Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2026

Ik was half in de veronderstelling dat ik dit topic al had aangemaakt...

C2C Country to Country is komend jaar op 6 en 7 maart.

Rhythm and Blues Night is volgend jaar op 2 mei.

Er is nog geen nu wel Verzameltopic Overige Nederlandse Festivals 2026. En de eer van topicstarter laat ik wijs genoeg liever bij iemand die het topic regelmatig gaat voorzien van updates, zoals Dave. Dus voorlopig enkel maar even hier nu ook dit topic:

Het festival March Into Walhalla heeft voor 2026 zijn eerste vier namen. Dit Folk/Pagan/Black Metal pakketje is in februari met elkaar op tour door Europa en zal in Nederland dus neerstrijken in de Gigant. Voor Belgie zal het een losse avond worden in Gentbrugge.

flyer_352.jpg

March Into Walhalla kondigt namen aan.
De Zweedse viking-metal band Ereb Altor is hoofdact van de vierde editie van March Into Walhalla; hét folk-, pagan- en black-metal festival van GIGANT en Desert Rose Agency! Op zaterdag 14 februari 2026 herleven vervlogen tijden in Apeldoorn, want naast Ereb Altor komen Skyforger, Vansind, Belore, Wolfchant en Shagor optreden.

Bridge Guitar Festival is er vroeg bij voor volgend jaar. The Aristocrats zijn aangekondigd als headliner voor 30 mei en ze treden op in Muziekgebouw Eindhoven.

Midsummer Prog wordt komend jaar gehouden op 19 en 20 juni!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Grauzone heeft de eerste namen voor komend jaar aangekondigd. Redelijk begin, denk ik zo.
KOMPROMAT, THE CHISEL, KONTRAVOID, MINUIT MACHINE, the debut show of PISSOIR DES DIEUX (Larissa Iceglass of Lebanon Hanover), HOME FRONT, THE DISCUSSION (Kylesa), DECEITS, many with brand new albums or playing in Europe or the Netherlands for the very first time!

And this is just the beginning… More artists will be announced before summer, including some big surprises 👀

Stonehenge heeft de eerste namen voor volgend jaar: Grave - Immolation - Front Line Assembly (y) - Rotting Christ 🤘- Benighted - Asphyx
Nog niet op de poster maar ook aangekondigd: Sanguisugabogg 🤘- God Dethroned - Witch Vomit

523317338_1297207885109478_216558288225641394_n 2.jpg

Grauzone heeft een kleine verrassing in petto: Twin Tribes komt met een exclusieve show naar het festival. Tof!
Thrilled to announce an exclusive show by Twin Tribes! Merging darkwave, post-punk, synthpop and goth-rock into a sound rooted in ’80s melancholy, yet delivered with a fresh, modern edge – this is your chance to see Twin Tribes in a truly unique setting at Grauzone.

Weekend tickets are going faster than ever – over 50% already sold!
Limited day tickets will be released later this year.

Dynamo Metalfest is volgend jaar op 14, 15 en 16 augustus.
534605566_1316639023166550_2238791235358031997_n.png
En de eerste namen zijn bekend. Aardige eerste worp. Voor 't festival goed, maar toch jammer dat voor Lamb of God en Godsmack de eerste zaalshow in Nederland (als headliner) in zes jaar er niet van komt. Goeie herinneringen uit 2019, waar ik eerst naar Lamb of God ging en een dag later naar Godsmack.
536277558_1318194136344372_8505159020661495906_n.png

En de eerste namen zijn bekend. Aardige eerste worp. Voor 't festival goed, maar toch jammer dat voor Lamb of God en Godsmack de eerste zaalshow in Nederland (als headliner) in zes jaar er niet van komt. Goeie herinneringen uit 2019, waar ik eerst naar Lamb of God ging en een dag later naar Godsmack.
536277558_1318194136344372_8505159020661495906_n.png
Leuk nostalgisch pakketje. Weet alleen niet of ik het publiek trek.

De eerste namen voor Drachten Deathfest.
𝐘𝐞𝐬! 𝐃𝐞 𝐞𝐞𝐫𝐬𝐭𝐞 𝐧𝐚𝐦𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐨𝐫 𝐃𝐫𝐚𝐜𝐡𝐭𝐞𝐧 𝐃𝐞𝐚𝐭𝐡𝐟𝐞𝐬𝐭 𝟐𝟎𝟐𝟔 𝐳𝐢𝐣𝐧 𝐞𝐫!
💀

Het is weer bijna tijd voor het bruutste metalfestival van het noorden: Drachten Deathfest! Een hele dag vol met de hardste riffs, vetste drumpartijen en smerigste vocalen. Dit jaar komt het iconische deathmetalkwartet Unleashed uit Zweden de tent afbreken! Als deel van de Zweedse ‘deathmetal Big 4’ (samen met Grave, Dismember en Entombed) heeft Unleashed een sound en reputatie waar je u tegen zegt. Verder staan ook Messiah, BAEST, Acrostichon, Mercyless en From The Crypt op de lineup. Drachten Deathfest staat garant voor een dag vol brute herrie, wat wil je nog meer?
🤘
541896935_746763041530132_1818340735813276080_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: johanra
Nog mensen die tips hebben voor de popronde in Rotterdam in November qua artiesten? Of die al naar een popronde geweest zijn dit jaar en daar artiesten hebben gezien die ze aanraden?

Edit: Tijdens het inluisteren net in ieder geval al wel onder de indruk van Helen Jewett en Daisy Bellis.

Laatst bewerkt:
Nog mensen die tips hebben voor de popronde in Rotterdam in November qua artiesten? Of die al naar een popronde geweest zijn dit jaar en daar artiesten hebben gezien die ze aanraden?

Edit: Tijdens het inluisteren net in ieder geval al wel onder de indruk van Helen Jewett en Daisy Bellis.
Ik was gisteren bij Popronde Den Bosch. Van wat ik heb gezien en wat in Rotterdam staat: Bad luck baby, badminton en Death Sells op een lekker laat tijdstip waren zeker tof, maar echt geweldig was Grote Geelstaart. Totaal van mijn sokken geblazen. Fantastische band. Zeker gaan zien.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Out of the Ordinary in de Nobel heeft Tape Toy aangekondigd. Ook BUG, L.A. Sagne en SNAYX staan er 31 januari.

Grauzone heeft nieuwe namen aangekondigd. Ja, tof!
NEW NAMES! 🖤 Helena Hauff, Lydia Lunch Big Sexy Noise, Male Tears, HIDE, Stella Rose, I-F, Sixth June, The Serfs, Sydney Valette, Özgür Baba, Zaatar, Avishag C Rodrigues – and we already announced Twin Tribes a few weeks ago.

This is our first big post-summer announcement and it’s only the beginning… with still 50+ (!!) more acts to come – the next announcement will be soon feat surprises, one-offs, debuts, brand new albums, and artists playing Europe and the Netherlands for the very first time.

Less than 5 months to go → Grauzone 2026 is coming fast and tickets are going faster than ever – so don’t wait too long, get your weekend ticket now! Link in bio for tickets & freshly updated playlist!
553372321_18526847533044506_1714132135357755199_n.jpg

Footprints Festival wordt in februari in Tivoli gehouden. Eerste namen!

Gizmo Varillas, Islandman, Sessa, Keshavara en Derya Yıldırım & Grup Şimşek en anderen naar festival met psychedelische, funky en elektronische sferen​

Op zaterdag 21 februari 2026 keert Footprints Festival terug naar TivoliVredenburg. Op Footprints hoor je prehistorische techno en psychedelische funk, maar ook zwoele samba, jazzy grime en funky Bollywood en alles daar tussenin, zolang het maar opwindende ritmes heeft. Je ziet er bijvoorbeeld internationale, opkomende artiesten als Gizmo Varillas, Islandman, Sessa, Keshavara en Derya Yıldırım & Grup Şimşek.

De organisatoren hebben vandaag de eerste artiesten bekendgemaakt voor de komende editie. Naast de eerder genoemde acts zijn dat onder andere de Engels-Nigeriaanse toetsenist NIJI. De prehistorische techno komt van het Brusselse kwartet Why The Eye. Het opkomende Berlijnse viertal SO SORRY mixt jazz, indiepop en r&b met de soepele vocalen van Zuza Jasinska. Uit Amsterdam komt Don Melody Club (foto), dat in 2021 debuteerde met het album Pure Donzin. De teksten zijn een beetje vreemd maar wel lekker, de muziek is mild-psychedelisch met op hun nieuwe EP Zonder Pardon (2024) ook eighties-invloeden.

De line-up tot nu toe: Derya Yıldırım & Grup Şimşek, Don Melody Club, fastmusic, Gizmo Varillas, Hamraaz, Islandman, Keshavara, NIJI, Sessa, SO SORRY en Why The Eye.

Meer namen worden binnenkort aangekondigd.

Holland Festival heeft Hildur Guðnadóttir als associate artist aangekondigd. Da's een heel erg toffe! Komt ongetwijfeld wat moois uit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba

Users who are viewing this thread