Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

Paradiso bovenzaal en grote zaal staan de bands. Alles in 1 gebouw dus. Tijdschema paar weken voor het evenement, verwacht zelf in mei.
Tnx. Ik zag early entree tickets met korting voor als je voor 14:00 komt op zaterdag. Slim om te doen zodat niet iedereen op hetzelfde tijdstip komt. Betekent dit ook dat de eerste band voor die tijd begint met spelen? Kan geen openingstijd van het festival op de site vinden.

Tnx. Ik zag early entree tickets met korting voor als je voor 14:00 komt op zaterdag. Slim om te doen zodat niet iedereen op hetzelfde tijdstip komt. Betekent dit ook dat de eerste band voor die tijd begint met spelen? Kan geen openingstijd van het festival op de site vinden.
Vorige editie begon de eerste baan om 13:00 inderdaad. Bands spelen ook wat korter dus om 14:05 is de tweede band al klaar. In de middag is de high tea waarbij er ook gratis thee en scones uitgedeeld wordt.

Hier staat nu nog de timetable van vorige editie:

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Bijna altijd rond 13.00, vaak staan de opening acts van Tours die ze hebben geboekt dan dus je kan vaak iets leuk vinden

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Laatste 10 (?) namen Sniester 2026 maken lineup compleet :unsure:

Tusky, Dolly Min, DRUUGG, Wasted Youth Club, Gender Reveal Atomic Bomb, Nose Shop, Scorn, LS.GATEKEEPER, Eskalatie en Snackbar

Na 3 opéénvolgende jaren van zeer fijne Haagse weekends wordt dit jammer genoeg hoogstwaarschijnlijk de laatste x.
Prijzen gaan vlot jaarlijks omhoog, het aantal bands daalt echter evenredig en qua "ontdekking" is de slinger heftig richting punk doorgeslagen.
Mits een blindcat-score (of gevarieerde lineup zoals 2023) laten we de deur nog op een kiertje staan.

2023 meer dan 90 acts 43€
2024 meer dan 100 acts 53€
2025 meer dan 80 acts 66.5€
2026 meer dan 70 acts 76.5€
:(

Laatste 10 (?) namen Sniester 2026 maken lineup compleet :unsure:

Na 3 opéénvolgende jaren van zeer fijne Haagse weekends wordt dit jammer genoeg hoogstwaarschijnlijk de laatste x.
Prijzen gaan vlot jaarlijks omhoog, het aantal bands daalt echter evenredig en qua "ontdekking" is de slinger heftig richting punk doorgeslagen.
Mits een blindcat-score (of gevarieerde lineup zoals 2023) laten we de deur nog op een kiertje staan.

2023 meer dan 90 acts 43€
2024 meer dan 100 acts 53€
2025 meer dan 80 acts 66.5€
2026 meer dan 70 acts 76.5€
:(
Helemaal met je eens en ik zou het niet beter onder woorden kunnen brengen.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Paradiso bovenzaal en grote zaal staan de bands. Alles in 1 gebouw dus. Tijdschema paar weken voor het evenement, verwacht zelf in mei.
De bovenzaal is uiteraard wel veel te klein voor alle bezoekers. Hou er in je planning rekening mee dat - zeker op de piektijden - het eigenlijk niet te doen is om een optreden in de grote zaal tot het einde af te kijken en dan nog een plek te vinden in de bovenzaal.

De bovenzaal is uiteraard wel veel te klein voor alle bezoekers. Hou er in je planning rekening mee dat - zeker op de piektijden - het eigenlijk niet te doen is om een optreden in de grote zaal tot het einde af te kijken en dan nog een plek te vinden in de bovenzaal.
Dankjewel voor de tip. Ik heb deze ervaring vaker bij indoor festivals gehad en dat is inderdaad goed om vooraf bij het maken van mijn looproute al rekening mee te houden. Ik heb vandaag al een deel van de voor mij onbekende namen ingeluisterd en er zat veel van mijn smaak tussen dus ik denk dat mijn eerste bezoekje aan Paradiso dit jaar eindelijk plaats gaat vinden. Ben er nog nooit geweest in m’n 34 levensjaren en wil er al heel lang eens naartoe. Even ter verdediging: ik woon vlakbij de Belgische grens dus sta eerder in Antwerpen dan in Amsterdam.

• Leuk
Waarderingen: B0G5 en Matthijs
Absoluut!

Wat voor festival is dir eigenlijk? Ergens een podium op een veldje? Verspreid door de stad? Bij de Muziekgieterij?
Muziekgieterij, indoor (kleine en grote zaal) en outdoor een stage op het veldje bij de Muziekgieterij buiten. Erg gemoedelijk, de opvolger van wat voorheen Bruis was.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dat is toch heel aardig voor een gratis event.
Zeker vooral in de kleinere namen(o.a ryan davis, the orrielles, fellatio ook al spelen die nu terecht overal, mexican instute of sound(!, nooit verwacht dat die ooit Nederland weer aandeden), plantoid en Y) heb je toch een beter programmering dan menig betaald festival in de gitaarbandjes en wat meer hoek.

Yasmine Hamdan is ook een verrassende headliner maar alleen tof

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Heeeeel veel zin in Zero for Three nu! Gelukkig hoef ik er maar 5 minuten voor te fietsen 🤐

Users who are viewing this thread