Welke albums heb je volledig integraal mogen horen?

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.465
4.788
Metallica - Master of Puppets (gelredome ‘06)
Metallica - the Black album (Werchter boutique ‘12)
Machine Head - burn my eyes (013 2019)
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
63
67
Ik kan niet echt iets bedenken eigenlijk, behalve The Gaslight Anthem - 59 sound in 013.

Wensenlijstje:

Fightstar - Grand Unification
Mogwai - Young Team
There Will Be Fireworks - The Dark, Dark Bright
My Chemical Romance - The Black Parade
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
524
493
Ah ja, Koyaanisqatsi heb ik ook twee keer gezien (Lowlands ook en vorig jaar in Tivoli), dat stuk met film is episch.

Door latere reacties in dit topic realiseer ik me dat ik dit concept vooral goed vind voor platen uit mijn puberteit. Inderdaad The Black Parade, maar vooral ook Bleed American, Blue Album, Americana, Enema Of The State (resp. My Chemical Romance, Jimmy Eat World, Weezer, Offspring, Blink 182). Als ik nu wel eens uit nostalgie zo'n band overweeg en de setlist check, zie ik alleen de singles van die albums en juist die hoef ik vaak niet zo nodig (nog eens) te horen, maar die albums in z'n geheel roepen wel mooie herinneringen op.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
282
341
Overigens ga ik nog wel naar "Yellowcard Celebrating 20 Years of Ocean Avenue" in Tivoli, dus wel een dikke kans dat ze hier dat hele album (al dan niet integraal) spelen.

Al kijk ik nog meer uit naar het voorprogramma (als je het zo kan noemen): Story Of The Year.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
288
257
Kan het altijd wel waarderen als een band een heel album speelt. Al helemaal bij een wat ouder album waar je de b-kantjes nooit meer van hoort.

Zelf kom ik bij volledig integraal en dus op volgorde uit op:
August Burns Red - Constellations (Melkweg 2019)
Bell Witch - The Clandestine Gate (Doonroosje 2023)

En een paar Roadburn edities bijwonen helpt ook al met dit lijstje, dit is waarschijnlijk nog niet eens alles. Volgens mij zouden sets van o.a. Liturgy en Neptunian Maximalism hier ook nog onder vallen bijvoorbeeld.
Alcest - Écailles de lune (Roadburn 2022)
GGGOLDDD - This Shame Should Not Be Mine (Roadburn 2022)
Wiegedood - There's Always Blood At The End Of The Road (Roadburn 2022)
Emma Ruth Rundle - Engine of Hell (Roadburn 2022)
Full of Hell - Garden of Burning Apparitions (Roadburn 2022)
Deafheaven - Sunbather (Roadburn 2023)
Cave In - Heavy Pendulum (Roadburn 2023)
Blood Incantation - Timewave Zero (Roadburn 2024)
Birds in Row - Gris Klein (Roadburn 2024)
Uboa - The Origin of my Depression (Roadburn 2024)
Cult Leader - A Patient Man (Roadburn 2024)
Laster - Andersmans Mijne (Roadburn 2024)

BIJNA volledig integraal en op volgorde:
Injury Reserve - By the Time I Get to Phoenix (Bitterzoet 2022) SS San Francisco ontbreekt als enige track in de setlist, waarschijnlijk omdat het een collab is.
Black Country, New Road - Live at Bush Hall (Zeitgeist 2022) Ik merk dit eigenlijk nu pas op, het album was toen namelijk nog niet uit. Maar de afsluiter Up Song (Reprise) is volgens setlist.fm niet gespeeld, dus ik streep hem door.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
288
257
Ik heb veel te veel op mijn wensenlijstje, maar aangezien ik The Black Parade hier zo vaak genoemd zie worden: ik zou Three Cheers for Sweet Revenge ook wel integraal willen zien. Beide albums zijn natuurlijk geweldig maar deze heeft toch net iets meer mijn voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Athos

Support act
13 jul 2023
998
1.551
Gezien

Green Day - Dookie (Gelredome 2024)
Green Day - American Idiot (Gelredome 2024)
Air - Moon Safari (Lowlands 2024)

Wensenlijst

Oasis - Definitely Maybe
Oasis - (WTS)MG
Blur - Parklife
Blur - Modern Life Is Rubbish
Blur - The Great Escape
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken