Wat luister je nu?

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
1. The Weeknd - 97
2. Radiohead - 57
3. Francis + The Lights - 31
4. Arcade Fire - 25
5. Sufjan Stevens - 24
6. Flume - 21
7. The Avalanches - 18
8. Frank Ocean - 18
9. Gallant - 17
10. Oh Wonder - 16
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
LVL UP - Return To Love .. Redelijk onbekende band lijkt me, maar zag ze voorbij komen op Pitchfork een aantal dagen/weken terug en het album luistert heerlijk door, geen idee wat voor stijl ik ervan moet maken want soms hebben ze toch zo een aantal lekkere uithalen en dan een nummer verder is het alweer zo'n laidback indierock nummer
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nog even mijn lijstje van november.

1. Car Seat Headrest - 61
2. Placebo - 51
3. Arcade Fire - 44
4. Warpaint - 33
5. Nicolas Jaar - 32
6. Radiohead - 29
7. Foxygen - 22
8. Preoccupations - 19
9. Canshaker Pi - 18
10. Interpol - 18
11. Black Rebel Motorcycle Club - 17
12. Cosmonauts - 16
13. Drenge - 16
14. Kurt Vile - 15
15. Modest Mouse - 14
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Erg lekker inderdaad! Ik heb gisteren en vandaag het naamloze album van Sigur Rós geluisterd en wauw. Hij komt eindelijk binnen, en hoe. Wat een waanzinnig mooie plaat, heel heftig wel. Lijkt wel of het muziek is van een ander universum ofzo, I don't know, het raakte me in ieder geval. Doei.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ital Tek – Hallowed.
Dat ik dit niet eerder opgezet heb dit jaar, erg fijn dit.

Heerlijke plaat inderdaad. Ik bedacht me vorige week nog dat het een plaat is die ik niet wekelijks draai, maar mij wel iedere keer positief verrast als ik hem opzet. Heb hem de afgelopen dagen wel vaker gedraaid. Denk dat ik hem wel in mijn top 10 van dit jaar opneem.

Wat jij hebt met Ital Tek, had ik gistren met SHXCXCHCXSH. Ook voor het eerst opgezet en ook positief verrast.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Wat jij hebt met Ital Tek, had ik gistren met SHXCXCHCXSH. Ook voor het eerst opgezet en ook positief verrast.
Dan ga ik die ook maar eens opzetten. Mooie album titel en tracklist trouwens.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hmm, dit deed mij nog niet heel veel. Later nog maar eens een keer opzetten.
Nog zo'n plaat die ik lang links heb laten liggen maar nu erg goed bevalt: Jenny Hval - Blood Bitch
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
[video]https://youtu.be/U-qfQcJveDw[/video]

Lekker nummer in het verlengde van vorige plaat.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
[video]https://www.youtube.com/watch?v=rsOQjS7JFUI[/video]
Ik kan dit zeker aanraden nog even te luisteren voor de jaarlijstjes
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
[video]https://www.youtube.com/watch?v=QaPrQa3oMy0[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XbxqtmjycLA[/video]

2 heel sterke nummers voor potentieel sterke albums die begin volgend jaar uitkomen.

Beste Elbow track in jaren (al vond ik het vorige album in z'n geheel ook niet slecht) en Run the Jewels blijven ook maar komen met van die brute, duizelingwekkend strak gerapte tracks. Ik voel het: dit gaat gewoon weer m'n favoriete hiphop album van volgend jaar worden. ;-)
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19

Mt. Mountain - Cosmos Terros. Tof album dit. Beetje (heavy) psych en af en toe bijna richting doom aan. Kwa zang heeft het best veel weg van The Black Angels. Hebben ook al wat stages gedeeld met niet de minste artiesten (Sleep, Boris, Thee Oh Sees, Mono, King Gizzard) terwijl dit pas hun eerste album is.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0

Mt. Mountain – Cosmos Terros. Tof album dit. Beetje (heavy) psych en af en toe bijna richting doom aan. Kwa zang heeft het best veel weg van The Black Angels. Hebben ook al wat stages gedeeld met niet de minste artiesten (Sleep, Boris, Thee Oh Sees, Mono, King Gizzard) terwijl dit pas hun eerste album is.
Nice, zag deze al eens voorbij komen. Zal hem vanavond eens opzetten :)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Oh en ik denk dat de nieuwe Youandewan erg goed in de smaak kan vallen onder de liefhebbers van melodieuze/melancholische electronica hier! Onwijs chille plaat, die wel een beetje doet denken aan Floating Points of een vroege Four Tet met jazzritmes en de rijke synthesizers en housebeats. Staat hier de laatste tijd op repeat, heel fijn!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken