Ibramim Maalouf zie ik!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
De komende dagen heel druk en vandaag de minst drukke dag, dus het Live Forever Festival pakt ook door.
Ook wij hebben weer een prachtig plaatje kunnen maken (al zeg ik het zelf en besef dat mijn creatieve skills niet heel bijzonder zijn).

Wij zitten ook in het bijzonder drukke weekend waarin ook Cabin in the Woods is gepland.

Op vrijdag 1 juli staat voor u klaar:

Daft Punk - Lana del Rey - Thom Yorke - Charlie XCX - Rosalía - Wolf Alice - Hayley Williams - Goldband - Imogen Heap - Griff - Vreemde Kostgangers - MEAU - Ibrahim Maalouf - Boy Pablo - The Upsetters

Op zaterdag 2 juli:

Aretha Franklin - Ella Fitzgerald - Pulp - Hayley Kiyoko - Etta James - Nícolas Jaar - Floor Jansen - Angus & Julia Stone - $uicideboy$ - Duffy - Opgezwolle - Oleta Adams - Yann Tiersen - Klein Orkest - WIES - Verás

En afsluitend op 3 juli:

Beyoncé - Janelle Monaé - Childish Gambino - Lizzo - Solange - Miley Cyrus - Kelly Rowland - Neneh Cherry - Fisher - S10 - Froukje - Tinariwen - Udo Lindenberg - !!! - Zoe Wees - Zikai

Dat leidt alles op een rijtje tot de volgende poster:

Bekijk bijlage 1279

Om de route voor de eerste weekend van juli alvast uit te stippelen:


Nog twee leuke statistieken:
60 % van de namen bestaat uit vrouwen, waarmee we een vrij uniek hoog gehalte vrouwen op onze podia hebben.
22 % van de namen is afkomstig uit Nederland (excuses aan de Belgen, ik benoem het percentage Belgen maar even niet).

Het was weer een genoegen een mooie line up samen te stellen! Ik kijk uit naar de andere posters!

Ligt het aan mij of tel ik 3x16 en dus 48 namen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Na een intensieve boekingsperiode mogen wij bij JozzFest met veel trots de line-up van de volgende editie van JozzFest presenteren met de toepasselijke titel A,B to the ZZ. JozzFest biedt dit jaar weer alles wat jullie van ons gewend zijn. Een zonovergoten festivalweide waar een rijk assortiment aan Belgische bieren wordt geschonken. Wat wel anders is deze editie is de opzet van het terrein. We hebben ervoor gekozen dit keer geen JozzDome op te bouwen zodat er meer ruimte en aandacht komt voor de andere acts. Deze extra ruimte zien we ook in de settijden. Bijna alle acts spelen minimaal een uur. Hierdoor trakteren we onze bezoekers op volwaardige shows van hun favoriete artiesten!

Wat interessante gegevens voor onze bezoekers:

- We presenteren op de afsluitende dag een heel bijzonder programma in de Marque. Deze dag staat in het teken van symfonische muziek in de breedste zin van het woord. De metalbands Ne obliviscaris en Lacuna Coil treden aan met klassieke ondersteuning. Maar ’s avonds gaan we helemaal los met eerst een prachtig optreden van Ennio Morricone met orkest en koor waarna Vangelis de hoogtepunten uit zijn oeuvre speelt met dezelfde ondersteuning. Dit belooft een traktatie te worden!

- We bieden 8 decennia aan de beste gitaarmuziek van deze planeet, een unicum voor JozzFest. We starten in de 50’s met Johnny Cash, veel toppers uit de 60’s met oa The Doors en Led Zeppelin en kleinere parels zoals Iron Butterfly, de 70’s zijn erbij met oa Uriah Heep, Zappa en Jehtro Tull. De 80’s zijn vertegewoordigd door helden zoals Bruce Springteen, Rush, Tom Petty en Stevie Ray Vaughan. Wie vertegenwoordigd de 90’s beter dan Temple of the Dog maar ook de Manic Street Preachers of The Verve? Uit de 00’s oa 3 Doors Down en van recente komaf vooral enkele goede metalbands.

- Over metalbands gesproken. We bieden een programma aan waar voor alle smaken wat te vinden is. Symfonische metal met Nightwish en Lacuna Coil, old school death met Obituary en BAEST, hardcore met Fleddy en Hatebreed, moderne metal met System of a Down, Gojira, Avatar en Godsmack, death metal met Amon Amarth, 1914 en Rivers on Nihil, progressive met Opeth, Devin Townsend, King Buffalo en Kamelot, doom met Moonspell en Paradise Lost, black metal met Emporer en Ne Obliviscaris en ter afsluiting metalcore met While She Sleeps en I Prevail. Kortom, u komt gegarandeerd aan uw trekken!

Hierbij de poster en podiumindeling. Via deze link is het blokkenschema te bekijken: https://clashfinder.com/s/jozzfesteurotrip/

1647371376958.png

1647371397496.png

Dan rest mij niks anders dan de organisatie te bedanken @Brian en ook alle mede organisatoren voor de wederom erg fijne draft!
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.179
We hadden het hier en daar wel al laten vallen, maar nu alle namen bekend gemaakt zijn, kunnen we volledig open kaart spelen. We zijn als organisatie trots om een concept te presenteren naar de formule van het befaamde festival in Indio, Californië. Ontstaan uit een idee dat rave culture en live muziek bij elkaar zou brengen in de Bay Area. Voor de opzet van dit spel kozen we ervoor om een editie op poten zou zetten die zowel de trends en hypes van toen (denk maar aan riot-grrl, grunge of gangsta rap) in de spotlight te zetten als rekening te houden met de oorsprong en concepten van toen (zoals de eerder vermelde LA rave culture die in de jaren 90 monddood werd gemaakt) als rekening houden met enkele house hold names die ronken langs de muziekclubs op The Sunset Strip, denk maar aan een band als Weezer of de nét niet geboekte Red Hot Chili Peppers.

Bij deze, mijn take over hoe er volgens mij een editie van Coachella kunnen en zou mogen uit zien indien het in de jaren 90 was georganiseerd geweest (mits de beperkingen van het alfabet en het ontbreken van de Gobi Tent).

Net zoals vorige, andere drafts schommelt de gendergelijkheid opnieuw rond de 50%, ditmaal 48%. Teken dat affiches ook in de nineties er prima 'gelijk' kunnen uitzien.

Genres op de affiche:
  • Rock (8): Rage Against The Machine, Pink Floyd, The Cranberries, The Flaming Lips, Kyuss, Garbage, Weezer, Arno
  • Techno & house (8): Jeff Mills, Ellen Allien, 4hero, Vicki Edwards, DJ Zinc, DJ Paulette, Nancy Noise, Ian Pooley
  • Indie rock/shoegaze (7): Mazzy Star, Slowdive, The Breeders, Lamb, Grandaddy, Won Ton Ton, The Underthings
  • Rap/hiphop (6): Fugees, Beastie Boys, The Roots, Three Six Mafia, Queen Latifah, Dr. Octagon
  • Punk/Riot-grrl (6): Sleater-Kinney, Joan Jett & The Blackhearts, X, 7 Year Bitch, Huggy Bear
  • Pop/r&b (4): David Bowie, Diana Ross, Kylie Minogue, Aaliyah
  • Electronica (4): Massive Attack, The Chemical Brothers, Orbital, Zero 7
  • Metal (3): Nine Inch Nails, Helmet, Voivod
  • Folk/singer-songwriter (3): Tracy Chapman, Eliott Smith, Indigo Girls
  • Dub/reggae (1): U-Roy

Affiche:

KnIluwW.png


Day by day splits:
vrijdag:

uO7YoQz.png


zaterdag:

Rq1xqZn.png


zondag:

VJb6eVr.png


// CLASHFINDER //
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.314
6.514
Graag gedaan @Joslittel . Ziet er goed uit! Ik wil graag nog iets over je blokkenschema zeggen, maar ik kan hem niet openen. Staat ook nog eurotrip bij, misschien dat daar iets fout gaat?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
Ik zelf ben een ongelooflijke prutser op technisch gebied, dus het doet me altijd verbazen wat voor visueel spektakel de meesten er van maken! Naast de prachtige line-ups ook mijn complimenten daarvoor ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.230
7.502
Na een intensieve boekingsperiode mogen wij bij JozzFest met veel trots de line-up van de volgende editie van JozzFest presenteren met de toepasselijke titel A,B to the ZZ. JozzFest biedt dit jaar weer alles wat jullie van ons gewend zijn. Een zonovergoten festivalweide waar een rijk assortiment aan Belgische bieren wordt geschonken. Wat wel anders is deze editie is de opzet van het terrein. We hebben ervoor gekozen dit keer geen JozzDome op te bouwen zodat er meer ruimte en aandacht komt voor de andere acts. Deze extra ruimte zien we ook in de settijden. Bijna alle acts spelen minimaal een uur. Hierdoor trakteren we onze bezoekers op volwaardige shows van hun favoriete artiesten!

Wat interessante gegevens voor onze bezoekers:

- We presenteren op de afsluitende dag een heel bijzonder programma in de Marque. Deze dag staat in het teken van symfonische muziek in de breedste zin van het woord. De metalbands Ne obliviscaris en Lacuna Coil treden aan met klassieke ondersteuning. Maar ’s avonds gaan we helemaal los met eerst een prachtig optreden van Ennio Morricone met orkest en koor waarna Vangelis de hoogtepunten uit zijn oeuvre speelt met dezelfde ondersteuning. Dit belooft een traktatie te worden!

- We bieden 8 decennia aan de beste gitaarmuziek van deze planeet, een unicum voor JozzFest. We starten in de 50’s met Johnny Cash, veel toppers uit de 60’s met oa The Doors en Led Zeppelin en kleinere parels zoals Iron Butterfly, de 70’s zijn erbij met oa Uriah Heep, Zappa en Jehtro Tull. De 80’s zijn vertegewoordigd door helden zoals Bruce Springteen, Rush, Tom Petty en Stevie Ray Vaughan. Wie vertegenwoordigd de 90’s beter dan Temple of the Dog maar ook de Manic Street Preachers of The Verve? Uit de 00’s oa 3 Doors Down en van recente komaf vooral enkele goede metalbands.

- Over metalbands gesproken. We bieden een programma aan waar voor alle smaken wat te vinden is. Symfonische metal met Nightwish en Lacuna Coil, old school death met Obituary en BAEST, hardcore met Fleddy en Hatebreed, moderne metal met System of a Down, Gojira, Avatar en Godsmack, death metal met Amon Amarth, 1914 en Rivers on Nihil, progressive met Opeth, Devin Townsend, King Buffalo en Kamelot, doom met Moonspell en Paradise Lost, black metal met Emporer en Ne Obliviscaris en ter afsluiting metalcore met While She Sleeps en I Prevail. Kortom, u komt gegarandeerd aan uw trekken!

Hierbij de poster en podiumindeling. Via deze link is het blokkenschema te bekijken: https://clashfinder.com/s/jozzfesteurotrip/

Bekijk bijlage 1282

Bekijk bijlage 1283

Dan rest mij niks anders dan de organisatie te bedanken @Brian en ook alle mede organisatoren voor de wederom erg fijne draft!
Mooie line up weer zoals altijd!
1 kleine opmerking, er staat 2x Emporer ipv Emperor
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Bij deze de complete line-up voor Once Upon A Time In The West. Dit festival wordt gehouden in mijn geboortedorp Landgraaf. Sprake is van 3 podia. Twee stages die tegenover elkaar staan, waardoor het aantal clashes beperkt blijft. Daarnaast is er nog een overdekt podium.

Bij deze de line-up:
1647375850224.png

En als opwarmer de playlist

Tot slot @Brian bedankt!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
Mooie line up weer zoals altijd!
1 kleine opmerking, er staat 2x Emporer ipv Emperor
Haha verdomme. Die fout blijf ik maken. Zelfs een t-shirt aangeschaft (en vrijdag nog gedragen bij de show van Celeste) als reminder. Thanks voor het compliment
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.580
We hadden het hier en daar wel al laten vallen, maar nu alle namen bekend gemaakt zijn, kunnen we volledig open kaart spelen. We zijn als organisatie trots om een concept te presenteren naar de formule van het befaamde festival in Indio, Californië. Ontstaan uit een idee dat rave culture en live muziek bij elkaar zou brengen in de Bay Area. Voor de opzet van dit spel kozen we ervoor om een editie op poten zou zetten die zowel de trends en hypes van toen (denk maar aan riot-grrl, grunge of gangsta rap) in de spotlight te zetten als rekening te houden met de oorsprong en concepten van toen (zoals de eerder vermelde LA rave culture die in de jaren 90 monddood werd gemaakt) als rekening houden met enkele house hold names die ronken langs de muziekclubs op The Sunset Strip, denk maar aan een band als Weezer of de nét niet geboekte Red Hot Chili Peppers.

Bij deze, mijn take over hoe er volgens mij een editie van Coachella kunnen en zou mogen uit zien indien het in de jaren 90 was georganiseerd geweest (mits de beperkingen van het alfabet en het ontbreken van de Gobi Tent).

Net zoals vorige, andere drafts schommelt de gendergelijkheid opnieuw rond de 50%, ditmaal 48%. Teken dat affiches ook in de nineties er prima 'gelijk' kunnen uitzien.

Genres op de affiche:
  • Rock (8): Rage Against The Machine, Pink Floyd, The Cranberries, The Flaming Lips, Kyuss, Garbage, Weezer, Arno
  • Techno & house (8): Jeff Mills, Ellen Allien, 4hero, Vicki Edwards, DJ Zinc, DJ Paulette, Nancy Noise, Ian Pooley
  • Indie rock/shoegaze (7): Mazzy Star, Slowdive, The Breeders, Lamb, Grandaddy, Won Ton Ton, The Underthings
  • Rap/hiphop (6): Fugees, Beastie Boys, The Roots, Three Six Mafia, Queen Latifah, Dr. Octagon
  • Punk/Riot-grrl (6): Sleater-Kinney, Joan Jett & The Blackhearts, X, 7 Year Bitch, Huggy Bear
  • Pop/r&b (4): David Bowie, Diana Ross, Kylie Minogue, Aaliyah
  • Electronica (4): Massive Attack, The Chemical Brothers, Orbital, Zero 7
  • Metal (3): Nine Inch Nails, Helmet, Voivod
  • Folk/singer-songwriter (3): Tracy Chapman, Eliott Smith, Indigo Girls
  • Dub/reggae (1): U-Roy

Affiche:

KnIluwW.png


Day by day splits:
vrijdag:

uO7YoQz.png


zaterdag:

Rq1xqZn.png


zondag:

VJb6eVr.png


// CLASHFINDER //
Mooi concept en erg fijn affiche! Complimenten. Grote kanshebber voor een weekendticket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken