Wat luister je nu?

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
426
En wat vinden we ervan
Vind het begin en de opbouw goed, sowieso productie van de tracks tot nu toe klinkt goed. Lijkt me een openings/-bindtrack. Vind het fris en lekker klinken, zal geen absolute topper op 't album worden.

Wat jij?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Vind het begin en de opbouw goed, sowieso productie van de tracks tot nu toe klinkt goed. Lijkt me een openings/-bindtrack. Vind het fris en lekker klinken, zal geen absolute topper op 't album worden.

Wat jij?
Fijne afwisseling! Trekt me wel deze stijl.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.849
Ik vind hen wel één van de meest interessante postpunk bands, al zou ik het niet meer zo noemen, want gelukkig zit er steeds minder punk in. Ook gelukkig zang die goed te doen is ipv dat gebrabbel en gemompel bij veel andere bands in dat genre. Oprecht benieuwd naar hun nieuwe album. Ze krijgen sowieso extra bonuspunten vanwege hun Rachel Khoo song 😍.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
411
695
Clean vocals van annisokay komen wel ff hard binnen. Eigenlijk klopt alles.
Luister nog maar zelden metalcore maar deze best lekker.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
De voorbije dagen zijn er toch wel bijzonder veel leuke singles uitgebracht. Deze gaan nog een tijdje op repeat!

Nog 2 weken geduld!

Elke single was al raak tot nu toe. Kijk enorm uit naar het album.

Helaas enkel een los nummer voor Chanel, maar goed, iets van Jamie is altijd beter dan niets van Jamie.

Blijkbaar gingen deze twee samen naar school, leuke samenwerking.

Pop emergency, Ari is back! Lekker nummer, helemaal on trend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.604
11.227
Dan voeg ik nog even de nieuwe single van The Black Crowes toe!

De nieuwe van Fat Dog:

Geen wanneer dit album uitkomt, maar dit is alvast een fijn nummer van jizue!

En, vooruit, toch ook de laatste van Green Day. Voel het nog niet helemaal voor het album dat dus bijna uitkomt, maar het is op zich wel weer degelijk.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Brian en Thisso

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Singletjes delen? Ik doe mee.

Beetje poppy en dan komen die strijkers invallen, mijn favo van dit moment:

Wisten jullie dat de gotarist van Big Thief zelf ook leuke muziek maakt?

Een oude Nederlandse band met nieuw werk:

En de nieuwe Black Keys is ook niet verkeerd:

Over hierboven genoemde nummers, MGMT, The Smile, The Black Crowes klinken lekker! Ik ben zelf wel een beetje Green Day moe. Jamie XX vond ik echt niks. Ariana Grande dan wel weer verassend leuk!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Gisteren nog vergeten vermelden maar daarom niet minder de moeite waard:

Hoog tijd dat Ivy Falls na al die tijd eens definitief doorbreekt. Terug na 4 jaar met een meer akoestische sound, de invloed van Bram Vanparys is duidelijk te horen.

Nieuwe Helado Negro komt ook over een paar weken uit.

En om af te sluiten de nieuwe Julia Holter. Heel sterk, bevalt mij een pak beter dan de vorige single.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.604
11.227
Luister de laatste tijd bijna alleen maar naar Santana en The Mars Volta. Iemand suggesties voor soortgelijke bands? De side projects van Omar Hupseflups kan ik al.
Wat betreft The Mars Volta: daar vraag je wel wat, maar voor mijn gevoel komen Thank You Scientist en The Fall of Troy wel in de buurt.
Santana is nog wel iets lastiger, denk ik. Als je meer van het latin-gebeuren houdt, heb ik niet echt een idee. Misschien gewaagd: Los Lobos. Voor de rest, misschien iets als John Lee Hooker, Funkadelic, Steely Dan? Komt natuurlijk ook niet echt in de buurt, maar wellicht dat het je iets aanspreekt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Geen zin om speciaal een topic aan te maken maar wel een vraag die me nu bezighoudt:

(In welk geval) checken jullie setlists van tevoren?

Ik ga in mei naar TOOL en probeer alle spoilers te ontwijken. Bijna niet te doen, kan geen YouTube of Reddit openen en lees ook geen recensies op (andere) fora. Het duurt nog dik 4 maanden tot het concert. Is dit de meerwaarde om 'verrast te worden' waard volgens jullie? Scheelt ook dat ik de setlists vóór de kerst wél gezien heb en elk nummer van de band ken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.498
Geen zin om speciaal een topic aan te maken maar wel een vraag die me nu bezighoudt:

(In welk geval) checken jullie setlists van tevoren?

Ik ga in mei naar TOOL en probeer alle spoilers te ontwijken. Bijna niet te doen, kan geen YouTube of Reddit openen en lees ook geen recensies op (andere) fora. Het duurt nog dik 4 maanden tot het concert. Is dit de meerwaarde om 'verrast te worden' waard volgens jullie? Scheelt ook dat ik de setlists vóór de kerst wél gezien heb en elk nummer van de band ken.

Ik check vrijwel altijd de setlist van te voren. Weet ik wat ik kan verwachten, wanneer er nummers voorbij komen die ik niet ken, en in het geval van last van de rug, weet ik hoe lang ik het nog moet vol houden
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
426
Geen zin om speciaal een topic aan te maken maar wel een vraag die me nu bezighoudt:

(In welk geval) checken jullie setlists van tevoren?

Ik ga in mei naar TOOL en probeer alle spoilers te ontwijken. Bijna niet te doen, kan geen YouTube of Reddit openen en lees ook geen recensies op (andere) fora. Het duurt nog dik 4 maanden tot het concert. Is dit de meerwaarde om 'verrast te worden' waard volgens jullie? Scheelt ook dat ik de setlists vóór de kerst wél gezien heb en elk nummer van de band ken.
Leuke vraag. Denk er zelf ook vaak over na, maar kan het praktisch nooit laten om de setlists te bekijken als ik naar een concert ga. Meestal luister ik hem ook nog eens door en schenk wat aandacht aan de voor mij onbekende(re) nummers. Ook een stukje voorpret.
Recensies lees ik ook met enige regelmaat wel, neemt voor mij meestal niets van de ervaring weg; juist wat voorpret.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.306
6.506
Bij sommige kijk ik bewust niet van tevoren. Dat zijn de acts waarvan ik veel nummers ken en idd verrast wil worden. TOOL is er zo een, maar ook Taylor Swift en Bruce dit jaar (hoop op veel veranderingen) bijvoorbeeld. Als ik er niet veel van ken en niet perse verrast hoef te worden, kijk ik wel (LCD Soundsystem bijv.). Juist het niet willen weten en dar tijdens het concert mee bezig zijn is een deel van de voorpret, net zo goed omgekeerd zoals @Nelios hier boven aangeeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken